Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te selviätte niin halvalla ruokakustannuksista?

Vierailija
26.03.2007 |

Usein oon täältä lukenut, miten jotkut kehuu selviävänsä 70-100 eurolla per viikko. Lasketteko te tuohon summaan lasten vaipat, pesuaineet, talous- ja wc -paperit ym?

Musta tuntuu, että meillä menee ihan hirveästi rahaa ruokakauppaan, vaikka tehdään ihan normaalia halpaa perusruokaa, eikä ostella mitään ylimääräistä! Sanokaa mistä tässä vielä keksisi säästää??

Kaikki ostetaan yleensä halvinta mahdollista merkkiä, paitsi vaipat (kaksi vaippaikäistä), koska saavat pahaa ihottumaa kaikista muista vaipoista paitsi liberoista. Vaippapaketteja kuluu noin kaksi pakettia per viikko, eli yhteensä vajaa 30 e menee viikossa.

Tutteliin menee rahaa päivässä n. 2 euroa, eli n. 14 e / viikko.

Ruokakustannuksia tietty nostaa se, että perheessä on useita allergikkoja, ja esim. gluteenittomat tuotteet ovat käytössä useammalla perheenjäsenellä.

Leivon pullat, piirakat ym. itse (kerran viikossa jotain hyvää, josta loput pakkaseen) ja gluteenittoman leivän leivon itse.

Kasvikset ostetaan lähinnä pakastealtaasta, ja hedelmistä syödään vain halpoja banaaneja, tarjouksesta muita hedelmiä silloin kun tarjouksia on.

Liha on lähes aina jauhelihaa (ja luoja kiitos siitä saa monenlaista ruokaa, ettei kyllästy! :D). Syödään paljon perunaa ja riisiä, koska gluteeniton makarooni maksaa paljon.

Silti meillä nelihenkisellä perheellä menee ainakin 150 e / viikko rahaa ruokaan, pesuaineisiin, shampooseen, hoitoaineeseen, saippuaan, vaippoihin, papereihin (wc & talous) ym. JOSKUS jopa 200 e / viikko, JOS ostetaan viikonloppuna saunasiiderit, sipsipussi ja tehdään jotain herkkuruokaa jälkiruokineen.

Ja tähän ei todellakaan olisi varaa :( Pitäisi saada laskettua ruokakulut 100 e / viikko, mutta onkohan se edes realistista, kun vaippoihinkin menee jo 30 e viikossa??

Mistään muusta emme voi tinkiä, asumme halvasti (vuokralla), ei ole autoa, ei muita laskuja kuin pienet puhelinlaskut. Ei näköjään perheellinen pysty opiskelemaan...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ainakin ostamatta! Voi tuntua pieneltä summalta, mutta oikeasti tekee ison loven ja on todellakin turha ostos. Saman asian ajaa vessapaperi tai vaikka harsosta leikatut pikkupyyhkeet joita on helppo pestä.

Minkäs ikäisiä vaippapöksyjä perheessä on? Voisko pitää ilman vaippoja niin säästyisi? Vai onko kyseessä pienet kaksoset kun minusta tuntuu aika hurjalta jos menee paketti vaippoja viikossa per nokka. Meillä nuorin 8kk eikä vaippoja tosiaan kulu pakettia viikossa. Eikä lapsi kyllä joudu samassa vaipassa olemaan päivää eli siihen ei voi vedota.

Nuo gluteenittomat ja allergiajutut tekee paljon, sen tiedän kokemuksesta.

Vierailija
2/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset syövät lounaan ja välipalan tarhassa, mutta toisaalta itse vastaavasti syön koululla, lounas maksaa 90 sentistä 3,50 euroon. Lidlin wc-paperit on parhaiksi todettu siinä riittävyydessä ainakin meillä. Pesuaineet ostan sillä tavalla, että 1 kg Coop Extra Color -pyykinpesujauhetta maksaa 1,50 euroa, Pirkan fosfaatiton apk -jauhe jotain 2 euroa jne.

Syömme simppeliä ruokaa, itse kotona tehtyä kotimaisista raaka-aineista, aina kun mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5kk vauva ja sellainen liberon iso paketti menee 2 viikkoa! Eli lähikaupasta ostettuna maksaa 14,50, marketista 12,90. Eli jos olis kaksi vaippaikäistä niin menis se yksi paketti viikossa.

Eli miten usein vaihdat vaippaa? Ei sitä joka pissan jälkeen tarvi vaihtaa!

Vierailija
4/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoja kuluu paljon, lähinnä pienimmällä, kun jokaisessa vaipassa on kakka, ja sitä kakkaa tulee pieniä määriä monta kertaa päivässä. Esikoisella tuli aikanaan vain yksi kakka per päivä, joten tällainen jatkuva kakkaaminen on meille uutta, ja vaippoja luonnollisesti kuluu paljon, kun ei vauvaa viitsi pitää kakat vaipoissakaan.

Isompi on jo sen ikäinen, että pitäisi kuivaksi oppia. Hänellä menee 5 vaippaa päivässä, käydään pytyllä säännöllisesti, mutta ei ole vielä ymmärtänyt pottailun ideaa eikä osaa pidättää. Ikää tällä vaippapepulla on himpun reilu kaksi vuotta, ja toiveena tosiaan olisi, että viimeistään kesällä oppisi kuivaksi. Toistaiseksi kuitenkin vaippoja kuluu hänelläkin.

ap

Vierailija
5/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni pyyhe taiteltuna housuissa tms. Ei ainakaan isoa ja kallista merkkivaippaa tartte hereilläollessaan.

Vierailija
6/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kaksivuotias tekee jo sen verran isoja pissoja, että vaatteet saa vaihtaa useemman kerran päivässä, jos yrittää jotain pyyhettä housuissa pitää. Eihän sellainen pyyhe pysy paikoillaankaan! Tulee ohivuotoja, ja kakat on sitten ympäri vaatteita... Toisaalta muutaman kestovaippakuoren voisi ostaa isompaa varten, ja taitella sellaisen sisään harsoa tai pyyhettä. Mutta senkin saa vaihtaa monta kertaa päivässä, ja siitä tulee sitten taas yksi ylimääräinen koneellinen pyykkiä per päivä.

Merkkivaippoja käytetään juuri sen vuoksi, että halvemmista (ja myös pampersista ym kalliimmista) tulee ihottumaa. Olemme kokeilleet lidlin vaipat, pirkkavaipat, dailyt, muumivaipat ja pampersit. Vain liberot sopii.

ap

Vierailija
8/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista esikoisen vaipoista. Että reippaasti vaan ilman vaippaa sen aikaa kun kotona olette. Itse opetan nuorempaa 1,5v olemaan ilman vaippaa ja kahdessa viikossa on oppinut menemään vessanovelle odottamaan vaikka ekoina päivinä pissasi varmaan 5-7 kertaa housuunsa. Siitä ne oppii ja se pidätyskyky tulee vähitellen, meilläkin nyt alkuun hoputan lasta pissalle tunnin välein koska ei osaa vielä ilmaista hätää kovin hyvin ja pitennän aikaa sitten pikkuhiljaa.

Talouspaperia käytän itsekkin mutta esim lasten ruokaillessa jos sillä jotain pyyhin niin en heti heitä pois ja nuukana puolitan paperit.

Isoja ruoka-annoksia, joista pakastetaan sitten lapsien päiväruuiksi kahden syötäviä annoksia. En laita siis päivällä lapsille lämmintä ruokaa erikseen vaan lämmitän pakasteesta vanhoja.

Eipä nyt muuta ihmeellistä tullut äkkiseltään mieleen.

Vierailija
9/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen 5 vuotta kotona lasten kanssa ja rahat piti laskea tarkkaan. Ruokaan meilä meni 300-350 euroa/kk ja meillä oli siis kaksi lasta kotihoidossa ja tein miehelle vielä tuosta eväät töihin. Tuossa summassa on siis myös vaipat ja paperit.

Syötiin monipuolisesti, mutta halvasti tai ilmaista. Eli pakastin oli täynnä itse pyydettyä hirveä, itse poimittuja metsämarjoja ja itse keitettyjä mehuja. Kaikki oli aina kaupasta halvinta eli Euroshopperia tai X-traa. Ei mitään puolivalmisteita tai valmisruokia. Ja vain peruskamaa eli ei esim. sulatejuustoja leivälle vaan Euroshopper- margariinia+halvinta juustoa+lauantaimakkaraa (sitäkin harvemmin). Lapsille kyllä leikkelettä.

Kommentteja teidän listaan meidän kokemusten perusteella:

Vierailija:

Usein oon täältä lukenut, miten jotkut kehuu selviävänsä 70-100 eurolla per viikko. Lasketteko te tuohon summaan lasten vaipat, pesuaineet, talous- ja wc -paperit ym?

' Osta pesuaineet (shampoot, pyykinpesu- ja astianpesuaineet) aina halvinta eli Euroshopperia ja X-traa. Äläkä osta tiskikoneaineeksi niitä tabletteja vaan pulveria, joka on halpaa.'

Musta tuntuu, että meillä menee ihan hirveästi rahaa ruokakauppaan, vaikka tehdään ihan normaalia halpaa perusruokaa, eikä ostella mitään ylimääräistä! Sanokaa mistä tässä vielä keksisi säästää??

Kaikki ostetaan yleensä halvinta mahdollista merkkiä, paitsi vaipat (kaksi vaippaikäistä), koska saavat pahaa ihottumaa kaikista muista vaipoista paitsi liberoista. Vaippapaketteja kuluu noin kaksi pakettia per viikko, eli yhteensä vajaa 30 e menee viikossa.

Tutteliin menee rahaa päivässä n. 2 euroa, eli n. 14 e / viikko.

' Mä imetin 1,5 vuotiaaksi asti, joten korvikkeisiin ei mennyt rahaa. Soseet tein itse.'

Ruokakustannuksia tietty nostaa se, että perheessä on useita allergikkoja, ja esim. gluteenittomat tuotteet ovat käytössä useammalla perheenjäsenellä.

' Meillä ei ollut allergikkoja, joten se osaltaan halvensi ruokalaskua.'

Leivon pullat, piirakat ym. itse (kerran viikossa jotain hyvää, josta loput pakkaseen) ja gluteenittoman leivän leivon itse.

' Meillä syödään itse leivottuja herkkuja ehkä 1krt/2kk! Ei niitä edes kaipaa kun ei totuta itseään niihin ja siinäkin säästää. Eikä ne edes ole kovin terveellisiä. Muista käyttää aineksina itsepoimittuja marjoja (=ilmaisia).'

Kasvikset ostetaan lähinnä pakastealtaasta, ja hedelmistä syödään vain halpoja banaaneja, tarjouksesta muita hedelmiä silloin kun tarjouksia on.

' Poimi ensi kesänä pakastin vielä täyteen mustikoita, vadelmia, puolukoita, karpaloita, lakkoja, viinimarjoja, raparperia, karviaisia ja teet niistä kiisseleitä ja hilloja ja lisäksi niitä voi syödä sellaisenaan ja laittaa viilin päälle ja sitten ei tarvitse ostaa niin paljon kaupasta hedelmiä.'

Liha on lähes aina jauhelihaa (ja luoja kiitos siitä saa monenlaista ruokaa, ettei kyllästy! :D). Syödään paljon perunaa ja riisiä, koska gluteeniton makarooni maksaa paljon.

Silti meillä nelihenkisellä perheellä menee ainakin 150 e / viikko rahaa ruokaan, pesuaineisiin, shampooseen, hoitoaineeseen, saippuaan, vaippoihin, papereihin (wc & talous) ym. JOSKUS jopa 200 e / viikko, JOS ostetaan viikonloppuna saunasiiderit, sipsipussi ja tehdään jotain herkkuruokaa jälkiruokineen.

' Unohda talouspaperit, wc-paperiksi Euroshopper/X-tra, unohda sipsit ja siiderit, keittäkää itse kotiviiniä.'

Ja tähän ei todellakaan olisi varaa :( Pitäisi saada laskettua ruokakulut 100 e / viikko, mutta onkohan se edes realistista, kun vaippoihinkin menee jo 30 e viikossa??

Mistään muusta emme voi tinkiä, asumme halvasti (vuokralla), ei ole autoa, ei muita laskuja kuin pienet puhelinlaskut. Ei näköjään perheellinen pysty opiskelemaan...

Vierailija
10/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään joskus köyhäilyviikkoja, vaikka ei ihan äärimmäinen pakko olisikaan. Jos vaikka viikonloppuna on kallis ravintokäynti tiedossa, niin viikon menu saattaa näyttää tältä:

aamupalat: puuro, jugurttia litran purkista, kiisseliä (omista marjoista) halvimpia riisimuroja.

välipalat ja iltapalat: leipomon tehtaanmyymälästä/itse leivottu leipä+ edullinen juusto ja suolakurkku (itse säilötty), karjalanpiirakat (portin iso pahviloota esim lidl myy), jogurtti, kiisseli, viili (itse tehty) kauden edullisimmat hedelmät

ma: hernekeitto + lätyt

ti: makaronilaatikko +porkkanaraaste

ke: makkarakeitto

to: uunipuuro + kiisseli

pe: perunat ja jauhelihakastike

Ja näitten jälkeen on mahtavaa syödä ravintolassa kunnon pihvi ;)

Tämän ruokalistan tarvikkeisiin ei paljon rahaa saa kulumaan, mutta tuohon kun kuitenkin laittaa myös salaattia (pakkohan sitä on olla) ja maidot, niin niihin kuluu rahaa. Mutta silti halvalla pääsee.

Lainaa kirjastosta marttojen penninvenyttäjän keittokirja.

Vierailija
11/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuon tuntuvat monet " omavaraiset" unohtavan...marjat ovat hinnoissaan myös tiloilla, joilla itse poimitaan ja hinta on sitten painon mukaan.

Meillä aikomuksena pitää lapsi rintaruokittuna ainakin vuoden ikään saakka, säästyy jonkin verran ruokakuluissa (+korvikkeissa) ja jopa lääkärinlaskuissa, koska allergisoivia tuotteita ei vielä listalla ole.

Pirkkaa ja Rainbowta käytetään, mutta kotimaiset kasvikset jäävät hintansa takia usein hyllyyn. Meillä ei ostella paprikaa tai kurkkua kuuden euron kilohintaan! Vihanneksia saa halvalla pakastinpuolelta, mutta niitäkään ei kukaan syö puolta kiloa päivässä. Hedelmät ovat usein linjaa banaani-omena-appelsiini, tarjouksesta ostetaan ja pari päivässä/nenä.

Vierailija
12/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans molemmat perheenjäsenet allergisia, joten ymmärrän arjen... Syökö teillä koko porukka siitä huolimatta samaa ruokaa? Meillä mulla ja lapsella menee allergiat just ristiin, ja joskus teen meille eri ruokia. Jos nauta-sika on tarjouksessa, voin ostaa sitä ja tehdä itselleni, kun lapsi ei possua voi syödä. Joskus taas ostan alesta sellaista, mitä lapsi voi syödä ja minä en. Meillä tulee säästöä lähikaupasta, joka on tarhan vieressä. Käyn melkein joka päivä tsekkaamassa, mitä siellä on puoleen hintaan. Eli saman päivän tuotteita. Joskus sieltä saa sitten speciaaliherkkuja, kuten jogurttia tai karjalanpiirakoita, joita meillä ei normaalisti syödä. Ja esim. tän päivän parasta ennen jauhelihaa voi pistää pakkaseen ja kokkailla siitä parin päivän päästä.

En tiedä teidän allergioista, mutta olen huomannut, että todella harvoin on meille sopivat tuotteet tarjouksessa, kuten kaurajogurtit tai maustamaton kana. (Kaurajogurttia ostinkin tänään puoleen hintaan itselleni... :) Yleensä käyn kerran viikossa isommilla ostoksilla ja täydentelen lähikaupasta maidot sun muut, ja alejutut tietty.

Meillä myös leivotaan leivät itse, siitä tulee säästöä. Noissa erikoisjauhoissa ja muissa tuotteissa on muuten tosi suuria hintaeroja eri kauppojen välillä. Kannattaa kiertää lähellä olevat kaupat ja vaikka ostaa kerralla iso satsi, jos sattuu kauemmassa kaupassa olemaan paljon halvempaa. Mäkin oon kynän ja paperin kanssa hyllyjen väleissä pyöriny. :)

Se on tietty oleellista, ettei ruokaa heitä hukkaan. Eli muusinjämät sämpylöihin jne.

Meillä säästöä tulee siitä, että on pakkanen täynnä marjoja ja mummulan kasvimaan satoa... Sitä mahdollisuutta ei tietty kaikilla ole.

Tsemppiä vaan, toivottavasti jostain saa vähennettyä.

Itse hieman myös ihmettelin tuota vaippamenekkiä. Omalla alle kaksivuotiaalla kestää paketti pari viikkoa. Mutta kyllä tietty suoli jokaisella toimii eri tavalla. Kesällä meilläkin alkaa kuivaksi opettelu. :)

Meillä muuten mausteallergian takia otetaan talteen kaikki lihanpaistorasvoista lähtien. Saa vähän makua. Samoin käytän kasvisten keitinliemen sämpylöissä. (Voi kuulostaa oudolta, mutta kaikki maku on tervetullutta.)

Ostan, kun on tarjouksessa. Esim. jos puuro on tarjouksessa, ostan sitä kaapin täyteen, kun sitä menee. Turhaa en tietty osta, vaikka kuinka halpaa olisi.

Täysmehut on aika kalliita. Eli jos niitä juotte, suosittelen siirtymään tiivistemehuun, esim. mustaherukkamehuun. Omista marjoista tehty mehu on tietty halvinta.

Ja vauvan piltit on kalliita, eli jos niitä käytät, niin omatekemät on halvempia, jos vaan jaksaa tehdä.

Meillä kans tehdään isoja satseja pakkaseen, niin väsypäivinäkin on jotain ruokaa pöydässä.

Vierailija
13/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on vaippaikäiset ja korviketta pitää ostaa ja allergiat tulevat kalliiksi.

Vierailija
14/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä pakastin 40 kg tomaattia ja 10 kg paprikaa silloin, kun niitä sai halvimmillaan (euron tai alle kilo). Ostamme hakaniemen Vii voanista jasmiiniriisin 5kg säkissä (1e/kg), linssit ja pavut ovat halpoja, maksavat vain noin 2e kg (liotettuna paino vähintään tuplaantuu ja hinta siis puolittuu). Meillä syödään terveellisesti kasvispainotteisesti, kalaa kaksi-kolmekertaa viikossa (tarjous lohta, seitiä, mutta myös kalliimpia kaloja, kuten kylmäsavulohta). Maito- ja eläinrasvoja vältellään, lihaa syömme parina kolmena päivänä viikossa (muina kahtena päivänä kalaa, kahtena päivänä kasvisruokaa). Syömme lähes päivittäin avokadoja yms hedelmiä sekä tuoreita vihanneksia. Leivän ostamme, aamuisin syömme puuroa/mysliä/leipää. Jälkiruoaksi teen usein marjoista tai vaikkapa luumukiisseliä. Erikoisherkkuja kuten pähkinöitä, pestoa, leikkeleitä jne tulee myöskin osteltua, mutta kohtuudella. Ruokamenot ovat noin 80e/vko. Uskoisin, että satsaus kasvispainotteiseen ruokaan ja tarjousten sekä pakastamisen hyödyntäminen on vaikuttanut ruokamenojen pienuuteen, laadusta tinkimättä.

Vierailija
15/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin rautapitoista ja terveellistä. Voi tehdä vaikka " pinaattilettuja" ja lisätä leipään ym. Kannattaa kerätä ennen juhannusta, eikä tietty mistään motarin pientareelta.

Muista, että terveyden kustannuksella ei kuitenkaan kannata ruveta ruuasta säästämään.

Vierailija
16/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tiedät, että hintaero on suuri. Eikä kannata bonuksia ajatella. Jos hintaero on euronkin verran, se kannattaa ostaa sieltä, mistä halvemmalla saa. Tähän ei tietty aina ole mahdollisuutta.

Meillä kans säästellään välillä ihan sosekeittopäivillä. Perunaa ja porkkanaa vaan...

Jos teille sopii soija, sillä soijarouheella voi korvata jauhelihaa. Tulee halvemmaksi. Jos ei halua ihan kokonaan, niin esim kastikkeessa vois laittaa puolet ja puolet. Tää vinkki tais olla just kuluttaja-lehdessä.

Vierailija
17/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko apua, jos siellä joka vaipassa on kakka pökäle, ja pissaa liru että pystys laittaan sen puolesta vielä takas... niin nuo ruskovillan riisipaperi jota käyttävät kestovaipoissa. maksaa 3.50 euroa rulla ja noin 100 kipaletta. eli kakan ei pitäisi mennä siitä läpi. jos sillä säästäs pjo pari vaippaa per päivä eli 7 pv x 2 vaippaa=14 vaippaa viikossa. ainakin olisi halvempi kuin vaippa

vaipat on rahasyöppöjä, mutta aatelkaapas mitä se olisi ilman niitä

Vierailija
18/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten miettiä omia ruokailutottumuksiaan - jos ne ovat kunnossa, miettiä, miten tarvitsemansa tuotteet saisi mahdollisimman edullisesti. Jogurtti tulee halvimmaksi litran purkeissa, hankinnat voi keskittää tarjouksiin ja eri kauppojen hintoja voi vertailla - meillä tiedetään mistä kaupasta minkäkin saa halvimmalla ja jos tulee hyvä tarjous, jotain tuotetta ostetaan kunnon määrä säilöön (mikä kyllä vaatii tilaa- nyt ostimme pesupuleria 8 pakettia kun oli hyvä, alittamaton tarjous).

Meillä tosiaan menee 80e viikossa ja silti tuntuu, ettei kovin paljosta ole ollut pakko luopua rahan vuoksi. Kun suurimman osan kuukaudesta syö edullisesti ja terveellisesti, voi välillä syödä mitä haluaa eikä se romahduta budjettia eikä terveyttä.

Vierailija
19/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään minäkin olisin kuopusta imettänyt, mutta meillä rankan alun vuoksi imetys ei onnistunut, vaikka siihen apua haettiin. Nyt onneksi saamme aloitella pian tavallisen maidon - toivon mukaan se vähän vähentää kauppalaskua.

Mehuja meillä ei juoda, joten niihin ei mene rahaa. Aamuisin keitellään puuro, ja päälle otetaan omasta pakkasesta mansikkaa, vadelmaa ja mustikkaa, joista tosin on maksettu jo kesällä (vadelmaa ja mustikkaa on poimittu myös ilmaiseksi kohtuullisen paljon).

Jogurttia meillä ei juurikaan syödä, joskus viikonloppuisin saatetaan ostaa joku isompi " rahkatörppö" , johon sekoitetaan mustikkaa, vadelmaa, viinimarjoja ym. ja herkutellaan sillä.

Pullaa / piirakkaa tosiaan leivotaan kerran viikossa, mutta vehnäjauhoihin tehty peruspullataikina ei paljoa maksa. Gluteenittomiin jauhoihin en yleensä leivo mitään, vaan jos leivon gluteenitonta, käytän perunajauhoja. Harvoin leivon mitään erikoisempaa, mihin menee enemmälti rahaa.

Riisipaperia en tosiaan olekaan keksinyt kuopuksen vaipassa käyttää, hyvä ajatus lienee sekin! Olen myös miettinyt ostavani pari vaippakuorta, mutta kestoilussa hirvittää se pyykkirumba. Pyykkiä tuntuu tulevan meillä muutenkin ihan kohtuullisen paljon, monesti ollaan ihan kriisissä likapyykkien kanssa :D

Vauvalle ostan joskus jotain purkkiruokaa, mm. ruusunmarjaa ym, jota en itse osaa laittaa. Joskus vauva syö myös kaupan pilttiruokaa, mutta yleensä pyrin tekemään itse, sovellan aina meidän muiden ruuasta vauvallekin sopivan version ja joskus teen pakkaseenkin.

Joku tuossa laittoi heidän " köyhäilyviikon" ruokalistan, ja valitettavasti tuontyyppinen ruokalista on meillä ihan normaalia arkipäivää. Viikonloppuisin saatamme ostaa lohta tai halvat pihvit, mutta aika ankealta tuntuu kun niistäkin pitää luopua. Sipsejä ja saunasiidereitä ostamme harvoin muutenkin.

Todennäköisesti mun pitäisi nyt vaan repiä rahat jostain kestovaippoihin, veikkaan että siinä säästäisin eniten. Ja pian saa aloitella tavalliseen maitoon totuttelun, toivon mukaan, eli siinä säästöä tulisi melkein 14 euroa viikossa. Ja kohtahan on onneksi kesä, ja tomaatit ja kurkut on taas halpoja :)

Kiitos kaikille vinkeistä, luen niitä ajan kanssa vielä huomenna lisää! :)

ap

Vierailija
20/25 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miten ihmeessä te tarvitsette joka viikko uutta shampoota ja saippuaa?? Meitä on 6 ja käydään lähes päivittäin suihkussa ja yksi pullo riittää lähes kuukauden ja saippua vielä kauemmin!!

- Miten voi mennä noin paljon vaippoja viikossa?? Meillä kestää yks paketti 2- 2,5 viikkoa. Annatko lasten koskaan mennä ilman vaippaa? Meillä ollaan ilman vaippaa oltu 7kk ikäisestä lähtien kun kotona ollaan. Ennemmin pesen pikkareita kuin tuhlaan vaippoihin. JA syönnin jälkeen tulee aina pissat pottaan.

- Eikä normaalisti vaatteitaan vaihtava joka viikko kyllä pesuaineitakaan osta! Taidat pestä todella vajaita koneellisia? Meillä kerätään likaantunut pyykki koreihin ja pestään perjantaisin 3 koneellista.

Ei vaihdeta esim. pitkähihaisia paitoja päivittäin, tuuletetaan, sillä ei niissä mikään haise!