Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta

Vierailija
19.04.2026 |

Ja ovatko ne toimineet :).

Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?

Kommentit (527)

Vierailija
361/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn nykyään mahdollisimman harvoin kaupassa ja siellä ollessa hoen mielessäni "tee terveellisiä valintoja...tuo ei ole terveellinen valinta...tuo on..tee terveellisiä valintoja" eli keskityn siihen mitä siellä teen. 

Väsyneenä ja nälkäisenä ei saa kauppaan mennä, silloin ei jaksa keskittyä olennaiseen.

Jääkaapissa pitää olla aina jotain helppoa valmista terveellistä käden ulottuvilla, niin helpommin tarttuu sitten siihen kun on päällä joku pikkunälkä.

Terveellisellä ravinnolla ei tule pikkunälkää.

Voi kuule, kyllä tulee. Kun aina ei onnistu.

Tietenkin se pikkunälkä tulee, jos et onnistu syömään terveellisesti.

Vierailija
362/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kalorit

Syö vähemmän kaloreita kuin kulutat

Hyväksy että tämä on ainoa tapa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Unohda dieetit, ajattele uutta muutosta ruokavaliossa pysyvänä elämäntapana

2. Älä kiellä mitään, herkutkin kuuluvat kohtuudella elämään. Syö proteiinia joka aterialla.

3. Selvitä päivittäinen kulutuksesi, mitoita ateriasi sen mukaan. Painonpudotus on yksinkertaista matematiikkaa, syö vähemmän kuin kulutat. Mutta nälkä ei saa olla, eli ruan laatu ratkaisee.

Kulutusta et pysty mitenkään tietämään.

Minulla on älykello joka kertoo kulutuksen, näyttäähän tuo toimivan kun sen mukaan syömiseni mitoittanut, paino tippui 10 kg/7 kk

Vierailija
364/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hiilarit minimiin. Et enää tunne nälkää ja kaikki pikkunapostelu ja välipalat jäävät pois. Syö aamupala, lounas ja päivällinen. Välipaloja ei tarvi, koska verensokeri pysyy tasaisena.

2. Joka päivä jotain liikuntaa. Ei ole pakko hampaat irvessä repiä, mutta tunti vaikka reipasta kävelyä ja siinä voi poiketa ulkokuntoilulaitteilla samalla.

3. Alkoholia vain erityisissä tilanteissa. Saunan jälkeen ei ole erityistilanne :D 

Vierailija
365/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Unohda dieetit, ajattele uutta muutosta ruokavaliossa pysyvänä elämäntapana

2. Älä kiellä mitään, herkutkin kuuluvat kohtuudella elämään. Syö proteiinia joka aterialla.

3. Selvitä päivittäinen kulutuksesi, mitoita ateriasi sen mukaan. Painonpudotus on yksinkertaista matematiikkaa, syö vähemmän kuin kulutat. Mutta nälkä ei saa olla, eli ruan laatu ratkaisee.

Ei mitään tarvitsekaan erikseen "kieltää"  Syömisten valinnat pystyy tekemään ilman kieltojakin.

Nimenomaan ne on valintoja, mutta näkee liian usein kyllä ohjeissa näitä "kieltoja". Ehkä se trendi on tosin nykyään laskusuunnassa, hyvä niin

Vierailija
366/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn nykyään mahdollisimman harvoin kaupassa ja siellä ollessa hoen mielessäni "tee terveellisiä valintoja...tuo ei ole terveellinen valinta...tuo on..tee terveellisiä valintoja" eli keskityn siihen mitä siellä teen. 

Väsyneenä ja nälkäisenä ei saa kauppaan mennä, silloin ei jaksa keskittyä olennaiseen.

Jääkaapissa pitää olla aina jotain helppoa valmista terveellistä käden ulottuvilla, niin helpommin tarttuu sitten siihen kun on päällä joku pikkunälkä.

Terveellisellä ravinnolla ei tule pikkunälkää.

Voi kuule, kyllä tulee. Kun aina ei onnistu.

Tietenkin se pikkunälkä tulee, jos et onnistu syömään terveellisesti.

No niinhän mä just sanoin. Jos jokin menee pieleen kohdissa 1 ja 2, niin tuo kohta 3 eli terveellistä pikkunälän varalle on pelastus. Ei tämä ole niin vakavaa. Seuraavalla kerralla sitten parempi yritys.

Vierailija
367/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on todellakin vaikea ymmärtää näitä laihdutuspostauksia. Miksi ei vain laske syötyjä kaloreita, ja syö vähemmän mitä kuluttaa? Mikä tässä on ihan oikeasti ongelma?

Koska se ei ole noin yksinkertaista, muille kuin noin yksinkertaiselle ihmiselle kuin sinä.

Minä en ainakaan jaksa olla kalorilaskennan orja, kokeiltu on monta kertaa huonoin tuloksin. 

Mulla syöminen on paljon kompleksisempi asia. Siihen vaikuttaa mieliala, hormonit, stressi, univelka, alhainen ferritiini, kaikki minusta riippumaton kuormitus.

Tunnut kuitenkin olevan mielialojen ja jatkuvan itseylianalysoinnin orja (viimeinen lauseesi).

Minullekin helpointa on kalorien laskeminen. Tai ei sekään, en laske niitä vaan naputtelen syömiset yasioon ja näen mitä olen syönyt. Tarkasti pysyy siitä 1000-1200 välillä. Hyvin nopeasti oppii omien ruokien kaloriarvot, minulla on n 60 reseptiä mitä pääosin käytän. Uusia reseptejä testailen parin viikon välein

Vierailija
368/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu voida paremmin. 

Järkevä syöminen, ateriarytmi sovitettuna omaan arkeen sopivaksi.

Onnellisuus.

Ei kannata keskittää ihan kaikkea energiaa ulkonäön tuijottamiseen vaan elämästä nauttimiseen, ota kaikki hyvä mitä se tuo niin vastaan.

Vierailija
369/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on todellakin vaikea ymmärtää näitä laihdutuspostauksia. Miksi ei vain laske syötyjä kaloreita, ja syö vähemmän mitä kuluttaa? Mikä tässä on ihan oikeasti ongelma?

Koska se ei ole noin yksinkertaista, muille kuin noin yksinkertaiselle ihmiselle kuin sinä.

Minä en ainakaan jaksa olla kalorilaskennan orja, kokeiltu on monta kertaa huonoin tuloksin. 

Mulla syöminen on paljon kompleksisempi asia. Siihen vaikuttaa mieliala, hormonit, stressi, univelka, alhainen ferritiini, kaikki minusta riippumaton kuormitus.

Tunnut kuitenkin olevan mielialojen ja jatkuvan itseylianalysoinnin orja (viimeinen lauseesi).

Minullekin helpointa on kalorien laskeminen. Tai ei sekään, en laske niitä vaan naputtelen syömiset yasioon ja näen mitä olen syönyt. Tarkasti pysyy siitä 1000-1200 välillä. Hyvin nopeasti oppii omien ruokien kaloriarvot, minulla on n 60 reseptiä mitä pääosin käytän. Uusia reseptejä testailen parin viikon välein

En ylianalysoi tunteita. Tunteita on ja silloin kun on niin ruoan kalorit ei käy mielenvieressäkään. Kun on arjessa rajoitetusti aikaa ei kerta kaikkiaan ehdi laskea mitään kaloreita vaan niitä syödään kun niitä on. Nyt olen lomalla ja on aikaa keskittyä. Hain kaapin täyteen terveellisiä vaihtoehtoja, mutta mitään takeita ei ole, miten parin viikon kuluttua elämä taas menee. Tiedän jo nyt, että stressiä, univelkaa ja muuta paskaa on taas tiedossa kun näyttäis, että työlistassa on taas 12 päiväinen työviikko erityisvarhaisia aamuja eli klo 4 herätyksiä. Mutta se on sen ajan murhe, keskityn nyt kaksi viikkoa hyvään ja stressittömään oloon.

Vierailija
370/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Hiilarit minimiin. Et enää tunne nälkää ja kaikki pikkunapostelu ja välipalat jäävät pois. Syö aamupala, lounas ja päivällinen. Välipaloja ei tarvi, koska verensokeri pysyy tasaisena.

2. Joka päivä jotain liikuntaa. Ei ole pakko hampaat irvessä repiä, mutta tunti vaikka reipasta kävelyä ja siinä voi poiketa ulkokuntoilulaitteilla samalla.

3. Alkoholia vain erityisissä tilanteissa. Saunan jälkeen ei ole erityistilanne :D 

Alapeukku siitä, että tuo hiilariton ei toimi pitemmän päälle. Kukaan, tai harva, ei jaksa hiilaritonta loppuelämää. Hiilareitakin tarvitaan, mutta ne otetaan täysjyvästä, sillä on iso ero. Olen aikoinaan kokeillut vhh ja silloin kyllä paino tippui nopeasti, mutta valitettavasti tulivat korkojen kans takaisin. Pysyvä terveellinen ruokavalio, johon satunnainen kohtuullinen herkuttelu kuuluu osana, tuo tasaisimman tuloksen. Paino tippuu hitaammin, mutta se myös on helpompi ylläpitää, kun se on pysyvä muutos myös elintavoissa. Liikakilot eivät tule yhdessä yössä tai herkkuhetkessä, vaan päivittäisten elintapojen seurauksena. Tuntuu itsestäänselvyydeltä, mutta loppujen lopuksi se on se vaikein ja tärkein oivallus.

Vierailija
371/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halu voida paremmin. 

Järkevä syöminen, ateriarytmi sovitettuna omaan arkeen sopivaksi.

Onnellisuus.

Ei kannata keskittää ihan kaikkea energiaa ulkonäön tuijottamiseen vaan elämästä nauttimiseen, ota kaikki hyvä mitä se tuo niin vastaan.

Vielä lisään että järjestä elämäsi mieluisaksi ja keksi tekemistä. Ruoan ei olisi hyvä olla ainoa tärkeä asia elämässä. Ruoka on ensisijassa polttoainetta mutta sen tulisi olla maistuvaa ja siitä tulisi olla kiitollinen.

Vierailija
372/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisiä ruokia, joista tykkään. Ei tunnu siltä että jäisin jostain paitsi.

Omia lemppareita esim:

Tankoparsa, kanan rintafileet, riisi ja hyvä kastike

Puuro voisilmällä, raejuustolla ja mansikoilla

Hyvä kahvi kunnon kahvimaidoilla

Tulinen koskenlaskija-kanakeitto

Herkutteluna vaikka sitten pizzaa ja jätskiä lauantaina. Ei haittaa mitään kun arkena pysyy järki tekemisissä

Vierailija
373/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki makeat välipalat ja yleensäkin välipalat pois. 

Aamupalan, lounaan ja päivällisen annoskoot pienemmiksi. Päivällisen korvaan usein voileivällä tai hedelmällä.

Juhlissa ja noutopöydissä en vedä itseäni äkyyn vaan lopetan syömisen kun olo on vielä hyvä, vaikka ruoka olisi kuinka herkullista ja vaikka isäntäväki kuinka tyrkyttäisi.

Liikunnan jälkeen en syö pariin tuntiin. Vain vettä, ei mitään palauttavia patukoita ja juomia Olen opetellut sietämään nälän tunnetta ja menemään nukkumaan vatsa tyhjänä.  Tämä otti alkuun koville kun vatsa mourusi ruokaa. Nyt se on normaali olotilani ja vatsakin on rauhoittunut, kun mahalaukku on kai pienentynyt nykyisiä annoksia vastaaviksi.

Mitään limuja, mehuja ja energiajuomia en käytä. Alkoholiakin niukasti.

15kg lähti puuolessa vuodessa eikä ole palannut. Olin siis vain ylipainoinen, en lihava. Nyt ihannepainossani.

Vierailija
374/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalan, lounaan ja päivällisen annoskoot pienemmiksi. Päivällisen korvaan usein voileivällä tai hedelmällä.

Juhlissa ja noutopöydissä en vedä itseäni äkyyn vaan lopetan syömisen kun olo on vielä hyvä, vaikka ruoka olisi kuinka herkullista ja vaikka isäntäväki kuinka tyrkyttäisi.

Liikunnan jälkeen en syö pariin tuntiin. Vain vettä, ei mitään palauttavia patukoita ja juomia Olen opetellut sietämään nälän tunnetta ja menemään nukkumaan vatsa tyhjänä.  Tämä otti alkuun koville kun vatsa mourusi ruokaa. Nyt se on normaali olotilani ja vatsakin on rauhoittunut, kun mahalaukku on kai pienentynyt nykyisiä annoksia vastaaviksi.

15kg lähti puuolessa vuodessa eikä ole palannut. Olin siis vain ylipainoinen, en lihava. Nyt ihannepainossani.

Ei hemmetti mitä ohjeita 

Vierailija
375/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä alkoholi kokonaan pois. Se automaattisesti korjaa myös ruokavaliota. Jää ne rasvaiset juustot yms pois. Harva niitä veden kanssa vetää.

alkoholin haitta on että aineenvaihdunta pysähtyy jopa neljäksi päiväksi. Laihtuminen pysähtyy ja maksa keskittyy vian poistamaan myrkkyjä pois elimistöstä. Mitään muuta ei oikein tapahdu. Tämä on myös pois liikunnasta palautumisesta jne. Siksi kannabis on paljon terveellisempi vaihtoehtona lääketieteellisetikin mitattuna. Alkoholi tuhoaa kehityksen ja pistää aineenvaihdunnan stoppiin. Siinä on myös kaloreita paljon.

Aineenvaihdunta ei kyllä elossa olevalla pysähdy alkoholilla tai millään muullakaan.

Vierailija
376/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ylianalysoi tunteita. Tunteita on ja silloin kun on niin ruoan kalorit ei käy mielenvieressäkään. Kun on arjessa rajoitetusti aikaa ei kerta kaikkiaan ehdi laskea mitään kaloreita vaan niitä syödään kun niitä on. Nyt olen lomalla ja on aikaa keskittyä. Hain kaapin täyteen terveellisiä vaihtoehtoja, mutta mitään takeita ei ole, miten parin viikon kuluttua elämä taas menee. Tiedän jo nyt, että stressiä, univelkaa ja muuta paskaa on taas tiedossa kun näyttäis, että työlistassa on taas 12 päiväinen työviikko erityisvarhaisia aamuja eli klo 4 herätyksiä. Mutta se on sen ajan murhe, keskityn nyt kaksi viikkoa hyvään ja stressittömään oloon.

"Ei ole aikaa" on näitä tekosyitä. Ei ole aikaa urheilla, ei ole aikaa nukkua hyvin, ei ole aikaa pitää itsestään huolta... mutta sitten on aikaa kuitenkin vauva-palstalla olla ihmettelemässä miten voidaan laihtua, ja kun siihen kerrotaan simppelein ratkaisu eli kalorien laskeminen (mihin menee päivässä varmaankin 5 min korkeintaan) niin ei enää kelpaakaan.

Vierailija
377/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellistä ja monipuolista ruokaa vähemmän kuin kulutat. Älä syö koko ajan jotain, vaan pidä säännölliset ruoka-ajat. Iltasyöminen lihottaa kaikkein eniten, joten Klo 18.00 jälkeen ei enää ruokaa. Nosta perse ylös sohvalta ja lähde ulos joka päivä vaikka kävelemään muutama kilometri.

Tämä on tietenkin pysyvä ratkaisu. Jos palaa takaisin vanhaan elämäntapaan, niin sitten läskit palaavat sen mukana heti takaisin.

Vierailija
378/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Laita uni kuntoon. Levänneenä teet parempia päätöksiä myös ruokakaupassa. 

-25 kg/ 2 vuotta. 

Vierailija
379/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole aikaa pitää terveydestään huolta, niin joutuu sitten raivaamaan aikaa sairaudelle

Vierailija
380/527 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti mitä ohjeita 

Mitä?  Tuo on juuri sellainen ohje millä tulee tuloksia.

Vinkuminen ja valittaminen ei vaan toimi, koska se ei pudota painoa. Valittamalla ja voivottelemalla ei pääse läskeistä eroon koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme