Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotain naista ei ahdistella?

Vierailija
17.04.2026 |

Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.

Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja  töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.

Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?

Kommentit (394)

Vierailija
381/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos miehet eivät olisi luoneet suht turvallista yhteiskuntaa eivätkä suojelisi naisia niin naiset olisivat avuttomia luonnon armoilla.  "

Kuinka monta naista onkaan petoeläimet raadelleet historiallisena aikana? Vihje: Intiassa on paljon vaarallisia eläimiä. 

Kuinka monta naista on joku mies tappanut, tai nainen on muuten kuollut miehen vuoksi? Vihje: Intiassa on ollut tapana polttaa myös leski kuolleen miehensä kanssa.

Että se siitä turvallisesta yhteiskunnasta.

Vierailija
382/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ole juurikaan koskaan ahdisteltu. Olen kaunis ja mallin mitoissa (en halua kehua itseäni, tämä nyt vain on fakta). Veikkaan itse, että asiaan vaikuttaa se, että olen 181cm pitkä. Ehkä miehet eivät uskalla ahdistella, koska näytän pituuteni puolesta siltä, että pystyn pistämään fyysisesti kampoihin. Lyhyempiä naisia ahdistellaan helpommin.

Naiset on paljon heikompia voimaltaan kuin miehet ihan sama minkä pituinen on

Pituudella on psykologinen efekti, joka ei riipu siitä, onko pitkä ihminen oikeasti vahva. Potentiaalista hyökkääjää alkaa arveluttaa, kun kohde on pitkä, ja osa aina jättää hyökkäämättä. Sen takia pitkät ihmiset usein joutuvat kärsimään vähemmän ahdistelua ja muutakin kiusaamista tai väkivaltaa kuin lyhyet.

Ei ollut vaikuttanut psykologinen efekti, kun pisin tuntemani yli 180-senttinen ja muutenkin kookas nainen oli joutunut useamman miehen raiskaamaksi. Se oli ollut paljon enemmän kuin pelkkä ahdistelu. Seksi niin ison naisen kanssa olisi kyllä muitakin kiinnostanut, mutta niitä ehdotuksia hän piti pikemminkin vitsinä tai höpötyksenä kuin ahdisteluna.

Luitko mitä kirjoitin? "OSA aina jättää hyökkäämättä. Sen takia pitkät ihmiset usein joutuvat kärsimään VÄHEMMÄN ahdistelua..."

Se, että aina on myös poikkeuksia ja isompiakin ihmisiä saatetaan ahdistella joskus tai ryöstäjät, raiskaajat ym. saattavat hyökätä heidän kimppuunsa joskus ei muuta tätä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen meitä suorastaan vi tuttaa ! Noita nuorempia ne vaan...:(

Vierailija
384/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ole ahdisteltu eikä huudeltu käytännössä ollenkaan. En ainakaan muista! Ja olen iloinen, hymyilevä ja nätti. Mutta myös itsevarma, kävelen selkä suorassa ja reippaasti, eikä olemukseni ole ainakaan väistelevä. Vaikuttaakohan se? Baareissa en ole käynyt koskaan, ei ostoskeskuksissa ja urheilun merkeissä kukaan ahdistele. En epäile, etteikö niin voisi käydä, mutta ei vaan ole käynyt. 

Vierailija
385/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.

Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.

Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!

Jos ei saa koskaan huomiota, voi kuvitella että se negatiivinenkin huomio on hyvä juttu. Oikeasti se ei tietenkään ole.

Koko juju onkin siinä minkä kokee negatiiviseksi ja ahdisteluksi. Naisille lähes kaikki on epätoivottua. Minä sitä vastoin vain tykkäsin jos joku nainen hyppäisi baarin sohvalle eteeni ja hieroisi farkkupersettään naamaani ja vielä parempi mitä ohuempi asu olisi.

Miehet, joita on ahdisteltu eivätkä ole vain fantasioineet asiasta, eivät ole tykänneet. https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010848592.html

Vierailija
386/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ne ahdisteltavat naiset on juopuneita.

Vierailija
387/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hyvin paljon riippuu naisesta ahdistellaanko vai ei. Päihtymys, tietty pukeutuminen, käytös..paikat missä liikut..jne

Vierailija
388/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse osaa sanoa, olen vähän tuollainen nainen. Ehkä suurin syy on se etten käy missään baareissa yms missä voisi olla ahdistelijoita. Olen myös tosi pitkä ( yli 180cm) ehkä se voidaan nähdä uhkaavana?

No mua tullaan häiriköimään, jopa ahdistelemaan pituuteni tähden, olen myös yli 180 cm nainen. Tyyliin "miten v*tun pitkä sä oikein oot"? On minulta myös kysytty olenko minä jossain lentopalloilijoiden alastonkalenterissa ja tällaista. Kaikki kyselijät ovat lyhyitä miehiä. Yksi tuli kerran tönäisemään ja kysyi mikä mä luulen olevani eli ilmeisesti "short kingejä" ärsyttää pitkät naiset. Nää on nyt vähentyneet kun olen keski-ikäinen, mutta nuorena häiriköitiin aika paljon. Eikä vain baareissa vaan muuallakin. Nykyisin tönäisisin takaisin, mutta nuorena en osannut.

Vierailija
389/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.

Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.

Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!

Jos ei saa koskaan huomiota, voi kuvitella että se negatiivinenkin huomio on hyvä juttu. Oikeasti se ei tietenkään ole.

Koko juju onkin siinä minkä kokee negatiiviseksi ja ahdisteluksi. Naisille lähes kaikki on epätoivottua. Minä sitä vastoin vain tykkäsin jos joku nainen hyppäisi baarin sohvalle eteeni ja hieroisi farkkupersettään naamaani ja vielä parempi mitä ohuempi asu olisi.

Miehet, joita on ahdisteltu eivätkä ole vain fantasioineet asiasta, eivät ole tykänneet. https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010848592.html

Lol mitä neitejä 

Vierailija
390/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Voi pölhö.

No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa? 

Juuri esim. ostoskeskuksissa ja luontopoluilla ahdistellaan. Miten sitä pystyy välttämään näissä liikkuvia miehiä? 

Juu, ruokaostoksilla on pakko käydä. Minua on puristeltu takapuolesta Prisman maustehyllykön vieressä. Mukanani oli kaksi pientä lasta ja olin raskaana.

Et ole koskaan kuulluut Prisman noutopisteestä? Tai kotiinkuljetuksesta? Olisi helpompaa lastenkin kanssa ja voisi käyttää säästynen ajan johonkin mukavaan yhteiseen tekemiseen.

Sinusta on naisen oma vika, että tuli ahdistelluksi, koska kehtasikin käydä kaupassa????

Kirjoitin: "Et ole koskaan kuulluut Prisman noutopisteestä? Tai kotiinkuljetuksesta? Olisi helpompaa lastenkin kanssa ja voisi käyttää säästynen ajan johonkin mukavaan yhteiseen tekemiseen."

Sinä kirjoitit: "Sinusta on naisen oma vika, että tuli ahdistelluksi, koska kehtasikin käydä kaupassa????"

Kiva kun täällä vastaus ahdistelusta valittamiseen on "mikset sitten tilaa Prismasta ostoksia kotiin ja ole viihteellä kotonasi" eli naisten pitäisi pysyä neljän seinän sisällä piilossa. Ja sitten vähän ajan päästä taas kohistaan siitä, kun talibanit ja iranilaiset sulkee naiset neljän seinän sisään piiloon...

Vierailija
391/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin herkkä kuin nykynaiset on. Jos joku läimii mua pyllylle, en pahastu. Jos joku kehuu ulkonäköäni, en pahastu. Nykyään pahoitetaan mieli ihan joka asiasta ja kaiken voi tulkita ahdisteluksi. Siksi "kaikkia" naisia muka ahdistellaan.

Mitäköhän luulet, pahastuisiko nykymiehet, jos heitä läimisi päin naamaa? Jos pahastuisivat, niin olisiko asiallista päivitellä, että kun nämä nykymiehet pahoittavat mielensä "ihan joka asiasta"?

Miksi vertaat pyllylle lätkäisyä naamalle lätkäisyyn?

Koska molemmat ovat yhtä lailla fyysistä väkivaltaa. Luuletko, että pyllylle läimäytys on jotenkin vähemmän epämiellyttävä kuin naamalle läimäytys? Jostain syystä jotkut miehet kuvittelevat, että naisen pitäisi sietää sitä, että häntä läimäytetään, jos läimäyttäjä onkin mies ja jos fyysisen satuttamisen ja epäkunnioituksen osoituksen päälle tulee vielä seksuaalisen itsemääräämisoikeuden loukkaus. Ei, nuo asiat eivät tee sitä mitenkään paremmaksi. Jos ajatus naamalle läimäyttämisestä tuntuu sinusta epämiellyttävältä, niin nyt tiedät, miltä naisista tuntuu, jos heitä läimäytetään pyllylle.

Näissä ketjuissa miehet jatkuvasti lukevat kysmyksen "mitä, jos sinua ahdisteltaisiin seksuaalisesti?" kysymyksenä "mitä, jos haluamasi nainen ehdottaisi sinulle seksiä?" Ja tietysti ko. miehet ovat tottuneet siihen, että useimmat naiset ovat fyysisesti heikompia eivätkä ole heille oikeasti uhka, joten he kuvittelevat tilanteen täysin harmittomana vaikka kyseessä olisi nainen, jota he eivät halua.

Se, kun esimerkeissä käytetään esim. toista miestä tai jonkin ei-seksuaalisen ruumiinosan satuttamista, on yritys saada miehet ymmärtämään, että kysymys ei ole siitä. Kysymys on aidosta väkivallan uhasta, koska ikinä ei tiedä, miten pitkälle ahdistelija menee, ja se ahdistelija ei ole naista paljon heikompi. Tai jopa ihan väkivallasta, kuten tuon läimäyttämisen kohdalla. Toiseksikin ahdistelijaa ei voi valita. Se saattaa olla joku tasan yhtä epäkiinnostava kuin mitä oman sukupuolen edustaja olisi, ja joka tapauksessa ahdistelu todennäköisesti muuttaa ahdistelijan epäkiinnostavaksi.

Läimäyttely muuttuu väkivallasta kivaksi harmittomaksi leikittelyksi vasta sitten, kun molemmat ovat selvillä siitä, että molemmat haluavat toisiaan ja myös tykkäävät läimäyttelyleikistä. Toisin sanoen kyse on suostumuksesta. Se on ydinasia yleensäkin seksuaalisuudessa.

Vierailija
392/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis nuori nainen ja kyllähän minua ahdistellaan jonkun verran, jos olet meikit päässä lyhyessä hameessa ja niukassa topissa iltaisin liikkeellä + että ilmeeni on iloinen. Siis sellaista että silloin monet miehet iästä riippumatta katselevat lasittunein katsein ja joku härski papparainen saattaa jopa viheltää perään. Ei kuitenkaan sen enempiä tapahdu.

Heti jos olen perusilmeelläni joka on totisen näköinen, kiinnostus loppuu ainakin osittain. Ja kun olen päiväsaikaan liikkeellä tavallisissa vaatteissa ja perusilmeellä, ahdistelua ei tapahdu lainkaan. Eli ainakin omalla kohdalla ahnaat katseet ilmenee vain tietynlaisessa ulkoasussa ja silloin kun hymyilen. 

Vierailija
393/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä, kehossa hassut mittasuhteet, lyhyet hiukset, silmälasit. Pari huutoa olen kuullut, tasoa purshkahdan nauramaan, mutta muuten saan olla rauhassa eikä ole tarvinnut öisin pelätä. Toisaalta kukaan ei myöskään lähesty baarissa eikä itsellä ole itseluottamusta mennä juttelemaan kenellekään.

Vierailija
394/394 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä resting bitch face, ei meikkiä, nopea kävelytyyli. Resepti valmis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi