Miksi jotain naista ei ahdistella?
Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.
Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.
Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?
Kommentit (373)
Olen 40 v. nainen, eikä minua ole ahdisteltu koskaan. Kukaan ei ole koskettanut minua tahtomattani tai sanonut minulle mitään sopimatonta. Lähestymisyrityksiä on tullut pari-kolme, mutta nekin vain afrikkalaisilta. Treffeille minua on pyydetty kerran, itseäni vanhemman ulkomaalaisen toimesta.
Syytä en tiedä varmaksi, mutta luulen sen liittyvän siihen, että en ole kovinkaan hymyileväinen. Perusilmeeni on mielestäni neutraali, mutta luultavasti muille se näyttäytyy vakavana. En ole myöskään erityisen puhelias tai eloisa. Vaikka olen laiha, vartaloni on tasapaksu ja ehkä myös tapani liikkua on jäykkä. Naamasta en ole suoranaisesti ruma, omasta mielestäni ihan nättikin sopivassa valossa ja kulmassa, mutta kaunis en ole. Olenkin päätellyt näyttäväni vaikeasti lähestyttävältä ja seksuaalisesti epäkiinnostavalta ja siksi välttynyt kaikenlaisilta miesten lähestymisyrityksiltä, ja sitä myöten myös ahdistelulta.
Miehet ovat mu niensa vietävissä. Eikö miehillä ole muuta elämässä kuin mulkku ja seksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän riippuu siitäkin, mitä kukin ahdisteluna kokee. Se, mikä ennen saattoi olla huumoria, on nykyään ahdistelua. Ei saa katsoa, ei saa puhua, ei saa ehdottaa esim- treffejä. En tiedä, mihin nuorempi sukupolvi ahdistuksessaan päätyy, mutta ei ihme, että kansa kuolee sukupuuttoon, mun normaali kanssakäyminen on ahdistelua. Itse olin nuorena kaunis, ja suosittukin, mutta hyvin vähän koin huomionosoitukset ahdisteluna.
Normaali kanssakäyminen EI OLE ahdistelua, on se kumma, kun ei tuota ymmärretä. Huomion osoitukset kun voi tehdä fiksusti ja kohteliaaksi, eikä tarraamalla perseestä kiinni.
Jos ihminen ei todellakaan tajua normaalin kanssakäymisen ja ahdistelu eroa niin silloin on parempi, kun ei edes yritä olla kanssakäymisessä vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Mies voi kyllä toiselle miehelle, vaikka ihan ventovieraalle varmaan puhua rivoja ja huudella perään, kun miehet ei kuulemma välitä, mutta naiselle ei niin kannata tehdä.
Mies voi varmaan myös puristella ventovieraan miehen munia ja persettä ja sekin on miehistä ihan mukavaa ilmeisesti, joten miehet voi tehdä toisilleen niin, mutta vieraan naiseen ei kannata käydä käsiksi. Naiset ei tykkää.
Mutta moni mies on tässäkin ketjussa sanoneet, että heille sopii, että vieras ihminen käy vehkeisiin kiinni. Joten miehet voi keskenään tuota harrastaa, kun kerran tykkäävät. Mutta ei siihen kannata naisia mukaan sotkea.
Olet väärässä. Miehet ovat oikeasti heteroita eikä häilyviä kuten naiset.
Tämä pitääkin paikkansa tutkimustenkin mukaan. Varmaan tapahtuu siis naistenkin välistä seksuaalista häirintää.
https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/
Auttaa ainakin kun ei meikkaa, pitää hiukset kiinni ja pipon päässä. Mustat/muut tylsät vaatteet. Vakava ilme, ei hymyilyä, ei turhia katsekontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska netissä korostuu ääripäät. Oikeassa elämässä suurin osa naisista ei ole kokenut ahdistelua. Jos kysytään samaa netissä, niin suurin osa on kokenut ahdistelua. Ei keskustelupalstoilla käy kuin pieni osa ihmisistä.
https://stat.fi/fi/uutinen/seksuaalinen-hairinta-on-tyoelamassa-edellee…
Jos pitää katsomista seksuaalisena häiritsemisenä niin sitten. Tätä on kokenut 22% kyselyyn vastanneista....
Eiköhän tämä kerro Suomen seksuaalisen häirinnän tason. Jossain kehitysmaassa katsomista ei pidetä seksuaalisena häirintänä.
Olin töissä tilanteessa, jossa asiakkaana oli pariskunta ja istuimme pöydän ympärillä keskutelemassa. Mies tuijotti ja tuijotti rintojani. Vaimo yritti ensin katsellaan viestittää miehelleen, että lopeta se tuijotus. Mies vaan tuijotti. Vaimo alkoi kyynärpäällä tökkiä miestään. Mies jatkoi tuijotista. Mies siis puhui minulle, mutta keskittyi katseellaan koko ajan rintoihini. Todella kiusallista sekä minulle, että vaimolle.
Eli tällainen tuijotus on sitä häirintää.
Olen seurannut sivusta vastaavanlaista tapahtumaa ja sillä aspalla oli päällään tiukka paita jonka antava kaula-aukko oli suorastaan irvokas näky. Etenkin kun aspa vielä kumartui eteenpäin useampaan otteeseen. Tuossa tilanteessa vaikutti kyllä siltä ettei se naispuolinen asiakaskaan tiennyt mihinpäin katseensa kohdistaisi.
Voi se seksuaalinen ahdistelu olla tällaistakin. Itse teen aina ilmoituksen siitä.
Minua ei ahdistella (enää) yhtä paljon kuin ennen, jolloin pukeuduin paljastavasti. Kerran minut jopa rais kattiin kaupungin puistossa erittäin väkivaltaisesti.
Silloin tajusin, että minun kannattaa pukeutua säädyllisesti, tai voin päästä hengestäni.
Nykyään menee aika hyvin, koska en näyttäydy miehille houkutuslintuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ja kolmea kaunista aikuista tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu.
Tai no 1979 esimies Yliopiston hallinnossa yritti mutta se jäi ainoaksi kerraksi minua kohtaan, olin 19v, pieni, siro ja sieväkin.
Johtuuko se siitä ettemme pyöri oudoissa porukoissa? Vai siitä ettemme altistu humalapäissämme tilanteisiin? Vai siitä ettemme pukeudu tyrkysti?
Ehkä kuitenkin siitä että kohtaamme miehet tasavertaisina, ryhdikkäinä ja ylpeinä itsestämme, katsomme silmiin ja hymyilemme. Jos joku yrittää käyttäytyä asiattomasti se torpataan jo pelkällä katseella, tuollaiset ahdistelevat miehet pelkäävät älykkäitä vahvoja naisia
Tämä muuten ei pidä lainkaan paikkaansa. Olen ihan todistetustikin varsin älykäs nainen, muinainen kuuden laudaturin ylioppilas ja nykyään oikein hyvässä asemassa työelämässä. Nuorena minua ahdisteltiin ja häiriköitiin todella paljon, koska olen myös pienikokoinen ja ulkonäöltäni perinteisellä tavalla "nätti". 90-luvulla tuollaiseen piti vaan tottua, ei sitä silloinkaan suoranaisesti hyväksytty tai pidetty fiksuna, mutta sellaista se nyt vaan oli. Ainoastaan ikä on alkanut suojata ahdistelulta - tosin vieläkin sitä kuulee asiattomia juttuja, mutta onneksi harvoin: Muutama kuukausi sitten ollessani koiran kanssa lenkillä, toppavermeisiin pukeutuneena, täysin tuntematon vanha mies kysyi lähtisinkö hänen kanssaan saunomaan/pesemään hänen selkäänsä.
Oliko se sittenkin unta?
En tunne ketään jota ahdisteltu
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelu= joku tulee kähmimään
Ärsyttävä käytös= joku huutaa hhuora!, kommentoi peppuvakoon tiivistyviä legginsejäni
Lue seksuaalirikoslaki, toope.
Sinä et märittele mikä on ahdistelua.
Huorittelu kertoo enemmän huorittelijan vaikeista mt-ongelmista kuin hänen asiantuntemuksestaan. Toki miespaskalla voi olla vaikka Tourette, mutta siihen yleensä liittyvä myös näkyvät pakkoliikkeet, naaman nykiminen tms. Nykiikö sun naama?
Jos joku väittää ettei ole ahdisteltu, hän luultavasti pitää ahdistelukäytöstä aivan normaalina ja jopa haluttuna.
Useimmat miehet ajattelevat niin. Ehkä tyttäresi on mies? Ehkä hän on yhtä todellinen kuin vaimosi, jota tuskin vieläkään olet tilannut. Muisatko, Sinfulista vain 39,99+postitus.
Sen voit vappuna sitoa narulla ranteeseen ja täyttää heliumilla. Sitten sulla onkin sopiva tekosyy heilata koko helvetin työläisten ja opiskelijoiden juhlapäivä, johon et ole kelvollinen osallistumaan työnteon etkä opiskelun takia.
Jos olet sinkkuäiti niin se auttaa paljonkin ettei sinua ahdistella.
Sanoisin tuota ihan normaaleiksi omien rajojen pitämiseksi.