Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsettomalta aina kysytään että "kuka sinut hoitaa" niin hoidatteko te lapselliset sitten itse omat vanhempanne?

Vierailija
30.03.2026 |

Ja odotatte että lapsenne hoitavat teidät? 

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin vanhempiani sekä fyysisesti että muutoin. Toinen oli mm letkuruokinnalla. En aio pyytää lapsiani hoitamaan minua. Eläköön he omaa elämäänsä.

Vierailija
22/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teitä vahaaälyisiä todella noin paljon?

Kysessä on huoltosuhde eli työikäisten määrä vähenee huollettaviin nähden.  Ei mikään hoidonko mammani-tilanne. 

Haukut toisia vajaaälyisiksi, mutta et osaa itse edes kirjoittaa kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysistä, läsnäoloa vaativaa hoitotyötä ei olla tehty, eikä tulla tekemään. Todella paljon yleistä auttamista ja ns. metatyötä on kuitenkin ollut. Asioidenhoitoa, laskujen maksua, viranomaisasioita, vaate ym. ostoksia, ruokaa viety, saatettu kaihileikkaukseen, hankittu apuvälineitä, ostettu uusia kännyköitä ja liittymiä vessanpönttöön tippuneiden tilalle, autettu lukittuneiden sim-korttien kanssa. Kaikkea käsittämätöntä esim. kun vanhempien TV:n kauko-ohjain katosi, soittivat minulle ja minä sitten etänä rauhoittelen ja neuvon mistä kannattaa etsiä, kun olivat ihan paniikissa. 

Ne ikäihmiset joilla ei ole ketään auttamassa, ovat todella pulassa nykyisin, digiaikana. 

Ne ikäihmiset ovat kuitenkin luoneet digiajan. Tietokoneet yleistyvät työelämässä jo 60-luvulla ja kaikkien saatavilla 90-luvulla. Tämäkin palsta oli jo 90-luvulla ja tänne vanhimmat kirjoittajat ovat kertoneet iäkseen yli 90v. 

Vierailija
24/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko teitä vahaaälyisiä todella noin paljon?

Kysessä on huoltosuhde eli työikäisten määrä vähenee huollettaviin nähden.  Ei mikään hoidonko mammani-tilanne. 

Olkoon vaan huoltosuhde mutta muut tekee silti lapsia joten kyllä niitä hoitajia aina tulee olemaan joten se että kysyy lapsettomalta ihmiseltä kuka sinut hoitaa vanhana jos et nyt tee lapsia ja sillä tavalla perustella että hei teeppäs lapsia tai sua ei kukaan hoida, on pöljää, muut tekee kuitenkin lapsia, ihmiset ei maailmasta lopu.

Vierailija
25/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilvan he hoitavat kun vanhemmat hoiti heidät ja heidän lapsiaan.

Vierailija
26/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana olen varautunut maksamaan hoivasta ja huolenpidosta.

Vierailija
27/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on hoitaa, kun ei niiden eläke mihinkään riitä ja onhan ikiaikainen tapa, että vanhuksista pidetään huolta.

Molemmilla vanhemmillani oli isompi eläke, kuin minulla palkka. Kuitenkin minut ja sisareni "kutsuttiin" usein suursiivouksiin ja pihatöihin. Tuli kalliita viikonloppuja matkustaa junalla ja bussilla 500 km, ostaa ja valmistaa viikonlopun ruokailut.

Vierailija
28/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fyysistä, läsnäoloa vaativaa hoitotyötä ei olla tehty, eikä tulla tekemään. Todella paljon yleistä auttamista ja ns. metatyötä on kuitenkin ollut. Asioidenhoitoa, laskujen maksua, viranomaisasioita, vaate ym. ostoksia, ruokaa viety, saatettu kaihileikkaukseen, hankittu apuvälineitä, ostettu uusia kännyköitä ja liittymiä vessanpönttöön tippuneiden tilalle, autettu lukittuneiden sim-korttien kanssa. Kaikkea käsittämätöntä esim. kun vanhempien TV:n kauko-ohjain katosi, soittivat minulle ja minä sitten etänä rauhoittelen ja neuvon mistä kannattaa etsiä, kun olivat ihan paniikissa. 

Ne ikäihmiset joilla ei ole ketään auttamassa, ovat todella pulassa nykyisin, digiaikana. 

Ne ikäihmiset ovat kuitenkin luoneet digiajan. Tietokoneet yleistyvät työelämässä jo 60-luvulla ja kaikkien saatavilla 90-luvulla. Tämäkin palsta oli jo 90-luvulla ja tänne vanhimmat kirjoittajat ovat kertoneet iäkseen yli 90v. 

Työkoneet alkoivat yleistymään vasta ihan 1980-luvun lopulla, eikä millään 1960-luvulla :D

Vierailija
29/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene työssäkäyvänä ottamaan koko hoitovastuuta, mutta hoidan kyllä. Käyn mukana lääkäreissä, hoidan lääkkeet, käyn saunassa äidin kanssa kerran viikossa ja pesen samalla. Isä peseytyy vielä itse . Hoidan kauppa-asiat, pesen pyykin, vaihdan lakanat. Kotihoito käy aamuisin ja iltaisin. Teini-ikäiset kolme lastani käyvät kukin yhtenä päivänä viikossa suoraan koulusta ruokaseurana, veli lapsineen hoitaa 4 päivää ruokailut. Mulla on ollut hyvä lapsuus ja hyvät vanhemmat. Tämä on meille luontevaa. Tulee se päivä, kun tämä apu ei riitä. Sitten täytyy miettiä muuta. 

Vierailija
30/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä vanhusten parissa ja siellä on tosi paljon vanhuksia joila on kyllä lapsia, mutta jotka ovat tyystin "unohtaneet" heidät eivätkä ikinä käy tai soita.

Sama huomio. Moni vanhus on uhrannut vapaat eläkepäivät lastenlapsensa hoitamiseen kun oli vielä toimintakyinen, mutta kun tulee vanhaksia, eikä jaksa, vaan tarvitsee apua arkisiin asioihin, niin kyllä se.on kotihoito ja ne lapset ja lapsenlapset ovat läsnä vain valokuvissa ja lapset saattavat muistaa vain äitienpäivänä ja jouluna sen kymmenminuuttisen, jossa kauhistellaan vanhusten kuntoa ja arvostellaan hoitoa. 

Vierailija
31/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoida, eikä hoida.

En mä sen takia tehnyt lapsia, että ne päätyis pesemään mun persettä.

Vierailija
32/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä argumenteista huvittavin. Asun satojen kilometrien päässä vanhemmistani, joten minun varaan ei voi laskea. Viimeksi olen käynyt viime toukokuussa.

Oletpa kauhea ihminen.

Vierailija
33/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit pitäs jäädä töistä pois että vois hoitaa täyspäiväisesti. Kuka mun talolainan sitten maksaa?

Jos saisit ennakkoperinnön.

Vierailija
34/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä (81v) sekä äiti (76v) ei ole tarvinneet minkäänlaista apua näin nykyisin digiaikana. Sukkelasti osaavat itse hoitaa netti ja puhelin yms asiansa.

Ihmiset on erilaisia. Omakin 80-vuotias äitini on suhteellisen osaava tietokoneen käyttäjä, maksaa laskunsa netissä jne. Toisaalta huolestuttaa sekin, koska juuri nämä ikäihmiset menevät sitten kaikenlaisiin retkuihin netissä, kun luulevat pärjäävänsä siellä.

Vierailija
35/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sisarusten kanssa päivittäin yhteydessä iäkkäisiin vanhempiimme.  Kotihoito huolehtii lääkkeistä, me annamme muuten apuamme ja turvaa.  Vanhempamme ovat rakkaita. 

Vierailija
36/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on nämä incel-persut, jotka tyydyttämättömässä pillunpuutteessaan sössöttelee kaikenlaista vajaamielistä.

Heitähän ei kukaan tule hoitamaan.

Vierailija
37/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin nykypäivänä enää saisi minkäänlaista hoitoa tai hoivaa....

Vierailija
38/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kykene työssäkäyvänä ottamaan koko hoitovastuuta, mutta hoidan kyllä. Käyn mukana lääkäreissä, hoidan lääkkeet, käyn saunassa äidin kanssa kerran viikossa ja pesen samalla. Isä peseytyy vielä itse . Hoidan kauppa-asiat, pesen pyykin, vaihdan lakanat. Kotihoito käy aamuisin ja iltaisin. Teini-ikäiset kolme lastani käyvät kukin yhtenä päivänä viikossa suoraan koulusta ruokaseurana, veli lapsineen hoitaa 4 päivää ruokailut. Mulla on ollut hyvä lapsuus ja hyvät vanhemmat. Tämä on meille luontevaa. Tulee se päivä, kun tämä apu ei riitä. Sitten täytyy miettiä muuta. 

Ihanaa lukea! 

Vierailija
39/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapselliset ehdi vanhempiaan hoitaa kun on ne omatkin lapset. Itse lapsettomana tuntisin jonkinmoista velvoitetta kuitenkin kun omat vanhemmat ei kuitenkaan niin hanurista ole olleet loppujen lopuksi kuten monella vaikuttaa asia olevan.

Vierailija
40/62 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Digiaika...

Ainakin hyvä tarkistaa mitä sopimuksia on iäkkäämpi henkilö tehnyt. Vaikka laskut maksaa itse ja muuten aika hyvin pärjääkin. Voi tulla yllätyksenä suoratoistopalveluita ja netti, puhelinliittymät. Siis noita mitä tarjotaan samalla kun uuden puhelimen käy liikkeestä ostamassa.

Ei mitään käyttöä, tietoa mitä ovat. Mutta laskut aina maksettu ajoissa. 

Oisimpa vaan nätisti kysynyt että mikä puhelinliittymä ja paljonko se suunnilleen maksaa kuukaudessa... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä