Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännitän töissä tiettyjä ihmisiä

Vierailija
13.08.2025 |

Olen jännittäjäluonne, ollut aina hieman ujo ja hiljainen. Iän myötä kuitenkin rohkeampi ja teen töitäkin asiakaspalvelualalla joten nykyään siinä mielessä menee ihan ok ja pärjään. Mutta työpaikalla on pari tyyppiä joiden seurassa jännitän, ahdistun, menen lukkoon, kutistun. En osaa olla heidän seurassa rennosti enkä oma itseni. Punastun ja änkytän. Kyseiset henkilöt ovat sellaisia että mulla tulee heistä tosi varautunut olo enkä haluaisi puhua heille oikeastaan mitään. Mistä tämä johtuu ja miten saisin pelon kuriin? Tämä kuluttaa. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heidän ahdisteleminen! Seksifantasiat eivät kuulu työpaikalle.

Vierailija
2/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele intuitiotasi. Äläkä näytä niille pelon merkkejä vaan vaikka näyttele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuossa muuta kuin yrittää olla kuten muitakin kohtaan? Voi olla vaikeaa, mutta tuskin he sen kummempia ihmisiä ovat tai odottavat sinulta mitään extraa?

Vierailija
4/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi. Se riittää.

Vierailija
5/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on varsinkin ennen aina tullut ujo, arka, punasteleva ja vetäytyvä tietynlaisten ihmisten seurassa eli sellaisten kanssa, jotka ovat aivan eri maata kanssani, joiden kanssa en koe olevani missään asiassa samalla aaltopituudella jne. Ihminen kyllä vaistoaa omanlaisensa ihmiset, joiden kanssa tulee hyvin juttuun ja se on kieltämättä aika epämieluisaa, jos ei juttu jonkun kanssa luista, eikä osaa olla oma rento itsensä jonkun seurassa. Vanhemmiten olen oppinut olemaan yhä enempi kiinnittämättä huomiota tällaisiin ihmisiin, joiden seura ei tuo rentoa oloa.

Jos osaat olla vaikka omissa ajatuksissasi, niin voit koittaa keskittyä hiljaa itseksesi johonkin itseäsi kiinnostavaan asiaan (suunnittele mielessäsi vaikka omia asioitasi tai loppupäivääsi tms. vaikka ikkunasta ulos katsellen), kun nämä tyypit ovat samassa tilassa kanssasi. Anna heidän sitten ajatella hiljaisuudestasi mitä ikinä sitten ajattelevatkin. Pääasia jos saat ajatuksesi suunnattua johonkin mieluisaan, pois epämieluisasta.

Tai jos rohkeutta riittää, niin keskity olemaan kiinnostunut heistä ja heidän asioistaan, kysele heiltä asioita ja kuulumisia ja tekemisiä, niin vältyt joutumasta itse kyselyn ja huomion kohteeksi. Heidän puhuessaan itsestään ei tarvi kuin osata kuunnella kohteliaasti.

Se, että jotenkin saat suunnattua ajatukset pois itsestäsi eli siitä jännittämisestäsi johonkin muuhun asiaan, on se avain. Joku joskus totesi, että ujous on myös itsekkyyttä siinä mielessä, että siinä ovat ajatukset aina itsessä; siinä, mitä itse on ja mitä minä itse koen. Eli ajatukset pyörivät koko ajan minä-minä-kehää. Siksi se voi auttaa, että keskittyy itsensä sijaan niihin muihin läsnäolijoihin ja koittaa olla kiinostunut heistä.

Vierailija
6/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on sellaista että joidenkin ihmisten seurassa menen jostain syystä ihan lukkoon ja en voi puhua heille mitään.

Vierailija
7/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy puhumassa asiasta työterveyspsykologilla, jos sellainen on. 

Etsi tietoa netistä ja tee aktiivisesti omaharjoituksia, esim mielenterveystalon sivustolla.

Vierailija
8/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kaikkien kanssa on yritettävä tulla toimeen.

Vierailija
9/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä kaikkien kanssa on yritettävä tulla toimeen.

Toimeen tuleminen on kokonaan eri asia kuin jännittäminen muiden seurassa. Ja siksi toisekseen, monessa työpaikassa ei todellakaan edes yritetä tulla toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija
10/10 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi