Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa kuoroja ns. huonoille laulajille?

Vierailija
14.06.2026 |

Haaveilen kuorolaulusta, vaikka lauluäänessäni ei ole kehumista. Mutta se olisi terveyttä edistävää ja muutenkin kivaa puuhaa. Ei riitä, että kuoroon ei ole koelaulua, vaan sen pitäisi olla ihan rehellisesti huonojen laulajien kuoro, jotta kehtaisin mennä mukaan. Minulla on nuottikorvaa, mutta ääniala on kapea, en pääse alas enkä ylös, särkyy helposti ja on heikko.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole.

Vierailija
2/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ottamalla yksityistunteja niin että opit laulamaan niin voit mennä kunnon kuoroon parin vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta sellainen.

Vierailija
4/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hauska ja paljon osallistujia. 

Vierailija
5/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä on. Esimerkiksi monissa seurakunnissa on tällaisia (kanttorilta voi saada lisätietoja), mutta myös työväenopistoista ja yksityisiltä toimijoilta voi löytää niitä.

Vierailija
6/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole.

No on toki. Oikein hyvin laulavaa ei edes oteta. Sehän erottuisi joukosta. Tunnen monta kuorolaulajaa, jotka vain liikuttelevat suutaan ja täydestä menee.

Vierailija
7/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ottamalla yksityistunteja niin että opit laulamaan niin voit mennä kunnon kuoroon parin vuoden päästä.

Mulla on siis syntyjään huono lauluääni. En voi oppia laulamaan. Ap

Vierailija
8/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Yleensä lauluääntä voi parantaa paljon, kun oppii tarvittavia tekniikoita.

Vierailija
9/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli mukava laulaa lauluja kevätjuhlassa yms. Kurkku suorana huusin niitä.

Vierailija
10/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seka kuoro taikka mieshuutajakuoro.

Vierailija
11/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa oli mukava laulaa lauluja kevätjuhlassa yms. Kurkku suorana huusin niitä.

Joo ja sina huusit väliin perke..vitu......ja mietit kukaan ei kuullut, seuraavaksi että opettaja on hom.. heh kukaan ei reakoi, kunnes laulu loppuu ja sinä kiekaiset hoooooooom...!!

Vierailija
12/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on yhteislaulutilaisuuksia? TV esimerkki Allsång på Skansen. Joskus oli laululeirejä. Laululava. Virossa isot laulujuhlat. Itse käyn seurakunnassa, sekin auttaa lauluhampaan kolotukseen. 

Vierailija
13/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, Oulussa mieskuoro huutajat, siellä ei tarvi osata laulaa.

Vierailija
14/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Yleensä lauluääntä voi parantaa paljon, kun oppii tarvittavia tekniikoita.

Siis ihmisellähän joko on lauluääntä tai ei ole. Mulla ei ole. Eihän sinisilmäisestäkään voi tulla ruskeasilmäistä. Ap

Vierailija
15/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin asut? Monella paikkakunnalla on yhteislaulutilaisuuksia, mitä jos aloittaisit sellaisilla? Ääni vahvistuu ja kohta uskallat jo mennä kuoroon. Se on hyvä harrastus! 

Vierailija
16/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmisellähän joko on lauluääntä tai ei ole. Mulla ei ole. Eihän sinisilmäisestäkään voi tulla ruskeasilmäistä. Ap

Tää ei pidä paikkaansa. Lauluääntä voi kehittää, ja jos pysyt suunnilleen nuotissa ja tahdissa, olet voiton puolella. 

Vierailija
17/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut ap? Haluan tuollaiseen kuoroon, jos perustat. Minulla taas on hyvä ääni, muttei minkäänlaista nuottikorvaa. Tai siis tunnistan toki jotain musiikkia, mutta minun on täysin mahdoton toistaa itsenäisesti mitään kehittyneempää kuin esim "katu täyttyy askelista" ja sekin menee nuotin vierestä

Vierailija
18/18 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä lainkaan paikkaansa. Lauluääntä voi kehittää todella paljon. Toki se joillakin on tosi hyvä jo luonnostaan, mutta muutkin voivat parantaa sitä todella paljon oikeilla harjoituksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi