Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seta-aktivisti: Päivi Räsänen on homofoobikko

Vierailija
31.03.2026 |

Miksi toisen ihmisen väittäminen homofoobikoksi on laillista, mutta kehityshäiriöiseksi leimaaminen ei ole? 

Kommentit (1394)

Vierailija
841/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nyt vaadita poltettaviksi kaikkia raamattuja kun kerran tuo pamflettikin piti tuhota mikä lainasi raamattua??

Missä kohtaa Raamattua puhutaan pyskoseksuaalisesta kehityshäiriöstä?

Vierailija
842/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ollut Jumalan viha minua kohtaan, Jumala EI vihaa syntymätöntä, mutta on olemassa ikuinen Jumalan LAKI ja sitä kautta rikkomisten vuoksi Saatanan eli demonien pahat teot ja sairaus, mutta paranin, mahd. jotta Jumalan ihme tulisi toteen minussa ja ehkä myös moni uskoi silloin ja joku ehkä myös nyt."

Jumala on sinun uskosi mukaan luonut koko maailman ja on kaikkivaltias. Jos meillä on demoneita ja saatana ja vastaavaa niin se on ihan siksi että Jumala on halunnut tämän maailman olevan tällainen. 

"Jumalattomille silti näistä melkein turha selittää, koska ymmärrystä pitäisi luetun Sanan avulla etsiä pitkään."

Näköjään uskoville on turha selittää että Jumala ei ole mikään puolivallaton sivustakatsoja vaan ihan se joka teidän uskonne mukaan tätä systeemiä pyörittää ja päättää mitä täällä tapahtuu tai annetaan tapahtua.

"Jumala on oikeamielinen ja siihen kuuluu myös rangaistukset rikkomuksista, kuka tuomari muka ei rankaise?"

Kukaan normaali tuomari ei rankaisen kuin vain juuri sitä joka on jotain tehnyt. Kaikki muihin ihmisiin tai seuraaviin sukupolviin ulottuvat rangaistukset ovat täysin poissa laskuista. 

No katsos kun ihminen ei olekaan Jumala, eikä Jumalan kirjoittama laki ihmisen kirjoittama, siksi myös ymmärrys vaikuttaa olavan rajallinen kun ei ole mitään käsitystä Jumalan suuruudesta ja luodun osasta suhteessa Luojaan. 

Kuten aiem sanoin, jos näissä on reklamoitavaa, reklamoikaa Jumalalle, olen kuitenkin pelkkä palvelija ja ihmisen ymmärryksellä asiat psytyy selittämään vain rahallisesti tietysti. Esim. avaat Raamatun, luet lisää sieltä. Rukoilet, reklamoit, kysyt itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuulostaa ihan vihervassariudelta. Vassut ja fundamentalistiuskovaiset todistavat hevosenkenkäteorian todeksi. Ääripäät muistuttavat toimintatavoiltaan toisiaan, vain opinkappaleet ovat erona."

Mutta nytkin kiirehdit tuomitsemaan vain toisen laidan? Vai oliko siis Räsäsenkin toiminta samalla tavalla haitallista?

Kyllä molemmat laidat ovat yhtä syyllisiä fundamentalismiin.

Ne jotka tuomitsevat homot ja ne jotka eivät vaativat kaikkia ylistämään homoja.

Ei näytä täälläkään "suvaitseville" ihmisille riittävän se, että homoihin suhtaudutaan ihan normaaleina ihmisinä kuten heteroihin. On jotenkin pakottava tarve vaatia jotain ylistysrituaaleja homoille pridemarssien ym. muodossa.

Mitä ihmeen ylistysrituaaleja Pride-marssit muka ovat?

Vierailija
844/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ollut Jumalan viha minua kohtaan, Jumala EI vihaa syntymätöntä, mutta on olemassa ikuinen Jumalan LAKI ja sitä kautta rikkomisten vuoksi Saatanan eli demonien pahat teot ja sairaus, mutta paranin, mahd. jotta Jumalan ihme tulisi toteen minussa ja ehkä myös moni uskoi silloin ja joku ehkä myös nyt."

Jumala on sinun uskosi mukaan luonut koko maailman ja on kaikkivaltias. Jos meillä on demoneita ja saatana ja vastaavaa niin se on ihan siksi että Jumala on halunnut tämän maailman olevan tällainen. 

"Jumalattomille silti näistä melkein turha selittää, koska ymmärrystä pitäisi luetun Sanan avulla etsiä pitkään."

Näköjään uskoville on turha selittää että Jumala ei ole mikään puolivallaton sivustakatsoja vaan ihan se joka teidän uskonne mukaan tätä systeemiä pyörittää ja päättää mitä täällä tapahtuu tai annetaan tapahtua.

"Jumala on oikeamielinen ja siihen kuuluu myös rangaistukset rikkomuksista, kuka tuomari muka ei rankaise?"

Kukaan normaali tuomari ei rankaisen kuin vain juuri sitä joka on jotain tehnyt. Kaikki muihin ihmisiin tai seuraaviin sukupolviin ulottuvat rangaistukset ovat täysin poissa laskuista. 

No katsos kun ihminen ei olekaan Jumala, eikä Jumalan kirjoittama laki ihmisen kirjoittama, siksi myös ymmärrys vaikuttaa olavan rajallinen kun ei ole mitään käsitystä Jumalan suuruudesta ja luodun osasta suhteessa Luojaan. 

Kuten aiem sanoin, jos näissä on reklamoitavaa, reklamoikaa Jumalalle, olen kuitenkin pelkkä palvelija ja ihmisen ymmärryksellä asiat psytyy selittämään vain rahallisesti tietysti. Esim. avaat Raamatun, luet lisää sieltä. Rukoilet, reklamoit, kysyt itse.

Kuinka tyhmä hihhuli voikaan olla 🤣 Raamattu vessasta alas, terapiaan ja netti kiinni.

Vierailija
845/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Taipumuksilleen tms. ei ehkä voi mitään, mutta termi elämäntapa liittyy henkilön itse tekemiin valintoihin. "

Oletko koskaan ajatellut miten julma on ajattelutapa jossa "hyväksymme kyllä että olet homo kunhan et mitenkään elämässäsi sitä toteuta"? Ei ole mikään erityinen valinta että haluaa elää sillä tavalla että saa toteuttaa syvintä olemustaan.

Tuo on vaikea kysymys. Toisaalta ihmisellä voi olla taipumuksia ja kiusauksia, joita ei ole hyvä toteuttaa.

Jokainen laittaa rajan johonkin. Jos me uskikset laitamme rajan tiukemmalle, niin sitä ei suvaita. 

Sinulla on oikeus tehdä niin omalla kohdallasi, mutta ei muiden kohdalla.

p.s. Puuttuisittepa samalla innolla yhteisöjenne sisäiseen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Minutkin väkisin vain pakotettiin antamaan r**skaajalleni anteeksi.

Vierailija
846/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta saa mitä tilaa.

Vierailija
847/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun perusteella setalaisuus tosiaan on jonkun sortin mielenhäiriö 😜

Tuo oli sinusta uskovaisena sitten asiallinen kommentti? 

No mikä olisi uskovaisen asiallinen kommentti setalaisista? Itse totean että setalaiset nyt tekevät mitä lystäävät, mutta ei heitäkään pitäisi joka paikkaan päästää (esim. kouluihin).

Mitä Jeesus sanoisi? 

Jeesus on puhunut toisinaan niin suoraan, että kuulijat eivät kestäneet:

"Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä? (Joh 6. luvussa)

Joo, puhui opetuslasten mielestä kovia. Puhui siitä, että heidän tulee syödä hänen lihaa ja juoda hänen vertaan. Sitä eivät ymmärtäneet. Eikä sitä, että se oli vertauskuvaa.

Et kai nyt vertaa Päiviä Jeesukseen?? Jeesus hyväksyi tuon ajan alhaimmista alhaisimman. Sinä tuomitset setalaiset.

Vierailija
848/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovat kyllä puhuu tasa-arvosta mutta tasa-arvo on  loppunut joka kerta siihen kun homoille pitäisi käytännössä antaa jotakin oikeuksia. Heidän mielestään homojen oikeudet eivät edes ole mitään ihmisoikeus ja tasa-arvo kysymyksiä. Heidän mielestään tasa-arvo on sitä että jokaisella miehellä ja naisella on oikeus solmia heteroliitto.

Uskovat haluaa että heidän puheitaan tulkittaisiin ainoastaan heidän omien näkökulmiensa kautta.

Meillä tavallisille ihmisille tasa-arvo on tekoja ja käytännön yhdenvertaisuutta. Ei vain opillista löpinää ilman tekoja.

Uskovaisille ja uskonnoille kaikessa seksuaalisessa toiminnassa on kyse vain ja ainoastaan lisääntymisestä, vain heterosuhteissa voi niin käydä.

Niin mikähän olisi tilanne jos tämä saman sukupuolen kanssa seurustelu olis ollut sallittua jo aikojen alusta?? Meitäkään tuskin olis vai mitä. Siksi on täysin selvää että on vain kaksi sukupuolta jotka lisääntyvät keskenään ja tämä on se ainoa oikea malli. Luojan suunnittelema ja ainoa oikea todellakin. Raamatussa on kirjoituksia sodomasta ja komorasta jossa harjoitettiin homoutta ja jumala tuhosi koko paikan juuri siksi.

Vierailija
849/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Asuisitko naisena ja homoseksuaalina mieluummin kristillisessä vai muslimienemmistöisessä maassa? Kristinuskon ja islamin ihmiskuva on täysin erilainen."

Ihmiskuva on erilainen koska kristityt ovat laajemmin lopettaneet Raamatun kirjaimellisen tulkinnan. Se pohja on kuitenkin ihan sama. Kristittyjen valmius hylätä selvästi haitalliset uskonnolliset opit on vain onneksi ollut suurempi ja laajempi kuin muslimien. Itse uskonnosta se ei ole riippuvainen.

Valehtelet. Kristinuskossa esim. nainen ja mies ovat yhtä arvokkaita, toisessa uskonnossa taas ei.

Perehtykää ennekuin väitätte ja jaatte väärää "tietoa".

Eivät Raamatun mukaan ja käytännössäkään ole.

Vierailija
850/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta se ei muuta faktaa että kaikki ei hyväksy kaikkia. Valitettavasti."

En ole koskaan väittänyt että se ei olisi näin. Kyse on siitä saako hyvin näkyvässä asemassa oleva ihminen jolla on paljon vaikutusvaltaa hyökätä muita ihmisiä ja heidän elämäntapaansa vastaan vai ei. Se ei ole sama asia kuin että hyväksyykö naapurin Irmeli sen että joku on homo.

" Sinäkin vihaat eri elämänkatsomuksen omaavia ja se on ihan normaalia."

Miksi ihmeessä vihaisin? 

Koska uskikset itse vihaavat  ei-uskiksia.

Höpsis. Projisoitko omaa vihaasi? 

En. Toisin kuin uskikset tekevät. Lisää hölmöjä kysymyksiä?

Vierailija
851/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No katsos kun ihminen ei olekaan Jumala, eikä Jumalan kirjoittama laki ihmisen kirjoittama, siksi myös ymmärrys vaikuttaa olavan rajallinen kun ei ole mitään käsitystä Jumalan suuruudesta ja luodun osasta suhteessa Luojaan. "

Missä se Jumalan suuruus näkyy kun täällä tuntuvat huseeraavan lähinnä demonit ja saatana ja syntiset ihmiset ja Jumala yrittää pitää kuria jollain kivikautisilla rangaistussysteemeillä siinä onnistumatta?

"Kuten aiem sanoin, jos näissä on reklamoitavaa, reklamoikaa Jumalalle, olen kuitenkin pelkkä palvelija ja ihmisen ymmärryksellä asiat psytyy selittämään vain rahallisesti tietysti."

Kuten jos sanoin, en raklamoi mielikuvitusolennoille. Vaan teille jotka häneen uskovat ja vaikuttavat sen uskon takia muiden elämään haitallisesti.

Vierailija
852/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan absurdia syytellä Räsästä homofoobikoksi. Tuskin hän homoja pelkää. Se on täysin eri asia, jos hän pitää homoseksuaalista elämäntapaa syntinä.

Ketään ei kiinnosta, mitä Räsänen pitää syntinä. Sen varjolla ei saa syrjiä, ahdistella ja kiusata vähemmistöjä kuten homoseksuaaleja. 

Tämä. Miksi uskovaiset ovat aina tuomitsemassa muiden elämäntapoja ja paukuttamassa omaa elämäntyyliään Raamatulla päähän?

Päivikin vuonna 2004. Aina siis. 

Räsäsellä on useita homovasraisia mielipiteet ja kirjoituksia. 

Vierailija
853/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin mikähän olisi tilanne jos tämä saman sukupuolen kanssa seurustelu olis ollut sallittua jo aikojen alusta?? Meitäkään tuskin olis vai mitä. "

Mikä saa sinut kuvittelemaan että jos homous on kiellettyä niin homot ryhtyvät heteroiksi ja lisääntyvät?

Ja mikä saa sinut kuvittelemaan että homoja olisi niin paljon että heillä olisi jotain merkitystä ihmiskunnan selviytymiseen?

Vierailija
854/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foobikko sanana on lyömäase. SIllä yritetään saattaa ihminen naurunalaiseksi.

Kyse ei useimmiten kuitenkaan ole pelosta (fobia), vaan vastenmielisyyden tunteesta, inhosta tai vain siitä, että on eri käsitys ja mielipide asiasta.  

Vrt. homofobia, transfobia, islamofobia.  Ns. vastapuoli pyritään voittamaan foobikko-sanalla. Ala-arvoista käytöstä, joka estää vuorokeskustelun.

Räsäsen oma käytös on ollut asiatonta vuosikaudet. Sitä saa, mitä tilaa. Ikuisesti rikollinen.

Vuosikaudet = 1 ikivanhan pamfletin linkitys vuonna 2019 🤪 

Perehtyisit asioihin. Kirjoitukset eivät rajoitu ko. pamflettiin.

Vierailija
855/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seta saa mitä tilaa.

Edelleen ihmettelen sitä miten tyhminä suomalaisia pidetään. Emme mennyt aivan näin tyhmiä sentään ole ettemme näkisi mitä tiettyjen elämänkatsomusvalintojen demonsointi ennakoi ja pohjustaa. Demokratian alasajoa se tavoittelee.

Vierailija
856/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse synnyin synnynnäisellä sydänvialla jonka paranemiseksi Herra teki suuren IHMEEN kun olin lapsi"

Ensin Jumala tahallaan aiheutti sinulle sydänvian ja sitten armollisesti otti sen pois? Olet sinä kyllä helposti höynäytettävä yksilö.

Höynäytetty? Olen ollut elossa kuitenkin lähes 50v tuon paranemisen jälkeen, että pahasti höynäytetty?

Yksikammioisen sydämen operaatio ei kuules ollut 70 luvun lopulla mikään pikkujuttu, 99% eli noin kaikki muut MAAILMASSA kuoli siihen tuolloin.

Siis kiitos taitavalle kirurgille.

Kiitos meni myös hänelle luonnollisesti, mutta juuri hän itse sanoi äidilleni että kyseessä oli IHME.

Sitä paitsi sen leikkauksen jälkeen kertoivat tuon ennusteen 1% kun sanoivat että kuolisin komplikaatiohin (rytmihäiriöt) vain tuntien päästä. Ja sairaalaan tuli puhelu (isoäitini oli järjestänyt esirukouksen Helluntaiseurakunnassa ja niissä ympäri Suomea) jossa mies sanoi tyttärenne on nyt terve, kiittäkää Herraa ja äitini meni katsomaan, kaikki arvot oli normaalit ja irroittivat letkuista seuraavana päivänä, ja olin terve. Tämä on totuus. Kiitos Jeesus! Amen.

Vierailija
857/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei vaan homoseksuaalisuuteen voi liittyä elämäntapa, jossa voi olla yksilölle haitallisia piirteitä."

Ihan kuten heteroseksuaalisuuteenkin voi liittyä. 

Onko sattumaa että sateenkaari-ideologia ylistää monisuhteita, seksuaalisia kokeiluja, sitoutumattomuutta ja väkivallan sotkemista nautintoon? Nämä kaikki on perissa kolmessa vuosikymmenessä ujutettu heteroseksuaalien himoherkku-

noutopöytään jopa koettettu valtavirtaistaa nämä massiivisen media-aivopesun kautta.

Kaikki tämä siksi että sateenkaariajattelu saataisiin iskostettua myös heteroihin mahdollisimman automatisoituneena ajatteluna ja käytösmalleina. Tiedätte varmaan jo mitä sitten pilkataan ja halveksitaan siekailematta?

Eikä ylistä. 

Vierailija
858/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itse synnyin synnynnäisellä sydänvialla jonka paranemiseksi Herra teki suuren IHMEEN kun olin lapsi"

Ensin Jumala tahallaan aiheutti sinulle sydänvian ja sitten armollisesti otti sen pois? Olet sinä kyllä helposti höynäytettävä yksilö.

Höynäytetty? Olen ollut elossa kuitenkin lähes 50v tuon paranemisen jälkeen, että pahasti höynäytetty?

Yksikammioisen sydämen operaatio ei kuules ollut 70 luvun lopulla mikään pikkujuttu, 99% eli noin kaikki muut MAAILMASSA kuoli siihen tuolloin.

Kiitos meni myös hänelle luonnollisesti, mutta juuri hän itse sanoi äidilleni että kyseessä oli IHME.

Sitä paitsi sen leikkauksen jälkeen kertoivat tuon ennusteen 1% kun sanoivat että kuolisin komplikaatiohin (rytmihäiriöt) vain tuntien päästä. Ja sairaalaan tuli puhelu (isoäitini oli järjestänyt esirukouksen Helluntaiseurakunnassa ja niissä ympäri Suomea) jossa mies sanoi tyttärenne on nyt terve, kiittäkää Herraa ja äitini meni katsomaan, kaikki arvot oli normaalit ja irroittivat letkuista seuraavana päivänä, ja olin terve. Tämä on totuus. Kiitos Jeesus! Amen.

Sinä et edes tiedä, mitä totuus on. Valehteleva hihhuli.

Vierailija
859/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä paitsi sen leikkauksen jälkeen kertoivat tuon ennusteen 1% kun sanoivat että kuolisin komplikaatiohin (rytmihäiriöt) vain tuntien päästä. Ja sairaalaan tuli puhelu (isoäitini oli järjestänyt esirukouksen Helluntaiseurakunnassa ja niissä ympäri Suomea) jossa mies sanoi tyttärenne on nyt terve, kiittäkää Herraa ja äitini meni katsomaan, kaikki arvot oli normaalit ja irroittivat letkuista seuraavana päivänä, ja olin terve. Tämä on totuus. Kiitos Jeesus! Amen."

Vaikka itse varmaan olet tuon tarinan noin sisäistänyt niin ketään vastasyntynyttä ei irroteta letkuista seuraavana päivänä sydänleikkauksen jälkeen vaikka arvot olisivat miten hyvät tahansa.

Vierailija
860/1394 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et edes tiedä, mitä totuus on. Valehteleva hihhuli.

Valheen isä on Saatana, varmaa on että ei ole minun isäni koska kuulun Jeesukselle, mutta onko sinun?

Ketju on lukittu.