Kerroin parikymppiselle lapselleni tv-lupatarkastajista
luuli, että yritän juksata sitä. Että, ei oo todellista.
Mitä muuta voisin kertoa? Että vasta 80-luvun puolivälissä nainen sai pitää oman sukunimensä avioliitossa?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla koulussa oli vain ulkovessa yksi vessa tytöille, yksi pojille ja yksi opettajille. Kussakin vessassa oli useampi istuinreikä. Käsiä ei tietenkään pesty wc-käynnin jälkeen, sillä pesu mahdollisuutta ei ollut.
Meillä oli aivan toimivat ja yksityiset vesivessat koulussa 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla koulussa oli vain ulkovessa yksi vessa tytöille, yksi pojille ja yksi opettajille. Kussakin vessassa oli useampi istuinreikä. Käsiä ei tietenkään pesty wc-käynnin jälkeen, sillä pesu mahdollisuutta ei ollut.
Meillä oli aivan toimivat ja yksityiset vesivessat koulussa 70-luvulla.
Hyvä teille. Minä kävin kansakoulua 70-luvun alussa ja koulussa oli juuri tuollaiset edellisen kuvaamat huussit pihan perällä oppilaille. Koulu oli maalla ja rakennukset olivat vanhoja. Päärakennuksessa olevissa opettajien asunnoissa oli vesijohdot ja sisävessat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postimyynti varmasti hämmästyttäisi nykyisin monia. Koteihin jaettiin paksuja katalogeja joista pystyi selailemaan tuotteita. Oma tilaus raapusteltiin paperille ja lähetettiin kirjeenä. Aikoinaan sitten ne halutut tavarat saapui postissa. Oli vähän kankeampi systeemi kuin nykyaikainen nettishoppailu.
Itse tykkään vieläkin etsiä tuotteet katalogeista, jos sellainen suinkin on saatavilla. Näissä katalogeissa on vieläkin paremmat kuvat.
Itse kannatan edelleen paperipostia kun joskus sitä postinkuljetusta aina tarvii ja jos kaikki menee digipostiin niin kohta paperipostin jakopäivä kerran kuukaudessa enää.
Ja miten jännittävää ja ihanaa oli kirjeen saaminen!
Nykyään ei jännitä yhtään enää postilaatikolle meno, siellä on kirjeitä ainostaan pankista, verotoimistosta tai elenialta 🙁
Jos halusi nettiin, niin siitä kuului se mahdoton piipitys ja rätinä. Miksi sitä oikein sanottiin?
Miksi ei tunnistaisi? Kyllä mun lapsella ainakin oli vanha lankapuhelin leikissä.