80v äiti on alkanut sanomaan useimmista ruuista, että niissä on kumma maku tai sitten eivät maistu miltään. Kokemuksia
Kommentit (10)
Vanhuksen ruoissa ei pidä säästellä suolaa ja mausteita koska muuten eivät juurikaan syö .
Noin käy jokaiselle, jotka vain elää riittävän pitkään.
Meillä isovanhemmat alkoivat käyttämään suolaa järkyttäviä määriä muttei itse huomanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksen ruoissa ei pidä säästellä suolaa ja mausteita koska muuten eivät juurikaan syö .
Mun äiti syönyt kauan suolatonta ruokaa koska on tosi korkea verenpaine. Syö ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti syönyt kauan suolatonta ruokaa koska on tosi korkea verenpaine. Syö ihan hyvin.
Mutta sellaiselle jolle ei ruoka maistu on hyvä maustaa , mitä väliä on terveellistä vai ei jos kuitenkin syö . Loppuelämän laatu on parempi kuin kurja määrä.
Makuaisti on aisti, joka heikkenee koko iän ajan. Siksi pikkulapset nirsoilevat ruoan kanssa ja vanhat ihmiset valittavat ruoan olevan mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Makuaisti on aisti, joka heikkenee koko iän ajan. Siksi pikkulapset nirsoilevat ruoan kanssa ja vanhat ihmiset valittavat ruoan olevan mautonta.
En vaan jaksaisi joka kerta kuulla tätä samaa, kun näen äitini. t.ap
Googlaa.
muistaakseni yksi dementian symptoomeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksaisi joka kerta kuulla tätä samaa, kun näen äitini. t.ap
Osta korvatulpat!
Minulla taas 90 - vuotiaat vanhemmat sanovat että ruuat on nykyään ylimaustettuja ja liikasuolattuja. Olen samaa mieltä.
Ihan yleinen juttu. Syövät vähän koska ei ole maistu, juovat vähän koska ei ole janontunnetta.