Miksi jotain naista ei ahdistella?
Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.
Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.
Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.
Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?
Miksi vertaat pyllylle lätkäisyä naamalle lätkäisyyn?
Totta, itse asiassa 🤔 Koska harva mies varmaan nauttisi, että pyllylle läpsäistään yhtäkkiä
Sanoisin miehenä että melkein kaikki miehet koko pitäisi tai eivät välittäisi lainkaan jos nainen niin heille tekisi. Koittakaa nyt jo ymmärtää että miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin te.
Mä olen kuullut tämän saman väitteen tutuilta miehiltä. Sitten kun olen avannut mitä olen itse kokenut täysin tavallisena, työssäkäyvänä ja älykkäänä naisena ovat hämmästyneet. Kysyn myös sinulta olisiko kiva, jos sinua aikuinen nainen olisi puristellut pepusta 12 vuotiaana. Tykkäisitkö, jos olisit kaupassa perheesi kanssa, ja joku tuntematon nainen tulisi läppäisemään pepulle aina kun olette samassa välissä. Olisiko sinusta mukavaa, jos läpsijä olisi työkaveri, johon et tunne vetoa. Entä jos se olisikin esihenkilösi ja alkaisi vaarantamaan työpaikkasi. Tykkäsitkö sinä, jos sinua puolet painavampi ja 30 cm pidempi nainen tulisi päissään peppuun kiinni ja sanoisi, että rais..n sut, jos et anna. Entä jos sama tapahtuisi luontopolulla ja tietäisit olevasi fyysisesti huomattavasti helpompi. Niin, ehkä te ette sitten ole reppanoita.
1. vaikea sanoa mitä olisin 12v tuumannut mutta näin jälkikäteen ei haittaisi.
2. Tykkäsin jos olisi itseä miellyttävä nainen ja jos ei olisi niin en välittäisi.
3. Ei haittaisi, voisi jopa piristää päivää
4. Miten esihenkilö vaarantaisi työpaikkani minua läpsäisemällä?
5. Olisi niin iso ilmestys että panisin kyllä mielellään ihan noveltynä 😅
6. Sama kuin edellä.
Vierailija kirjoitti:
En osaa vastata ap:n kysymykseen. Mutta ei se kyllä ainakaan siitä ole kiinni täysin, että missä liikkuu. Minua on ahdisteltu keskellä päivää paikallisjunassa.
Riippuuhan se seudusta tuossakin tapauksessa missä liikkuu. Ja maasta. Paikoissa missä törmää humalaisiin on ahdistelua enemmän jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.
Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?
Totta, itse asiassa 🤔 Koska harva mies varmaan nauttisi, että pyllylle läpsäistään yhtäkkiä
Sanoisin miehenä että melkein kaikki miehet koko pitäisi tai eivät välittäisi lainkaan jos nainen niin heille tekisi. Koittakaa nyt jo ymmärtää että miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin te.
Mä olen kuullut tämän saman väitteen tutuilta miehiltä. Sitten kun olen avannut mitä olen itse kokenut täysin tavallisena, työssäkäyvänä ja älykkäänä naisena ovat hämmästyneet. Kysyn myös sinulta olisiko kiva, jos sinua aikuinen nainen olisi puristellut pepusta 12 vuotiaana. Tykkäisitkö, jos olisit kaupassa perheesi kanssa, ja joku tuntematon nainen tulisi läppäisemään pepulle aina kun olette samassa välissä. Olisiko sinusta mukavaa, jos läpsijä olisi työkaveri, johon et tunne vetoa. Entä jos se olisikin esihenkilösi ja alkaisi vaarantamaan työpaikkasi. Tykkäsitkö sinä, jos sinua puolet painavampi ja 30 cm pidempi nainen tulisi päissään peppuun kiinni ja sanoisi, että rais..n sut, jos et anna. Entä jos sama tapahtuisi luontopolulla ja tietäisit olevasi fyysisesti huomattavasti helpompi. Niin, ehkä te ette sitten ole reppanoita.
2. Tykkäsin jos olisi itseä miellyttävä nainen ja jos ei olisi niin en välittäisi.
6. Sama kuin edellä.
Lainattu on hyvä esimerkki: Kuinka voin kertoa, että älyni ei riitä, sanomatta sitä suoraan.
Olin nuorena laiha, ujo, kiltti ja pitkähiuksinen, ja ilmeisesti minulla on joku saaliseläimen aura, jonka ahdistelevat miehet aistivat. Yhdessä itsepuolustuskoulutuksessa kerrottiin, että pitkät hiukset ja pieni koko ovat ns "hyvän uhrin" ominaisuuksia. Joskus näin videon, jossa näytettiin väkivaltarikollisille videoita kävelevistä naisista, ja rikolliset osasivat kävelytyylin perusteella arvata, että ketkä naisista ovat joutuneet rai**auksen uhriksi. Voimaharjoittelu ja ryhdin sekä kävelytyylin muuttaminen tomeraksi on mielestäni vähentynyt ahdistelua, mutta toivon että vaikutusta on ollut myös kulttuurisella murroksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät ahdistelee, muuten ei kyllä. Työpaikka on fiksu eikä siellä uida kenenkään liiveihin. Kaupungilla joku joskus yrittää, mutta pidän luurit korvilla ja laput silmillä. Teflonia vaan pintaan.
Eikö kuitenkin ole niin, että niidenkin, jotka ei kulje luurit korvilla ja laput silmillä pitää saada olla rauhassa?
Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä.
Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne.
Toki miesten tarvitsee oikeasti harvoin petätä, että nainen ryhtyy sanoista tekoihin, mutta kyllä sen luulisi miehiäkin haittaavan, jos joku vieras nainen tulee puristelemaan munista kesken arkisten ruokaostosten. Eikä puristeli välttämättä olisi ollenkaan kaunis nuori nainen vaan lihava ja hampaaton muori.
"Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä.
Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne."
Tuo olisi upeaa! Alkaa tehdä sitä, lähes kaikki miehet tykkäisi. Minua on pari kertaa kouraistu ja pidin kovasti. Pillu kuvatkin otetaan innolla ja kiitollisuudella vastaan.
M32
Olet varmaan ikionnellinen, jos piristelija ja kuvien lähettelijä on 75v 130 kg Martta.
No en olisi siitä onnellinen mutta ei se haittaisi. Miksi esimerkkeihin pitää hakea mahdollisimman pahin vaihtoehto eikä pysyä todellisuudessa?
Paskan haju. Pistä kersasi suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu.
Ei vai? Minua on ahdisteltu juurikin kauppakeskuksissa ja lenkkipolulla. Liikuin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät ahdistelee, muuten ei kyllä. Työpaikka on fiksu eikä siellä uida kenenkään liiveihin. Kaupungilla joku joskus yrittää, mutta pidän luurit korvilla ja laput silmillä. Teflonia vaan pintaan.
Eikö kuitenkin ole niin, että niidenkin, jotka ei kulje luurit korvilla ja laput silmillä pitää saada olla rauhassa?
Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä.
Toki miesten tarvitsee oikeasti harvoin petätä, että nainen ryhtyy sanoista tekoihin, mutta kyllä sen luulisi miehiäkin haittaavan, jos joku vieras nainen tulee puristelemaan munista kesken arkisten ruokaostosten. Eikä puristeli välttämättä olisi ollenkaan kaunis nuori nainen vaan lihava ja hampaaton muori.
"Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä.
Tuo olisi upeaa! Alkaa tehdä sitä, lähes kaikki miehet tykkäisi. Minua on pari kertaa kouraistu ja pidin kovasti. Pillu kuvatkin otetaan innolla ja kiitollisuudella vastaan.
M32
Olet varmaan ikionnellinen, jos piristelija ja kuvien lähettelijä on 75v 130 kg Martta.
No en olisi siitä onnellinen mutta ei se haittaisi. Miksi esimerkkeihin pitää hakea mahdollisimman pahin vaihtoehto eikä pysyä todellisuudessa?
Koska keskiverto avn mummo on 75v ja 130 kiloa 😅
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena laiha, ujo, kiltti ja pitkähiuksinen, ja ilmeisesti minulla on joku saaliseläimen aura, jonka ahdistelevat miehet aistivat. Yhdessä itsepuolustuskoulutuksessa kerrottiin, että pitkät hiukset ja pieni koko ovat ns "hyvän uhrin" ominaisuuksia. Joskus näin videon, jossa näytettiin väkivaltarikollisille videoita kävelevistä naisista, ja rikolliset osasivat kävelytyylin perusteella arvata, että ketkä naisista ovat joutuneet rai**auksen uhriksi. Voimaharjoittelu ja ryhdin sekä kävelytyylin muuttaminen tomeraksi on mielestäni vähentynyt ahdistelua, mutta toivon että vaikutusta on ollut myös kulttuurisella murroksella.
Hyvä pointti. Se on tieteellisesti todistettu fakta, että s.rikolliset etsivät ns. pehmeän kohteen. On hyvä harjoitella itsepuolustusta, sillä lamaantuminen hyökkäystilanteessa johtaa pehmeäksi uhriksi ja tilanteeseen, jonka hyökkääjä on suunnitellut. Eli kävelytyylin, ryhdin ym. analysoinnilla he etsivät uhria, joka ei tee vastarintaa. Itseluottamus ja vaikka kymmenen eri itsepuolustuskikkaa karkottavat ainakin osan hyökkääjistä jos vastarinta on pontevaa. Itse olen valmistautunut siihen, että panen sellaisen tyypin ruotuun ihan kunnolla, että muistaa loppuikänsä mitä tuli tehtyä.
Olen pienestä asti opetettu siihen, että pitää varautua tällaisiin asioihin, ryöstöihin ja kidnappauksiin, sen takia en esim. ikinä ole kännissä, jos liikun yksin julkisella paikalla. Mulla on myös suojelukoulutettuja koiria ollut aina kahta lukuunottamatta eli olen kävellyt täällä Suomessa missä vain vaikka keskellä yötä niiden kanssa. Ei ole tarvinnut pelätä. Osaan käskyttää myös vakuuttavasti ja rauhallisesti, että pysy kauempana. Kerran yksi tyyppi seurasi ulkoilualueella pyörällä. Pysähdyin ja menin häntä kohti ja tuijotin tiivisti ja annoin eleellä käskyn niin että koira alkoi haukkua häntä kohti odottaen käskyä käydä kiinni. Sinne jäi ja lopetti seuraamisen.
Vierailija kirjoitti:
On ollu tutkimusta et miten sarjamurhaajat valitsee uhrinsa ainakin. Eli ne ei käy itsevarmasti suoraselkäisesti eteenpäin kulkevien kimppuun, mutta epävarmasti ja huono ryhtisesti kulkevien kimppuun kävivät. Pätee kai ahdistelijoihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Koska keskiverto avn mummo on 75v ja 130 kiloa 😅
Tuon painoiset ovat kyllä kuolleet jo aikaa sitten. Vanhemmat ikäluokat ovat muutenkin hoikempia olleet nuorempana, vielä oma ikäluokkanikin, 60-luvun lopussa syntyneet. Kavereissani ei ole yhtään ylipainoista enkä itsekään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6. Sama kuin edellä.
Epäilen sun vastauksia, etkä miettinyt niitä tosissasi. 12 v tietää varsin hyvin, että kyseessä on seksuaalinen teko ja epäsopiva. Kukaan normaali ei halua, että omat lapset seuraavat vierestä epäsopivaa käytöstä. Muihin kohtiin liittyy pelkoa, inhoa ja vallankäyttöä. Sitä on helppo nauraa itseään isokokoisemmalle naiselle. Minulle taas isokokoisempi ahdistelija on perustilanne. Olen myös oppinut, että lamaannun näissä tilanteissa ja olen pari kertaa saanut apua muilta henkilöiltä. Sekin on rankkaa tajuta ettei itseään kykene puolustamaan. Sinä et luultavasti edes tiedä miten oikeasti reagoisit tilanteissa, joissa seksuaalisesti epämiellyttävä henkilö alkaisi ahdistella eikä voimasi riittäisi puolustamaan.
Pepun kommentointi baarissa, puristaminen kesken hitaiden, huor.aksi kutsuminen pakkien jälkeen ja rahan tarjoaminen kadulla yms. on minullekin yhdentekeviä asioita. Ei niihin liity mitään pelkoa ja ihmiset on helppo jättää taakseen.
Minua ei ole koskaan ahdisteltu. En pukeudu paljastavasti.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Jaa-a, oon ruma, en meikkaa, en käy ahdistelupaikoissa 🤔 Kuulokkeista ei voi johtua, koska niistä kuuluu läpi linnunlaulukin 😄
Kun nuorena olin usea kesän ajan huvipuistossa töissä, niin järkytyin miesten (todennäköisesti perheenisiä) käytöksestä. Ihan jatkuvaa likaista vitsiä ja kommenttia. Lapset tuijottavat vieressä ja isä laukoo typeryyksiä itseään puolet nuoremmalle työntekijälle.
Sama kokemus teinivuosiltani,
paitsi työpaikkana seurakunta.
Häirintäkokemuksia on vaikuttava
määrä aina tähän ikään saakka.
.
Hgissä asuessani saattoi tuntematon
m seurata kotitalon portille ja aloittaa
tunkeilevat kyselyt: 'Kuule hei, ootpa
hyvännäköinen.. kiinnostaisko neitiä
rahahommat? Mitä maksais pàno?
Voitais mennä tästä suoraan sun luo, eikö?'
Itsensäpaljastajiakin on tullut useita
vastaan lapsuudesta lähtien. Näistä olisi..
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan pahastu ulkonäön kehumisesta, jos kehu on asiallinen. Sen sijaan "hän on muodollisesti pätevä", "on hyvät munkit" ja "onpa hyvä perse" ovat sen tyylisiä kehuja, koita suurin osa ei varmaan kaipaa.
Esim. tuo miesten viljelemä "muodollisesti pätevä" on ärsyttänyt hemmetisti työuran aikana.
Jokunen vuosi sitten nainen tuli baarissa luokseni ja sanoi: oli pakko tulla sanoon, sulla on hyvä perse.
Olin varmaan viikon ajan ihan onnessani.
M45
Naisen seksuaalisuus toimii eri tavalla. Jos haluat kutitella naisen seksuaalisuutta, niin et kehu häntä kuin hän olisi mies. Miehiä imartelevat toiminnot voi kohdistaa toisiin miehiin. Tytöille voi viedä vaikkapa kukkia... jos siis on aidosti kiinnostunut, eikä vain ilkeä.
Nainen, jota ei ahdistella ei ole sellaisen yleisesti seksikkäänä pidetyn näköinen, Marilyn Monroe-tyyppinen. Tai ei pukeudu muotojaan korostavasti. Tai on poikamainen tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan pahastu ulkonäön kehumisesta, jos kehu on asiallinen. Sen sijaan "hän on muodollisesti pätevä", "on hyvät munkit" ja "onpa hyvä perse" ovat sen tyylisiä kehuja, koita suurin osa ei varmaan kaipaa.
Esim. tuo miesten viljelemä "muodollisesti pätevä" on ärsyttänyt hemmetisti työuran aikana.
Jokunen vuosi sitten nainen tuli baarissa luokseni ja sanoi: oli pakko tulla sanoon, sulla on hyvä perse.
M45
Naisen seksuaalisuus toimii eri tavalla. Jos haluat kutitella naisen seksuaalisuutta, niin et kehu häntä kuin hän olisi mies. Miehiä imartelevat toiminnot voi kohdistaa toisiin miehiin. Tytöille voi viedä vaikkapa kukkia... jos siis on aidosti kiinnostunut, eikä vain ilkeä.
Ahdistelu on henkisesti keskenkasvuisten hommaa. Minulla oli koulussa itsepintainen kiusaaja, joka varasti ja rikkoi tavaroitani ja heitteli minua lumipallolla. Kymmeniä vuosia myöhemmin sain kuulla, että poika oli ollut minuun iki-ihastunut. Minä pelkäsin kuollakseni sitä poikaa, joka kavereineen rikkoi jopa polkupyöräni!
Se lienee vaihtelee, kuinka monta vuotta tai vuosikymmentä miehellä menee oppia, että naisen kiusaaminen ei johda tuliseen molemminpuoliseen rakkaustarinaan, vaan siihen että nainen alkaa pelätä. Osa oppii lähestymään naisia kivasti ja taatusti osa oppii nauttimaan pelottelustakin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, jota ei ahdistella ei ole sellaisen yleisesti seksikkäänä pidetyn näköinen, Marilyn Monroe-tyyppinen. Tai ei pukeudu muotojaan korostavasti. Tai on poikamainen tyyli.
Noihin ulkonäköjuttuihin saattaa liittyä ylempänä mainittu kävelytyylikin. Poikamaisesti pukeutuva voi liikkua reippaammin, naismaisesti pukeutuva sipsutella korkokengissään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45
Ahdistelu on henkisesti keskenkasvuisten hommaa. Minulla oli koulussa itsepintainen kiusaaja, joka varasti ja rikkoi tavaroitani ja heitteli minua lumipallolla. Kymmeniä vuosia myöhemmin sain kuulla, että poika oli ollut minuun iki-ihastunut. Minä pelkäsin kuollakseni sitä poikaa, joka kavereineen rikkoi jopa polkupyöräni!
Se lienee vaihtelee, kuinka monta vuotta tai vuosikymmentä miehellä menee oppia, että naisen kiusaaminen ei johda tuliseen molemminpuoliseen rakkaustarinaan, vaan siihen että nainen alkaa pelätä. Osa oppii lähestymään naisia kivasti ja taatusti osa oppii nauttimaan pelottelustakin.
Voisiko joku mies valottaa, miksi ihastuksen kohdetta pitää vahingoittaa ja pelotella? Mihin sen pitäisi johtaa? Jos tekijä on siis aidosti, tulisesti ihastunut.
En osaa vastata ap:n kysymykseen. Mutta ei se kyllä ainakaan siitä ole kiinni täysin, että missä liikkuu. Minua on ahdisteltu keskellä päivää paikallisjunassa.