Miksi jotain naista ei ahdistella?
Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.
Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.
Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu.
Voi pölhö.
No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa?
Mua on ahdisteltu luontopolulla, kadulla sekä bussissa. Kaikki keskellä päivää. Kyllä sitä voi tapahtua ihan missä vain.
Sen olen huomannut, että ikä suojelee ahdistelulta. 15-25-vuotiaana ahdistelua tapahtui jatkuvasti, mutta 25:stä eteenpäin vain satunnaisesti. Teinitytöt ja nuoret naiset ovat helppoja uhreja, koska he ovat vielä hyvin epävarmoja itsestään.
Toisaalta nuoret ovat myös hyvin itsekeskeisiä, ja kuvittelevat tulevansa ahdistelluiksi.
Jos joku tekee mulle ulkona jotain niin jengi toisesta kaupungista tulee hoitelemaan ne tyypit. Ei auta, vaikka sanoisin älkää tulko, ne tulee silti.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tekee mulle ulkona jotain niin jengi toisesta kaupungista tulee hoitelemaan ne tyypit. Ei auta, vaikka sanoisin älkää tulko, ne tulee silti.
Niiden naisiin ei saa koskea, ei nuoriso eikä toiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska netissä korostuu ääripäät. Oikeassa elämässä suurin osa naisista ei ole kokenut ahdistelua. Jos kysytään samaa netissä, niin suurin osa on kokenut ahdistelua. Ei keskustelupalstoilla käy kuin pieni osa ihmisistä.
https://stat.fi/fi/uutinen/seksuaalinen-hairinta-on-tyoelamassa-edellee…
Jos pitää katsomista seksuaalisena häiritsemisenä niin sitten. Tätä on kokenut 22% kyselyyn vastanneista....
Eiköhän tämä kerro Suomen seksuaalisen häirinnän tason. Jossain kehitysmaassa katsomista ei pidetä seksuaalisena häirintänä.
17 % kokenut fyysistä. Ja tämä lähde oli vain työelämästä. Onhan niitä muitakin tilastoja ja tutkimuksia, jos haluaa kaivella. Millään muotoa ahdistelusta ei saa harvinaista, jota tapahtuisi vain hyvin pienelle osalle naisista. Se miten sen kokee on tietenkin yksilöllistä.
Toivottavasti saan vastata joskus kyselyyn niin ilmoitan kokeneeni seksuaalista ahdistalua työpaikkalla kun nais puolinen päällikkö taputti minua olkapäälle.
Ei sun tarvi odottaa mitään kyselyä. Senkun ilmotat ylöspäin tai HR.ään, jos tunnet kokeneesi häirintää, ei ole meidän naisten etuoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Näytän ilmeisemmin huolestuneelta tai stressaantuneelta tai kireältä tms., epärennolta. Olen aina ollut rauhassa. Olin nuorena ihan nätti, hoikka, pitkähiuksinen jne.
Nuorena yhden kerran yöllä joku mies tuli eteeni suojatiellä ja väisti pari kertaa samaan suuntaan nähdäkseni tarkoituksella etten päässyt ohi. Riitti että otin katsekontaktin ja katsoimme hetken toisiamme. Kumpikin sanaakaan sanomatta hän antoi minun jatkaa matkaani. Muita kokemuksia en muista olevan.
Tuota on tapahtunut minulle ihan ruokakaupassakin ja päättyy molemmin puolin naureskeluun. Tahattomasti molemmat väistävät pari kertaa samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden naisiin ei saa koskea, ei nuoriso eikä toiset miehet.
Niillä voi olla myös koiria mukana, kun ne tulevat kuten dopermanni ja rotweiler.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole juurikaan koskaan ahdisteltu. Olen kaunis ja mallin mitoissa (en halua kehua itseäni, tämä nyt vain on fakta). Veikkaan itse, että asiaan vaikuttaa se, että olen 181cm pitkä. Ehkä miehet eivät uskalla ahdistella, koska näytän pituuteni puolesta siltä, että pystyn pistämään fyysisesti kampoihin. Lyhyempiä naisia ahdistellaan helpommin.
Naiset on paljon heikompia voimaltaan kuin miehet ihan sama minkä pituinen on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska netissä korostuu ääripäät. Oikeassa elämässä suurin osa naisista ei ole kokenut ahdistelua. Jos kysytään samaa netissä, niin suurin osa on kokenut ahdistelua. Ei keskustelupalstoilla käy kuin pieni osa ihmisistä.
Juujuu. Jos minulta kysytään onko työssä tapahtunut seks häirintää. Varmaan, onhan puolisoni ensinnäkin entinen työkaveri :D Yht.työkumppani sanoo kauniiksi. Työkaveri pyrkii reissussa samaan huoneeseen. Mitä sitten? Osaan kai sanoa ei kiitos, ja mennääs nyt asiaan. Draamailu ei yleensäkään kuulu tapoihin, en saa sellaisesta oikein mitään, enkä ymmärrä miten niin moni jaksaa elämöidä olemattomista ongelmista.
Se ei ole mikään valinta. Ei kukaan halua draamailla. Joitakin se oikeasti ahdistaa, voi tulla pelkotiloja ja muuta häiritsevää. Tiedän ihmisen, joka 90-luvulla otti töihin lähtiessä linkkuveitsen taskuun, jotta olisi ollut turvallisempi olo siellå.
Milloin on luovuttu yksilön omasta vastuusta hankkia apua jos melko arkiset tilanteet aiheuttavat elämää haittaavaa ahdistusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjät ahdistelee, muuten ei kyllä. Työpaikka on fiksu eikä siellä uida kenenkään liiveihin. Kaupungilla joku joskus yrittää, mutta pidän luurit korvilla ja laput silmillä. Teflonia vaan pintaan.
Eikö kuitenkin ole niin, että niidenkin, jotka ei kulje luurit korvilla ja laput silmillä pitää saada olla rauhassa?
Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä.
Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne.
Toki miesten tarvitsee oikeasti harvoin petätä, että nainen ryhtyy sanoista tekoihin, mutta kyllä sen luulisi miehiäkin haittaavan, jos joku vieras nainen tulee puristelemaan munista kesken arkisten ruokaostosten. Eikä puristeli välttämättä olisi ollenkaan kaunis nuori nainen vaan lihava ja hampaaton muori.
"Voin vaan kuvitella mitä meteli nousisi, jos naiset kourisi miehiä munista ihan missä vaan, tai kopeloisi persettä.
Heittelisi härskejä ja limaisia juttuja miehen ulkonäöstä jne."
Tuo olisi upeaa! Alkaa tehdä sitä, lähes kaikki miehet tykkäisi. Minua on pari kertaa kouraistu ja pidin kovasti. Pillu kuvatkin otetaan innolla ja kiitollisuudella vastaan.
M32
Niinkö? Vaikka kourija olisi sinua 100kg painvampi, 30 vuotta vanhempi ja peseytynyt viimeksi helmikuussA?
Sinulle sillä siis on eroa? Miellyttävän ulkomuodon omaava (mies) saa kuin saakin paljon anteeksi verrattuna epämiellyttävän näköiseen vaikka teko itsessään olisi tasan sama? Vai kenties se vieras ja vetovoimainen (mies) voi tehdä enemmänkin ilman että se on ahdistelua kun taas se vieras ja ulkoisesti vastenmielinen (mies) on hirmuinen pervoahdistelija ihan pelkän katseen tai kömpelön ulosantinsa takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole juurikaan koskaan ahdisteltu. Olen kaunis ja mallin mitoissa (en halua kehua itseäni, tämä nyt vain on fakta). Veikkaan itse, että asiaan vaikuttaa se, että olen 181cm pitkä. Ehkä miehet eivät uskalla ahdistella, koska näytän pituuteni puolesta siltä, että pystyn pistämään fyysisesti kampoihin. Lyhyempiä naisia ahdistellaan helpommin.
On, mutta osa naisista on moottoripyöräjengien suojeluksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juujuu. Jos minulta kysytään onko työssä tapahtunut seks häirintää. Varmaan, onhan puolisoni ensinnäkin entinen työkaveri :D Yht.työkumppani sanoo kauniiksi. Työkaveri pyrkii reissussa samaan huoneeseen. Mitä sitten? Osaan kai sanoa ei kiitos, ja mennääs nyt asiaan. Draamailu ei yleensäkään kuulu tapoihin, en saa sellaisesta oikein mitään, enkä ymmärrä miten niin moni jaksaa elämöidä olemattomista ongelmista.
Se ei ole mikään valinta. Ei kukaan halua draamailla. Joitakin se oikeasti ahdistaa, voi tulla pelkotiloja ja muuta häiritsevää. Tiedän ihmisen, joka 90-luvulla otti töihin lähtiessä linkkuveitsen taskuun, jotta olisi ollut turvallisempi olo siellå.
Milloin on luovuttu yksilön omasta vastuusta hankkia apua jos melko arkiset tilanteet aiheuttavat elämää haittaavaa ahdistusta?
Mulla on puhelimessa moottoripyöräjengin jäsenen numero. Ei tarvita kuin viesti tai soitto.
Tässä hyvät ohjeet, millä välttää ahdistelun:
No ehkä en ole niin herkkä asioille ja minua ei ole mielestäni siksi ikinä ahdisteltu. Jonkun toisen mittapuulla minua varmaan sitten olisi, ja paljonkin. Tämä samainen syy tekee myös naisten ja miesten ahdistelutilastoihin suuren eron. Miehet eivät pidä niin herkästi ahdisteluna asioita mitä moni nainen pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen eikö naisten pitänyt olla yhtä vahvoja kuin miesten? T. Feministi
Itsevarmaa naista ei ahdistella.Sellaista naista joka ei ole tyrkky eikä kulje itseään esitellen.Kun nainen on asiallinen eikä pidä silmäpeliä ja hymyile eikä todellakaan ole epätoivoinen huomionkipeä kikattaja.On varma ja asiallinen eikä häkelly mistään.
Olin nuorena laiha ja lyhyt. Nyt vanhempana hieman ylipainoinen. Ehkä olen tylsä, ujo, näkymätön ja en meikkaa. En tiedä syytä miksi ei ole koskaan häiritty, ei huudeltu perään. En ole koskaan käynyt baareissa tai ravintoloissa.
Voihan sen ajatella niinkin, että niille joille on huudeltu on haluttavia.
Kyllä ahdistelut loppuvat, kun ikää karttuu. T.63v eukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää keskustelu on sikäli mielenkiintoinen, että tästäkin näkee, miten erilailla suhtaudutaan rikoksen uhtriin sen mukaan onko tämä mies vai nainen. Kun vanha mies tuli tapetuksi, kun kulki juna-asemalta kotiin Helsingissä, kukaan ei epäillyt, että uhri olisi jotenkin ollut syyllinen kohtaloonsa. Mutta, kun nainen rais*kataan kotimatkalla juna-asemalta kotiin, alkaa spekulaatio, että mitä sillä oli päällä ja mitä se teki, että joutui rikoksen uhriksi.
Naista uhrina syyllistetään aina, mies on vain uhri. Kun nainen joutuu rikoksen uhriksi, on syy uhrin itsensä, väärin pukeuduttu tai oltu väärään aikaan ulkona ja tekijä on syytön.
Kun mies joutuu rikoksen uhriksi, on syyllinen aina tietenkin tekijä.
Nainen tullessaan rikoksen uhrikssi matkalla junalta kotiin, ei voi edes teoriassa olla yhtään MITENKÄÄN syyllinen tilanteeseen.
Ei yhtikäs mitenkään.
Ne, jotka muuta väittää tai edes vihjailee, on yksinkertaisesti päästään sairaita ihmisiä, joiden sanoilla ei ole mitään arvoa.
Ei ole syyllinen tietenkään mutta omilla päätöksillä voi riskejä minimoida. Jos mies/nainen hyppää aitaukseen jossa on tiikereitä ja tiikerit raatelee niin ko. henkilö on uhri vaikka se oli omaa syytä. Harva jättää kotiinsa oven lukitsematta vaikka on syytön jos joku kotiin murtautuu.
Sinusta siis aitaus on juna ja miehet siellä tiikereitä? Eli naiset ei saisi matkustaa junalla ilman henkivartijaa tai oli oma moka? Ahaa.
Etkö osaa lukea vai etkö vain ymmärrä lukemasi koska olet nainen?
"Mutta, kun nainen rais*kataan kotimatkalla juna-asemalta kotiin,"
Junalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä helvetin tyhmä palikka lol
Sinusta siiis koko ulkomaailma ja naisen kotireitti on tiikeriaitaus? Tuohan on vielä pahempi asia. Nainen ei saisi kävellä edes kotiseudullaan kotiin, sillä sinä oikeutat hänen ahdistelunsa.
No voihan helvetti sun kanssas. En väitä sitäkään. Oli vain esimerkki uhriudesta ja kuinka olla tekemästä tyhmiä. Mutta pitäähän se kyllä paikkansa siten että jos miehet eivät olisi luoneet suht turvallista yhteiskuntaa eivätkä suojelisi naisia niin naiset olisivat avuttomia luonnon armoilla. Ja turha yrittää selittää mitään, ette pedoille mitään olisi aikoinaan ilman miehiä mahtaneet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ahdistelut loppuvat, kun ikää karttuu. T.63v eukko.
Ei välttämättä, mutta vähenevät. Kyllä mua on yritetty iskeä ja vielä ikävästi ahdistellakin näin 60-vuotiaana. Ja olen meikitön, varsin tavallisen näköinen, mutta naisellinen nainen.
Toivottavasti saan vastata joskus kyselyyn niin ilmoitan kokeneeni seksuaalista ahdistalua työpaikkalla kun nais puolinen päällikkö taputti minua olkapäälle.