Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotain naista ei ahdistella?

Vierailija
17.04.2026 |

Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.

Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja  töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.

Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Voi pölhö.

No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa? 

Juuri esim. ostoskeskuksissa ja luontopoluilla ahdistellaan. Miten sitä pystyy välttämään näissä liikkuvia miehiä? 

Vierailija
22/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollainen. Täysin näkymätön miehille. Ollut aina, niin nuorena ja laihana kuin nyt vanhana ja ylipainoisena. Olen vain ruma.

Sama tai siis olen näkymätön aivan kaikille ja usein jopa tuollaisille liiketunnistimella avautuville oville. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuntemattomat miehet ahdistelivat, mutta nyt vanhemmiten tutut miehet. Omituinen muutos.

Vierailija
24/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusilmeeni on matkalla murhaamaan perheettään -mallia, joten ei mua lähesty missään kukaan. Ei edes nämä feissarit tai muutkaan sähkösopparihuijarit ja miltei aina jopa ruuhkabussissa on mun vieressä tyhjä paikka.

Vierailija
25/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan nätti, hoikka ja treenattu, mutta aika vähän on mitään ahdistelua ollut. En ole netissä omalla naamallani, olen paljon itsekseni enkä ota kontaktia muihin. Annan varmaan jonkin kummallisen vaikutelman. Hiljattain yksi tuntematon mies tuli lähelle limaisen ja itsevarman oloisena sönköttämään "hitto miten kuuma kissa" yms. Otin siihen katsekontaktin ja se meni todella vaikeaksi ja hieman pahoitellenkin poistui paikalta. 

Vierailija
26/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan ahdisteltu tai muutenkaan tultu iskemään, vaan olen saanut olla rauhassa sellaiselta käytökseltä. Ehkä olen sokea sellaiselle käytökselle. Toisaalta olen ollut samassa parisuhteessa 16-vuotiaasta asti, joten sekin saattaa suojata. Koska en itse ole vilkuillut ketään sillä silmällä en myöskään huomaa mitään katseita. En kyllä muutenkaan kiinnitä ympäristöön sillä tavalla huomiota. Vastaan voi kävellä vaikka Suomen presidentti mutta en välttämättä huomaa häntä. Toki jos joku tulisi suoraan kiinni, niin sen huomasin mutta muuten en.

Vierailija
27/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää ahdistella, koska on niin paljon taloudellista valtaa, että kukaan ei uskalla.

Vierailija
28/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu. 

Voi pölhö.

No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa? 

Mua on ahdisteltu luontopolulla, kadulla sekä bussissa. Kaikki keskellä päivää. Kyllä sitä voi tapahtua ihan missä vain. 

Sen olen huomannut, että ikä suojelee ahdistelulta. 15-25-vuotiaana ahdistelua tapahtui jatkuvasti, mutta 25:stä eteenpäin vain satunnaisesti. Teinitytöt ja nuoret naiset ovat helppoja uhreja, koska he ovat vielä hyvin epävarmoja itsestään. 

Vierailija
29/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusilmeeni on matkalla murhaamaan perheettään -mallia, joten ei mua lähesty missään kukaan. Ei edes nämä feissarit tai muutkaan sähkösopparihuijarit ja miltei aina jopa ruuhkabussissa on mun vieressä tyhjä paikka.

Tämä kuulostaa vähän meidän esikoiselta. ;

Toisaalta tunsin nuorena naisen, joka oli aina supervihaisen näköinen (ja oikeastikin vihainen ja paha suustaan), mutta silti häntä ahdisteltiin töissä kaupassa.

Ap

Vierailija
30/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan olla rauhassa. Mutta en ota kyllä kontaktia juurikaan keneenkään kun lähden yksin ulos. Pukeudun mustaan/harmaaseen, aika jätkämäisesti jopa. Olen pitkä ja lauta. Mutta kasvoista nätti. Olen parisuhteessa myös. Ehkä pahimmat epämiellyttävät kokemukset tapahtui tuossa 16-19v (esim eräs tyyppi kuvasi minua salaa juhlissa). Sitten loppui. (ja se hyvä!). . Yleensä jos lähden esim kaupungille, mutta ei oo mitään pelkoa, että joku tyyppi huutelisi jotain. Koska niin ei koskaan tapahdu.

Vierailija
31/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa vähän meidän esikoiselta. ;

Toisaalta tunsin nuorena naisen, joka oli aina supervihaisen näköinen (ja oikeastikin vihainen ja paha suustaan), mutta silti häntä ahdisteltiin töissä kaupassa.

Ap

Kaupassa nyt kohtaa vaikka mitä häiriköintiä. Siellä joutuu kohtaamaan kaikenlaisia idiootteja.

Vierailija
32/32 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin muutakin kuin vain huudeltiin. Näitä otsikoita on jo joka viikko ja yhä useammin. 

Luontopolulla: Mies rai*kasi 14-vuotiaan tytön Tourujoen luontopolulla Jyväskylässä https://www.ksml.fi/paikalliset/8061975

Kaupungilla: Juhannusta juhlineet ystävykset huolestuivat, kun yksi ei palannutkaan vessareissultaan https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000009293910.html

Ostoskeskuksessa: Kolmekymppinen mies rai*kasi 17-vuotiaan teinitytön kauppakeskuksessa Helsingin keskustassa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011913807.html