Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajalta palautetta siitä, että en ole avoin enkä keskustele tauoilla??

Vierailija
10.04.2026 |

Olen ollut kuukauden työpaikassa, jossa tehdään suorittavaa yksitoikkoista työtä pääosin yksin. Minulla on 2kk koeaika. Nyt sain palautetta, että en ole vuorovaikutuksessa tauoilla muiden kanssa??

En ole seinäruusu enkä extrovertti, mutta olen sellainen vuoroani odottava keskustelija, eli usein jutut vaihtuu ennen kuin kerkeän edes kommentoida mitään. Olen yrittänyt elämäni aikana röyhkeämmäksi keskustelijaksi, mutta koska päälle puhuminen ei ole luontaista, niin se on vaikeaa itselle huutaa väliin. 

Pienessä porukassa kyllä keskustelen sujuvasti, mutta ei ole minulle ominaista  visertää heti kaikille tuntemattomille omista keskenmenoista tai puolison ulkonöästä kovaan ääneen, kuten esimerkiksi toinen samaan aikaan kanssani aloittanut työntekijä. Tämän toin myös ilmi palautekeskustelussa, mutta pomo sanoi vain, että muut haluavat avoimen työkaverin ??

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena itsekin aivan juuri tuollainen.

Vierailija
2/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ensimmäisenä pois potkittavien listalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin akateemiselta työpaikalta. Kannattaa etsiä muuta duunia.

Vierailija
4/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin tulkitsen tämän minäkin. Mutta voiko koeaikapurkua tehdä sen takia ettei ole tarpeeksi sosiaalinen? Vai muovaillaanko se jotnekin niin, että ei ole sopiva tehtävään.

Vierailija
5/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tekosyyltä päättää työsuhde koeajalla.  

Voi olla, että sinulle ei tuommoinen työpaikka ole hyväksi. Veikkaisin, että siellä on joku päällepäsmäri, joka ottaa ihmisiä silmätikukseen ja kiusaa 

Vierailija
6/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että töihin mennään tekemään töitä eikä sosilaisoimaan.

Vierailija
7/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin tulkitsen tämän minäkin. Mutta voiko koeaikapurkua tehdä sen takia ettei ole tarpeeksi sosiaalinen? Vai muovaillaanko se jotnekin niin, että ei ole sopiva tehtävään.

Muovailevat just niin. Koeaikapurku on aika helposti tehtävissä.

Jos niin käy, sulle on tiedossa jotain parempaa. Mielestäni tuo kuulostaa epäilyttävältä ja toksiselta työpaikalta.

Vierailija
8/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kans vaikeeta jutella noin. Valitsen yleisaiheita; sää, ruoka, vaatteet, joku lehtijuttu tai radiossa kuultu juttu. Jos on ihan pakko omia asioita puhua niin valitsen harmittomimman, tyyliin joku nivel vihoittelee.

Mieluummin olen hiljaa tai kommentoin jonkun muun monologiin jotain välisanoja.

Vierailija
9/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että töihin mennään tekemään töitä eikä sosilaisoimaan.

Työnteosta ja työnjäljestä sain vastapainoksi erittäin hyvää palautetta.. luulisi sen painavan enemmän kuin se, että huutelen seksielämästäni kahvitauolla. Ymmärtäisin jos työ olisi pari- tai ryhmätyöskentelyä, että pitää olla hyvät vuorovaikutustaidot. 

Ap

Vierailija
10/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa terroria. Kelvollisen työsuorituksen tulisi riittää. Etsi uusi työpaikka, jos vain mahdollista.

Vierailija
11/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä. Kyllä sen pitäisi riittää, että on ystävällinen, perus kohtelias ja vastaa kun kysytään. Mikä tuollainen työpaikka on, missä puhutaan henkilökohtaisista asioista, pelkästään naisia töissä? Omalla työpaikallani keskustelun aiheet on aina jotain yleistä. 

Vierailija
12/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et menetä mitään jos työt ei jatku.

Vierailija
13/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

monissa yrityksissä on narsistinen mikromanageeraava johto ja HR...

tämän vuoksi Suomen yritykset voivat niin huonosti

Vierailija
14/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä menettää, palkan, ja ilmeisesti myös muuten mielekkään työn, jossa ap on hyvä. 

Vierailija
15/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esihenkilö tästä vielä kommentoi, niin kerro että työkaverit ovat niin puheliaita, ettet pääse väliin. Jaa ei yleensä työkaverit sitä päätä kuka meillä saa työskennellä, vaan esihenkilö päättää ja siinä painaa nimenomaan työn sujuvuus. Toki ystävällinen pitää olla kaikille.

Vierailija
16/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä menettää, palkan, ja ilmeisesti myös muuten mielekkään työn, jossa ap on hyvä. 

Niin mutta millä hinnalla. Kuulostaa juuri sellaiselle "perheyritykselle", jossa kaikki on "perhettä keskenään". Eli kaikki perseelleen. 

Vierailija
17/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy työsuhteen purkamiselle löytyy tarvittaessa aina, mutta tauoilla keskusteleminen tai sen puute ei ole sellainen.

Vierailija
18/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdessä firmassa työssäoppimassa hiljattain. Laskin että toin firmalle 100-200 euroa voittoa joka päivä eli ei paha märkäkorvalle.

Ihmettelin kun eräs vakituinen työntekijä ei ollut hetkeäkään omalla työpisteellä vaan käveli koko ajan muiden luo juttelemaan ja käkättämään. Tauot piti hieman ylimittaisena.

Hän siis piti yllä "hyvää työilmapiiriä" Mietin miten rekry toimii tuossa firmassa tai ylipäätään mikään?
No työsuhdetta ei jatkettu eli en saanut kesätöitä. Tuo loska tulee kaatumaan.

Vierailija
19/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monissa yrityksissä on narsistinen mikromanageeraava johto ja HR...

tämän vuoksi Suomen yritykset voivat niin huonosti

Ei ymmärretä että on kahdenlaisia ihmisiä. 

Hiljasia tunnollisia ahertajia jotka tuo voittoa.

Sitten näitä räväköitä höpöttäjiä jotka on energisiä ja "tehokkaita" He vaan on tehokkaita tauolla ja muiden kanssa. Eli hallinto näkee hyvän ulospäinsuuntautuneen esiintymisen rekryssä mutta ei tajua että tuo henkilö pitää 8 kakka taukoa. pitkät ruokkikset ym ym ym.

Vierailija
20/87 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yhdessä firmassa työssäoppimassa hiljattain. Laskin että toin firmalle 100-200 euroa voittoa joka päivä eli ei paha märkäkorvalle.

Ihmettelin kun eräs vakituinen työntekijä ei ollut hetkeäkään omalla työpisteellä vaan käveli koko ajan muiden luo juttelemaan ja käkättämään. Tauot piti hieman ylimittaisena.

Hän siis piti yllä "hyvää työilmapiiriä" Mietin miten rekry toimii tuossa firmassa tai ylipäätään mikään?
No työsuhdetta ei jatkettu eli en saanut kesätöitä. Tuo loska tulee kaatumaan.

Unelma duuni. Puhut kaiket päivät roskaa kollegoiden kanssa ja palkka juoksee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi