Olen nelikymppinen ja hiton katkera siitä, miten elämä meni.
Nuoruudessa vaikka kuinka moni ikätoveri rälläsi ja sekoili, ja silti näistä kaikki, yksi toisensa perään, solahti jotenkin todella vaivattoman näköisesti jossain siinä 30-35 ikävuoden kohdalla siihen keskiluokkaiseen kuplaan, jossa on hyvät ammatit, vakaat avioliitot ja pari kersaa. Itsellä ei ole onnistunut yhtään mikään, kovasti yritin, mutta tein näköjään väärät valinnat sekä opiskelujen että miesten suhteen ja jäin tahtomattani lapsettomaksi. Nyt on maisterin tutkinto, johon voi pyyhkiä takapuolensa ja pari kariutunutta avoliittoa, joihin ei koskaa ehditty edes mitään lapsia yrittää. Työt on ihan sutta ja sekundaa, kohta varmaan taas työttömänä. Suoraan sanoen vi tuttaa nähdä somessa ja toisinaan jopa muualla mediassa entisiä tuttuja, joiden tiedän olleen ikävuosina 16-25 sellaisia että kaikki lailliset ja laittomat päihteet kokeiltiin ja herättiin milloin mistäkin sängystä oksennus poskella, ja nyt ne ovat jotain kovapalkkaisia erityisasiantuntijoita ja keskiluokkaisten perheiden äitejä ja isiä. Ei mulla muuta.
Kommentit (267)
Sori nyt ap, mutta en saanut aloituksestasi oikein mitään irti.
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt ap, mutta en saanut aloituksestasi oikein mitään irti.
Minusta ap:n aloitus on tosi inhimillinen. En ymmärrä katkeraksi haukkumista, tai mitä siitä jos ihminen kokisikin välillä katkeruutta kohtalostaan? Jos ap olisi halunnut puolison ja perheen, niin onhan se varmasti välillä ikävää tulla toimeen sen tosiasian kanssa, että lapset jäi saamatta ja puolison hankintakin kahteen epäonnistuneeseen avoliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Työt jaetaan suhteilla, kuulemma.
Tämä on ollut aina totta ja tulee olemaan totta.
Mieluummin ihmiset ottavat töihin entuudestaan tutun kuin tuntemattoman.
Jos et tunne ketään pääset huonommin töihin. Eihän se tietenkään mahdotonta ole, mutta vaikeampaa.
Ymmärrän, että olet tietyllä tavalla pettynyt, mutta koittaisin myös suhtautua niin että elämällä voi olla paljonkin tarjottavana. Löytäisitkö töitä uudelta alalta? Oppisopimus on yksi mahdollisuus opiskella niin että talous ei mene kuralle. Voit vielä vaikka löytää kumppanin, jolla on lapsia ja saada ihanan bonusvanhemman roolin. Katkeroitumisen sijaan ota ratkaisukeskeinen lähestymistapa käyttöön.
Vtuiks meni täälläkin. Minä olin niinkin typerä, että uskoin sen valeen että kun on kunnollinen nuoresta asti ja elää hyvää elämää, saa hyvän miehen jne. Kokemuksetkin jäi lopulta saamatta, enkä saanut lopulta miestäkään, villimmät naiset saivat aikansa sarjasuhteiltuaan unelmaelämänsä. Juna siis meni jo, olen lähempänä 50. Ei voi mitään. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vtuiks meni täälläkin. Minä olin niinkin typerä, että uskoin sen valeen että kun on kunnollinen nuoresta asti ja elää hyvää elämää, saa hyvän miehen jne. Kokemuksetkin jäi lopulta saamatta, enkä saanut lopulta miestäkään, villimmät naiset saivat aikansa sarjasuhteiltuaan unelmaelämänsä. Juna siis meni jo, olen lähempänä 50. Ei voi mitään. Näillä mennään.
Mistähän 1800-luvulta toi mantra on peräisin, kun oikeastihan asia on ihan päinvastoin, eli villit naiset saa jatkossakin miessuhteita, joista valkata parhaan päältä avioon. Jos et ole jakorasia nuorena, sinusta tulee keski-ikäisenä yksinäinen vanhapiika, ei toiste päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän 1800-luvulta toi mantra on peräisin, kun oikeastihan asia on ihan päinvastoin, eli villit naiset saa jatkossakin miessuhteita, joista valkata parhaan päältä avioon. Jos et ole jakorasia nuorena, sinusta tulee keski-ikäisenä yksinäinen vanhapiika, ei toiste päin.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ja monenko elämän tämä on pilannut.
Nuoruus on just sitä aikaa, kun kandee kokeilla melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ja monenko elämän tämä on pilannut.
No varmaan aika monen yksin jääneen kunnollista elämää eläneen kokemattoman naisen.
Trump on 79v...eikä meno hiljene...ei muuta ku hanaa!
Et kestäisi päivääkään ikäisesi kunnollisen ja kiltin miehen totaaliyksinäistä elämää. Yhdellekään naiselle ei ole kelvattu vaikka kuinka on odoettu, kavereita ei ole, mitään ei ole elämässä saavutettu tai koettu eikä mitään voi enää muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelleet jotain rumien incel-miehien väninöitä? Koskaan livenä missään ei edes kuule tuollaisia juttuja kuin korkeintaan joltain rumilta ja inhottavilta ihmisiltä.
Hyvännäköiset, fiksut ja itsevarmat, elämäänsä aktiivisesti eläneet miehet lähinnä ihmettelee, jos nainen on ollut pitkään ilman seksiä tai jättänyt seksin vähemmälle elämässään. Ei heiltä todellakaan mitään pisteitä sellaisesta saa :D
Olipa negatiivinen, katkera ja muita ihmisiä halveksuva vuodatus. Huhhuh.
Siunausta. Ymmärrän tunteesi. Itselläkin on vähän samoja fiiliksiä.
Siitä päihteiden kokeilusta ja räkä poskella heräilystä ei kylläkään kannata olla kateellinen. Ja jos on, niin se on mahdollista kyllä jokaiselle.
Mutta ei kannata. Sen sanon kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelleet jotain rumien incel-miehien väninöitä? Koskaan livenä missään ei edes kuule tuollaisia juttuja kuin korkeintaan joltain rumilta ja inhottavilta ihmisiltä.
Hyvännäköiset, fiksut ja itsevarmat, elämäänsä aktiivisesti eläneet miehet lähinnä ihmettelee, jos nainen on ollut pitkään ilman seksiä tai jättänyt seksin vähemmälle elämässään. Ei heiltä todellakaan mitään pisteitä sellaisesta saa :D
Parisuhde ja seksikokemukset voi rinnastaa töihin. Jos sinulla on jo töitä, pääset töihin, jos olet työtön, et pääse töihin. Jos sinulla on parisuhde, pääset helposti uuteen suhteeseen tai vaikkapa sivu/salasuhteeseen. Jos sinulla on paljon seksisuhteita, saat niitä lisää, koska on luontevaa naida ketä vaan.
Usein kokemattomat ajattelevat ja tunteilevat liikaa. Se ei ole välttämättä huono asia. Maailma ei ole kuitenkaan ajattelijoita ja tunteellisia ihmisiä varten. Maailmassa pärjää edelleen parhaiten primitiivisillä laumaeläimen vaistoilla ja ihmisen tehtävä maan päällä on lisääntyminen eli naiminen. Kaikki muu on turhaa ja poikkeava käytös herättää laumassa ihmetystä ja torjuntaa.
Ei nyt kukaan palstan miehistä ole kommentoimassa, että miten se naisen hurja menneisyys estää parisuhteen ja vaimoksi pääsemisenDDD:
Ei tosiaan kannata olla kateellinen. Ymmärrän sinua sinäänsä hyvin, mutta elämä ei ole niin mustavalkoista. On ammatit loistavat ja hyvätuloiset sekä niitä lapsia. Sattui vaan käymään niin, että yli 29 vuoden matkan varrella toinen puolisko muuttui todella paljon. Itsekkääksi, välinpitämättömäksi parisuhteeseen, kotitöihin ja kaikkeen muuhunkin. Hyvät tulot, mutta ei kykyä hallita omaa taloutta. Stressiä sen myötä ja masennusta. Eroaminenkaan ei ole niin helppoa kun on lapsia. Painitaan sitten siinä välissä, miten päin pitäisi olla. Ja eropa sen hyvän taloustilanteenkin helposti suistaa raiteilta. Seksiä on harvoin. Sitten sitä alkaa miettimään markkinoita. Mikähän on vienti eronneella, pari lasta, hiukset lähtenyt suurimmaksi osaksi päästä jne. Maailma on muuttunut tindereiden ja muiden myötä ja kaikkihan sitä rakkautta kaipaa. Erossa menee helposti iso osa kavereistani, jotka tulee toisen puoliskon puolelta. Eli tekipä niin tai näin, homma voi mennä reisilleen vaikka kuinka näyttäisi muulta. Koskaan ei tiedä mitä kukanenkin käy läpi ja kaikki katuu jotakin.
Lyhyt aika täällä maanpäällä vietetään. Jokaisen olisi syytä toisinaan pysähtyä miettimään iäisyysasioita. Kristityille on parempaa luvattu kun tämä maallinen matka päättyy
MILLÄ SITÄ OLISI SITTEN TARKOITUS ITSENSÄ ELÄTTÄÄ?
Töitä ei nykyään saa ilman tiettyä koulutusta, eikä opiskella voi ilman töitä. Miten tämän yhtälön voi ratkaista?? Vanhanaikaisella sisulla voisi opiskella samalla kun painaa duunarihommia, JOS NIITÄ DUUNARIHOMMIA SAISI JOSTAIN. Yhtä paikkaa hakee monta sataa muutakin, ja tarjolla on lähinnä nollatuntisopimuksia, joilla ei osteta ruokaa ja makseta asumista ilman tukia. JA NIITÄ TUKIA EI SAA JOS OPISKELEE.
-eri