Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Lappi teille ehdoton kyllä vai ehdoton ei?

Vierailija
13.04.2026 |

Minulle ehdoton ei.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hiihto- enkä lasketteluihminen. Minulla ei ole henkilökohtaista tarvetta eikä haluakaan Lappiin matkustamiselle, mutta jos joku kustantaisi koko lystin ja järjestäisi matkan kaikkine kuljetuksineen saattaisin käväistä katsomassa miltä Lappi näyttää, hyttysten ininään en lähtisi.

Vierailija
42/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton kyllä! Keväthanget ja kesä, kaamoskin. Ruskaretkellä en ole vielä käynyt.

Ehdoton kyllä, kun asun täällä. Kaamos ei ole oikeasti pimeää niin kuin eräät luulevat vaan kaunista hämärää. Jo tähän aikaan vuodesta huhtikuun puolivälissä ovat yöt niin valoisia, että tähtiä ei näy kuin hyvin vähän aikaa keskiyöllä. Se siitä pimeydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään ehdoton ole, mutta kyllä! Tykkään Lapista. Lapsesta saakka käynyt, kymmeniä kertoja, kaikkina vuodenaikoina ja kyllä se edelleen on kiva. Lapissa voi myös valita, haluaako vilkkaaseen keskukseen vai oikeaan erämaahan. Ei ole pakko mennä jompaan kumpaan, vaikkei se ole oma juttu. Ja pakkohan ei kai ole mennä ollenkaan.

Minulle Lappi ei ole poissulkenut muita matkakohteita. On paljon muitakin upeita paikkoja. Koko maailma ei kiinnosta ja tällä hetkellä eniten kiinnostaa oma mökki ja se on aivan yhtä fine, kuin Lappi tai Alpit tai vaikka Etelä-Afrikka. Jokainen oman makunsa (ja lompakkonsa) mukaan.

Vierailija
44/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että te säälittävät kaupunkilais perseet pysytte pois lapista pilaamasta luontoa

45/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ihan sama 😄

Vierailija
46/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelu on kivaa, mutta Lappi on järjettömällä tavalla jo ylihinnoiteltu sekä majoituksen että rinnelippujen hinnan suhteen. Ja tähän vielä päälle jotkut ajatusten tonavat haluaisivat jonkun uuden matkustajalisähimoveron. Meillä on jo ihan kalleimmasta päästä EU:ssa olevat hotellimajoituksen ja ruuan verot ja siihen päälle vielä aivan sekopäisellä tasolla olevat EU:n alkoliverot, jotka nostavat ruuallakin nautitun viinin hinnan kattoon, niin ei kiitos. Mieluummin ulkomaille.

Itse olen jo muutenkin päättänyt, että en tule ihan periaatteestakaan matkailemaan yhteenkään sellaiseen kohteeseen Suomessa, joka tuota uutta typerää matkailijaveroa alkaa periä.  Saavat pitää tunkkinsa.

Vierailija
47/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin ehkä

Vierailija
48/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton ei, sillä ollaan aina kesä reissussa. Painellaan siitä läpi merelle niin itikat jäävät taa.

Vierailija
49/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta kerran kymmenessä vuodessa. Vain talvella!

Vierailija
50/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne yltiöahneille poronnu..ijoille lisää rahaa tunkemaan kun kusettavat meidän verorahoja totaalisen häikäilemättä ja tuhoavat lapin luonnon jatkuvalla ininällä jostain perinteikkäästä poronhoidosta minkä tieltä pitää murhata kaikki petoeläimet.  JUU EI,EI,EI EHDOTTOMASTI EI!!

Vierailija
51/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskettelu on kivaa, mutta Lappi on järjettömällä tavalla jo ylihinnoiteltu sekä majoituksen että rinnelippujen hinnan suhteen. Ja tähän vielä päälle jotkut ajatusten tonavat haluaisivat jonkun uuden matkustajalisähimoveron. Meillä on jo ihan kalleimmasta päästä EU:ssa olevat hotellimajoituksen ja ruuan verot ja siihen päälle vielä aivan sekopäisellä tasolla olevat EU:n alkoliverot, jotka nostavat ruuallakin nautitun viinin hinnan kattoon, niin ei kiitos. Mieluummin ulkomaille.

Itse olen jo muutenkin päättänyt, että en tule ihan periaatteestakaan matkailemaan yhteenkään sellaiseen kohteeseen Suomessa, joka tuota uutta typerää matkailijaveroa alkaa periä.  Saavat pitää tunkkinsa.

Itseäni myös häiritsee poskettoman hinnat, esim. hissilipuista pyydetään samaa kuin Alpeilla sadan hissin rinnekohteessa jne. Lopetimme Lapissa käymisen jo vuosia sitten ja siirryimme Åreen, jonne lyhyempi ajomatka, paremmat rinteet ja bonuksena jälkikasvulle laivamatkat. Kotimaisia matkailuyrittäjiä tulee jo veroissa tuettua ihan liikaakin.

Vierailija
52/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi että te säälittävät kaupunkilais perseet pysytte pois lapista pilaamasta luontoa

Niin, lappilaiset pilaavat sen luonnon ihan itse. Levin kuningatar sai vankeutta laittoman kaatopaikan pitämisestä jne.

Vierailija
53/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi ei ole köyhien ihmisten paikka.

Ei kukaan ala tekemään työtä puoli - ilmaiseksi, pelkästä hyväntekeväisyydestä

Mammat voisivat mennä sinne perustamaan yrityksen, niin sitten voisi valjeta mitä on yrittäjän elämä.

Se ei ole laiskojen puuhaa eikä ruusuilla tanssimista.

Yrittäjällä ei ole koskaan lomaa, vastuu siirtyy myös vapaa - ajalle.

Yrityksen voi perustaa myös etelään, siitäkin jo kirkastuu mitä on yrittäminen.

Aikuistukaa 

.

Vierailija
54/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni myös häiritsee poskettoman hinnat, esim. hissilipuista pyydetään samaa kuin Alpeilla sadan hissin rinnekohteessa jne. Lopetimme Lapissa käymisen jo vuosia sitten ja siirryimme Åreen, jonne lyhyempi ajomatka, paremmat rinteet ja bonuksena jälkikasvulle laivamatkat. Kotimaisia matkailuyrittäjiä tulee jo veroissa tuettua ihan liikaakin.

Suomi on hyvin kallis maa ja hinnat nousevat koko ajan. Lappi tuskin on poikkeus.

Vierailija
55/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaankin kysyä, miksi Suomi on nykyään niin köyhä maa.

Miksi about noin 4000 yritystä on mennyt konkurssiin Orpopurran hallituksen aikana.

Yrittäjäystävällistä tuo jengi ei ole.

En ikinä ottaisi noita osakkaiksi 

Vierailija
56/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joulusta pääsiäiseen. Ei kesällä kun olen yliherkkä hyttysille ja mäkäräisille. Mutta normaaliloma oman perheen kanssa. Ei kiinnosta mikään sikailu/panoloma.

Vierailija
57/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kertookin kaiken paikallisten asenteesta. Älä pelkää, ei olla tulossa. Ja Lappi kirjoitetaan isolla.

Vierailija
58/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan käynyt Lapissa, tuskin enää näin köyhänä ja kipeenä tulen ikinä käymäänkään. Ei ole kyllä mitään himoakaan ollut päästä sinne turistirysään, luonto kun näyttää melko raiscatukta tai ankealta. Olen haaveillut Itä-Suomesta, veri vetää sinnepäin, järvisuomeen, ihanan näköisiä seutuja, enkä ole sinnekään vielä koskaan päässyt. 😞

En oo käynyt juuri missään, täällä Satakunnassa nyhjöttänyt syntymästä asti. Lounais-Suomi ja Pirkanmaa on tuttuja ja Tukholmassa olen viettänyt yhden yön. Siinä on mun kosmopoliitti en elämäni pähkinänkuoressa. Ai niin, Helsingissäkin olen lapsena+parikymppisenä, yhteensä n.3 kertaa, ankea kaupunki.

54vee

Vierailija
59/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ei.

Onhan siellä ihan ok käydä kerran pari (viimeksi vuonna 2008) mutta ei mun juttu.

Inhoan kylmää, lunta ja mäkäräisiä. En laskettele enkä notku afterskissa. 

Suomen Lappi sikakallis, ei mitään lisäarvoa verrattuna vaikka Alppeihin mistä kannattaisi maksaa. 

Juuri keskieurooppalainen perhe kertoi lehdessä, että Suomen lappi on edullisempi kuin Alpit ja olivat ostaneet 2 mökkiä lapista. 

Vierailija
60/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Miksi pitäisi olla ehdoton?

Olen käynyt Lapissa sekä kesällä että talvella, mukavia kokemuksia molemmat. Mutta ei ehdottomia.