Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolia on kaksi

Vierailija
14.04.2026 |

Ei yksi, kolme taikka vielä enemmän. Kaksi.

Sukupuolesi voit tarkistaa kurkkaamalla housuusi. Jos siellä on vagina olet nainen, jos siellä on penis olet mies. Kirurgialla mutiloituja, keinotekoisia reikiä tai letkuja ei lasketa.

Kommentit (695)

Vierailija
581/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä minustakin itsestäänselvästi kaksi on, mutta välillä olisi kiva, jos samantapaisella otteella puututtaisiin muihin nyky-yhteiskunnan seksuaalisekoiluihin. Niin kuin vaikka pårnån katselun määrään tai hengenvaaralliseen kuristustrendiin. Kaikki nämä kertovat tietysti naisvihasta. Niin kuin osin tämä transhommakin. Ei ihme, etteivät monet tytöt halua olla naisia. Ja osa noista transnaisista fetisoi naisia ihan samalla tavalla kuin pårnåkin.

Vierailija
582/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä kuinka hihhuleilla on jatkuvasti hirvittävä tarve kurkistella ihmisten housuihin.

Itsehän olen mies, eikä minua paskaakaan kiinnosta, kuinka montaa sukupuolta naapurissani asuu. Ei kuulu mulle, eikä yhdellekään hihhulille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä kuinka hihhuleilla on jatkuvasti hirvittävä tarve kurkistella ihmisten housuihin.

Itsehän olen mies, eikä minua paskaakaan kiinnosta, kuinka montaa sukupuolta naapurissani asuu. Ei kuulu mulle, eikä yhdellekään hihhulille.

Niin no, nämä ovatkin asioita, joista on haittaa nimenomaan naisille. Kerro ajatuksesi sitten, kun tyttäresi haluaa leikkauttaa rintansa ja kohtunsa pois jne.

Vierailija
584/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä juttuja on vaikea ymmärtää ihan taviksen näkökannalta. Mies jonka toive on olla miesten kanssa haluaa näyttää naiselta jotta voisi olla miesten kanssa ja naisen joka haluaa olla naisen kanssa täytyy muuttua ensin mieheksi. Miksei kelpaa entiset homo/ lesbo statukset ? 

Suurin osa transnaisista identifioituu biseksuaaleiksi eli molemmat sukupuolet kiinnostavat. Transmiehistä ei vastaavaa tutkimustietoa ole. 

Suurin osa transnaisista kylläkin on heteroseksuaaleja, mutta osa heistä kokee äärimmäistä validaatiota miehen pamputtaessa, ns. alistusfetissi. Aiemmin transnaisten enemmistö oli feminiinisiä homomiehiä yhteiskunnallisen homofobian takia, nyt suurin osa on heteroseksuaalisia autogynefiilejä. Onko kukaan ihmetellyt, mihin ennen viihdeohjelmissä ja lehdissä usein esiintyneet transvestiitit ovat kadonneet? Transnaisiksi, jolloin fetissiä voi hyväksytysti ja ylistetysti elää todeksi 24/7.

Vierailija
585/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä ole naapuruston häiritsevyydestä puhuttukaan, vaan siitä voiko miehen näköinen ja peniksellinen tulla naisten pukuhuoneeseen ja suihkuun tai vaikka vaatia gynekologin palveluja naiseutensa hoitamiseen. Lisäksi tässä on kyse myös verorahojen käytöstä, ei vain uimahalleista, vaikka niissäkin kyllä on verorahoista kyse - onko meidän todella rakennettava kaikille omat suihkut ja pukuhuonetilat, sallittava  miesten pääsy naisten puolelle (jolloin naiset eivät halua mennä uimahalliin) vai olisiko sittenkin fiksumpaa, että ne jotka näyttävät miehiltä ja joilla on penis, menisivät miesten puolelle? Mitä mieltä sinä olet? Pitääkö kaikkien naisten poistua uimahallista niin että naiseksi itsensä tunteva pääsee viimein uimaan naisten puolelle?

Vierailija
586/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tunnista ihmisen sukupuolta pöksyihin kurkkaamatta? Etkö tiedä naapurin pariskunnasta, että kumpi on isäntä ja kumpi emäntä?

Vierailija
587/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi transmies ( butch) ei uhoamisestaan huolimatta uskalla mennä uimahallissa miesten pukkariin? 

Transnainen taas uskaltaa, pyrkii ja anelee päästä naisten puolelle. 

Jos kerran tuntee itsensä toissukupuoliseksi ja hormonit otettu niin pitäisihän aivojenkin jo toimia kuten kroppa sanoo. 

Mistä tiedät, ettei mene? Transmiehet ovat tosi vähän kertoilemassa mitään syrjintäuhritarinoita mediassa toisin kuin transnaisista osa. 

Suunnittelihan se yksi synnyttänyt transmies menevänsä lapsensa kanssa miesten puolelle uimahallissa, kuten muutkin isät. Tosin ne muut isät eivät ole synnyttäneet vaan siittäneet lapsensa.

Vierailija
588/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi transmies ( butch) ei uhoamisestaan huolimatta uskalla mennä uimahallissa miesten pukkariin? 

Jos kerran tuntee itsensä toissukupuoliseksi ja hormonit otettu niin pitäisihän aivojenkin jo toimia kuten kroppa sanoo. 

Mistä tiedät, ettei mene? Transmiehet ovat tosi vähän kertoilemassa mitään syrjintäuhritarinoita mediassa toisin kuin transnaisista osa. 

Eivät transmiehet ehdi uhriutumaan, kun on kiire kertoa menkka- ja synnytysjuttuja.

Vierailija
589/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, nämä ovatkin asioita, joista on haittaa nimenomaan naisille. Kerro ajatuksesi sitten, kun tyttäresi haluaa leikkauttaa rintansa ja kohtunsa pois jne.

Aivan, en usko, että Suomesta löytyy montaakaan miestä, joita haittaisi tai jotka vastustavat sitä ehdottomasti, että he voisivat mennä naisten suihkutiloihin uimahallissa. Kyllä siihen voisi muodostua vaikka jonoa, mutta eri asia on sitten se montako naista siellä enää sen jälkeen olisi. 

Vierailija
590/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koet naisten ja tyttöjen turvallisuuden ja yksityisyyden puolustamisen hihhuloinniksi? Jos rakastat olla heppien ympäröimänä, niin edistä unisex-tilojen rakentamista tai mene raapimaan Dreamwear Clubin ovelle!

Vierailija
591/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät transmiehet ehdi uhriutumaan, kun on kiire kertoa menkka- ja synnytysjuttuja.

Aika vähän niitä on ollut. Ja ne ovat ihan ok, ovathan he kuitenkin naisia. 

Vierailija
592/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos busseissakin olisi oma tila jokaisella (tätä on suunniteltukin) niin yksityisautoilu vähenisi varmasti.

Olisihan se kiva, jos jokaiselle kuntalaiselle olisi oma sauna, suihku ja uimahalli valtion piikkiin, mutta koska transaktivistit ymmärtävät valtion säästötarpeet, he tyytyvät kyllä siihen, että naisiksi itsensä mieltävät miehet pääsevät naisten saunaan, suihkuun ja pukuhuoneeseen. 

"trans" on siis vain huiputtavat miehet?

En ole nähnyt transmiesten osalta tämäntyyppisiä selkkauksia. Transnaiset vaativat pontevasti oikeuksiaan kuten miehet herkemmin tekevät. Suurin osa julkisuutta hakevista transihmisistä on miehiä (transnaisia). 

Transmiehiä näkee julkisuudessa lähinnä silloin, kun he menkkaavat ja synnyttävät. Transnaiset sen sijaan hyvinkin tarmokkaasti esittävät vaatimuksiaan.

Juuri näin.

Kuulostaa siltä että nämäkin aatteen representoijat on täysin välineellistetty ja esineellistetty stereotypioiksi. Jonkun ulkopuolisen tahon päämääriä palvelemaan. 

Taatusti kiitollisina ja ylpeinä siitä että heidät on valittu näin merkittävään tehtävään.

Minuakin hirvittää aina kun näen tuollaisen jutun. 

Lukija houkutellaan tyhmäksi näillä jutuilla.

On lukijan vastuulla suostuuko hän nielaisemaan syötin. Kun nielaiset kerran, nielaiset helposti seuraavankin aivopesupläjäyksen. Uskomus vahvistuu ja sementoituu, eikä sitä ajatella enää. Silti pitäisi jaksaa: mitä minulle tässä oikein vaitetään? Millaisena jokin selvästi kiistanalainen asia esitetetään? Ideologiaa mainostetaan aina ihmisillä, usein onnellisuustarinoilla. Vedotaan tunteeseen eikä järkeen.

Vierailija
593/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, en usko, että Suomesta löytyy montaakaan miestä, joita haittaisi tai jotka vastustavat sitä ehdottomasti, että he voisivat mennä naisten suihkutiloihin uimahallissa. Kyllä siihen voisi muodostua vaikka jonoa, mutta eri asia on sitten se montako naista siellä enää sen jälkeen olisi. 

Tästä on se hauska meemikuva, jossa transleidit tiirailevat naisten puolella happamina toistensa vehkeitä, kun naiset ovat paenneet muualle. Siinäpä on sitten koko allas pelkkää nakkisoppaa!

Vierailija
594/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä onkin että nimenomaan transnaisia kiinnostaa synnytys, kun normonaisia se tuntuu nykyään lähinnä ällöttävän..tämäkin haisee niin falskille ohjailulle.

Tuntuu että sukupuoleen liittyvällä manipuloinnilla ei ole enää mitään häpyä. Kaikki omituinen ja poikkeava nostetaan ihasteltavaksi jalustalle ja tavanomainen vanhanaikaisuus naureskellaan tai pöyristellään. Mikä on tälläisen asettelun tavoite? Taatusti se että lapsia syntyy yhä vähemmän, mutta varmasti paljon muutakin.

Vierailija
595/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Gender tarkoittaa myös biologista.

"Forensic scientists can tell the gender of the victim from the skeleton."

No tuossa on käytetty sanaa väärin jos sitten ei todella ole tarkoitettu sosiaalista sukupuolta. Gender kun tarkoittaa nimenomaan sitä ihan sanakirjamääritelmän mukaan.

Tuo esimerkki on Cambridge Dictionarysta :) eli sanakirjamääritelmä. 

used to refer to the condition of being physically male, female, or intersex (= having a body that has both male and female characteristics):

Does this test show the gender of the baby?

Forensic scientists can tell the gender of the victim from the skeleton.

Synonym

sex (MALE/FEMALE)

Siellä myös huomioidaan, että jotkut haluavat tehdä näihin eron, mutta se ei ole edes suositeltu käyttötapa, vaan tällainen huomautus.

Note:

Some people prefer to use the word "sex" when talking about the physical condition of being male, female, or intersex, and prefer to use the word "gender" only when talking about someone's identity and the group they belong to in society.

Sukupuolimääritelmää on tahallaan sotkettu ja venytelty, jotta saadaan lapset ja myös aikuiset sekaisin ja riitelemään kaiken pazkan ympärillä mitä tämä sekoilu tuo mukanaan.

Kaaoksen tuottaminen. Sukupuolisekoilu vaikuttaa hyvin tehokkaalta koska siihen liittyy keskeisesti myös suvunjatkuminen. Tulevan sukupolven tuottaminen. Jos tällä asialla leikkiminen ei ole vallankäyttöä niin mikä sitten on? Toinen mikä tulee mieleen on tuotettu ruokapula, josta näkyy ilmassa merkkejä. 

Kuka selviää, kuka putoaa?! Kun tajuaa miten psykopaattinen julmuus toimii ja millaisia kortteja sillä on kädessään, maailmankäsitys voi äkkiä muuttua kummasti.

Vierailija
596/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tunnista ihmisen sukupuolta pöksyihin kurkkaamatta? Etkö tiedä naapurin pariskunnasta, että kumpi on isäntä ja kumpi emäntä?

Hyvä kysymys. Kyllä se aika harvinaista on, ettei sukuupuolta pystyisi tunnistamaan ja useimmiten ne, joista hetken miettii, ovat androgyynin näköisiä, eivätkä transihmisiä. 

Ainakin omin silmin miehisyys korostuu, kun naisen vaatteet ja elehdinnät koetetaan yhdistää siihen. Jos he pukeutuisivat andogyynisti, sukupuolesta voisi tulla hetkeksi epävarmuutta. Samoin sanon butcheista, jotka tiedän eli mielestäni kaikkein eniten miehestä käy hän, joka poisti vain rintansa. Hän oli jo alkujaankin todella maskuliininen nainen. Sen sijaan isoimmat hoidot läpikäynyt näyttää naiselta, joka on naamioitunut mieheksi. 

Ihmisellä lienee sisäsyntyinen taito erottaa mies ja nainen toisistaan. Vastakkaiseksi sukupuoleksi muuntautuminen on mahdotonta. Juuri kukaan ei erehdy, se on todella harvinaista livenä. 

Vierailija
597/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Kyllä se aika harvinaista on, ettei sukuupuolta pystyisi tunnistamaan ja useimmiten ne, joista hetken miettii, ovat androgyynin näköisiä, eivätkä transihmisiä. 

Ainakin omin silmin miehisyys korostuu, kun naisen vaatteet ja elehdinnät koetetaan yhdistää siihen. Jos he pukeutuisivat andogyynisti, sukupuolesta voisi tulla hetkeksi epävarmuutta. Samoin sanon butcheista, jotka tiedän eli mielestäni kaikkein eniten miehestä käy hän, joka poisti vain rintansa. Hän oli jo alkujaankin todella maskuliininen nainen. Sen sijaan isoimmat hoidot läpikäynyt näyttää naiselta, joka on naamioitunut mieheksi. 

Ihmisellä lienee sisäsyntyinen taito erottaa mies ja nainen toisistaan. Vastakkaiseksi sukupuoleksi muuntautuminen on mahdotonta. Juuri kukaan ei erehdy, se on todella harvinaista livenä. 

Erityisesti naisille on ollut elintärkeä taito tunnistaa miehet ihmisjoukosta tai vieraan ihmisen lähestyessä. Sukupuoliero on nähtävissä hiuksenhienoissa eroissa kehon ja kasvonpiirteiden mittasuhteissa ja niitä on todella vaikea häivyttää edes kalloa rälläköimällä, kuten jotkut transleidit tekevät.

Vierailija
598/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti naisille on ollut elintärkeä taito tunnistaa miehet ihmisjoukosta tai vieraan ihmisen lähestyessä. Sukupuoliero on nähtävissä hiuksenhienoissa eroissa kehon ja kasvonpiirteiden mittasuhteissa ja niitä on todella vaikea häivyttää edes kalloa rälläköimällä, kuten jotkut transleidit tekevät.

Hyvä pointti, se todella on ollut elintärkeää naisille ja on edelleen. Eipä maailma ole ainakaan vähemmän vaaralliseksi naiselle muuttunut. 

Kasvojen muotoilu on rajua meininkiä, kuvailuja siitä voi lukea mm. Atte Mannisen kirjasta Ihmisen korjaaja. Manninen siis tekee myös transitioita ja puolustaa niitä juuri tällä tutulla argumentilla: ne parantavat mielenterveyttä. 

Vierailija
599/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos miehellä on penis, hän ei kuulu naisten pesu- ja pukutiloihin, vaikka hän kokisi olevansa nainen. Oletko samaa mieltä?"

Jos hänelle on tarjolla tasavertainen turvallinen tila jossain niin en näe ongelmaa. Jos taas hänet pakotetaan miesten puolelle tai vaihtoehtoisesti hän ei tule ollenkaan niin se on väärin.

No sittenhän me olemme samaa mieltä. Tälle suomalaiselle transnaiselle ei riittänyt hänelle osoitettu unisex-tila, vaan hän vaati pääsyä naisten pukuhuoneeseen ja suihkutilaan. Tuossa ylhäällä oli jo winner-nimimerkki (joka käsittääkseni on mies), jonka ratkaisu oli se, että hermoheikkojen ja raiskattujen naisten pitää pysyä poissa ja uimahalliin voivat tulla vain ne naiset, jotka haluavat pitää hauskaa. - Meillä on itse asiassa paljon suurempi joukko niitä miehiä, jotka nauttivat peniksensä esittelemisestä naisille kuin transnaisia, joten kyllähän tämä kuvaelma tarjoaa paljon mahdollisuuksia niille miehille, jotka hauskaa haluavat pitää. 

Taas haluttiin lukea asioita rivien välistä ja vääristellä sanomisia, kun ei oma lässytys mennyt läpi. Eräs täällä ehdotti, että uimahalliin tullessa pitäisi asemoitua raiskatun naisen pelkotiloihin julkisissa paikoissa ja se olisi se "normi". 99,99% ihmisistä ei todellakaan asennoidu uimahallikäynteihinsä siten, vaan todellakin tulee sinne liikuntaharrastuksensa, uimisen, takia. Liikunta on silloin hauskaa ja hyödyllistä, eikä mitään traumaterapiaa. En millään voi kuvitella, että joku raiskattu nainen tulee käymään sinne vartavasten ahdistumaan ja käymään  pelkotilojaan läpi, että hui, tuolla on jonkun penis tai apua, hallissa on myös miehiä, joilla saattaa olla ihan originaalistikin penis, eikä ne kaikki miehet siellä tosiaankaan ole sukupuolensa korjanneita naisia, kuten luulo näyttää olevan. Ja juu, olen nähnyt peniksiä ihan siellä  miesten puolella, mutta ei niihin kannata kiinnittää aina huomiota, jos joku ihan "hetero" tai He-Tero haluaa esitellä itseään ja kroppaansa ilman vaatteita. Kyllä ihminen voi käydä vain saunassa, suihkussa ja uimassa, ilman että siitä tekee numeroa tai identiteettidraamaa.

-winner-

Vierailija
600/695 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä onkin että nimenomaan transnaisia kiinnostaa synnytys, kun normonaisia se tuntuu nykyään lähinnä ällöttävän..tämäkin haisee niin falskille ohjailulle.

Tuntuu että sukupuoleen liittyvällä manipuloinnilla ei ole enää mitään häpyä. Kaikki omituinen ja poikkeava nostetaan ihasteltavaksi jalustalle ja tavanomainen vanhanaikaisuus naureskellaan tai pöyristellään. Mikä on tälläisen asettelun tavoite? Taatusti se että lapsia syntyy yhä vähemmän, mutta varmasti paljon muutakin.

Varmaan tarkoitit transmiehiä. Olen yhden tuollaisen jutun nähnyt eikä se varsinaisesti ollut minulle mitenkään hätkäyttävä asia, sillä naisiahan he kuitenkin ovat. Se ei minusta ole ongelma, että "mies" synnyttää, isompiakin ongelmia on sillä saralla. 

Transnaiset eivät vielä sentään olen vaatineet pääsyä hedelmällisyysklinikalle. Mutta jos lääketiede kehittyy riittävästi, näemme varmasti senkin päivän. Onhan synnyttäminen naiseuden huipentuma, joten se on sukupuolieron ylittämisen kristallisoituma, johon pystyy vain naispuolinen transihminen, ellei ole tehnyt transitiota loppun asti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi