Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri eläköityneet vanhemmat valittavat pientä eläkettä, suututtaa

Vierailija
17.04.2026 |

Yhteensä eläkettä tulee n. 4000 e/kk ja heillä on velaton talo ja metsää. Syövät tavallista kotiruokaa, eivät käy lomamatkoilla, eivätkä osta esim. kalliita vaatteita tai huonekaluja. Nyt yhtäkkiä 4000e/kk on pieni raha. Mihin ihmeeseen sitä rahaa menee nyt niin paljon? Autot ja robotti-imurit ja robottiruohonleikkuritkin ostettiin viimeisillä palkoilla. Valitetaanko nyt valittamisen ilosta? Oma palkka on 1800 e/kk ja elän tuolla hyvin. 

Kommentit (463)

Vierailija
301/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa on kaupunginvaltuustossa kokoomuslainen jonka vaimo on samassa työpaikassa kerronko missä ammatissa.

En kirjoita kaupunkia. 🤣

Vierailija
302/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa on kaupunginvaltuustossa kokoomuslainen jonka vaimo on samassa työpaikassa kerronko missä ammatissa.

En kirjoita kaupunkia. 🤣

Koulutussuunnittelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tehdään johtajan rouvalle hoitokodissa pystytukka kampaus ja laitetaan huulipunaa poskiin ja ulkoillessa lykätään se kaupan oven lähelle niin ihmiset saavat naureskella.

Puhui rumasti aikanaan työttömistä.

Vaikka en olekaan isäni kanssa väleissä, niin just sun kaltaisten ihmisten vuoksi en halua, että isä joutuu minnekään hoivakotiin. Kirjoittelit näitä samoja vanhusvihamielisiä viestejäsi jo silloin, kun mun äitini oli vielä elossa ja jo silloin mietin, että tollasten sekopäiden hoidettavaksi en äitiäni ikinä anna. Enkä antanutkaan vaan äiti sai olla loppuun asti kotona. 

Teitkö itse töitä ilman palkkaa?

Arvaan et.

Siksi hyvinvointialue nytkin irtisanoo hulluja vaarallisia hoitokoteja.

Päiväkodissakin voivat nostaa sängyn pystyyn ja lapsi menehtyy.

En tehnyt. En edes silloin, kun olin julkisella sektorilla hoitoalalla. Mutta ei ole mun eikä varsinkaan mun vanhempieni vika, jos sinä et saa palkkatöitä ja sut velvoitetaan tekemään julkisella jotain hommaa sillä 9€ päivässä saadulla korvauksella ja siitä vihaisena kostat sen asiakkallesi. En halua, että mun isäni joutuisi sun asiakkaaksesi. Olen pahoillani siitä, että oikeita töitä et onnistu saamaan edes julkiselta sektorilta, mutta just sun kaltaisten ihmisten takia pidän parempana, että mun vanhemmat eivät mitään palveluita hyvinvointialueilta edes ottaneet eikä ota. Onneksi heillä on ollut varaa maksaa yksityisellekin ja yksityinen sektori taas ei halua menettää maksavia asiakkaitaan sen vuoksi, että ottaisivat asiakaspalveluun sun kaltaisia ihmisiä. 

Mua oikeasti huolestuttaa tämän hetken poliitikoilla oleva ajatus, että tukien pitäisi olla vastikkeellisia. Koska jos niin käy, yhä useampi ihminen joutuisi sun kaltaisten ihmisten uhreiksi. Jos jotain vastikkeellisuutta halutaan, niin sitten vaikka risusavottaan tai keräämään koirankakkoja ja tupakantumppeja katujen varsilta, mutta ei minnekään sellaiseen hommaan, missä joutuisi olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Ymmärrän, että kadehdit eläkeläisiä, jotka saavat edes kansaneläkkeen ja takuueläkkeen, ja olet vihainen siitä, että et pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka selkeästi olisit jo sen tarpeessa. Se työttömän peruspäiväraha vaan on puolet pienempi kuin mitä sulle maksettaisiin, jos pääsisit jo työkyvyttömyyseläkkeelle. Vielä parikymmentä vuotta sitten pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle, jos oli työkyvytön. Nykyisin ei enää pääse, koska raha ratkaisee. 

No, sano kokoomukselle, että ei leikkaa ja anna rikkaille verohelpotuksia. Hoitokodissa rikkaat saa nenämatosalaattia. Työttömiä on myös yksityisissä hoitokodeissa työkokeilussa.

Mun ei ole tarvetta sanoa kokkareille yhtikäs mitään. Pidän huolen omistani. Eikä tulisi mieleenkään palkata sun kaltaista ihmistä edes siivoamaan isäni kotiin. Ei siis edes oikealla palkalla, koska asenteesi vanhuksia kohtaan on aika kammottava. 

Valitettavasti työnantaja ei saa kertoa asiakkaille kuka on vakituinen ja kuka työkokeilussa. Vaitiolovelvollisuus nääs. 

Mun isälleni palvelut on hankittu pienyrittäjältä ja selvää on, että jos palkkaisi sun kaltaisen ihmisen töihin ja sä toimisit kuten fantasioissasi, niin se firma olisi konkassa alta aikayksikön, kun tekisin asiasta julkisen. Tosin sehän olisi sun tarkoituksesikin. Tolla pienyrittäjällä ei ole varaa ottaa sun kaltaistasi ihmistä edes työkokeiluun. Ei sillä ole muutenkaan mahdollista ottaa mitään työkokeilijoita, koska asiakkaat maksavat hänelle tehdystä työstä eikä siitä, että joku kokeilee työntekoa. Julkisen palveluita käyttävillä ei usein ole varaa valita, mutta yksityisen asiakas voi nk äänestää jaloillaan. 

Vierailija
304/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kokoomuslaisten vaimot itse hae työpaikkaa? Miehen kanssa samassa työpaikassa.

Vierailija
305/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä ei ole ihmisten terveystietoja.

Ei se ole mielenterveystoimisto vaan työnvälitys 🤣

Ei kirjoissa eikä kansioissa,

mutta kuiskuteltuna 🤫

Porisuhdeneuvojat kyllä tietää 🕵

salasana "tötötööööööö"

jos asianomainen sattuu olemaan paikalla (mikä on perin harvinaista), pelkkä "ööö" välillä riittää kertomaan muille

kenestä on kyse 🤣

Vierailija
306/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kirjoita kaupunkia. 🤣

Kerronko mikä sairaus niiden lapsella on?

Vierailija
307/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitinä saattaa johtua ihan jostain muusta syystä kun rahasta. Esim. siitä, etteivät eläkkeellä koe elämäänsä merkitykselliseksi tai tärkeäksi. Varsinkin, jos ovat työelämässä olleet arvostettuja. Myös sosiaalinen piiri saattaa olla pienempi, mitä työelämässä a elämä muutenkin kaventunut. Iso muutos tuo on ihmiselle.

Vierailija
308/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta kuiskuteltuna 🤫

salasana "tötötööööööö"

jos asianomainen sattuu olemaan paikalla (mikä on perin harvinaista), pelkkä "ööö" välillä riittää kertomaan muille

kenestä on kyse 🤣

Varmaan se hönö minkä mies on nykyään prisman johtaja.

Vierailija
309/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoita kaupunkia. 🤣

Kerro vaan, kun ei täällä kukaan kenenkään kotikaupungeista kirjoita.

Vierailija
310/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa lukion kuvataiteen opettaja petti miestään. Mutta en kerro mikä kaupunki. En ole koskaan kertonut kotikaupunkiani.

Vierailija
311/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta kuiskuteltuna 🤫

salasana "tötötööööööö"

kenestä on kyse 🤣

Oi joi

johtajan rouva 🙇

Pääseeköhän se nyt tuoretiskille nenämatoja pakkaamaan!?

Vierailija
312/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole kokeneet puutetta kun on aina ollut hyväpalkkaista työtä tarjolla ja hyvinvointivaltion terveyspalvelut tarjolla, tähän asti.

Toinen on, että terveys pettää vanhetessa. Se nostaa pelkoja.

Kolmas on jonkinlainen katkeruus.

Nykyään ei enää ole sitä hyväpalkkaista työtä, ei edes sellaista mitä ennen pidettiin huonona. Mutta bonuksena ei ole enää niitä hyviä 80- ja 90-lukujen terveyspalveluitakaan kun lääkärien ja hallinnon palkat on hilattu jo pilvistä yli ja siksi koko systeemi on romahtanut kun ei mitkään veronmaksumäärät voi ylläpitää sellaista kuppauskoneistoa. Ja hoitamatta jätetyt terveysongelmat ne vasta kalliiksi käykin, sekä inhimillisesti että taloudellisesti. Suomi on mennyt todella sairaaksi maaksi.

Hyvä kirjoitus. Justiinsa näin. 

Vierailija
313/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta kuiskuteltuna 🤫

salasana "tötötööööööö"

kenestä on kyse 🤣

Oi joi

johtajan rouva 🙇

Pääseeköhän se nyt tuoretiskille nenämatoja pakkaamaan!?

Toivottavasti ei saa noro virusta. Siinä oksennetaan ja ripuloidaan 12 h putkeen.

Vierailija
314/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ekäkeläiset asuvat yksin, naiset elävät pisimpään ja naisilla on huonompi eläke kuin miehellä.

Monet pariskunnat valittavat pieniä eläkkeitään. Minusta 4000 talouteen euroa ja yksinkin 2000 euroa olisi ruhtinaallinen eläke. Kun saa ison eläkkeen on ollut iso palkka, joten säästöjä ja omaisuutta. Itse saan noin 1300 euroa netto ja olen asunut yksin kauan ja maksanut yksin menoni. Asumistuki tarkistettii parin vuoden jälkeen juuri uudestaan ja sekin aleni 30 euroa kk noin pienestä eläkkeestä huolimatta. Lasketaan brutosta, hassua sekin. On nyt noin 130 euroa, ettei silti juhlita. Töissä olen ollut, mutta pienipalkkainen naisten ala. 

Hyvin moni saa alle 2000 euron eläkkeitä. 

Vierailija
315/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa eli ei ole rokotuksia. Kela vaatii sairaslomatodistuksen ja lääkäriin ei ole rahaa niin pakko mennä noroviruksessa työkokeiluun hoitokotiin.

Vierailija
316/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ekäkeläiset asuvat yksin, naiset elävät pisimpään ja naisilla on huonompi eläke kuin miehellä.

Monet pariskunnat valittavat pieniä eläkkeitään. Minusta 4000 talouteen euroa ja yksinkin 2000 euroa olisi ruhtinaallinen eläke. Kun saa ison eläkkeen on ollut iso palkka, joten säästöjä ja omaisuutta. Itse saan noin 1300 euroa netto ja olen asunut yksin kauan ja maksanut yksin menoni. Asumistuki tarkistettii parin vuoden jälkeen juuri uudestaan ja sekin aleni 30 euroa kk noin pienestä eläkkeestä huolimatta. Lasketaan brutosta, hassua sekin. On nyt noin 130 euroa, ettei silti juhlita. Töissä olen ollut, mutta pienipalkkainen naisten ala. 

Hyvin moni saa alle 2000 euron eläkkeitä. 

Puolet eläkkeensaajista. 

Vierailija
317/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pese työkokeilussa käsiä vessassa, koska ei saa palkkaa. Säästän työnantajan vettä ja saippuaa. Norovirus sitten vaan leviää. Siinä istutaan 12 h vessassa ja oksennetaan ämpäriin ja ripuloidaan pyttyyn samaan aikaan.

Suomi säästää.

Vierailija
318/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kirjoittanut kotikaupunkini nimeä.

Meidän kaupungissa palomies pettää vaimoaan. Niillä on kolme lasta josta yksi opiskeli sairaanhoitajaksi.

Meidän kaupungissa on lukiossa kuvataiteen opettaja, joka haukkuu kaikki oppilaansa kotona. Hänellä on itsellä kaksi lasta. En kirjoittanut kaupunkia. 😂😂😂😂😂

Petti aviomiestään.

Vierailija
319/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa eli ei ole rokotuksia. Kela vaatii sairaslomatodistuksen ja lääkäriin ei ole rahaa niin pakko mennä noroviruksessa työkokeiluun hoitokotiin.

Onneksi Hönöllä ei ole näitä murheita, soffalla saa piereskellä norojaan 💩

Vierailija
320/463 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kirjoita kaupunkia. 🤣

Kerro vaan, kun ei täällä kukaan kenenkään kotikaupungeista kirjoita.

Ei palstalle kukaan kirjoita kotikaupunkia niin voidaan kertoa minkä virastojen johtajat oli baarissa kännissä ja ketä ne haukkui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi