Elisa Aaltola nautti niin paljon lynkkaamisesta, että maalitti innoissaan selvittämättä onko turkis aito.
Ihanaa, tästä saa päivän adrenaliinit! Pääsee sättimään ihmistä! Pilaamaan pääsiäisen! Linda Lampenius on rikkonut wokemmiston uusia sääntöjä! Turkiseläimet! tarkoitin tietysti turkisten mainontaa tekoturkiksilla!
Ps. Onko kukaan nähnyt kenenkään esiintyvän promokuvissa aidoissa turkiksissa viimeisen 35 vuoden aikana? Aivan.
Mutta tärkeintä hei: Ei ollu mun syy että maalitin! T. Elisa Aaltola
Kommentit (260)
Nahka ja turkis ovat hieman eri asioita. Nahan vuoksi ei kasvateta muita kuin turkiseläimiä. Tekoturkis on muovia, mutta samalla jäljitelmä aidosta turkiksesta. Sen valmistaminen ei ole kovin ekologista.
Suomi on yhä harvoja maita Euroopassa, jossa turkistarhaus on sallittua (muut Kreikka ja jotkin Itäblokin maat), siten Lindan asu on huonoa mainosta Suomelle, vaikka turkki olisikin tekoturkis.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ettei tekoälyyn voi luottaa ja voi olla virheellistä tietoa. Mutta tekoäly sanoi näin Lindasta. Onko totta? En ole perehtynyt
Ai tekoäly
Yhteistyö turkisalan kanssa: Hän on tehnyt markkinointiyhteistyötä Saga Fursin kanssa, mikä on vahvistanut hänen julkista kantaansa aidon turkiksen puolesta.
Jatkan kävin kattomassa mikä toi edes on ja löytyykö Linda Lampenius. En tiedä, onko tekoälyn jutut totta vieläkää, mutta sitkeästi niin väittää
Onko Lindalla yhteistyötä aitojen turkisten kanssa?
Nyt kiinnostuin minäkin tästä jutusta.
Rumahan se turkistakki oli. Vanhemmille täteille suunnittelu. Kuka sen on suunnitellut?
Me ollaan niin fiinejä, ettei maistella maaseudun tilaviinejä
Juuri siksi mulla aina tekoturkis, Lampenius vastasi.
Onko näin?
Sä et nyt ymmärrä ap. Tekoturkis ON mainos aidolle turkikselle. Juuri siksi, että parhaimmillaan sitä ei voi erottaa ja se mielletään turkiksi. Edistää aidon turkiksen kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Rumahan se turkistakki oli. Vanhemmille täteille suunnittelu. Kuka sen on suunnitellut?
Pakkanen siltä ajalta, kun ei ollut muita vaatteita.
Onko salaisuus, kuka Lindan takin on suunnitellut ja mistä kaupasta se on?
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi mulla aina tekoturkis, Lampenius vastasi.
Onko näin?
Oli sillä oikeakin, jonka vei kaatopaikalle (sai lahjaksi)
Vähän sama juttu kuin uutisoinnissa, ei ole väliä onko uutinen totta, nopea reagointi on tärkeämpää. Ja se eka julkaisu jää ihmisten mieleen.
Miksi tekoäly väittää, että linda tekee yhteistyötä aitojen turkisten kanssa. Mistä tähän löytyy faktapohja?
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen turkis vai kiinalainen tekoturkis. Tiedostava kuluttaja ostaa tietysti kotimaisen laatutuotteen.
Tiedostava kuluttaja on tutustunut turkistarhauksen julmuuteen ja jättää turkit ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että tuo Elisa Aaltola on vaan kylähullu mut se saa leipänsä oikeesti "eläin- ja ympäristöetiikan dosenttina". En usko et se pystyy omaa palkkaansa rahottamaan yksityisen sektorin tilaamilla tutkimuksilla niin kyllä yliopistoilla on ihan liikaa rahaa.
Dosentti on kunnia-arvo, ei siitä makseta mitään.
Aaltola muistelee olleensa 24-vuotiaana otettu siitä, että tunnetut professorit lähestyivät häntä ulkomaisissa konferensseissa kiinnostuneina hänen työstään. Tilanne muuttui kuitenkin nopeasti.
– Sitten tulivat kysymykset: ”Lähtisitkö kanssani viikonlopuksi Istanbuliin?” tai ”Tulisitko luokseni Lontooseen? Voisit asua luonani muutaman päivän ja voisimme suunnitella yhteistä artikkelia”, Aaltola kirjoittaa.
Aaltola kertoo kieltäytyneensä ehdotuksista, mutta kokeneensa samalla häpeää.
– Siinä missä itse halusin olla terävä mieli, nuori filosofi, he näkivät vain kehon, jota hyödyntää.
Hän kuvaa myös vakavampia tilanteita. Yhdessä tapauksessa tanskalainen professori kutsui hänet konferenssissa illalliselle.
– Muistan tanskalaisen professorin, joka kutsui mut konferenssissa kanssaan illalliselle. Hänen vaimonsa oli kuulemma juuri saamassa lapsen, joten viaton minä otaksui, että hän olisi vaaraton. Parin viinilasin jälkeen hän kuitenkin kävi väkisin kiinni, repi hiuksistani koettaessaan suudella, puristi reisiäni ja riuhtoi vaatteista, kun lähdin karkuun. Juostessani hätääntyneenä ravintolasta ulos, hän lähti perään ja lupasi maksaa mulle. ”Paljonko rahaa haluat?”, oli kysymys
Täällä haukutaan Elisa Aaltolaa, mutta mihinkään kysymykseen ei saa faktaa eikä vastausta.
Onko Linda tehnyt yhteistyötä aitojen turkisten kanssa?
Kuka tämän turkistakin on suunnitellut?
Mistä se on ostettu?
Onko lähde, ettei ollut aito turkis?
En ole seurannut tapausta aiemmin
Olet perussuomalaisuuden ytimessä.