Miksi jotain naista ei ahdistella?
Aikuinen tyttäreni sanoo, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. Ei netissä, ei livenä.
Itse naisena ja monia naisia tuntevana tietojeni mukaan lähes kaikkia naisia ahdistellaan. Vaikka olisi kuinka ruma, vihainen ja liikkeellä vain päiväaikaan ja töissä, niin silti saa epämiellyttäviä kommentteja.
Jos sinua (naista) ei koskaan ole ahdistelu. Mikä on mielestäsi syynä?
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Jaa-a, oon ruma, en meikkaa, en käy ahdistelupaikoissa 🤔 Kuulokkeista ei voi johtua, koska niistä kuuluu läpi linnunlaulukin 😄
Kun nuorena olin usea kesän ajan huvipuistossa töissä, niin järkytyin miesten (todennäköisesti perheenisiä) käytöksestä. Ihan jatkuvaa likaista vitsiä ja kommenttia. Lapset tuijottavat vieressä ja isä laukoo typeryyksiä itseään puolet nuoremmalle työntekijälle.
Ei ainakaan mulle oo lauottu tuollaisia, enkä oo työkavereiltakaan kuullu että olis puhuttu törkeitä 😃
Minua on ahdisteltu kahdesti liikennevaloissa. Kätevää, kun joutuu odottamaan punaisten vaihtumista..
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitkä ja roteva, ja olen kokenut huomattavasti vähemmän ahdistelua kuin moni muu nainen. Seksuaalinen ahdistelu on pohjimmiltaan kiusaamista, samaa kuin koulu- ja työpaikkakiusaaminen. Ja kiusaajat ovat pohjimmiltaan pelkureita. He eivät uskalla ahdistella sellaisia, jotka näyttävät tavalla tai toisella siltä, että saattaisivat antaa takaisin.
Pitkä ja roteva nainen ei ole kiinnostava niin siksi ei "ahdistella".
Olen ruma ja lihava mies eikä naiset lähde kanssani treffeille, johtuuko siitä etteivät uskalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos käy normaaleissa paikoissa, esim luontopoluilla, kaupungeilla, ostoskeskuksessa ei kai siellä nyt mitään huuteluja tapahdu? ja katsoo vähän millaisten ihmisten seurassa liikkuu.
Voi pölhö.
No ei mua ainakaan tuollaisilla paikoilla ahdistella. no miksi sitten jotkut naiset ei koe ahdistelua, oli ap_n kysymys? En kyllä tiedä ja ei voisi vähempää kiinnostaa?
Mua on ahdisteltu luontopolulla, kadulla sekä bussissa. Kaikki keskellä päivää. Kyllä sitä voi tapahtua ihan missä vain.
Sen olen huomannut, että ikä suojelee ahdistelulta. 15-25-vuotiaana ahdistelua tapahtui jatkuvasti, mutta 25:stä eteenpäin vain satunnaisesti. Teinitytöt ja nuoret naiset ovat helppoja uhreja, koska he ovat vielä hyvin epävarmoja itsestään.
Ahdistelijoilla on myös preferenssejä. Jotkut keskiytyy erityisesti alaikäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minua on ahdisteltu kahdesti liikennevaloissa. Kätevää, kun joutuu odottamaan punaisten vaihtumista..
Miten ahdisteltiin?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pitkä ja roteva, ja olen kokenut huomattavasti vähemmän ahdistelua kuin moni muu nainen. Seksuaalinen ahdistelu on pohjimmiltaan kiusaamista, samaa kuin koulu- ja työpaikkakiusaaminen. Ja kiusaajat ovat pohjimmiltaan pelkureita. He eivät uskalla ahdistella sellaisia, jotka näyttävät tavalla tai toisella siltä, että saattaisivat antaa takaisin.
Roteva. Heh.
Tyttäreni on sanonut samaa. Hän on kaunis, hoikka, pitkät vaaleat hiukset, suloiset kasvot, ei meikkiä, asialliset, ei paljastavat vaatteet, matalat korot. Hän on introvertti ja perusilme vakava, jopa nyrpeä. Ei ole kuulemma koskaan ahdisteltu.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.
Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Jaa-a, oon ruma, en meikkaa, en käy ahdistelupaikoissa 🤔 Kuulokkeista ei voi johtua, koska niistä kuuluu läpi linnunlaulukin 😄
Kun nuorena olin usea kesän ajan huvipuistossa töissä, niin järkytyin miesten (todennäköisesti perheenisiä) käytöksestä. Ihan jatkuvaa likaista vitsiä ja kommenttia. Lapset tuijottavat vieressä ja isä laukoo typeryyksiä itseään puolet nuoremmalle työntekijälle.
Kuulostaa tutulta. Myös 80-luvulla kesätöissä toimistoharjoittelijana sai kuulla miestyökavereilta käsittämättömiä kommentteja joskus, kun vain sattui kävelemään heidän ohitseen.
Olen kohta 60-vuotias mies ja ihmettelen missä näitä ahdisteluja ja huuteluja tapahtuu?
En ole koskaan nähnyt tai kuullut sellaista, vaikka liikun kohtalaisen paljon ihmisjoukoissa.
Enkä kiellä etteikö näitä ole, mutta eipä ole sattunut silmiini.
Esimerkiksi välttämällä julkisia liikennevälineitä Helsingissä säästyy paljolta ahdistelulta. Etenkin nuorempana kaiken maailman epämääräiset tyypit katsoivat oikeudekseen ahdistella nuorta tyttöä, vaikkapa metrossa. Toivottavasti metoo on saanut tähän muutosta nykyajan nuorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani maskuliiniset lesbot sanoo ettei heitä ahdistella, feminiinisempiä lesboja kyllä.
Ei kai tuo ketään yllätä. Miestä larppaavat naiset ovat niin kuvottavan näköisiä. Rumat miehetkin jäävät kakkoseksi.
Onko jokin saavutus että ahdistellaan? Eikö jokaisen pitäisi saada kulkea ahdistelematta? Ihme vääntöä taas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja roteva nainen ei ole kiinnostava niin siksi ei "ahdistella".
Olen ruma ja lihava mies eikä naiset lähde kanssani treffeille, johtuuko siitä etteivät uskalla?
Monenlaisia rumia tai muuten epäkiinnostavia naisia ahdistellaan usein, joten ei liity kiinnostavuuteen. Ja toisaalta monia niistä naisista, joita ei juuri koskaan ahdistella, saatetaan useinkin pyytää treffeille, eli selvästi he eivät välttämättä ole epäkiinnostavia.
Treffikutsut toimivat ihan eri logiikalla kuin ahdistelu. Treffeille halutaan niiden kanssa, joista pidetään. Ahdistelua ja muuta kiusaamista kohdistetaan niihin, joiden kuvitellaan olevan helppoja uhreja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 60-vuotias mies ja ihmettelen missä näitä ahdisteluja ja huuteluja tapahtuu?
En ole koskaan nähnyt tai kuullut sellaista, vaikka liikun kohtalaisen paljon ihmisjoukoissa.
Sinua taitaa suojata se, mitä Douglas Adams kutsui SEP-kentäksi. (En nyt muista miten se on käännetty) Eli somebody else's problem. Ford Prefect suojasi avaruusaluksensa sillä, jottei sitä huomattaisi. Se tarkoittaa "somebody else's problem". Koska se ei ole sinun ongelmasi, et näe ahdistelua. Samalla lailla minäkään en ole koskaan kokenut rasismia, olenhan valkoinen.
N58
Rivo-Riittaa ei ahdistella, vaan se ahdistelee itse.
Kyllä minä ahdistelut näytän..!!
Olin jo nuorena niin suoraviivaisen "pelottava", että esim. työpaikalla ahdisteluyritykset loppui yhteen kertaan. Miehet yritti puristella pepusta tmv. niin katsoin ja sanoin niin pahasti, sekä tönäisin voimakkaasti että viesti meni perille. Olin todella hoikka, eli ei ainakaan ylipaino ollut peloitteena. Muut nuoret naiset alkoivat hihittää ja kiherrellä, joten heitå sitten puristeltiin jatkossakin.
Sama linja jatkui minulla aina baareissakin, myös vanhempana. Ehkä minulla on jollain tapaa auktoriteettia.
Nuuhunmaattajien (nimi muutettu sensuurin vuoksi) suhteen olikin jo vaikempaa, kun kävin viimeksi vajaat 10v sitten baarissa. Vaikka olin jo 50v, joku nuori mies lyöttäytyi väkisin seuraan. Sama taktiikka kuin aina toimi kyllä, mutta tehostetusti ja pitkään täytyi sanoa "GO AWAY", ja piti välttää täysin katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Se "ahdistelu" on osa vasemmistolaista agendaa...
En vietä kovinkaan paljon aikaa somessa ja some-profiilini ovat täysin yksityisiä. Minua ei myöskään kiinnosta jankata missään iltapaskojen some-kommenteissa.
Olen sitä ikäpolvea, joka ei koe katselemista tai flirttailua loukkaavana tai ahdisteluna. Nykyäänhän nuoret naiset romahtavat psyykkisesti, jos mies katsoo heidän tanssimistaan.
Minua ja kolmea kaunista aikuista tytärtäni ei ole koskaan ahdisteltu.
Tai no 1979 esimies Yliopiston hallinnossa yritti mutta se jäi ainoaksi kerraksi minua kohtaan, olin 19v, pieni, siro ja sieväkin.
Johtuuko se siitä ettemme pyöri oudoissa porukoissa? Vai siitä ettemme altistu humalapäissämme tilanteisiin? Vai siitä ettemme pukeudu tyrkysti?
Ehkä kuitenkin siitä että kohtaamme miehet tasavertaisina, ryhdikkäinä ja ylpeinä itsestämme, katsomme silmiin ja hymyilemme. Jos joku yrittää käyttäytyä asiattomasti se torpataan jo pelkällä katseella, tuollaiset ahdistelevat miehet pelkäävät älykkäitä vahvoja naisia
Ja sitten moni mies ihmettelee, miksi naiset eivät käyttäydy ystävällisemmin miehiä kohtaan.