Miksi jotain naista ei ahdistella?
Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.
Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.
Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on yksilöllistä. Jotkut kokee saman asian voimakkaammin. Esim. joku mies vaikka sanoo ohi mennen että onpas sulla kauniit silmät. Toinen ottaa sen kohteliaisuutena (niin kuin tarkoitettu) ja jonkun toisen mielestä se on jo ahdistelua. Paljon riippuu myös sanojan ulkonäöstä, mitä rumempi mies, sitä enemmän se koetaan ahdisteluna. Tämä on kaunistelematon fakta
Kokemukseni mukaan harva mies kehuu naisen silmiä. Yleensä niin on tapahtunut vain romanttisissa elokuvissa.
Minä olen joskus kehunut jos näen että nainen on kiinnostunut ja hänellä on oikeasti kauniit silmät. En ymmärrä miksi noin paljon alapeukkuja? Siksi koska sinä et ole kokenut sitä niin et voi uskoa että sitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on yksilöllistä. Jotkut kokee saman asian voimakkaammin. Esim. joku mies vaikka sanoo ohi mennen että onpas sulla kauniit silmät. Toinen ottaa sen kohteliaisuutena (niin kuin tarkoitettu) ja jonkun toisen mielestä se on jo ahdistelua. Paljon riippuu myös sanojan ulkonäöstä, mitä rumempi mies, sitä enemmän se koetaan ahdisteluna. Tämä on kaunistelematon fakta
Kokemukseni mukaan harva mies kehuu naisen silmiä. Yleensä niin on tapahtunut vain romanttisissa elokuvissa.
Minä olen joskus kehunut jos näen että nainen on kiinnostunut ja hänellä on oikeasti kauniit silmät. En ymmärrä miksi noin paljon alapeukkuja? Siksi koska sinä et ole kokenut sitä niin et voi uskoa että sitä tapahtuu?
Jokainen hahmottaa maailmaa oman kokemuksensa mukaan. Aika kauan olen elänyt, ja muistaakseni ne, joiden olen kuullut luonnehtivan joitakin naisia kauniiksi, ovat itsekin olleet naisia. Ehkä olen sitten vain tuntenut vääränlaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ja kolmea kaunista aikuista tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu.
Tai no 1979 esimies Yliopiston hallinnossa yritti mutta se jäi ainoaksi kerraksi minua kohtaan, olin 19v, pieni, siro ja sieväkin.
Johtuuko se siitä ettemme pyöri oudoissa porukoissa? Vai siitä ettemme altistu humalapäissämme tilanteisiin? Vai siitä ettemme pukeudu tyrkysti?
Ehkä kuitenkin siitä että kohtaamme miehet tasavertaisina, ryhdikkäinä ja ylpeinä itsestämme, katsomme silmiin ja hymyilemme. Jos joku yrittää käyttäytyä asiattomasti se torpataan jo pelkällä katseella, tuollaiset ahdistelevat miehet pelkäävät älykkäitä vahvoja naisia
Tämä muuten ei pidä lainkaan paikkaansa. Olen ihan todistetustikin varsin älykäs nainen, muinainen kuuden laudaturin ylioppilas ja nykyään oikein hyvässä asemassa työelämässä. Nuorena minua ahdisteltiin ja häiriköitiin todella paljon, koska olen myös pienikokoinen ja ulkonäöltäni perinteisellä tavalla "nätti". 90-luvulla tuollaiseen piti vaan tottua, ei sitä silloinkaan suoranaisesti hyväksytty tai pidetty fiksuna, mutta sellaista se nyt vaan oli. Ainoastaan ikä on alkanut suojata ahdistelulta - tosin vieläkin sitä kuulee asiattomia juttuja, mutta onneksi harvoin: Muutama kuukausi sitten ollessani koiran kanssa lenkillä, toppavermeisiin pukeutuneena, täysin tuntematon vanha mies kysyi lähtisinkö hänen kanssaan saunomaan/pesemään hänen selkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tuollaisesta silmien kehumisesta hetmostuisi, mutta kyllä se on tosi outoa ainakin työolosuhteissa. Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja jos asiakkaan kanssa ollessa hän kehuisi silmiäni, niin tulisi kyllä mieleen, että hän ei ajattele minua asiantuntijana vaan naisena.
Tarkoitin tietysti esim. baarissa kun toinen antaa vastakaikua. Haloo, käyttäkää sitä maalaisjärkeä, luuletko että olen joku setämies ja sanelen tällaisia kehuja jollekin nuorelle random kassatytölle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska netissä korostuu ääripäät. Oikeassa elämässä suurin osa naisista ei ole kokenut ahdistelua. Jos kysytään samaa netissä, niin suurin osa on kokenut ahdistelua. Ei keskustelupalstoilla käy kuin pieni osa ihmisistä.
https://stat.fi/fi/uutinen/seksuaalinen-hairinta-on-tyoelamassa-edellee…
Katsomista pidetään seksuaalisena häirintänä? Ei tuijottamista vaan katsomista?
Miksi minusta tuntuu, että seksuaalinen häirintä menettää kohta merkityksensä. Siitä tulee täysi vitsi. Maailmalla naisia raiskataan, kouritaan, haukutaan jne. ja täällä luetaan katsominen häirinnäksi.
Vaikka joku perseilisi ja tuijotat häntä sen takia tonnin seteli-ilmeellä niin joku tulkitsee sen painostavaksi katseeksi ja seksuaaliseksi häirinnäksi. Olen itse mies ja jos pitäisin jokaista pidempää katsetta seksuaalisena häirintänä niin se lukema olisi sadoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole juurikaan koskaan ahdisteltu. Olen kaunis ja mallin mitoissa (en halua kehua itseäni, tämä nyt vain on fakta). Veikkaan itse, että asiaan vaikuttaa se, että olen 181cm pitkä. Ehkä miehet eivät uskalla ahdistella, koska näytän pituuteni puolesta siltä, että pystyn pistämään fyysisesti kampoihin. Lyhyempiä naisia ahdistellaan helpommin.
Naiset on paljon heikompia voimaltaan kuin miehet ihan sama minkä pituinen on
Hetkinen eikö naisten pitänyt olla yhtä vahvoja kuin miesten? T. Feministi
Tekniikkaa peliin, Allu aina valittelee hädissään kivesten suojattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen hahmottaa maailmaa oman kokemuksensa mukaan. Aika kauan olen elänyt, ja muistaakseni ne, joiden olen kuullut luonnehtivan joitakin naisia kauniiksi, ovat itsekin olleet naisia. Ehkä olen sitten vain tuntenut vääränlaisia miehiä.
Minä sanonkin silloin kun muita naisen kavereita ei ole lähellä kuulemassa. Olen huomannut että nämä "kaveri" naiset yrittävät heti joko pilkata että olipa kliseinen isku yritys tai muuten vaan vesittää miehen yritykset. Jos eivät ole kateellisia niin sitten en ymmärrä mikä on, kun nainen selvästi haluaa tutustua mutta kaveri taluttaa kädestä pois. Tätä olen monesti ihmetellyt. Sori jos meni vähän off topic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää pinnistellä että muistan ahdistelua. Koska pyyhkäisen sellaisen heti pois kuin pölyt olkapäältä. Ei kiinnosta, ei herätä mitään tunteita. Yhdentekevää. Fiilis on vähän että monet naiset haluavat tehdä siitä numeron koska se pohjimmiltaan voitelee olematonta itsetuntoa. Mua ei ole koskaan kiinnostanut pätkääkään mitä joku random mies, tai kukaan, minusta tykkää.
Taidat olla mies?
Jos taas olet noin tunteeton ja et saa traumoja esim siitä, että sinut rais*kataan niin olisit tietenkin siinä mielessä hyvä uhri, koska et menettäisi elämän haluasi. Nythän monet rais*katut menettävät otteen elämästä ja heidän koko loppu elämä on pilalla. Jotkut tekevät itsemurhan.
Varmasti se voitelee itsetuntoa, kun ventovieras ukko on halunnut niin kovasti että rais*kaa kotimatkalla. Sairasta porukkaa tässä ketjussa kyllä.
Just näilla teeseillä ahdistelijat/rais*kaajat puolustelevat tekemisiään. Että kyllä se nainen tykkää ja vieläpä on ylpeä, kun hänet on rais*kattu ja häntä on ahdisteltu. On niin haluttu olo. Voi herra isä miesten logiikkaa.
Mutta joo, oikeasti tuossa on vain halua loukata ja satuttaa uhria ja se on naisvihaa. Halutaan särkeä ja rikkoa nainen vain sen takia, että hän on nainen.
Tehdäänkö kuitenkin joku ero raiskauksen ja rasvaisen tuijotuksen välille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ja kolmea kaunista aikuista tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu.
Tai no 1979 esimies Yliopiston hallinnossa yritti mutta se jäi ainoaksi kerraksi minua kohtaan, olin 19v, pieni, siro ja sieväkin.
Johtuuko se siitä ettemme pyöri oudoissa porukoissa? Vai siitä ettemme altistu humalapäissämme tilanteisiin? Vai siitä ettemme pukeudu tyrkysti?
Ehkä kuitenkin siitä että kohtaamme miehet tasavertaisina, ryhdikkäinä ja ylpeinä itsestämme, katsomme silmiin ja hymyilemme. Jos joku yrittää käyttäytyä asiattomasti se torpataan jo pelkällä katseella, tuollaiset ahdistelevat miehet pelkäävät älykkäitä vahvoja naisia
Tämä muuten ei pidä lainkaan paikkaansa. Olen ihan todistetustikin varsin älykäs nainen, muinainen kuuden laudaturin ylioppilas ja nykyään oikein hyvässä asemassa työelämässä. Nuorena minua ahdisteltiin ja häiriköitiin todella paljon, koska olen myös pienikokoinen ja ulkonäöltäni perinteisellä tavalla "nätti". 90-luvulla tuollaiseen piti vaan tottua, ei sitä silloinkaan suoranaisesti hyväksytty tai pidetty fiksuna, mutta sellaista se nyt vaan oli. Ainoastaan ikä on alkanut suojata ahdistelulta - tosin vieläkin sitä kuulee asiattomia juttuja, mutta onneksi harvoin: Muutama kuukausi sitten ollessani koiran kanssa lenkillä, toppavermeisiin pukeutuneena, täysin tuntematon vanha mies kysyi lähtisinkö hänen kanssaan saunomaan/pesemään hänen selkäänsä.
Laudaturit ja yo tutkinto ei vielä tee ihmistä älykkääksi. Älykkäät ovat enemmänkin tutkijoita tai keksineet yhteiskuntaa hyödyttäviä asioita kuten syöpään toimivia lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä en ole niin herkkä asioille ja minua ei ole mielestäni siksi ikinä ahdisteltu. Jonkun toisen mittapuulla minua varmaan sitten olisi, ja paljonkin. Tämä samainen syy tekee myös naisten ja miesten ahdistelutilastoihin suuren eron. Miehet eivät pidä niin herkästi ahdisteluna asioita mitä moni nainen pitää.
Pitäisitkö ahdisteluna, jos jonottaisit kioskilla ja kaksi humalaista miestä tulisi humalassa suutelemaan sinua väkisin suulle? Tämä tapahtui kauan sitten yhdelle ystävälleni. Tilanne oli täysin yllättävä ja epämiellyttävä. Olin paikalla ja näin sen, mutta en pystynyt estämään sitä.
Mietin vaan, millaiset asiat ovat ok muiden naisten mielestä.
Voi kunpa naisetkin tulisivat pussailemaan miehiä kiskan jonossa, ainakin minua.
75v 130 kg Ritvakin eikös? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tuollaisesta silmien kehumisesta hetmostuisi, mutta kyllä se on tosi outoa ainakin työolosuhteissa. Teen vaativaa asiantuntijatyötä ja jos asiakkaan kanssa ollessa hän kehuisi silmiäni, niin tulisi kyllä mieleen, että hän ei ajattele minua asiantuntijana vaan naisena.
Tarkoitin tietysti esim. baarissa kun toinen antaa vastakaikua. Haloo, käyttäkää sitä maalaisjärkeä, luuletko että olen joku setämies ja sanelen tällaisia kehuja jollekin nuorelle random kassatytölle?
Työskentelen hankinnassa. Toimittajan edustaja on muutaman kerran kommentoinut ulkonäköäni. Yhdentekevää, minä puhun silti käsillä olevasta hankkeesta ja se selviää kehujallekin pian. En ole kyllä ottanut millään muotoa itseeni.
Olet AP todella outo. Suurinta osaa ei ahdistella koskaan.
Tasa-arvon nimissä kaikkia naisia tulee ahdistella
Kyllä ne on niitä burkha maiden miehiä jotka tykkää ahdistella todella törkeästi. Netissä tänäänkin joku palepelle laitti viestiä, että minut on tehty ilmaiseen käyttöön. Varmasti tulisin raiskatuksi siellä kun kuvankin perusteella jo olisin näköjään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanonkin silloin kun muita naisen kavereita ei ole lähellä kuulemassa. Olen huomannut että nämä "kaveri" naiset yrittävät heti joko pilkata että olipa kliseinen isku yritys tai muuten vaan vesittää miehen yritykset. Jos eivät ole kateellisia niin sitten en ymmärrä mikä on, kun nainen selvästi haluaa tutustua mutta kaveri taluttaa kädestä pois. Tätä olen monesti ihmetellyt. Sori jos meni vähän off topic.
Ei tuossa ole mitään ihmettelemistä, naiset ovat kateellisia jos kaveri saa huomiota. Eivätkä uskalla pistää vastaan vaikka mies kiinnostaisi. Ja jos kaverit ei suolaa niin pitää mennä vessaan saamaan kaverien hyväksyntä. Sellaisia vahvoja ja itsenäisiä naisia 😅
Tosi mielenkiintoinen kysymys! Mua on ahdisteltu noin 12-vuotiaasta asti ja vieläkin sitä tapahtuu, vaikka olen jo 44 v. Yritän kyllä pukeutua niin, etten herättäisi huomiota. Mutta esimerkiksi vuosi sitten teinipoika huusi perään, että olen pantava ja aikuinen opiskelijani kähmi minua viikko sitten. Melkein joka työpaikassa on myös ahdisteltu.
Pidän vaatteet päällä, kukaan ei ahdistele.
En ole kateellinen, mulle ei edes kuulu koko asia, jos joitakin ahdistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu.
Voi pölhö.
No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa?
Juuri esim. ostoskeskuksissa ja luontopoluilla ahdistellaan. Miten sitä pystyy välttämään näissä liikkuvia miehiä?
Juu, ruokaostoksilla on pakko käydä. Minua on puristeltu takapuolesta Prisman maustehyllykön vieressä. Mukanani oli kaksi pientä lasta ja olin raskaana.
Et ole koskaan kuulluut Prisman noutopisteestä? Tai kotiinkuljetuksesta? Olisi helpompaa lastenkin kanssa ja voisi käyttää säästynen ajan johonkin mukavaan yhteiseen tekemiseen.
Sinusta on naisen oma vika, että tuli ahdistelluksi, koska kehtasikin käydä kaupassa????
Kirjoitin: "Et ole koskaan kuulluut Prisman noutopisteestä? Tai kotiinkuljetuksesta? Olisi helpompaa lastenkin kanssa ja voisi käyttää säästynen ajan johonkin mukavaan yhteiseen tekemiseen."
Sinä kirjoitit: "Sinusta on naisen oma vika, että tuli ahdistelluksi, koska kehtasikin käydä kaupassa????"
Pitäisitkö ahdisteluna, jos jonottaisit kioskilla ja kaksi humalaista miestä tulisi humalassa suutelemaan sinua väkisin suulle? Tämä tapahtui kauan sitten yhdelle ystävälleni. Tilanne oli täysin yllättävä ja epämiellyttävä. Olin paikalla ja näin sen, mutta en pystynyt estämään sitä.
Mietin vaan, millaiset asiat ovat ok muiden naisten mielestä.