Onko Lappi teille ehdoton kyllä vai ehdoton ei?
Kommentit (37)
Ehdoton ei. Lapsuuteni siellä vietin. Kiitti riitti.
Telttailuun ja kalastukseen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ei.
Onhan siellä ihan ok käydä kerran pari (viimeksi vuonna 2008) mutta ei mun juttu.
Inhoan kylmää, lunta ja mäkäräisiä. En laskettele enkä notku afterskissa.
Suomen Lappi sikakallis, ei mitään lisäarvoa verrattuna vaikka Alppeihin mistä kannattaisi maksaa.
Olin vähän samaa mieltä. Tauko oli vähemmän. Kävin nyt talvella laskettelemassa ja olin positiivisesti yllättynyt. Rinteet ovat erittäin hyvin hoidettuja, hisseissä ei ole jononoja, liput maksavat, mutta vähemmän kuin Keski-Euroopassa. Ravintoloissa hinta hirvittää, mutta niinhän se tekee koko Suomessa. Lempirinneravintola saa plussaa myös hinnoittelusta. Ei ole halpaa, muttei ryöstetäkään, siksi koko ajan asiakkaita.
Ylipäätään kaikki toimi ja mukavaa oli, vaikkei keli joka päivä suosinutkaan. Menen uudestaan.
Ehdoton kyllä. Lempparikohteitani sekä työn että vapaa-ajan puolesta, upeaa luontoa ja vielä paikoin oikeaa erämaisuutta.
Jotain noiden väliltä. Olen siellä usein käynyt mutta ei minulla mitään pakkomiellettä ole
Ei kumpikaan.. Alue muiden joukossa, ihan ok.
kylmä ja avoin maasto ei houkuttele.
etelä suomi vielä jotenkuten on kaunis kesällä ,kun rehevä kasvillisuus. pohjanmaan avoin ja peltoinen maisema oli myös satakunnan metsiin ja puihin tottuneelle karu maisema.
Voisin harkita muuttamista rivitaloon sinne, mutta en Rovaniemelle kun turistit pilanneet.
No ei todellakaan mikään Lappi. Kerran käytiin vaimon kanssa siellä säästämässä itikoille verta ja siihen se jäi. En ymmärrä sitä intoilua jostain kaamoksesta tai siitä, että maksetaan maltaita jostain hikisestä hirsimökistä keskellä ei-mitään.
Kyllä se on niin, että jos lomailla haluaa, niin mieluummin jonnekin missä palvelu pelaa ja aurinko paistaa. Tai pysyy ihan täällä kotona ja laittaa vaikka pihan kuntoon. Valtio ja kunnat sinne kyllä työntää meidän verorahoja tukina ihan riittävästi, mutta minun rahojani ne ei enää saa. Järjetöntä touhua se semmoinen tunturien tuijottelu, kun täällä etelässäkin on tekemistä ihan tarpeeksi.
Ehdoton kyllä! Keväthanget ja kesä, kaamoskin. Ruskaretkellä en ole vielä käynyt.
En edelleenkään käsitä, mitä Lapissa on sellaista, mitä ei Norjasta löydy. Rakastan kunnon patikointia oikeilla kukkuloilla, merimelontaa kirkkaassa vedessä, kiipeilyä korkealle ja upeita maisemia. Yhtä vaivalloista kumpaankin on Etelä-Suomesta kulkea. Toinen vaihtoehto on Alpit ja Skotlanti. Lappiin voisin vaivautua paremman puutteessa, jos asuisin järkevän ajomatka päässä.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan mikään Lappi. Kerran käytiin vaimon kanssa siellä säästämässä itikoille verta ja siihen se jäi. En ymmärrä sitä intoilua jostain kaamoksesta tai siitä, että maksetaan maltaita jostain hikisestä hirsimökistä keskellä ei-mitään.
Kyllä se on niin, että jos lomailla haluaa, niin mieluummin jonnekin missä palvelu pelaa ja aurinko paistaa. Tai pysyy ihan täällä kotona ja laittaa vaikka pihan kuntoon. Valtio ja kunnat sinne kyllä työntää meidän verorahoja tukina ihan riittävästi, mutta minun rahojani ne ei enää saa. Järjetöntä touhua se semmoinen tunturien tuijottelu, kun täällä etelässäkin on tekemistä ihan tarpeeksi.
Näinpä. Etelässä on upea saaristomeri, kunnolliset palvelut ja hyvää ruokaa ravintoloissa. Itikoita on paljon paljon vähemmän. Musiikkitarjonta on myös etelässä aivan omaa luokkaansa. En ymmärrä Lappiin menemistä vaikka harrastan retkeilyä.
Kun vertaa Sveitsin ja Lapin maisemia niin Sveitsi vie selvästi voiton.
Vierailija kirjoitti:
Kun vertaa Sveitsin ja Lapin maisemia niin Sveitsi vie selvästi voiton.
Alppien ihanuus yltää Ranskaan, Italiaan, Itävaltaan ja Sloveniaan. Jokainen näistä maista on kuitenkin aika erilainen, joten nähtävää ja koettavaa piisaa.
Jos haluaa patikoimaan vielä erämaisempiin paikkoihin niin katse Romaniaan.
Kerran olen käynyt Lapissa enkä toistamiseen mene. Lähialueista kelpuutan Norjan
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Itikat.
Ei siellä itikoita ole kuin muutamana kesäkuukautena
Lappi on aivan ehdoton. Lähes elinehto. Haaveena oli muuttaa sinne ja asuimmekin joitain vuosia. Sitten olosuhteiden pakosta jouduimme muuttamaan etelämpään, mutta edelleen olemme sinne palaamassa.
1-3 kertaa vuodessa tulee käytyä. Ei ole kaukana, itse ajaenkaan, vaikka moni niin kokee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Itikat.
Ei siellä itikoita ole kuin muutamana kesäkuukautena
Se riittää.
Ei kiitos.
Enemmän ei.
Onhan siellä ihan ok käydä kerran pari (viimeksi vuonna 2008) mutta ei mun juttu.
Inhoan kylmää, lunta ja mäkäräisiä. En laskettele enkä notku afterskissa.
Suomen Lappi sikakallis, ei mitään lisäarvoa verrattuna vaikka Alppeihin mistä kannattaisi maksaa.