Mitä suklaan tilalle? Pitää olla makeaa mutta terveellisempää
Yritän päästä eroon suklaan syönnistä. Koska olen tapojeni orja, haluan että mulla on tiettyyn aikaan päivästä jotain hyvää syötävää. Ehdotuksia?
Kommentit (121)
Olen nähnyt kun jotkut tekevät sokeroimattomasta kaakaojauhosta ja maustamattomasta tofusta blenderissä "suklaamoussen". Tätä on sitten makeutettu taateleilla, hunajalla tai ihan vaan sokerilla.
Suklaa, mutta kohtuudelka.
Opettele.
Esim. rivi 200g suklaalevystä (8 riviä) on 25g. Se riittää hyvin makeaan hetkeen.
Pensasmustikat best! Makeita ja terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele.
Esim. rivi 200g suklaalevystä (8 riviä) on 25g. Se riittää hyvin makeaan hetkeen.
Etsin nyt suklaan korvaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele.
Sellaista et löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele.
Sellaista et löydä.
No en ainakaan sinulta.
Suklaa on makeisista vähiten epäterveellistä.
Ei lle hampaille huonoa eikä nosta verenpainetta.
🤎
Syö vaan sitä suklaata mut pienempiä määriä. Tai tee vaikka mikrobrownie, sellaisenkin ohjeen voi puolittaa tai vaikka jakaa kolmasosaan. Jos mun tekee mieli suklaata niin ei kyllä toimi mikään omenan tai muun korvikkeen syöminen. Sitten sitä tuleekin vedettyä kaksin käsin kun antaa lopulta itselleen luvan ja kierre on taas valmis.
Suklaata ei voi korvata millään. Se on parasta ravintoa ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuivahedelmät, banaani, monet tuoreet hedelmät myös. Mansikat ja vadelmat. Jogurttirusinat.
Kuivahedelmät nostavat kaikista pahiten verensokereita, pahemmin kuin mitkään karkit ikinä. Suklaakin on tuossa suhteessa terveellisempi, koska se nostaa verensokereita hitaammin rasvansa takia. On noista paljon kokemuksia, kun välillä pitää nostattaa vs ja välillä varoa, ettei nouse liian nopeasti.
T DM1
Vierailija kirjoitti:
Maustamaton jugurtti ja siihen reilusti hedelmäsokeria
Hedelmäsokeri rassaa maksaa, siksi sitä ei enää suositella diabeetikoillekaan. Heillekin makeutukseksi sokeria, mutta maltillisesti.
Hetelmäsokeri on maineensa mukaan tooooosiiii terveellistä ;)
Vierailija kirjoitti:
Kun mun tekee mieli suklaata niin juon kuuman kaakaon joka tehdään siihen leivontakaakaohon jossa ei ole sokeria. Veteen teen ja lisään tarvittavan määrän kermaa. Hyvää on.
Tarkoittanet kaakaojauhetta. Kaakaojauheessa ei ikinä ole sokeria, nämä juomiin tarkoitettujen jauheiden nimi on kaakaojuomajauhe tai maitokaakaojauhe.
Vierailija kirjoitti:
Opettele.
2 palaa riittää.
Ei kannata ehdottaa hedelmiä, olen niin monelle allerginen. Ja ne ei ole riittävän makeita. Jotain mitä voi tehdä, jälkiruokatyyppinen.