Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotain naista ei ahdistella?

Vierailija
17.04.2026 |

Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.

Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja  töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.

Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?

Kommentit (394)

Vierailija
101/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole juurikaan koskaan ahdisteltu. Olen kaunis ja mallin mitoissa (en halua kehua itseäni, tämä nyt vain on fakta). Veikkaan itse, että asiaan vaikuttaa se, että olen 181cm pitkä. Ehkä miehet eivät uskalla ahdistella, koska näytän pituuteni puolesta siltä, että pystyn pistämään fyysisesti kampoihin. Lyhyempiä naisia ahdistellaan helpommin.

Minä taas 175 cm, muutama kilo ylipainoa.

Näytän edestäpäin aika leveältä, olen roteva. Harteikas jopa. :D

En kyllä paljoa ihmisten ilmoilla kulje, mutta työssä olen aika näkyvässä asemassa, eikä olla sanottu mitään. Näen ihmisiä kaikista ikäluokista.

Ja kai naamakin niin totisen näköinen.

Vierailija
102/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.

Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?

Miksi vertaat pyllylle lätkäisyä naamalle lätkäisyyn?

Totta, itse asiassa 🤔 Koska harva mies varmaan nauttisi, että pyllylle läpsäistään yhtäkkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei ahdisteltu edes nuorena, vaikka olin kyllä hyvin kaunis teininä ja nuorena aikuisena. Olen myös luonteeltani pidättyväinen, pohtiva ja introvertti. Itse olen huomannut, että sellaiset eloisammat, nauravaiset ja helpommin lähestyttävät naiset altistuvat tälle ilmiölle useammin.

Olin 14 v ja menossa aamulla ennen klo kahdeksaa hammaslääkäriin ja pelkäsin tuolloin hammaslääkäri kovastikin.  Keskellä kaupunkia kadulla vastaantullut mies, jota en ollut edes huomannut, tarttui minua käsivarresta ja käski lähteä mukaansa naimaan. En usko että olin tuossa tilanteessa eloisa ja nauravainen. Ei jotkut miehet tarvitse syytä ahdistelulleen ha kohde voi olla kuka ja millainen lapsi tai nainen tahansa.

Myös minulla oli aamubussistalkkeri. Eli työmatka, aina sama aika ja paikka niin liian helppo löytää. Aina änki viereen ja alkoi nojailla vastenkin. Jos ei päässyt viereeni, saattoi tulla vaikka eteen ja KÄÄNTYÄ siinä väärinpäin niin että pystyi kyttäämään. Välillä, kun tuurasin toisaalla ja vaihdoin bussia, se tuli sinnekkin pysäkille seisoskelemaan mutta ei sentään sisään. Lopulta oli pakko vaihtaa kulkuajat kokonaan kun tämä hyypiö alkoi jäädä samoilla pysäkeillä poiskin mitä ei aluksi tehnyt ja alkoi pilkkopimeä talviaika.

Ja tämä tosiaan tapahtui klo 7 aikaan aamulla!

Vierailija
104/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan pahastu ulkonäön kehumisesta, jos kehu on asiallinen. Sen sijaan "hän on muodollisesti pätevä", "on hyvät munkit" ja "onpa hyvä perse" ovat sen tyylisiä kehuja, koita suurin osa ei varmaan kaipaa.

Esim. tuo miesten viljelemä "muodollisesti pätevä" on ärsyttänyt hemmetisti työuran aikana.

Vierailija
105/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoikka ja mielestäni ihan nätti nainen, mutta hyvin rauhassa olen aina saanut olla niin nuorena kuin vanhempanakin. Johtuu varmaan osittain siitä, että liikun ylipäänsä melko vähän ihmisten ilmoilla. Ja olen asunut lähes koko ikäni pienillä paikkakunnilla, missä ihmiskontakteja on luonnollisesti vähemmän kuin vilkkaassa kaupungissa.

Ja varmasti olemukseni on muutenkin vähän sulkeutunut ja torjuva. Olen introvertti ja juro luonne ja se varmaan näkyy ulospäin, eikä houkuttele sen enempää ahdistelijoita kuin myönteisessäkään mielessä lähestyviä. Olen ehkä vähän näkymätön. 

Vierailija
106/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Mua on ahdisteltu koulussa, bussissa, ruokakaupassa, lenkkipolulla ja kuntosalilla. Lasken miedoimmillaan ahdisteluksi ehdottelun, joka tapahtuu vielä selvän kiellon jälkeen. On kosketeltu, huudeltu, tarjottu rahaa seksistä, tartuttu takamukseen ja rintoihin , yritetty kuvata hameen alta, yritetty työntää käsi väkisin housuihin. 

Oletan että miehet eivät koe minua uhaksi eikä ota kieltäytymistäni vakavasti koska olen pienikokoinen. Välttelen kaikkea kontaktia miesten kanssa. 

Vierailija
107/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 10v sitten baarissa 100kg kaveriani ei ahdisteltu. Minä 50kg naisena jouduin ne kokemaan

.hån tutustui silti moniin miehiin baarissa ja sai monia lapsiakin mutta en nähnyt hänen joutuvan rikosten uhriksi.

Hän auttoi minua mm vetämällä kädestä eri suuntaan kun  mies yritti vetää minua mukaansa. Mies käski olla kaveriani puuttumatta mitä tapahtuu.

Kerran minulle sanottiin miksi otin henkivartijan mukaan.

Pysäyttävintä on että noihin ei koskaan portsarit puuttuneet tai poliisi baarin ulkona.

Vierailija
108/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei ahdisteltu edes nuorena, vaikka olin kyllä hyvin kaunis teininä ja nuorena aikuisena. Olen myös luonteeltani pidättyväinen, pohtiva ja introvertti. Itse olen huomannut, että sellaiset eloisammat, nauravaiset ja helpommin lähestyttävät naiset altistuvat tälle ilmiölle useammin.

Olin 14 v ja menossa aamulla ennen klo kahdeksaa hammaslääkäriin ja pelkäsin tuolloin hammaslääkäri kovastikin.  Keskellä kaupunkia kadulla vastaantullut mies, jota en ollut edes huomannut, tarttui minua käsivarresta ja käski lähteä mukaansa naimaan. En usko että olin tuossa tilanteessa eloisa ja nauravainen. Ei jotkut miehet tarvitse syytä ahdistelulleen ha kohde voi olla kuka ja millainen lapsi tai nainen tahansa.

Tästä tuli mieleen tapaus omasta nuoruudestani. Kotikaupungissani liikkui silloin nuori mies, joka kyseli tuota samaa keskellä päivää tuntemattomilta naisilta. Olin silloin jo parikymppinen mutta kokematon, en seurustellut ja olin ujo. Keskellä päivää liikennevalojen lähellä hän tuli asiallisen näköisenä kysymään, mennäänkö naimaan. Kuulostaa varmaan hassulta, mutta olin kauhuissani ja pakenin paikalta. Lisäksi hävetti enkä kertonut siitä ensin kellekään.

Mutta muutama päivä sen jälkeen äitini kertoi kotona, että hänelle oli käynyt samoin: "Nuori mies lähestyi kaupungilla sen näköisenä kuin tulisi kysymään kelloa. Mutta hän kysyikin, lähdetäänkö naimaan!" Ja äiti nauroi, hänestä se oli niin hassua. Vasta sitten uskalsin kertoa omankin samanlaisen kokemukseni.

Jälkeenpäin olen miettinyt, toteuttiko mies jotain pilaa tai teatterikoulun haastetta vai mistä oli kyse. 

Vierailija
109/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjät ahdistelee, muuten ei kyllä. Työpaikka on fiksu eikä siellä uida kenenkään liiveihin. Kaupungilla joku joskus yrittää, mutta pidän luurit korvilla ja laput silmillä. Teflonia vaan pintaan.

Eikö kuitenkin ole niin, että niidenkin, jotka ei kulje luurit korvilla ja laput silmillä pitää saada olla rauhassa?

Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset  kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä. 

Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne. 

Toki miesten tarvitsee oikeasti harvoin petätä, että nainen ryhtyy sanoista tekoihin, mutta kyllä sen luulisi miehiäkin haittaavan, jos joku vieras nainen tulee puristelemaan munista kesken arkisten ruokaostosten.  Eikä puristeli välttämättä  olisi ollenkaan kaunis nuori nainen vaan lihava ja hampaaton muori. 

"Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset  kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä. 

Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne."

Tuo olisi upeaa! Alkaa tehdä sitä, lähes kaikki miehet tykkäisi. Minua on pari kertaa kouraistu ja pidin kovasti. Pillu kuvatkin otetaan innolla ja kiitollisuudella vastaan.

M32

Vierailija
110/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.

Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?

Totta, itse asiassa 🤔 Koska harva mies varmaan nauttisi, että pyllylle läpsäistään yhtäkkiä

Sanoisin miehenä että melkein kaikki miehet koko pitäisi tai eivät välittäisi lainkaan jos nainen niin heille tekisi. Koittakaa nyt jo ymmärtää että miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin te.

Vierailija
111/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan pahastu ulkonäön kehumisesta, jos kehu on asiallinen. Sen sijaan "hän on muodollisesti pätevä", "on hyvät munkit" ja "onpa hyvä perse" ovat sen tyylisiä kehuja, koita suurin osa ei varmaan kaipaa.

Esim. tuo miesten viljelemä "muodollisesti pätevä" on ärsyttänyt hemmetisti työuran aikana.

Jokunen vuosi sitten nainen tuli baarissa luokseni ja sanoi: oli pakko tulla sanoon, sulla on hyvä perse.

Olin varmaan viikon ajan ihan onnessani. 

M45

Vierailija
112/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin miehenä että melkein kaikki miehet koko pitäisi tai eivät välittäisi lainkaan jos nainen niin heille tekisi. Koittakaa nyt jo ymmärtää että miehet eivät ole samanlaisia reppanoita kuin te.

Mä olen kuullut tämän saman väitteen tutuilta miehiltä. Sitten kun olen avannut mitä olen itse kokenut täysin tavallisena, työssäkäyvänä ja älykkäänä naisena ovat hämmästyneet. Kysyn myös sinulta olisiko kiva, jos sinua aikuinen nainen olisi puristellut pepusta 12 vuotiaana. Tykkäisitkö, jos olisit kaupassa perheesi kanssa, ja joku tuntematon nainen tulisi läppäisemään pepulle aina kun olette samassa välissä. Olisiko sinusta mukavaa, jos läpsijä olisi työkaveri, johon et tunne vetoa. Entä jos se olisikin esihenkilösi ja alkaisi vaarantamaan työpaikkasi. Tykkäsitkö sinä, jos sinua puolet painavampi ja 30 cm pidempi nainen tulisi päissään peppuun kiinni ja sanoisi, että rais..n sut, jos et anna. Entä jos sama tapahtuisi luontopolulla ja tietäisit olevasi fyysisesti huomattavasti helpompi. Niin, ehkä te ette sitten ole reppanoita. 

Vierailija
113/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse olen nuorena naisena saanut olla rauhassa eikä minua ole koskaan ahdistelu eikä kommentoitu mitenkään. 

Vierailija
114/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ikä ilmeisesti suojaa.

Nuorempana, kun ajoin pään molemmat sivut siiliksi, sain myös olla aikalailla rauhassa. Korkeintaan nimiteltiin kaljupääksi. Huomattava parannus verrattuna seksistiseen kommentointiin ja koskemiseen ilman lupaa, sanoisin. 

Vierailija
115/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään kansanedustajan kanssa hississä olut mieskin tulkittiin ahdistelijaksi kun vain katsoi eteenpain

Vierailija
116/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että minua olisi ahdisteltu, mutta ensin pitäisi määritellä mitä tarkoitat ahdistelulla. Minua on lähestytty paljon, mutta en ole kokenut sitä ahdisteluna, koska kukaan ei ole tehnyt mitään ikävää. Rupattelen hetken ja siirrän keskustelun järkevälle tasolle, ei ole koskaan tarvinnut kieltää ketään koskemasta tms. 

En kuitenkaan kiellä, etteikö ahdistelua voisi olla, siis sellaistakin, jonka itsekin kokisin ahdisteluksi eli kyse täytyy olla siitä millaisissa paikoissa käy ja missä. Jos käy jossain suosituissa juottoloissa, sinne varmaan kerääntyy kaikenlaisia hyypiöitä, mutta itse käyn vähän paremmissa paikoissa, jossa on kalliimpaa, ahdistelijat eivät viihdy niissä, koska kukaan ei ole näkyvästi kännissä (helppo uhri) jne.

Vierailija
117/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole ahdisteltu. Ei ikinä. Olen laiha, pienikokoinen ja muutenkin ehkä kuulostan piirteiltäni siltä että ei ole mitään ahdistelulta "suojaavaa". Mutta joku olemuksessani karkoittaa miehet :D olin opiskelijana vuosia töissä myöhään auki olleessa ravintolassa ja samassa rakennuksessa olleessa baarissa, eikä kukaan sanonut ikinä mitään. Työkavereita kyllä ahdisteltiin. Päinvastoin, olin kuin ilmaa. Sama on toistunut myös opiskelijatapahtumissa ja baareissa, kukaan ei ole i k i n ä tullut juttelemaan. Olen olemukseltani ilmeisesti aika juron ja vihaisen näköinen, vaikka oikeasti olen maailman säysein ja kiltein ihminen.

Vierailija
118/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyjät ahdistelee, muuten ei kyllä. Työpaikka on fiksu eikä siellä uida kenenkään liiveihin. Kaupungilla joku joskus yrittää, mutta pidän luurit korvilla ja laput silmillä. Teflonia vaan pintaan.

Eikö kuitenkin ole niin, että niidenkin, jotka ei kulje luurit korvilla ja laput silmillä pitää saada olla rauhassa?

Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset  kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä. 

Toki miesten tarvitsee oikeasti harvoin petätä, että nainen ryhtyy sanoista tekoihin, mutta kyllä sen luulisi miehiäkin haittaavan, jos joku vieras nainen tulee puristelemaan munista kesken arkisten ruokaostosten.  Eikä puristeli välttämättä  olisi ollenkaan kaunis nuori nainen vaan lihava ja hampaaton muori. 

"Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset  kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä. 

Tuo olisi upeaa! Alkaa tehdä sitä, lähes kaikki miehet tykkäisi. Minua on pari kertaa kouraistu ja pidin kovasti. Pillu kuvatkin otetaan innolla ja kiitollisuudella vastaan.

M32

No en usko, että lähes kaikki tykkäisivät, ainakaan oma mies ei kokenut yhtään kivana, kun häntä nuorempana ahdisteltiin ja olen itsekin sellaista nähnyt kahdesti "kansanbaarissa". Ahdistelija on sellainen vanhempi tukeva täti, joka on ottanut liikaa ja käyttätyyy suurin piirtein samaan tyyliin ja on samanlainen kuin vastaavat miehet. Muulloin emme tuollaisissa paikoissa käy, oli muuten villiä menoa!

Vierailija
119/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32

Olet varmaan ikionnellinen, jos piristelija ja kuvien lähettelijä on 75v 130 kg Martta.

Vierailija
120/394 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole ahdisteltu. Ei ikinä. Olen laiha, pienikokoinen ja muutenkin ehkä kuulostan piirteiltäni siltä että ei ole mitään ahdistelulta "suojaavaa". Mutta joku olemuksessani karkoittaa miehet :D olin opiskelijana vuosia töissä myöhään auki olleessa ravintolassa ja samassa rakennuksessa olleessa baarissa, eikä kukaan sanonut ikinä mitään. Työkavereita kyllä ahdisteltiin. Päinvastoin, olin kuin ilmaa. Sama on toistunut myös opiskelijatapahtumissa ja baareissa, kukaan ei ole i k i n ä tullut juttelemaan. Olen olemukseltani ilmeisesti aika juron ja vihaisen näköinen, vaikka oikeasti olen maailman säysein ja kiltein ihminen.

Olen melko varma siitä, että ahdistelijat lähestyvät niitä, jotka kokevat helpoiksi uhreiksi. Mitä se tarkoittaa, riippuu ahdistelijasta. Ahdistelu on eri asia kuin se, kun tullaan tekemään tuttavuutta. Siihen vaikuttaa se miten helposti lähestyttävältä joku näyttää eli syynä voi tosiaan olla juro ilme tai eleet, jotka tahtomattasikin kertovat muille, että älä lähesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi