Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sydänlääkäri arvostelee suomalaista terveydenhoitoa - työikäisten sydän- ja verisuonitautikuolleisuus on Suomessa jopa kaksi kertaa

Vierailija
19.04.2026 |

suurempaa kuin Ruotsissa ja Tanskassa. Verrokkimaissa sydänsairaudet selvästi löydetään ja hoidetaan paremmin kuin Suomessa.

Luulin, että Suomessa on maailman paras terveydenhoito.

Kommentit (146)

Vierailija
141/146 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuviikosta kerrottiin kuinka meillä ei hoideta syöpäpotilaita, nyt kerrotaan ettei hoideta myöskään sydänpotilaita. Keitä meillä sairaaloissa siis hoidetaan?

Ei siellä psykiatrian puolellakaan kaikki toimi kuten olisi hyvä. Valitettavasti.

Vierailija
142/146 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan voi sairastua sydämestä sekin isooo urheilija joka vetää joka päivä 100km lenkit on ulos päin hoikka.Vetänyt noita lenkkejä vuosia silti tukkeutuu verisuoni..Pallo laajennus ja muu operaatio.Mikä tämän selittää muu kuin geenit.Eli haistan tuollekkin lääkärille pitkät.Voi mennä vuosia kun ei mitään oiretta ja sitten taas..pyörtyilyä jne.Ne ei ymmärrä sitäkään kun muutama lekuri mistä kyse..tälläkin tutkitaan ihan muuta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/146 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle määrättiin statiinit kolme vuotta ohitusleikkaukse en jälkeen. 

Puolen vuoden päästä kävin sairaalan tarkistuksessa ja sitten siirryin TK. Saan helposti lähetteen labraan verikokeisiin, tarkistan itse tulokset oma kannassa.  Välillä on poikkeavia arvoja ja soitan hoitajalle. Ja siihen se sitten jääkin, lääkärille ei pääse.

Sinun tilanteessasi lääkärin tapaaminen ei hyödyttäisi mitään jos ei olla muuttamassa lääkitystä. Sinä hyötyisi enemmän Sydänyhdityksen jäsenyydestä ja koulutuksesta sekä Omaolo.fi:n ilmaisista valmennusohjelmista. Niissä neuvotaan monipuolisesti. Jos sinulla on Mobiilivarmenne tai nettipankkitunnukset, pääset sinne valmennukseen heti. Eihän se lääkäri voi kenenkään puolesta liikkua, levätä, huolehtia stressinhallinnasta tai terveellisestä ruokavaliosta. Se on työ, mikä pitää itse kunkin ihan itse tehdä.

Viime vuonna STM:n virkahenkilö HS:n artikkelissa kommentoi sitä, että potilaiden pitäisi itse aktivoitua tekemään noiden valmennusten avulla jotain omaksi hyväkseen. Koska julkisen terveydenhuollon resurssit vain kiristyvät sekavan maailmantilanteen vuoksi seuraavaksi 10-15 vuodeksi, aletaan jossain vaiheessa tarkastelemaan potilaan hoitomotivaatiota tarkastamalla onko hän ollut kiinnostunut yhdestäkään monista valmennuksista. Silloin kun valitaan passiivisen ja aktiivisen saman vaivan potijan välillä se, kuka saa jatkolähetteen niin mitä todennäköisemmin se aktiivisempi valitaan. Siten on suurempi todennäköisyys sen suhteen, että valittu jatkaa omaan terveyteensä sitoutumista jatkossakin ja saadaan aikaan tuloksia. 

Ainakin mielenrerveystalon katsomani omahoito-ohjelmat ovat aika kevyttä kamaa. Uupumuksen sekä Pitkittyneiden kehollisten oireiden. On suunnattu lieville ja keskivaikeille.

Ne pohjautuvat samaan kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan aivan kuten suurin osa psykoterapioistakin.

Hoidot eroavat toisistaan. Minulle Kognitiivinen psykoterapia olisi tilanteen hyväksymistä ja sen kanssa elämisen opettelua. Siksi en mene sinne, koska aion toipua. 

Vierailija
144/146 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa ultra? Verenpaine oma juttunsa.

Vierailija
145/146 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisella ihmisellä on joku vastuu omasta terveydestään.

Jopas oli turha lause! 

Lääkäriin ei pääse, jos pääsee lääkäri ei hoida, jos saa lähetteen se kestää vuosia tai hukkuu, jos saa lääkkeet ei mitään seurantaa. Terveyskeskukseen ei ole numeroa joten et voi kysellä perään, 112 ei saa soittaa kuin hätätapauksessa ja hätätapauskin on jonkun Urpon arvioitavissa. Ambulanssi tulee tai sitten ei, arpapeliä.

Miten kannat vastuun tässä tilanteessa vaikka on LAIN suoma oikeus laadukkaaseen terveydenhuoltoon??

Vierailija
146/146 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi