Mitä suklaan tilalle? Pitää olla makeaa mutta terveellisempää
Yritän päästä eroon suklaan syönnistä. Koska olen tapojeni orja, haluan että mulla on tiettyyn aikaan päivästä jotain hyvää syötävää. Ehdotuksia?
Kommentit (121)
Oma herkkuni ovat pensasmustikat. Sellaista napostelusyötävää ja tyydyttävät makeanhimon.
Kuule kun minulla oli sama vika, että suklaa ja lakritsi maistuivat ihan liikaa.
Kaakaojauhe toi minulle pelastuksen. Ihan oikea voimakas ja sokeriton kaakaojauhe. Voi, että on hyvä käyttää kohtuudella kaiken makean sijaan.
Onnistuisiko ?
Itse korvasin suklaan konvehdeilla, eikä ole enää tehnyt yhtään mieli suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Itse korvasin suklaan konvehdeilla, eikä ole enää tehnyt yhtään mieli suklaata.
Ehkä kuitenkin liikaa sokeria.
Lopeta ainakin vauva-palstan selailu
Vierailija kirjoitti:
Suklaa on terveellistä.
Nämä nykysuklaat on kyllä pahoja.
Itse olen todennut parhaaksi tumman väh 70% suklaan, pari palaa riittää makeanhimoon. Vie hetken totuttautua, mutta on tehokasta ja hyväksi terveydellekkin. Muutenhan voit myös tehdä tiukan päätöksen, olla syömättä mitään makeaa ja napsia vaikka pähkinöitä, sinun valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun minulla oli sama vika, että suklaa ja lakritsi maistuivat ihan liikaa.
Kaakaojauhe toi minulle pelastuksen. Ihan oikea voimakas ja sokeriton kaakaojauhe. Voi, että on hyvä käyttää kohtuudella kaiken makean sijaan.
Onnistuisiko ?
Lisään vielä, että kaneli mauste auttaa minua myös. Kanelia makean sijasta.
Chupa Chups tikkari (choko vanilla). Energian määrä jää maltilliseksi ja saman ongelman kanssa painineena, niin se on ok-korvaaja. Ei voi ahmia vaan kestää niin kauan, että suklaan mieliteko häviää,
Kärsitkö raudanpuutteesta eli matala ferritiini?
Mulla kului silloin jatkuvasti suklaata. Rautainfuusion jälkeen jatkuva suklaan syönti loppui kuin seinään.
Makeanhimoon toimii mulla kuivattu papaija.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ehdottaa hedelmiä, olen niin monelle allerginen. Ja ne ei ole riittävän makeita. Jotain mitä voi tehdä, jälkiruokatyyppinen.
Siirry tykkäämään suolaisesta tai vähemmän makeasta.
Kreikkalainen jogurtti hunajalla. Ehkä lisäksi marjoja tai pähkinärouhetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa, mutta kohtuudelka.
Opettele.
Esim. rivi 200g suklaalevystä (8 riviä) on 25g. Se riittää hyvin makeaan hetkeen.
2 palaa riittää.
Ei IKINÄ
Ei ainakaan fazerin sinistä.
Miten olisi tumma suklaa, tai vaikka pähkinät. Itselläni makean himo sammuu rasvattomalla rahkalla jonka sekaan laitan hedelmän paloja tai marjoja ja itse uunissa paahtamiani isoja kaurahiutaleita (myös siemeniä voi laittaa tai kaupan granolaa jossa ei ole lisättyä sokeria).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suklaa, mutta kohtuudelka.
Opettele.
Esim. rivi 200g suklaalevystä (8 riviä) on 25g. Se riittää hyvin makeaan hetkeen.
2 palaa riittää.
Ei pidä ostaa levyä, jos ei kykene hillitsemään itseään. Patukka.
Näinhän se menee
T: Kerran herkkuaddikti, aina herkkuaddikti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku missä pistät banskua/marjoja/ananasta/mangoa/mitä ikinä jogurttinokareisiin, palasta, dippaat tummaan suklaaseen ne köntsät, pakkaseen = tadaa
Sitten sellaisen tai kaksi otat namiksi.
Itse olen kyllä kokenut helpommaksi vain syödä sen herkkusuklaan tai keksit kahvin kanssa kun mieli tekee. Kompensoin syömällä muuten terveellisesti ja kävelemällä joka paikkaan sekä harrastamalla liikuntaa. Kuitua syön paljon ja hyviä rasvoja ja marjoja ja kalaa, kanaa, pähkinöitä, hedelmiä... Tietyt herkut on ainoa pahe, juomanakin aina vesi niitä päivän yhtä tai kahta kahvikupillista lukuunottamatta. En jaksa uskoa että 4-5 krt viikossa nautittu pieni herkku on terveyteni tuho.
No, mun suklaansyönti on luokkaa fazerin sininen levy/päivä. Kyllä se on jo aika epäterveellistä eikä sitä mikään hyvien rasvojen ja kalan syönti kompensoi.
Ei pahalla, mutta jos sä vedät suklaalevyn päivässä, niin tuntuu aika haastavalta siirtyä siitä johonkin tympeään hedelmärahkaan tai kuivattuihin hedelmiin herkkuina. Tai mä en ainakaan pystyisi siihen ja syön myös järjettömiä määriä herkkuja. Jos tykkäät suklaasta, niin jos kokonaisen levyn sijasta ostaisit vaan sen patukan? Tai toi seinään lopettaminen kuulostaa siltä, että jaksat sitä korvaavaa "herkkua" kaksi päivää ja sitten palaat vanhoihin tapoihin.
Ei pidä ostaa levyä, jos ei kykene hillitsemään itseään. Patukka.