Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajalta palautetta siitä, että en ole avoin enkä keskustele tauoilla??

Vierailija
10.04.2026 |

Olen ollut kuukauden työpaikassa, jossa tehdään suorittavaa yksitoikkoista työtä pääosin yksin. Minulla on 2kk koeaika. Nyt sain palautetta, että en ole vuorovaikutuksessa tauoilla muiden kanssa??

En ole seinäruusu enkä extrovertti, mutta olen sellainen vuoroani odottava keskustelija, eli usein jutut vaihtuu ennen kuin kerkeän edes kommentoida mitään. Olen yrittänyt elämäni aikana röyhkeämmäksi keskustelijaksi, mutta koska päälle puhuminen ei ole luontaista, niin se on vaikeaa itselle huutaa väliin. 

Pienessä porukassa kyllä keskustelen sujuvasti, mutta ei ole minulle ominaista  visertää heti kaikille tuntemattomille omista keskenmenoista tai puolison ulkonöästä kovaan ääneen, kuten esimerkiksi toinen samaan aikaan kanssani aloittanut työntekijä. Tämän toin myös ilmi palautekeskustelussa, mutta pomo sanoi vain, että muut haluavat avoimen työkaverin ??

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikanaan myös esimies, jolle oli ongelma että en puhunut (niitä näitä) ja pitänyt yleisestikin enemmän ääntä töissä. Se ei vaikuttanut työhöni millään lailla ja minulla oli monia normaaleja sosiaalisia kontakteja töissä päivittäin. Esimiehet vaihtui tiuhaan siellä ja kukaan muu ei minulle koskaan asiasta huomauttanut tämän yhden lisäksi. 

Kuulostaa siltä, että jostain oli nyt pakko sinulle antaa negatiivista ja omasta mielestään kehittävää palautetta, ja tämä oli ainut asia minkä keksi. Todennäköisesti (normaali) käytöksesi ei vastaa hänen kuvaansa siitä, millainen sinun pitäisi olla. 

Yksi esimies järjesti töiden jälkeen (klo 17 jälkeen) perheellisille työntekijöille kaikennäköisiä pakollisia (ottakaa tunnit sitten joskus pois) koulutuksia . Viikonloppuisin get together- grillijuhlia ja muuta sosialisointia. Hänellä ei ollut kavereita.

Vierailija
102/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimuus ja smalltalk ovat nykyisin yliarvostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna alkaisin katsella muita työpaikkoja. Ei kuulosta asialliselta että esihenkilö antaa palautetta puhumattomuudesta tauoilla. 

Vierailija
104/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kylläkin kehotetaan meitä vanhoja työntekijöitä ottamaan uusi hyvin vastaan ja mukaan meininkiin. Uudellahan on muutoinkin ainakin sosiaalisesti altavastaava asema jo talossa olleisiin. Outoa olisi vaatia AP: n kuvaamaa uudelta tekijältä. Uudenhan nimenomaan kannattaa aluksi seurata enempi vierestä ja pikkuhiljaa sitten sopeutuu mukaan. Ja sitä paitsi kaikki eivät ole pulisijoia ja hyvä niin. Kyllä molemmat tyypit ja siltä väliltä pitäisi mahtua samaan työyhteisöön tasavertaisesti.

Vierailija
105/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kai sitä olla kiinnostuneen näköinen ja vaikka nyökytellä ja välillä hymyillä siellä keskusteluja kuunnellessa ? Silloin annat vaikutelman että osallistut vaikket osallistuisi. 

Vierailija
106/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä motkotettiin yhdelle työntekijälle ettei saa puhua töissä. Ei saada kyllä kuunnella musiikkiakaan. Ollaan suorittavassa työssä jossa tönötetään siinä työpisteellä 8 h/pv miinus tauot. 

Vierailija
107/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä etäpanoja ? Varokaa vaan seksuaalisesti kieroutuneita ihmisiä. Hyi helvetti sentään  niitä näyttäisi olevan Ihan  kaikissa ryhmissä. Niisdä erityisissä kuten tavallisissa. 

Vastenmielistä jos joutuu tuollaiseen ryhmään väkisin mukaan jos pitää tuollaista toimintaa ja tuollaisia ihmisiä kuvottavina. 

Vierailija
108/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen päiväkodin johtaja-omistaja tuli valittamaan minulle kesken päivää siitä, etten ole esitellyt häntä miehelleni. Siis .. mitä tekemistä miehelläni jota tämä ei ole koskaan tavannut olisi hänen kanssaan?

Tapahtui oikeasti. (En muuten ole töissä siellä enää). Kaikkea sitä. Ihan pimee päiväkoti muutenkin.

Vierailija
109/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kai sitä olla kiinnostuneen näköinen ja vaikka nyökytellä ja välillä hymyillä siellä keskusteluja kuunnellessa ? Silloin annat vaikutelman että osallistut vaikket osallistuisi. 

Sinä haluat puuttua siihen miltä työntekijän kuuluu näyttää ja esittää? Sitten saa pitää työpaikkansa jos näyttää aina kiinnostuneelta. Hienoa.

Muista laittaa tuo vaatimus työpaikka-ilmoitukseen.

Vierailija
110/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan tässä sekin näkökulma, että joku onkokenut ettei ap ole tarpeeksi puhelias, eli ei ole sanottu suoraan vaan selän takana juoruttu pomolle! Ei kovin arvostavaa toimintaa!

Vierailija
111/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisen päiväkodin johtaja-omistaja tuli valittamaan minulle kesken päivää siitä, etten ole esitellyt häntä miehelleni. Siis .. mitä tekemistä miehelläni jota tämä ei ole koskaan tavannut olisi hänen kanssaan?

Tapahtui oikeasti. (En muuten ole töissä siellä enää). Kaikkea sitä. Ihan pimee päiväkoti muutenkin.

Ei päässyt flirttailee ja tyrkyttää itteään 😅

Vierailija
112/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa sehän vain sanoo, että ei tykkää sinusta. Itse en alkaisi koittaa tuota miellyttämään. Tunne molemminpuolinen, jos ei osata tehdä työtä ammattimaisesti niin sitten vika on ihan siellä toisessa päässä.

Vierailija
113/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos ne eivät olisi niin rumia niin ehkä kestäisit katsella niiden naamoja myös tauoilla.

Vierailija
114/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä esihenkilö halusi antaa palautetta, ja kun työssä ei ollut kehitettävää mainitsi sosiaaliset taidot. Voi olla myös niin, että tämä on hyvä esimies joka auttaa sinua kehittämään itseäsi monipuolisesti.

Minulla on hiljainen kollega, joka saa jatkuvasti esihenkilöiltä palautetta, että hänen pitäisi puhua enemmän ja etenkin ottaa kantaa käsiteltäviin työasioihin. Kollega on tästä näreissään mutta esihenkilöt ovat oikeassa: hänellä on arvokkaita mielipiteitä joita olisi hyvä saada esiin jo suunnitteluvaiheessa, jotta vältettäisi ongelmia jo etukäteen. Lisäksi puhumattomuus tiimissä aiheuttaa sen, että hän jää hiukan ulkopuoliseksi.

Jos haluaa auttaa kehittymään ei varmaan puhuisi työsuhteen lopettamisesta vaan aivan jostain muusta?

Vierailija
115/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä härskiä. Etenkin, kun palautetta tulee siitä ettei TAUOILLA sosialisoi. Senkin vielä ymmärtäisin, jos kommenttia tulisi ettei työn lomassa vuorovaikuta työkavereiden kanssa työn vaatimalla tavalla, mutta sinulla ei ole kyse siitäkään itsenäisen työn takia. Taukohan on työntekijän omaa aikaa, jonka saa käyttää vaikka hiljaa möllöttäen, jos siltä tuntuu. 

Joltain tekosyyltä nyt tosiaan vaikuttaa.

Vierailija
116/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku fyysisesti pystyy aina keskustelemaan työkaverinsa koirista, kun tätä vierestä todistin.

Vierailija
117/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä härskiä. Etenkin, kun palautetta tulee siitä ettei TAUOILLA sosialisoi. Senkin vielä ymmärtäisin, jos kommenttia tulisi ettei työn lomassa vuorovaikuta työkavereiden kanssa työn vaatimalla tavalla, mutta sinulla ei ole kyse siitäkään itsenäisen työn takia. Taukohan on työntekijän omaa aikaa, jonka saa käyttää vaikka hiljaa möllöttäen, jos siltä tuntuu. 

Joltain tekosyyltä nyt tosiaan vaikuttaa.

He etsivät vilkkaasti persettä nuolevaa koiraa.

Vierailija
118/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten joku fyysisesti pystyy aina keskustelemaan työkaverinsa koirista, kun tätä vierestä todistin.

joka helevetin päivä...miten tuosta saa juttua aikaiseksi?

Vierailija
119/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tuollaisia esihenkilöitä ollut, mutta kollegoja kyllä. Olen kyllä sosiaalinen, minulla on paljon ystäviä ja olen hyvä aspatyössä. Joskus edellisessä työssäni alle kolmekymppisenä eläkeikää lähestyvä kollega alkoi valittamaan, kun en puhu tauoilla ja katson puhelintani tai luen kirjaa... Minua a) ei kiinnostanut heidän alapääjutut b) asiakaspalvelutyön vastapainoksi halusin olla tauoilla omissa maailmoissani. Toki vastasin aina, jos joku kysyi jotain.

Vierailija
120/130 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena töissä pienessä firmassa tehtiin  pareittain  töitä.    Heistä puolet  oli firman  omistajia ja yksi oli               toimitusjohtaja. Oli pakko olla    sosiaalinen,  ei siellä muuten olis  tullut mitään. Oltiin tosiaan  yhtä perhettä... Se oli  yksityinen  lääkäriasema.   Joku oli juuri ennen  minua  saanut potkut kun ei sopeutunut joukkoon, kuuiin myöhmmin. Kun itse olen hyvin avoin ja  puhelas sovin hyvin joukkoon  ja sain ystäviä.   Olin siellä monta vuotta, mutta  yksin   nuorimpana  24v aloin kaivata oman ikäisiä  työtovereita. Muut olivat  n.56---63  vuotiata.    Se oli kyllä mukava työpaikka ja kasvoin siellä  aikuiseksi ja opin paljon elämästä viisailta   työkavereita. myöhemmin oli   monenlaista  hyötyä  alan suhteista ja  verkostoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi