Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (2184)

Vierailija
2081/2184 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lisätä vielä tuohon lelujen poistoon, että lapselle kolme pussia on todella paljon. Moni aikuinen tuskailee jo yhdenkin vaatteen kanssa, joten on rajua pyytää lapselta yllättäen monen tavaran poistamista. Toivon, ettei tuo äiti ainakaan rupea sanomaan lapselleen, että koska lupasit, että saa laittaa pois, niin nyt laitetaan. Ei lapsen ymmärrys ole aikuisen tasolla. En tarkoita, etteikö mitään saisi poistaa, mutta parempi pikku hiljaa ja tavara tai kaksi kerrallaan. 

Vierailija
2082/2184 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan tavallinen tilanne minusta eikä ansaitse mitään hirvioäiti-nimityksiä, päätyipä tilanne lopulta mihin ratkaisuun vain. Eri asia jos vanhempi lähtisi väkisin tai salaa viemään pois lapsen lempileluja." 

Miten se on eri asia, jos kerran tuo esimerkin äiti (tai kuka tahansa äiti) kuitenkin vie pussiin laitetut lelut pois, vaikka lapsi ei  halua? Silloin ne on viety väkisin. 

Mun entinen kaveri teki niin että kun lapsi lähti isälleen vkl niin äiti mylläsi lapsen huoneen, poisti mieleisensä tavarat ja vaatteet ja saattoi vaihtaa huoneen järjestyksen, sekä järjesti asiat haluamallaan tavalla lapsen huoneessa. 
Tämä tapahtui 2-3 kertaa vuodessa eikä lapselle puhuttu koskaan etukäteen vaan oli aina lapselle ylläri kun hän tuli kotiin.

Äiti päätti milloin mm pehmolelukausi päättyi, ja milloin legokausi jne. 

En tiedä liittyykö asiaan mutta lapsi on nykyään aikuinen ja asuu siellä peräkammarissa edelleen. Äiti valitsee vaatteet suihkun jälkeen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/2184 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoilin varastoa viikonloppuna ja sieltä löytyi isoksi jäänyttä tai muuten unohtunutta talvivaatetta. Laitoin niitä myyntiin, ja enää yksi vaate on myymättä. Laitoin tarkoituksella matalat hinnat, että varmasti menevät kaupaksi, ja ilahduttavasti kauppa on käynyt, vaikka paras sesonki tuollaisten myymiselle taitaa olla vasta tulossa.

Te jotka kokeilette myydä ensin Torissa mutta kiikutatte hyväntekeväisyyskirpparille jos ei kauppa käy: kuinka pitkään pidätte yleensä Torissa myynnissä ja missä kohtaa laskette hintaa (jos laskette)?

Itse olen pitänyt tyypillisesti myynnissä vain pari viikkoa,  ja hintaa lasken usein noin viikon jälkeen. Minulla on vain satunnaisesti tavaraa myynnissä, enkä ole halunnut jättää niitä sinne roikkumaan. Olen nyt alkanut kuitenkin miettiä, kannattaisiko pitää pidempään. Kuulisinkin mielelläni kokeneempien myyjien kokemuksia. 

Jaa-a, itse pidän ehkä kuukauden ja sen jälkeen kiikutan sorttiasemalle.

Vierailija
2084/2184 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoilin varastoa viikonloppuna ja sieltä löytyi isoksi jäänyttä tai muuten unohtunutta talvivaatetta. Laitoin niitä myyntiin, ja enää yksi vaate on myymättä. Laitoin tarkoituksella matalat hinnat, että varmasti menevät kaupaksi, ja ilahduttavasti kauppa on käynyt, vaikka paras sesonki tuollaisten myymiselle taitaa olla vasta tulossa.

Te jotka kokeilette myydä ensin Torissa mutta kiikutatte hyväntekeväisyyskirpparille jos ei kauppa käy: kuinka pitkään pidätte yleensä Torissa myynnissä ja missä kohtaa laskette hintaa (jos laskette)?

Itse olen pitänyt tyypillisesti myynnissä vain pari viikkoa,  ja hintaa lasken usein noin viikon jälkeen. Minulla on vain satunnaisesti tavaraa myynnissä, enkä ole halunnut jättää niitä sinne roikkumaan. Olen nyt alkanut kuitenkin miettiä, kannattaisiko pitää pidempään. Kuulisinkin mielelläni kokeneempien myyjien kokemuksia. 

Jaa-a, itse pidän ehkä kuukauden ja sen jälkeen kiikutan sorttiasemalle.

Noin kuukauden pidän minäkin, joita erikoisjuttuja pidempäänkin tai siis uusin ilmoituksen.

Vierailija
2085/2184 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihanaa jos menee tarpeeseen ja joku ilahtuu alhaisesta hinnasta.

Vierailija
2086/2184 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihanaa jos menee tarpeeseen ja joku ilahtuu alhaisesta hinnasta.

Kiitos kauniista sanoista, näin minäkin ajattelen. Jos kaikki ei mene kaupaksi, vien loput Asunnottomien yön vaatekeräykseen.

Vierailija
2087/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tavaraa lähtenyt tässä kuussa, vuodessa 775.

Kävin läpi kosmetiikkaa ja heitin pois vanhaksi menneitä meikkejä ja kosmetiikkaa, käyttämättä jääneitä annoin ystäville. Osan sain itse käytettyä loppuun.

Paino on alkanut pikkuhiljaa tippumaan, kun tulee 5 kiloa täyteen, niin alan tonkimaan varastossa odottavaa pieneksi jääneiden pinoa, josko osa jo mahtuisi, että saisin käyttöön ja sitten ihan pois, ne mitkä eivät enää sovi itselle.

Syksyllä ja talvella tykkään sisustaa. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kausiverhoja tai huopia vaan vaan yhdet verhot roikkuu ikkunoissa kesät talvet.

Mitäs te muut puuhatte talvella? Onko silloin hyvä hetki raivata?

Vierailija
2088/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään raivata silloin kun saa kunnolla päivänvaloa. Siinä näkee vaatteiden värit jne paremmin kuin keinovalossa. 

Vierailija
2089/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehmolelut........lapsi sen ikäinen, että leikkii vielä pehmoilla. Joillain niistä enemmän ja joillain vähemmän tai ei ollenkaan. Olemme keränneet vähälle käytölle jääneet ja turhat muovikasseihin ja oma ajatukseni oli, että laitamme ne kierrätykseen. Lapsi ei sitten kuitenkaan millään suostuisi luopumaan niistä. Ilman näitä kolmea täyttynyttä muovikassillista hänen huoneessaan on pehmoleluja mielin määrin. Ei ole tilaa (enkä haluaisi) säilyttääkään näitä turhia. Apua...

Huomioikaa lasten tavaroita kierrättäessä, että jos heitätte pois lapselle tärkeitä tavaroita, niin siitä voi tulla isoja ongelmia myöhemmin. Olen kuunnellut muutamankin kerran melko katkeria tilityksiä kun äitinä on ollut tällainen superkierrättäjä. Pahimmillaan sen voi katsoa henkiseksi väkivallaksi. Osalle voi tulla aikuisiällä ongelmia tavaroiden hamstraamisesta.

Oma ystäväni oli lapsi, jonka äiti laittoi rakkaita tavaroita pois kysymyttä tai kertomatta ennakkoon. Tällaisella lapsella ei ole mitään oikeasti omaa. Olo on turvaton, kun rakkaat ja lohtua antavat lelut ja tärkeät tavarat voidaan viedä pois milloin vain. 

Tästä lapsesta kasvoi keski-ikäinen nainen, jolle tulee nettitilausten paketteja välillä viikottain. Tämä on aiheuttanut tavaran kertymisen lisäksi taloudellisia haasteita ja hankalien tunteiden kanssa kamppaillaan edelleen. 

Vierailija
2090/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 tavaraa lähtenyt tässä kuussa, vuodessa 775.

Kävin läpi kosmetiikkaa ja heitin pois vanhaksi menneitä meikkejä ja kosmetiikkaa, käyttämättä jääneitä annoin ystäville. Osan sain itse käytettyä loppuun.

Paino on alkanut pikkuhiljaa tippumaan, kun tulee 5 kiloa täyteen, niin alan tonkimaan varastossa odottavaa pieneksi jääneiden pinoa, josko osa jo mahtuisi, että saisin käyttöön ja sitten ihan pois, ne mitkä eivät enää sovi itselle.

Syksyllä ja talvella tykkään sisustaa. Minulla ei kuitenkaan ole mitään kausiverhoja tai huopia vaan vaan yhdet verhot roikkuu ikkunoissa kesät talvet.

Mitäs te muut puuhatte talvella? Onko silloin hyvä hetki raivata?

Mä säästän talvelle. Samalla tulee vietyä ulos tuulettumaan pakkaseen tekstiilejä. Lisäksi rintamamiestalossa ei ole liian kuuma yläkerran säilytystiloissa.

Vierailija
2091/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollu lapsi, jonka tavaroita laitettiin hyväntekeväisyyteen ilman, että halusin. 

No nyt on omia lapsia ja oon alkanut karsia lasten tavaroita vasta nyt, kun osaavat itse sanoa mikä on tärkeä ja leikeissä, mikä laitetaan varastoon muistoksi ja mikä joutaa pois. Yhtään pois laitettua tavaraa eivät ole kaivanneet, kun ne oli niitä leluja, mistä eivät tykänneet tai ei tärkeitä vaatteita.

Vierailija
2092/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän vuosiakin kun ei ole ollut mikään pakko myydä nopeasti. Otan kyllä uudet kuvat ja pidän pitkiäkin taukoja välillä.

Vierailija
2093/2184 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että Toriin kannattaa tehdä uusia ilmoituksia, jos kauppa ei käy. Ilmeisesti ihmiset katselee, että olisiko muutakin mielenkiintoista myynnissä ja sitten menee joku pitkään myynnissä ollut.

Tänään tein 3 ilmoitusta, jospa menisivät kaupaksi ja myös ne kauemmin olleet.

Huomasitteko muuten, että Torin Basic ilmoituksen voimassaoloaika on vaihdettu 365 päivään :D

Vierailija
2094/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että Toriin kannattaa tehdä uusia ilmoituksia, jos kauppa ei käy. Ilmeisesti ihmiset katselee, että olisiko muutakin mielenkiintoista myynnissä ja sitten menee joku pitkään myynnissä ollut.

Huomasitteko muuten, että Torin Basic ilmoituksen voimassaoloaika on vaihdettu 365 päivään :D

Jossain välissä pidin ilmoituksia sekä Torissa, että Vintedissä. Vintedissä tulee paljon enemmän katseluita tuotteille ja tavara liikkuu nopeammin. Ainoastaan jos joku ei meinaa mennä laitan ilmoituksen myös Toriin.

Torissa myös paljon enemmän hupiostajia jotka kyselee kuljetuksia jonnekin Ouluun, vaikka ilmoituksessa selvästi lukee, että vain nouto. Halvempienkin tuotteiden noutoja kysellään, vaikka lukisi vain postitus ja sitten yleensä ei ilmestytä edes paikalle, jos jotain sovit.

Vintedissä osa tekee ihan naurettavia hintatarjouksia, mutta ne voi laittaa suoraan hylkyyn.

Vierailija
2095/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo 365 päivän voimassaoloaika on aivan älytön. Eihän niitä ilmoituksia kukaan löydä. Jo kuukauden jälkeen vaikea löytää niin saati puolivuotta/vuoden vanhaa ilmoitusta. Huonosti kauppa käy Torissa ja tuo muutos ei ainakaan asiaa paranna.

Vierailija
2096/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 365 päivän voimassaoloaika on aivan älytön. Eihän niitä ilmoituksia kukaan löydä. Jo kuukauden jälkeen vaikea löytää niin saati puolivuotta/vuoden vanhaa ilmoitusta. Huonosti kauppa käy Torissa ja tuo muutos ei ainakaan asiaa paranna.

Toi muutoshan on tehty vaan sen takia, että niiden ohjeissa lukee, ettei samaa tuotetta saa laittaa myyntiin uudestaan ennen tuota umpeutumisaikaa ja ne haluaa, että ihmiset maksaa niistä tuotteiden nostoista.

Vierailija
2097/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu, ja nyt näkyy monessa ilmoituksessa katselukerrat viikoittain, ei päivittäin kuten aiemmin. Liekö sitten syy se että kertoja tulee niin vähän nykyään.

Vierailija
2098/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi muutoshan on tehty vaan sen takia, että niiden ohjeissa lukee, ettei samaa tuotetta saa laittaa myyntiin uudestaan ennen tuota umpeutumisaikaa ja ne haluaa, että ihmiset maksaa niistä tuotteiden nostoista.

Noston voi tehdä ihan vaan muokkaamalla ilmoitusta.

Vierailija
2099/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noston voi tehdä ihan vaan muokkaamalla ilmoitusta.

Ei se nosta ilmoitusta.

Vierailija
2100/2184 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 myyntiä, 2 kymppiä. Iloitsen jokaisesta vaikka onhan tästä tullut todella aikaa vievä harrastus. Kyttään jatkuvasti Toria ja Vintediä. Uusin ja päivitän ilmoituksia. Vastailen ja postitan. Aikaa menee paljon ja tuotto on pieni tai oikeastaan sitä ei ole koska kaikki myydään halvemmalla kuin itse maksoin.

Mutta kuitenkin tykkään tästä ja ilahdun kovasti joka kaupasta ! Ilahdun siitä kun saa myytävän esineen kuvan pois puhelimesta ja itse esineen pois "myytävien kaapista". Ilahdun siitäkin kun vien paristi myynneissä pyörineen esineen hyväntekeväisyyskirpparille.

Kai tätä jo harrastukseksi voisi sanoa ? Kiehtovaa kuitenkin. Vaikutuksen näkee kodissa, säästöissä ja ostokäyttäytymisessä.