Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko sinulla suomi aksentti englantia puhuessasi?

Vierailija
08.05.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten on tullut, mutta sekoittaa kuulemma britti- ja amerikanenglannin sillain ettei osaa sanoa mistä on kotoisin.

Vierailija
2/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pienoiselta aksentilta voi välttyä, ainakaan kaikkien sanojen kohdalla. Olen asunut Pohjois-Amerikassa joitain vuosia, sekä suorittanut kaikki peruskoulun jälkeiset opiskelut englanniksi. Luulisin, että englantini on parempaa kuin keskivertosuomalaisen, mutta epäilen myös, että pieni aksentti löytyy. Tosin Kanadassa luulivat minun olevan kotoisin eräältä saarelta ko. maassa. Että tiedä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein suomalaiset häpeävät aksenttiaan, vaikka eivät pidä mitenkään nolona jonkin muun maan aksenttia.

Vierailija
4/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut Australiassa ja Englannissa vuosikaudet. Aussit pitavat mua brittina, britit aussina...ota siita siis selvaa :)

Vierailija
5/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini (kolumbialainen) puhuu sujuvaa englantia espanjalaisittain murtaen?

Vierailija
6/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvaa englantia puhun, niin ihan sama millä aksentilla :-)

Vierailija
7/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sellainen aksentti, että kaikki tietävät, etten ole kotoisin " täältä" , missä se ikinä onkaan, mutta kukaan ei pysty sanomaan että mistä sitten.

Vierailija
8/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikin hyvää kolumbialaista kaveria, eikä heillä ole espanjalaista aksenttia, vaan kolumbialainen. Kolumbian espanja kun on aika lailla erilaista kuin Espanjan espanja.

Vierailija
9/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuppaa olemaan aika tönkköenklantia se puhuminen. :) Mutta ihan ymmärretyksi tulen, kielenkäyttö on sinällään rikasta, lausuminen vain vaatii jatkuvaa harjoitusta. Yksi engelsmanni muuten piti suomalaista aksenttia seksikkäänä, believe it or not! :D

Vierailija
10/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiin tuota tarkoitin. Siis puhuu kyllä espanjaa äidinkielenään.

Vierailija
11/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta monesti kysytään, miten ihmessä puhun " pidgin english" ...

Vierailija
12/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanoleskelu on muuttanut aksenttini epämääräisen eurooppalais-skotlantilaiseksi tavallisen britin mielestä.

Vierailija
13/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kai aika tyypillinen sveduaksentti ;)

Vierailija
14/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole asunut englanninkielisissä maissa, eikä aksentti ole näin ollen muokkaantunut mihinkään suuntaan. Aksentti ei ole ollenkaan tärkeä asia puhumisessa. Tärkeämpää on se, että tulee ymmärretyksi.

Vierailija
15/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että oikeesti teillä ei oo hajun palaa mistä puhutte.

Vaikka olisit asunut kymmenen vuotta toisessa maassa, sinulla on yleisimmin erilainen aksentti kuin paikallisilla. Hyvin harva osaa sanoa esim. V-kirjaimen niinkuin se englannissa tai amerikassa sanotaan.

Eikä se ole paha asia, että on aksentti. Paluu todellisuuteen kiitos.

Vierailija
16/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

please in english. We can even know could you write in english : )

Vierailija
17/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tosin englantia suomea useammin nykyään vaikka Suomessa asunkin. Miehen äidinkieli on englanti, puolet työkavereista ulkomaalaisia ja ihan kaikki palaverit ja dokut töissä on englanniksi.

Ei mulla tosin ole koskaan ollut kovin suomalaista aksenttia ilmeisesti kun aikoinaan olin työmatkalla Singaporessa ja kysyivät kuinka kauan olen siellä asunut kun puhun paikallisella aksentilla :)

Vierailija
18/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aksentti on mutta monetkaan ei tunnista mistä olen kotoisin. Sekoitus brittiläistä, amerikkalaista, irkkua, skottia ja suomea. Hassua myös että mieheni aksenttia ei tunnisteta- usein häntä arvaillaan Etelä-Afrikkalaiseksi. Mies on syntynyt Pohjois-Irlannissa (asui 7-vuotiaaksi), mutta asunut myös Skoteissa, Walesissa ja Englannissa.

Vierailija
19/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka elänkin elämääni englanniksi, aksentti kyllä on. Välillä se on voimakkaampi, riippuu päivästä. Jonkun verran on tarttunut painolastia kaikista kieliympäristöistä joissa olen viettänyt aikaa, joten satunnaiselle minun aksenttini tunnistaminen voi olla vaikeaa.

Miehen ja lasten aksentti on Received Pronunciation, etten sanoisi Queen' s English.

Vierailija
20/23 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tietenkin ajattelen, että puhun sujuvasti ja äännän hienosti, mutta eiköhän se oikeesti suomi-aksenttia ole. etenkin jos on vähän väsynyt, tutussa seurassa jne, niin ei sitä jaksa kiinnittää huomioita ääntämiseen, pääasia että saa asiansa kerrottua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi