Olen nelikymppinen ja hiton katkera siitä, miten elämä meni.
Nuoruudessa vaikka kuinka moni ikätoveri rälläsi ja sekoili, ja silti näistä kaikki, yksi toisensa perään, solahti jotenkin todella vaivattoman näköisesti jossain siinä 30-35 ikävuoden kohdalla siihen keskiluokkaiseen kuplaan, jossa on hyvät ammatit, vakaat avioliitot ja pari kersaa. Itsellä ei ole onnistunut yhtään mikään, kovasti yritin, mutta tein näköjään väärät valinnat sekä opiskelujen että miesten suhteen ja jäin tahtomattani lapsettomaksi. Nyt on maisterin tutkinto, johon voi pyyhkiä takapuolensa ja pari kariutunutta avoliittoa, joihin ei koskaa ehditty edes mitään lapsia yrittää. Työt on ihan sutta ja sekundaa, kohta varmaan taas työttömänä. Suoraan sanoen vi tuttaa nähdä somessa ja toisinaan jopa muualla mediassa entisiä tuttuja, joiden tiedän olleen ikävuosina 16-25 sellaisia että kaikki lailliset ja laittomat päihteet kokeiltiin ja herättiin milloin mistäkin sängystä oksennus poskella, ja nyt ne ovat jotain kovapalkkaisia erityisasiantuntijoita ja keskiluokkaisten perheiden äitejä ja isiä. Ei mulla muuta.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vtuiks meni täälläkin. Minä olin niinkin typerä, että uskoin sen valeen että kun on kunnollinen nuoresta asti ja elää hyvää elämää, saa hyvän miehen jne. Kokemuksetkin jäi lopulta saamatta, enkä saanut lopulta miestäkään, villimmät naiset saivat aikansa sarjasuhteiltuaan unelmaelämänsä. Juna siis meni jo, olen lähempänä 50. Ei voi mitään. Näillä mennään.
Täällä kohtalotoveri. Olin ekstrovertti ja estoinen nuorena, ja sen sijaan että olisin änkenyt kuorestani ulos, olin passiivinen ja jätin nuoren naisen elämän elämättä täysillä. Jännemmillä naisilla on miehet ja lapset sun muut, itselläni vain kaksi kissaa ja kymmenien vuosien katumus.
Harvemmin se elämä menee kuten elokuvissa. Keskiluokkainen kuplakin voi romahtaa ihan ilman mitään syytä. Työpaikalta voi saada kenkää, auto voi hajota, voi saada syöpädiagnoosin, puoliso voi kuolla, talokin voi palaa ja kaikki tämä voi tapahtua yhdessä hetkessä. Kannattaa keskittyä siihen mikä juurin nyt on hyvin. Kaikessa on hyvät ja huonot puolet.
Sinusta varmaan tulee eläkeläisenä yhden naapurini kaltainen PS aktivisti.
Ai nyt tämä palsta olikin täynnä niitä katkeria seksittömiä femceleitä ketjun perusteella vaikka aina koitetaan muuta väittää? :D
Mitä valitat multa on leikattu munasarjat syövän vuoksi pois ja on ollut muita sairauksia eli sulla on ollut mahdollisuus mulla ei saada lapsia
Lisöksi sulla on ollut monta miestä mulle vain yksi lisäksi sulla on maisterit
Mulla ei sitäkään ole loppuun tehty
Herää pahvi!sulla on työ ja kaikki ja valitat. Oot ihan itse valinnu kaikki hölmöytesi
Tulin kommentoimaan samaa, että niiden suhteiden tila voi olla ihan muuta kuin miltä facessa näyttää. Se mikä sulle näyttää lapsiperheidylliltä voi olla oikeasti kaksi ihmistä odottamassa että lapset kasvaisi vähän isommiksi että vois erota.
Lopeta vertailu hyvä ihminen!
Itse uskoin, että ehdin tehdä vaikka ja mitä. Olin vielä vähän päälle 30v. Elämäntavatkin suht terveet. Ainakin liikunnan ja ruoan suhteen.
Sitten sairastuin niin, että en suoriudu edes arkiaskareista. Tehty henkistä työtä vuosia.
Ei paljoa tule vertailtua jonkun "menestykseen". Kun mietin mikä onni sinulla onkaan jos pystyt vaikka lähtemään vain lenkille etc. Ei herätä kateutta avioliitot, lapset, urat etc.
Tuo vertailu tekee sinusta vain katkeran. Keskity omaan elämääsi ja määritä mikä sinut tekee arjessa edes välillä tyytyväiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtuiks meni täälläkin. Minä olin niinkin typerä, että uskoin sen valeen että kun on kunnollinen nuoresta asti ja elää hyvää elämää, saa hyvän miehen jne. Kokemuksetkin jäi lopulta saamatta, enkä saanut lopulta miestäkään, villimmät naiset saivat aikansa sarjasuhteiltuaan unelmaelämänsä. Juna siis meni jo, olen lähempänä 50. Ei voi mitään. Näillä mennään.
Mistähän 1800-luvulta toi mantra on peräisin, kun oikeastihan asia on ihan päinvastoin, eli villit naiset saa jatkossakin miessuhteita, joista valkata parhaan päältä avioon. Jos et ole jakorasia nuorena, sinusta tulee keski-ikäisenä yksinäinen vanhapiika, ei toiste päin.
Kuunnelleet jotain rumien incel-miehien väninöitä? Koskaan livenä missään ei edes kuule tuollaisia juttuja kuin korkeintaan joltain rumilta ja inhottavilta ihmisiltä.
Hyvännäköiset, fiksut ja itsevarmat, elämäänsä aktiivisesti eläneet miehet lähinnä ihmettelee, jos nainen on ollut pitkään ilman seksiä tai jättänyt seksin vähemmälle elämässään. Ei heiltä todellakaan mitään pisteitä sellaisesta saa :D
Tämä on kyllä ihan paskaa. Älä projisoi omia ennakkoluulojasi miehiin. Meitä ei toisten seksielämät tai sen puute kiinnosta, kunhan on sentään jotain pidättäytyväisyyttä harrastanut. Se on enemmänkin hyve nykymaailman hedonismissa ja välittömän tyydytyksen haussa.
Siis mitä omia ennakkoluulojani? Ei tuossa mistään projisoimisesta ollut kyse, vaan TOSIELÄMÄN KOKEMUS ASIASTA.
Eli ei tuollaista nettimiehen väninää, vaan real lifee. Se on nimittäin hyyvin toisenlainen, kuin ulimiesten jutut netissä...
Sulla on väärät referenssikohteet, kun katselet ja vertailet omaan ikäluokkaasi itseäsi. Onneksi sulla ei ole ruumiillista vammaa, kroonista sairautta tai mtongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän 1800-luvulta toi mantra on peräisin, kun oikeastihan asia on ihan päinvastoin, eli villit naiset saa jatkossakin miessuhteita, joista valkata parhaan päältä avioon. Jos et ole jakorasia nuorena, sinusta tulee keski-ikäisenä yksinäinen vanhapiika, ei toiste päin.
Kuunnelleet jotain rumien incel-miehien väninöitä? Koskaan livenä missään ei edes kuule tuollaisia juttuja kuin korkeintaan joltain rumilta ja inhottavilta ihmisiltä.
Hyvännäköiset, fiksut ja itsevarmat, elämäänsä aktiivisesti eläneet miehet lähinnä ihmettelee, jos nainen on ollut pitkään ilman seksiä tai jättänyt seksin vähemmälle elämässään. Ei heiltä todellakaan mitään pisteitä sellaisesta saa :D
Tämä on kyllä ihan paskaa. Älä projisoi omia ennakkoluulojasi miehiin. Meitä ei toisten seksielämät tai sen puute kiinnosta, kunhan on sentään jotain pidättäytyväisyyttä harrastanut. Se on enemmänkin hyve nykymaailman hedonismissa ja välittömän tyydytyksen haussa.
Siis mitä omia ennakkoluulojani? Ei tuossa mistään projisoimisesta ollut kyse, vaan TOSIELÄMÄN KOKEMUS ASIASTA.
Eli ei tuollaista nettimiehen väninää, vaan real lifee. Se on nimittäin hyyvin toisenlainen, kuin ulimiesten jutut netissä...
No sinulla ei kyllä ole selvästi tosielämän kokemusta miehistä. Kunhan vain suollat näitä uliulinaisen juttuja.
Hauska avaus. Vaikutat mielenkiintoiselta ihmiseltä. Ei muuta kuin rellestämään, kun ei kerta edes ole mitäån menetettävää. Anna palaa. Buukkaa tiketti johonkin Fär-saarille ja lähde seikkailemaan. Käy discossa tai keikoilla. Voit tehdä ihan mitå lystäät. Mene vaikka ilmajoogaan tai tee hyväntekeväisyystyötä. Riko kupla ja luo itsesi uudestaan. Se vaatii että nouset ylös ja päätät tehdä jotain uudenlaista. Pakko ei ole toki tehdä mitään, mutta entä jps kuiteskin?
En vttu ikinä haluaisi perhehelv elämääni, mutta säännöllinen seksi ja henkevät keskustelut olisivat tervetulleita jonkun spesiaalin kanssa. Tiedostan kuitenkin olevani onnekas, ettei minun ole pakko olla kenenkään olmin kanssa. Suurin osa pareista on yhdessä sosiaalisesta paineesta ja tottumuksesta, ei niissä mitään elämää suurempaa rakkaustariinaa ole, sitä vaan otetaan mitä satutaan saamaan. En kadehtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinulla ei kyllä ole selvästi tosielämän kokemusta miehistä. Kunhan vain suollat näitä uliulinaisen juttuja.
Seliseli. Minulla nimenomaan on sitä tosielämän kokemusta, ja tiedän teidän nettimiesten jutut täydeksi bullshitiksi. Liuta veljiä, kaverimiehiä ja omiakin kohtaamisia miesten kanssa + pitkät, vuosien seksittömyysjaksot niin enköhän minä tiedä mistä puhun.......
Ja se on tosiaan noin, että ne reippaat naiset joilla on aina aktiivinen seksielämä, ovat niitä jotka löytävät aktiivisen seksielämän ja seksipartnereiden lisäksi myös kumppaneita. Ja jos tulee ero, niin se on yksi sutinantäyteinen sinkkukesä tai max vuosi, ja on taas uusi kumppani kenen kanssa rauhoitutaan parisuhde-elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisia, hetkessä eläviä ihmisiä on enemmän ja heidän on siksi helpompi pariutua. Fiksummilla ja harkitsevimmilla ihmisillä pariutuminen on vaikeampaa, he eivät välttämättä edes tapaa toisiaan kun eivät käy tyhjäpäisten kokoontumisissa.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Olin itse aika tuuliajolla suuren osan nuoruuttani niin koulutuksen kuin parisuhteiden kanssa, ja tuli tehtyä kaikki tyhmät jutut. Ei ollut helppo tie, mutta kovalla työllä ja itseni jatkuvalla kehittämisellä olen saanut itseni nykyiseen pisteeseen. Nyt on vakaa talous, turvallinen koti ja ihana mies sekä kolme ihanaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta varmaan tulee eläkeläisenä yhden naapurini kaltainen PS aktivisti.
Öö mitä tekemistä perheen koolla tai uralla on Perussuomalaisiin. Olen perheellinen, koulutettu, työssäkäyvä nainen ja äänestän Perussuomalaisia.
Aloittajalle tsemppiä, asioilla on taipumus järjestyä. Ehkä tapaat miehen, jolla on lapsia ja saat hyvän työpaikan.
Nuorten kannattaisi lukea tuo ap:n aloitus. On hyvä elää ja nauttia nuoruudesta, mutta myös havainnoida ja aikuistua ajoissa.
Ja meidän perheellisten, jotka elämme ruuhkavuosia, pitäisi muistaa olla kiitollinen. Olen aina halunnut perheen ja mieluisan työpaikan. Pidin niitä jotenkin itsestäänselvyytenä, mutta eihän mikään elämässä ole itsestään selvää.
Hienovarainen kommentti. Omassa kuplassa yksin ovat jääneet ne, jotka ovat hyvin kriittisiä muita ihmisiä kohtaan. Samoilla tyypeillä on usein myös puolisolle pitkä lista vaatimuksia. Suhteita on lopetettu mm. vääränlaisen paidan vuoksi. Pohdin, odottavatko nämä ihmiset elokuvien Disney-prinssiä? Kenenkään parisuhde ei ole sellainen kuin elokuvissa.