Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää tää rahattomuus!!! (valivali)

Vierailija
16.11.2011 |

Joo, töissä käydään ja palkkaa saadaan mutta kaikki vaan kallistuu koko ajan! Tili tuli ja pelkästään laskuihin meni jo yli puolet. Ainuttakaan kulutusluottoa en omista, vaan ns. pakolliset kulut.

Oon tässä vakavasti miettiny irtisanoutumista, jäis päivähoitokulut veks, työmatkat veks jne. Ärsyttää kun ikinä ei oo mihinkään varaa vaikka kuin niukasti eläis!

Mistä te taiotte rahaa jos on tiukkaa? Tai mitä ihmettä tässä vois tehdä et elintaso edes vähän parantuis?!?! Joulukin on tulossa, mä rakastan joulua mut ahdistaa toi pankkitilin saldo jo valmiiks...

Kommentit (250)

Vierailija
101/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin käyttänyt 7000 euroa häihin.

Joillain on ilmeisesti enemmän rahaa kuin järkeä.

Vierailija
102/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista töistä pitäisi saada 3500€ palkkaa. Valitettavasti vain elämä ei ole aina reilua ja näin ei voi olla.

Ymmärrän, että on tiukkaa, jos nettotulot ovat 2300€, mutta silti olen sitä mieltä, että moneen asiaan voi vaikuttaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt kun eräskin kahden lapsen perhe asuu kolmiossa kaupungin vuokra-asunnossa. Sitten vinkuvat, että on niin kallis vuokra. Muuttaisivat pienempään asumaan, tippuisivat kulutkin. Turha maksaa isoa vuokraa kun voi hakea pienempää asuntoa ja säästää siinäkin.

Jos asumiseen menee 1000e ja se tuntuu liian isolta summalta niin olisiko 800e sitten parempi.

no mutta mihinkäs sitten sijoittaisit nämä kaksi lasta ja aikuisen/t siinä pienemmässä asunnossa (kaksio)?

Vierailija
104/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on tiukkaa, jos nettotulot ovat 2300€, mutta silti olen sitä mieltä, että moneen asiaan voi vaikuttaa itse.

Kenenkään ei tarvitsisi olla taksikuski tai lähihoitaja. Kyllä se on ihan oma valinta. Kunpa nykynuoret osaisivat kaikki valita lääkärin ja lakimiehen työt niin saataisiin viimeinkin kansantalous kuntoon.

Vierailija
105/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on varaa tupakoida ja juoda alkoholia. Jos kaikkien pakollisten laskujen jälkeen(joiden joukossa ei ole yhtään ylimääräisiä turhia laskuja) käteen jää kuussa 300e, niin ei sillä rahalla oikeasti polteta, juoda eikä käydä kampaajalla. Miten se on niin vaikeaa ymmärtää, että jollekkin se 10e/kk säästäminen on mahdotonta, kun se kaikki menee ruokaan ja saippuaan ja wc-paperiin.

Ja kyllä itse värjään ja leikkaan hiuksiani kotona, värjään ne muutaman kerran vuodessa niin ettei juurikasvu erotu pahasti vaikka hiukset kasvaakin ja hiukset on pitkät ja malli yksinkertainen.

T: se kenellä ei ole varaa kampaajaan.

Vierailija
106/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitsisi olla taksikuski tai lähihoitaja. Kyllä se on ihan oma valinta. Kunpa nykynuoret osaisivat kaikki valita lääkärin ja lakimiehen työt niin saataisiin viimeinkin kansantalous kuntoon.

Ja eiköhän se nyt ole niin, että palkankorotusten vuoksi myös asioiden hinnat nousevat?

Vierailija
107/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on varaa tupakoida ja juoda alkoholia. Jos kaikkien pakollisten laskujen jälkeen(joiden joukossa ei ole yhtään ylimääräisiä turhia laskuja) käteen jää kuussa 300e, niin ei sillä rahalla oikeasti polteta, juoda eikä käydä kampaajalla. Miten se on niin vaikeaa ymmärtää, että jollekkin se 10e/kk säästäminen on mahdotonta, kun se kaikki menee ruokaan ja saippuaan ja wc-paperiin.

Ja kyllä itse värjään ja leikkaan hiuksiani kotona, värjään ne muutaman kerran vuodessa niin ettei juurikasvu erotu pahasti vaikka hiukset kasvaakin ja hiukset on pitkät ja malli yksinkertainen.

T: se kenellä ei ole varaa kampaajaan.

Vierailija
108/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
109/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on talon ostanut 200 000 markalla. Me ostimme myös maalta vanhan talon pikkukaupungin lähistöltä. Ja mekin maksoimme 450 000 markkaa.

Tämä lähäri-autonasentaja-pari asuu todennäköisesti vielä syrjemmässä kuin joku Paltamo :)

Jos te kaivaisitte sen lusikan sieltä perseestä ja miettisitte, että ihmiset maksaa normitaloista tällä hetkellä 200 000-300 000 EUROA. Niin kun kaikki ei voi asua siellä mettäperällä vaan joutuu asumaan kaupungeissa ja tekemään töitä siellä, että pystyy maksamaan maalaisten avustukset.

Vierailija
110/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin käyttänyt 7000 euroa häihin. Joillain on ilmeisesti enemmän rahaa kuin järkeä.

Etkö enää parempaa keksinyt? :D Me halusimme tietynlaiset häät ja niihin meni tietty summa rahaa. Oli joka sentin arvoiset =)

Meillä ei ole ainakaan vielä mitään kalliita harrastuksia. Lähinnä käydään yhdessä uimassa ja sitten on liikuntakerho joista ei kyllä maksut mitenkään isot ole.

Vierailija
111/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on ahkera lukija ja toiselle riittää jalkapalloilu kavereiden kanssa. Jos heitä kiinnostaisi ohjattu harrastus, uskoisin isovanhempien mielellään maksavan harrastuksen, joten en sanoisi pienten tulojen vaikuttavan harrastuksiin. Tietenkin lapset ovat jo sen verran isoja, että ymmärtävät ettei rahaa ole aina välttämättömäänkään, joten voi olla, että ovat osittain alitajuisesti kieltäytyneet harrastuksista. Uimahallissa käydään silloin kun tilille on jäänyt muutama kymppi ylimääräistä.

t. yksi 2500 eurolla kitkuttelevan perheen äiti

Vierailija
112/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se netto 2300-2600 ja minä olen osa-aikatöissä omasta vapaasta tahdostani. Mutta vaikka olisin kokopäivätyössä niin käteen jäisi joku 1200 euroa.

Vierailija
113/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1999 helsinkiläiseen rivitaloon pääsi muuttamaan maksettuaan keskimäärin 10 975 neliöhinnan ja espoolaiseen rivitaloon 10 400

neliöhinnasta. Vantaalla rivitaloasunnon neliöhinta oli keskimäärin 8930 mk.

-> 100 neliöisen rivarin hinta Hesassa noin miljoona. Tätä nykyä varmaan n. 350 000€...

Tätä halvemmat hinnat oli vielä 1995.

Vierailija
114/250 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se netto 2300-2600 ja minä olen osa-aikatöissä omasta vapaasta tahdostani. Mutta vaikka olisin kokopäivätyössä niin käteen jäisi joku 1200 euroa.

Vierailija
115/250 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin teen koulutustani vastaavaa työtä kokopäiväisesti, elämme säästäväisesti, emme omista autoa, emme osta uutta elektroniikkaa jne. ja silti on rahat aina vähissä. Tuntuisi kohtuulliselta, että tällä uurastamisella voisi joskus edes kampaajalla käydä.

Jotakin on tässä maassa vialla, kun työssäkäyvällä on samanlainen elintaso kuin tukien varassa elelevällä. Lähipiirissä on tuollainen tapaus, joten tiedän mihin verrata.

Vierailija
116/250 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin tismalleen samana vuonna -89 vuosimallin rivitalokaksio suurinpiirtein Suomen halvimmasta kunnasta. Hinta oli 192 000 markkaa.

Kyllä siihen aikaan tästä samaisesta kunnasta sai omakotitalonkin samaan hintaan, mutta talo sijaitsi joko totaalikorvessa (n.40 km taajamaan), valtatien vieressä, tai muussa sellaisessa paikassa, joka oli takapuolesta. Ja ulkonäkö ja kunto todennäköisesti aivan järkyttävä. Toki näppärä näistä luukuista varmaan ihan kelvollisen sai tehtyä.

Nykyisessä omakotitalossamme kaikki asumiskustannuksemme ovat 274 €/kk. Kyllä elämiseen jäisi rahaa ihan eri tahtiin, jos tämä kaikki olisi velatonta. Mutta tähän päälle tulee sitten se talolaina, joka nostaa asumisen hinnan sille tasolle, että kituuttamaan joutuu ihan tavallinen keskituloinen työssäkäyvä pariskunta. Onneksi lapsi on koulussa, ettei mene päivähoitomaksuja. Kohta se summa tosin menee lukiokirjoihin.

Ja huom. viinaan+tupakkaan menee 0 €, auto (10 v. vanha)on pakollinen että pääsee töihin, matkoja ei tehdä, eikä marimekoilla pröystäillä. Lapsen harrastus 100 €/vuosi, omat harrastukset 0€.

Vierailija
117/250 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rohkeasti hakea mm. EU:n ruoka-apua. Kaikki on aina eteenpäin. Lisäksi omia kulutustottumuksia kannattaa miettiä. Paljon säästöniksejä löytyy mm. täältä <a href="http://www.saasto.fi" alt="http://www.saasto.fi">http://www.saasto.fi</a&gt;

EU:n ruoka-apu on hyvä ja näin jouluna voi kysellä myös esim.pelastusarmeijasta apua.Se vaatii tietenkin vähän rohkeutta.

Jos on erehtynyt asunnon ostamaan ja sattuu sitten vakavasti sairastumaan niin esim.toimeentuloluukulta ei saa mitään tukea ennen kuin asunto on myyty pois ja muutettu kalliisti vuokralle asumaan.

Köyhyys vain Suomessa lisääntyy ja tuntuu että oikeasti tosi monilla on ihan oikeasti hätä. Pitäisi tätä viestiä saada päättäjille.Kokeilisivat itse elää pienellä palkalla sairaana.

Vierailija
118/250 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa on paljon työssäkäyviä köyhiä, jotka joutuvat pihistelemään ihan perusasioista. Ihmetyttää tämä poliittinen propaganda siitä miten upeasti Suomessa menee. Olisi aika päättäjienkin koettaa elellä tonnilla kuussa ja käydä siinä samalla vielä töissä klo 8-16. Jokohan muuttuisi prioriteetit päätöksenteossa?

Minua ärsyttää nämä jotka sönkkäävät jatkuvasti miten köyhyys on valinta. Ei se ainakaan minulla mikään tietoinen valinta ollut, koulutus on kunnossa ja töitäkin tehty aina, muttei silti ole varaa kampaajalla käydä.

Vierailija
119/250 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovakuutus 12e

Tv -lupa 16e

mäkin haluan!

meillä menee vakuutukseen 173,50 joka toinen kk siinä on tosin lasten vakuutukset, koti, miehen urheilu, ja matka ja olikohan vielä joku kuoleman turvakin...

Vierailija
120/250 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä vähän kilpailuttaa vakuutuksia. Teillähän menee yli 1000 vuodessa niihin.

Meillä irtaimistovakuutus on noin 100 e ja matkavakuutus oli noin 50 € per lärvi ja tapaturmavakuutuksetkin jotain 100 € per lärvi. Mitä lajia sun mies harrastaa kun on noin kalliit vakuutukset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä