Mitä suklaan tilalle? Pitää olla makeaa mutta terveellisempää
Yritän päästä eroon suklaan syönnistä. Koska olen tapojeni orja, haluan että mulla on tiettyyn aikaan päivästä jotain hyvää syötävää. Ehdotuksia?
Kommentit (121)
sperma hieman suolaista kullin puhtaudesta riippuen.taidat kyllä tämän tietää kotona kun työskentelet.
Mä korvasin suklaan paistamalla pannulla viipaloitua päärynää. Päälle ripottelen paistettua kaurahiutaletta ja vain pikkupikku kikkareen kookos-pähkinälevitettä.
Yllättävän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään sokeripommi ole terveellinen, jos sitä syö liikaa. Toisaalta mitä tahansa voi syödä vähän. Jos tosissasi etsit jotain, millä korvata päivittäinen levy suklaata, ei se tule ikinä olemaan terveellistä.
Et ole tainnut katsoa suklaan ravintosisältöä, rasvasta kaksi kolmannesta tyydyttynyttä.
Hedelmäsalaatti, jossa banaania, mansikkaa, avocadoa ja appelsiinia.
Kuivatut mangopalat, jonka reuna on dipattu suklaaseen on uusin löytöni. Keltaisissa pusseissa. Onhan siinäkin vähän suklaata.
Riippuu syötkö sitä suklaata levyn vai konvehdin... Jälkimmäinen ei haittaa mitään eikä edes patukka, kunhan kaikki muu ympärillä on terveellistä. Näitä täyskieltoja en itse kannata. Kannattaa vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Maustamaton jugurtti ja siihen reilusti hedelmäsokeria
Fruktoosi on myrkkyä, älä nyt helkkarissa sitä ahmi!
Lindthin 70% suklaa. Sitä ei tule syötyä kuin 1-2 palaa päivässä. Sopii myös hyvin kahviin sekoitettuna. Opin pitämään sen mausta vasta harjoittelun kautta. Porttiaineena toimi saman merkin maitosuklaa-tumma suklaa-merisuola. En aiemmin tykännyt yhtään, mutta nykyään toimii, kun en ole sokerikoukussa.
Omenat ja päärynät on myös hyviä jälkiruokia ja paahtoleipä oliiviöljyllä ja goudajuustolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuivatut mangopalat, jonka reuna on dipattu suklaaseen on uusin löytöni. Keltaisissa pusseissa. Onhan siinäkin vähän suklaata.
Kokonaisenergiasisällöltään nämä eivät taida enää kovin paljon erota suklaasta. No kuitua on enemmän.
Profeel-vanukas. Monta eri makua. Hyvää ja niistä saa mukavasti protskuja.
Tee itse vaikka suklaanmakuisia proteiinipalloja.
Vierailija kirjoitti:
Persimon. Makea hyvänmakuinen hedelmä.
Niitä ei saa tähän aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuivahedelmät, banaani, monet tuoreet hedelmät myös. Mansikat ja vadelmat. Jogurttirusinat.
Jogurttirusinat ovat epäterveellisiä.
Mutta terveellisempiä kuin pelkkä suklaa, ja tätähän haettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku missä pistät banskua/marjoja/ananasta/mangoa/mitä ikinä jogurttinokareisiin, palasta, dippaat tummaan suklaaseen ne köntsät, pakkaseen = tadaa
Sitten sellaisen tai kaksi otat namiksi.
Itse olen kyllä kokenut helpommaksi vain syödä sen herkkusuklaan tai keksit kahvin kanssa kun mieli tekee. Kompensoin syömällä muuten terveellisesti ja kävelemällä joka paikkaan sekä harrastamalla liikuntaa. Kuitua syön paljon ja hyviä rasvoja ja marjoja ja kalaa, kanaa, pähkinöitä, hedelmiä... Tietyt herkut on ainoa pahe, juomanakin aina vesi niitä päivän yhtä tai kahta kahvikupillista lukuunottamatta. En jaksa uskoa että 4-5 krt viikossa nautittu pieni herkku on terveyteni tuho.
No, mun suklaansyönti on luokkaa fazerin sininen levy/päivä. Kyllä se on jo aika epäterveellistä eikä sitä mikään hyvien rasvojen ja kalan syönti kompensoi.
Yritä nyt edes puolittaa se levy näin alkuun.
Tai edes vaihtaa riisisuklaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku missä pistät banskua/marjoja/ananasta/mangoa/mitä ikinä jogurttinokareisiin, palasta, dippaat tummaan suklaaseen ne köntsät, pakkaseen = tadaa
Sitten sellaisen tai kaksi otat namiksi.
Itse olen kyllä kokenut helpommaksi vain syödä sen herkkusuklaan tai keksit kahvin kanssa kun mieli tekee. Kompensoin syömällä muuten terveellisesti ja kävelemällä joka paikkaan sekä harrastamalla liikuntaa. Kuitua syön paljon ja hyviä rasvoja ja marjoja ja kalaa, kanaa, pähkinöitä, hedelmiä... Tietyt herkut on ainoa pahe, juomanakin aina vesi niitä päivän yhtä tai kahta kahvikupillista lukuunottamatta. En jaksa uskoa että 4-5 krt viikossa nautittu pieni herkku on terveyteni tuho.
No, mun suklaansyönti on luokkaa fazerin sininen levy/päivä. Kyllä se on jo aika epäterveellistä eikä sitä mikään hyvien rasvojen ja kalan syönti kompensoi.
En. Miksei muuhun vaihtaminen kelpaa?