Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsettomalta aina kysytään että "kuka sinut hoitaa" niin hoidatteko te lapselliset sitten itse omat vanhempanne?

Vierailija
30.03.2026 |

Ja odotatte että lapsenne hoitavat teidät? 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaushan on tietenkin robotit.

62/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun. Hyvinvointialue tuo mikrossa lämmitettävän lämpimän ruoan, maksaa noin 200 euroa kuukaudessa.

Tämä on varmaan paras ratkaisu sellaiselle,  joka ei kykene enää lämmittämään ruokaansa mikrossa.  Mutta jos vielä kykenee,  niin toki riippuu asuinpaikasta,  mutta esimerkiksi meidän lähikaupasta saa Woltin kautta tilattua ruokaa ja kotiinkuljetusmaksu on 2,99 €. Jos tilaa vaikka viikon mikroruuat kerralla, niin samalla kuljetusmaksulla saa sitten vessapaperit,  shampoot,  maidot,  leivät jne jne.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on hoitaa, kun ei niiden eläke mihinkään riitä ja onhan ikiaikainen tapa, että vanhuksista pidetään huolta.

Ei ole pakko

Vierailija
64/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hoida. Eivät hoitaneet minua. 

Kasvoit metsässä karhunpesässä ja menit töihin heti kun opit kävelemään? 

Vierailija
65/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa hoitoa. 

Toivottavasti eutanasia on laillista, kun itselleni tulee tuo tilanne eteen.

Vierailija
66/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan hoida. Lastenhoitoapua eivät antaneet koskaan. Mädäntykööt keskenänsä.

En yhtään ihmettele, miksi olisi pitänyt auttaa juuri sinua.

Vierailija
67/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hoida. Eivät hoitaneet minua. 

Kasvoit metsässä karhunpesässä ja menit töihin heti kun opit kävelemään? 

Antoivat pois. Kykenemättömiä hoitamaan lasta jonka saivat vahingossa.

Vierailija
68/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin kuin nykypäivänä enää saisi minkäänlaista hoitoa tai hoivaa....

Saati 10-20 vuoden päästä kun kävelykyvyttömät Mersupersulit on tekoniveljonossa eikä ikinä pääse leikkaukseen. 

Vierailija
69/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kysynyt kuka sinut hoitaa, vaikka lapseton olenkin.

Vierailija
70/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotit ja eutanasian laillistaminen auttaa asiaan tulevaisuudessa 

Vierailija
71/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa eläkeläisistä kuolee jo ennen vanhainkotivaihetta. 

Miehet jotka kuoli 2022 heidän kuolinikien keskiarvo oli 76. 5

Vierailija
72/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilvan he hoitavat kun vanhemmat hoiti heidät ja heidän lapsiaan.

Omat vanhemmat ovat tarvinneet kaikenlaista nyt 9 vuoden ajan ja ties vaikka on saman verran vielä edessä. Ihan hirvittää, kun väsyttää jo nyt. Vanhemmat hoitivat minun lapsia kiitettävän paljon, mutta vielä enemmän minä olen tehnyt jo nyt heidän eteensä.

Jos saan lastenlapsia, niin ajan heille otan vanhemmilleni menevästä ajasta. 

Vierailija
73/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on hoitaa, kun ei niiden eläke mihinkään riitä ja onhan ikiaikainen tapa, että vanhuksista pidetään huolta.

Molemmilla vanhemmillani oli isompi eläke, kuin minulla palkka. Kuitenkin minut ja sisareni "kutsuttiin" usein suursiivouksiin ja pihatöihin. Tuli kalliita viikonloppuja matkustaa junalla ja bussilla 500 km, ostaa ja valmistaa viikonlopun ruokailut.

Kuka pakotti? 

Kuka piti puuk koa kurkulla kun oli pakko mennä.

Ei kukaan.

Eli ei ollut pakko.

Oma valinta kun menit, maksoit ja teit.

Huvittavaa että ihmiset uhriutuu ja valittaa ja väittää että oli muka pakko vaikka ei ollut. 

He itse valitsivat auttaa, mennä ja tehdä.

Vierailija
74/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on neljä sisarusta, joista kahdella lapsia ja kaksi lapsetonta. Meistä lapsettomista itse en saanut hoidoista huolimatta jälkikasvua ja toinen voi ikänsä ja sukupuolensa puolesta vielä saadakin, mutta ei ilmeisesti halua.

Jokaikinen kerta kun vanhemmille on tarvittu apua tähän mennessä niin se joka hoitaa on ollut lapseton. Oli kyse sitten paperiasioista tai siitä miten kesämökille jäänyt ajokortiton pääsee ambulanssilla sairaalaan viedyn perässä kaupunkiin, kun on seuraavana päivänä luvannut hoitaa lapsenlasta. 

Näin oli edellisessä sukupolvessakin ja lapsetonta tätiä on hoitanut äitini, mutta nyt kun alkaa olla itse hoidon tarpeessa, niin jaa-a.

Vierailija
75/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani lapset eivät hoida vanhempiaan eivätkä muitakaan läheisiään heidän omasta toiveestaan. Isovanhempieni sukupolvi hoiti ja uhrasi oman elämänsä sille. Juuri puhuttiin isovanhempani hautajaistoiveista, joista paistaa hyvin se, miten menetti kiinnostuksensa aiheeseen, kun yhteen aikaan järkkäsi hautajaisia lähes liukuhihnalla. 

Vierailija
76/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla vanhemmillani oli isompi eläke, kuin minulla palkka. Kuitenkin minut ja sisareni "kutsuttiin" usein suursiivouksiin ja pihatöihin. Tuli kalliita viikonloppuja matkustaa junalla ja bussilla 500 km, ostaa ja valmistaa viikonlopun ruokailut.

Kuka pakotti? 

Kuka piti puuk koa kurkulla kun oli pakko mennä.

Ei kukaan.

Eli ei ollut pakko.

Oma valinta kun menit, maksoit ja teit.

Huvittavaa että ihmiset uhriutuu ja valittaa ja väittää että oli muka pakko vaikka ei ollut. 

He itse valitsivat auttaa, mennä ja tehdä.

Juu, mikään PAKKO ei ole auttaa.

Ne on nämä istukassa vielä kiinni olevat jotka eivät ole saaneet napanuoraa ratkaistuksi ja vetävät heti käden lippaan ja tottelevat kuuuliaisesti kun vanhempi käskee.

Samantien riennetään auttamaan vaikka tulot ovat pienemmän kuin vanhemmilla. Matkataan satoja kilometrejä vaikka olisi omakin perhe, pienet lapset ja heillä tarpeensa ja vaikka vanhemmat voisivat varakkaina ostaa palveluja itselleen.

Mutta ei. Samantien sännötään avuksi kun käsky käy ja sitten kerrotaan täällä kuinka oli pakko auttaa.

Ei ollut!

Itse autoit - pakottamatta

PISTE

Vierailija
77/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni tekevät töitä ja ovat tulevaa sukupolvea, joten heidän selkänahastaan se minunkin hoitoni jollain tasolla revitään. En vain siedä ajatusta, että lapsettomat makaa lasteni ristinä ja päälle hoitavat konkreettisesti vielä minut. Tämä ei toimi näin. Jos vanhustenhoito jää lasten varaan, niin silloin sitä ei pidä tarjota kenellekään. Jos olet riittävän rikas, saanet ostettua palvelun. Jos olet köyhä, voit jäädä yksin makaamaan. 

Vierailija
78/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkää nyt ymmärtää ettei ole mikään pakko auttaa. Kukaan ei pidä aset__ta sinun ohi__molla ja pakota. 

Osalla on satoja kilometrejä vielä välimatkaakin vanhempiinsa eli a__se ohi__molla ei ole realistisestikaan mahdollista. 

Silloin voi vastata puheessa ettei pääse, en tule ja sulkee puhelimen.

Ongelma ratkaistu.

Näin helppoa se on kun ymmärtää ettei mitään pakkoa ole olemassa.

Vierailija
79/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkää nyt ymmärtää ettei ole mikään pakko auttaa. Kukaan ei pidä aset__ta sinun ohi__molla ja pakota. 

Osalla on satoja kilometrejä vielä välimatkaakin vanhempiinsa eli a__se ohi__molla ei ole realistisestikaan mahdollista. 

Silloin voi vastata puheessa ettei pääse, en tule ja sulkee puhelimen.

Ongelma ratkaistu.

Näin helppoa se on kun ymmärtää ettei mitään pakkoa ole olemassa.

Näin 👍

Vierailija
80/80 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei koskaan noin ole sanottu. Sen sijaan monenlaista piikittelyä oli ennen lapsen syntymää.

Kuten ettekö tiedä kuinka homma hoidetaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän