Juuri eläköityneet vanhemmat valittavat pientä eläkettä, suututtaa
Yhteensä eläkettä tulee n. 4000 e/kk ja heillä on velaton talo ja metsää. Syövät tavallista kotiruokaa, eivät käy lomamatkoilla, eivätkä osta esim. kalliita vaatteita tai huonekaluja. Nyt yhtäkkiä 4000e/kk on pieni raha. Mihin ihmeeseen sitä rahaa menee nyt niin paljon? Autot ja robotti-imurit ja robottiruohonleikkuritkin ostettiin viimeisillä palkoilla. Valitetaanko nyt valittamisen ilosta? Oma palkka on 1800 e/kk ja elän tuolla hyvin.
Kommentit (485)
Mikä hoitokoti se oli missä ei öisin kutsuihin vastattu. Täynnä mielenterveyshulluja vakituisia istumassa yöt kahvihuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia ettei eläkeläisiltä leikata. Työssäkäyvät voidaan ajaa vaikka ulosottoon kunhan eläkkeet pysyy.
Kerrostalojen konkurssissa myös eläkeläiseltä lähtee asunto.
Vierailija kirjoitti:
Nordea irtisanoo 1000.
Huono asenne katsos työntekijöillä, kenkää tulee 🤣.
Ideologisia työttömiä! Nordean, Lumenen, Elisan ja muiden firmojen irtisanotuille työntekijöille voi nyt huudella Menkää töihin, menkää töihin!
Loiset ja lorvailijat nukkuvat aamuisin kun kunnon ihmiset menee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea irtisanoo 1000.
PORILAISELLA työttömällä tradenomi HÖNÖ-Tönö-Herpes-Temu-Potkulaki TIAISELLA (nainen >50v) kevättä rinnassa 🐥🐤
titityyyyyyyyyöööööööööööötööööööööön 🎶
Meidän kaupungissa rakkausvirasto otti johtajan merkonomi serkun vakituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea irtisanoo 1000.
PORILAISELLA työttömällä tradenomi HÖNÖ-Tönö-Herpes-Temu-Potkulaki TIAISELLA (nainen >50v) kevättä rinnassa 🐥🐤
Meidän kaupungissa sivistyskeskuksen johtajat istuu tunnin kahvitauoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäluokan opittu tapa. Rahaa on mutta ei koskaan tarpeeksi. Eivät ole oppineet tyytymään siihen mitä on vaan aina tavoiteltu enemmän. Oma vanhempani samanlainen vaikka on satojatuhansia euroja rahaa ja omaisuutta. Tosin on nyt tässä vuoden sisään alkanut puhumaan että eipä hänen tarvitse pihistellä missään. Aivopesu alkaa uppoamaan kovaakin kalloon. Vuosia olen kehottanut nauttimaan rahoistaan itse kun vielä pystyy kulkemaan ja tekemään kaikenlaista. Hän on jo +80v. Se vaatii pitkänkin ajan että oppii suhtautumaan uuteen elintasoon järkevästi.
Tämän sukupolven köyhyyspuhe ärsyttää itseänikin omissa vanhemmissa. On velaton omakotitalo, mäkki, auto ja vielä keskustayksiö, josta vuokratulot. Eläkkeen lisäksi siis. Siivooja käy, saavat siitäkin jotain alennusta vielä, kun ovat "niin huonokuntoisia" 70-vuotiaita. Ja se jatkuva rutina, kuinka ei muka ole varaa (sivulauseessa sitten käy ilmi, että on jopa säästöjä). Ja kun esim. Minä ostin kymppitonnin maksaneen auton (lainalla), isäni huokaili kuinka ei hänellä vaan ole ikinä ollut tämmöisiin varaa. Olen siis itse työssäkäyvä ja puolisollakin hyvät tulot, joten kateudesta en tätä sano. Miksi valittaa jatkuvasti, ettei ole varaa ja rahaa, kun sitä rahaa ja omaisuutta on vaikka kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea irtisanoo 1000.
Meidän kaupungissa palomies, jolla on kolme lasta pettää vaimoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Saavat eläkettä nettona yht. 4700, mutta senttiäkään ei jää säästöön. Kaikki menee sen saman kk.n aikana kaikenlaiseen ihmeelliseen sekoiluun (ylikalliit lehtitilaukset, ylikalliit taloremontit, järjettömät luottokorkokulut, jatkuva kaupassa ravaaminen jne.). Meno on aivan holtitonta ja kaikki vähänkin isommat jutut ostetaan luotoksi. Rahaa annetaan jokaiselle lehti- ja remppamyyjälle, joka sitä sattuu vaan ilmestymään kysymään.
Ja kyseessä ihmiset, jotka elivät läpi 90-luvun laman eivätkä ikinä olleet mitään tuhlailijoita ja osasivat käyttää rahansa järkevästi.
Eiköhän tuossa ole taustalla muistisairaus. Jos ovat ennen osanneet hoitaa raha-asiansa ja varmaan rahaa on pakko olla säästössäkin koska ovat tienanneet hyvin, kun eläkkeet on tuota luokkaa ja nyt raha ei riitä ollenkaan.
Pitäiskö kuule viedä ne mummo ja vaari muistihoitajalle, eikä vauvalla ihmetellä holtitonta rahankäyttöä.
Kuusikymppisillä ei yleensä vielä ole muistisairautta.
Mistäs ammatista sun vanhemmat on eläkkeelle päässeet jo kuusikymppisenä?
Ja jokuhan noita vanhuksia vaivaa, jos 60v ollaan sekaisin, kuin käkikello ja ennen on osattu hoitaa esim raha-asiat. Muistisairaus tekee jos tuollaista epänormaalia toimintaa entiseen verrattuna. Normaalit 60v on vielä työelämässä ja pääsevät eläkkeelle vuonna 2031, kun täyttävät 65v.
65 vuotias ja jopa 69 vuotias on myös vielä kuusikymppinen.
69-vuotias on seitsemänkymppinen, 48-vuotias on viisikymppinen,
Minä olen 58-vuotias eli kuusikymppinen ja eläkeikään minulla on vielä lähes 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että mitä nuukemmin elävät, sitä enemmän sinulle jää perintöä?
Orpopurra nostaa vanhaintalon maksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea irtisanoo 1000.
Meidän kaupungissa palomiehet huutaa, jos joku säilyttää lastenvaunuja tai rollaattoria rappukäytävässä. Kiukkuisia pelastajia/palomiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordea irtisanoo 1000.
Meidän kaupungissa teknisen puolen työntekijät saa maalattua ehkä kaksi lautaa leikkipuistossa päivän aikana. Loppu taukoa.
Meidän kaupungissa rakennettiin uusi amk. Laudat ja villat oli kaatosateessa. Home amk.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa rakennettiin uusi amk. Laudat ja villat oli kaatosateessa. Home amk.
Mikähän kaupunki 🤣🤣🤣🤣🤣?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten eläkeläiseltä voi loppua rahat. Puhun siis juurikin tuommoista parin tonnin nettoeläkettä saavista. Asunto on hyvin todennäköisesti velaton, velaton auto eikä ole lapsia enää elätettävänä. Työssäkäyvä 40-50-vuotias maksaa siitä palkastaan lapset, asuntolainan ja autolainan eli varmaan on käytössä lopulta saman verran rahaa kuin sillä eläkeläisellä. Niin miten se budjetointi ei eläkeläiseltä onnistu kun menot eivät ole enää läheskään niin suuret kuin ennen?
Hekin ovat aikanaan olleet asuntovelallisia ja elättäneet lapsensa.
Mitä se liittyy tähän? Pointti on se, että menot ovat pienemmät, joten pienemmällä rahamäärällä pitäisi pärjätä. Työssäkäyvällä perheellisellä jää asuntolainan+lasten elättämisen jälkeen saman verran rahaa muihin menoihin kuin 2000e nettoeläkettä saavalla, vaikka työssäkäyvän palkka on toki isompi. Eläkeläisellä ei ole enää asuntolainan maksua ja lasten elättämistä, joten 2000 eurolla pitäisi pärjätä hyvin.
Miksi rakkausvirasto ottaa sukulaisia töihin sisäisessä haussa. Ulkoisessa haussa merkonomi ei pääsisi, kun muiden tutkinnot menisi edelle.
Hei, te jotka rakennatte kouluja. Villat ja laudat kannattaa suojata sateella.
Home amk campus.
Vaikutat jotenkin ahneella, pelkäätkö jääväsi ilman perintöä?
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehdään johtajan rouvalle hoitokodissa pystytukka kampaus ja laitetaan huulipunaa poskiin ja ulkoillessa lykätään se kaupan oven lähelle niin ihmiset saavat naureskella.
Puhui rumasti aikanaan työttömistä.
Vaikka en olekaan isäni kanssa väleissä, niin just sun kaltaisten ihmisten vuoksi en halua, että isä joutuu minnekään hoivakotiin. Kirjoittelit näitä samoja vanhusvihamielisiä viestejäsi jo silloin, kun mun äitini oli vielä elossa ja jo silloin mietin, että tollasten sekopäiden hoidettavaksi en äitiäni ikinä anna. Enkä antanutkaan vaan äiti sai olla loppuun asti kotona.
Teitkö itse töitä ilman palkkaa?
Arvaan et.
Siksi hyvinvointialue nytkin irtisanoo hulluja vaarallisia hoitokoteja.
Päiväkodissakin voivat nostaa sängyn pystyyn ja lapsi menehtyy.
En tehnyt. En edes silloin, kun olin julkisella sektorilla hoitoalalla. Mutta ei ole mun eikä varsinkaan mun vanhempieni vika, jos sinä et saa palkkatöitä ja sut velvoitetaan tekemään julkisella jotain hommaa sillä 9€ päivässä saadulla korvauksella ja siitä vihaisena kostat sen asiakkallesi. En halua, että mun isäni joutuisi sun asiakkaaksesi. Olen pahoillani siitä, että oikeita töitä et onnistu saamaan edes julkiselta sektorilta, mutta just sun kaltaisten ihmisten takia pidän parempana, että mun vanhemmat eivät mitään palveluita hyvinvointialueilta edes ottaneet eikä ota. Onneksi heillä on ollut varaa maksaa yksityisellekin ja yksityinen sektori taas ei halua menettää maksavia asiakkaitaan sen vuoksi, että ottaisivat asiakaspalveluun sun kaltaisia ihmisiä.
Mua oikeasti huolestuttaa tämän hetken poliitikoilla oleva ajatus, että tukien pitäisi olla vastikkeellisia. Koska jos niin käy, yhä useampi ihminen joutuisi sun kaltaisten ihmisten uhreiksi. Jos jotain vastikkeellisuutta halutaan, niin sitten vaikka risusavottaan tai keräämään koirankakkoja ja tupakantumppeja katujen varsilta, mutta ei minnekään sellaiseen hommaan, missä joutuisi olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Ymmärrän, että kadehdit eläkeläisiä, jotka saavat edes kansaneläkkeen ja takuueläkkeen, ja olet vihainen siitä, että et pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka selkeästi olisit jo sen tarpeessa. Se työttömän peruspäiväraha vaan on puolet pienempi kuin mitä sulle maksettaisiin, jos pääsisit jo työkyvyttömyyseläkkeelle. Vielä parikymmentä vuotta sitten pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle, jos oli työkyvytön. Nykyisin ei enää pääse, koska raha ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt. Saavat eläkettä nettona yht. 4700, mutta senttiäkään ei jää säästöön. Kaikki menee sen saman kk.n aikana kaikenlaiseen ihmeelliseen sekoiluun (ylikalliit lehtitilaukset, ylikalliit taloremontit, järjettömät luottokorkokulut, jatkuva kaupassa ravaaminen jne.). Meno on aivan holtitonta ja kaikki vähänkin isommat jutut ostetaan luotoksi. Rahaa annetaan jokaiselle lehti- ja remppamyyjälle, joka sitä sattuu vaan ilmestymään kysymään.
Ja kyseessä ihmiset, jotka elivät läpi 90-luvun laman eivätkä ikinä olleet mitään tuhlailijoita ja osasivat käyttää rahansa järkevästi.
Laitappa vanhempasi lääkäriin, jos vaikka muistisairaus iskenyt.
Pääasia ettei eläkeläisiltä leikata. Työssäkäyvät voidaan ajaa vaikka ulosottoon kunhan eläkkeet pysyy.