Mitä olette varanneet huomisille virpojille?
Kysymys otsikossa.
Jos vastauksesi on, että et kaipaa virpojia ja et aio avata ovea, niin ei tarvitse vastata. Kiinnostaa heidän vastauksensa, jotka oikeasti odottavat virpojia kylään.
Kiinnostaa myös vinkit teiltä, joiden kotona käy paljon virpojia. Mitä annatte palkaksi, jos virpojia on paljon? Ja jos kotiovelle tulee vaikka neljän lapsen porukka, joka antaa yhden vitsan. Annatteko palkan kaikille vai vain vitsan antaneelle?
Ap
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole rahaa ostaa yhtään mitään. Tarvitsisin myös kipeästi yhden lääkkeen (antibiootti) apteekista eikä ole siihenkään rahaa.
Kannattaa soittaa apteekkiin ja kysyä, olisiko mahdollista saada lääke maksujärjestelynä esimerkiksi jälkimaksuna, osamaksuna tai Kelan tai sossun maksusitoumuksella.
Apteekki ei myy mitään osamaksulla saati velaksi. Sama juttu kuin että pitäisi yöllä päästä sairaalan päivystykseen ja ainoa millä pääsisit on taksi. Ei nekään velaksi ketään kuskaile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt virpomisen ideaa. Mennään kerjäämään vieraiden oville ja häiritään ihmisiä. Huonoa käytöstä sellanen. En avaa ovea kerääjille.
Googlaa niin tiedät mistä on kyse. Yleissivistyksesi on olematonta.
Nämä kiertelijät voisivat tehdä saman, palkan kun saa vasta viikon kuluttua sunnuntaina, ei huomenna!
Ostin 10 suklaamunaa. En tiedä, tuleeko kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat sallitut virpojat ovat omat lapsenlapset, 2 kpl, ja heille on varattu palkaksi isot suklaamunat (ne vähän yli 10 e maksavat), 10 pienempää suklaamunaa ja suklaapuput.
Muille virpojille en avaa ovea. Lapsenlapset virpovat vain isovanhempansa, eivät kulje kerjuulla muilla ovilla.
Mitä nää kommentit on jossa joku vanhempi/mummo kehuskelee ostavansa lapsilleen/lapsenlapsilleen KALLIIT munat ja virpojille ei anneta mitään? :D Jonkinlaisen lällättelyfiiliksen näistä saa... Oli toinenkin kommentti jossa joku alleviivasi että lapselleen ostaa OIKEASTI HYVIÄ munia eikä sellaisia huonoja halpoja mitä virpojat saa :D
Virvoin lapsena ja ihan normi kinder munaa, värikkäitä ruohomunia, pandan patukoita jne sieltä tuli, kyllä mä nuo hyviksi suklaiksi miellän ja edelleenkin noitahan mä aikuisena kotiin ostan pääsiäisen aikaan. Mitä ne hyvät kalliit karkit sitten oikein edes on jos nuo on huonoja?
Mulla ei ole virpojille varattuna mitään mutta itseäkin ihmetyttää noi "OMAT lapset/lapsenlapset saa KALLIIT pääsiäismunat, muut haistakoon paskan"-tyypit. Vaikea kuvitella että oman lapseni mummi puhuisi noin kellekään.
Tietenkin omille lapsenlapsille hankkii parhaat tarjottavat, he ovat toivottuja kävijöitä ja tulevat samalla ilahduttamaan isovanhempia. Ovelta ovelle kertävät kerjäläiset ovat eri asia, ei monellakaan ole käsitystä siitä, että virpomisoksat pitää siunata kirkossa ennen kuin lähdetään viemään hyvää sanomaa.
"virpomisoksat pitää siunata kirkossa ennen kuin lähdetään viemään hyvää sanomaa. "
Siis noitien vitsat pitää siunata kirkossa? En tiedä kuka ne siellä siunaa, mutta ei ainakaan Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoat sallitut virpojat ovat omat lapsenlapset, 2 kpl, ja heille on varattu palkaksi isot suklaamunat (ne vähän yli 10 e maksavat), 10 pienempää suklaamunaa ja suklaapuput.
Muille virpojille en avaa ovea. Lapsenlapset virpovat vain isovanhempansa, eivät kulje kerjuulla muilla ovilla.
Mitä nää kommentit on jossa joku vanhempi/mummo kehuskelee ostavansa lapsilleen/lapsenlapsilleen KALLIIT munat ja virpojille ei anneta mitään? :D Jonkinlaisen lällättelyfiiliksen näistä saa... Oli toinenkin kommentti jossa joku alleviivasi että lapselleen ostaa OIKEASTI HYVIÄ munia eikä sellaisia huonoja halpoja mitä virpojat saa :D
Virvoin lapsena ja ihan normi kinder munaa, värikkäitä ruohomunia, pandan patukoita jne sieltä tuli, kyllä mä nuo hyviksi suklaiksi miellän ja edelleenkin noitahan mä aikuisena kotiin ostan pääsiäisen aikaan. Mitä ne hyvät kalliit karkit sitten oikein edes on jos nuo on huonoja?
Nämä ovat tervehenkisiä kommentteja, koska ei ole mitään tarvetta lähteä kerjuulle, kun tietää, että mummo antaa kahmalokaupala herkkuja, joita ei tarvitse jakaa kenenkään toisen kanssa. Kaiken lisäksi mummo ostaa vain toivottuja herkkuja, ei niitä halpoja irtokarkkeja.
Ap kysyi, mitä varaatte virpojille ja mummot vastaavat. Eivät he osta niitä Lindtin suklaapupuja kerjäläisille, ne menevät omille lapsenlapsille tai naapurin lapsille, joiden virpomiskäynnistä on sovittu etukäteen. Entistä useampi ei avaa ovea virpojille ja hyvä niin, lapsille tekee hyvää oppia sietämään pettymyksiä. Sitä paitsi ID-juhla lahjoineen oli juuri äsken, samoilla lapsilla ei ole mitään tarvetta lähteä samantien kristillisen perinteen nimissä kerjuulle.
Mulla on Fazerin lakupatukoita ja kääreellisiä konvehteja. Toivottavasti nuo on ok, ostin Fasun myymälästä ja Lidlistä. Täällä usein käy isoja porukoita, naapurustossakin on (itselle vieraita) lapsia, niin jotenkin pitää varautua. En välttämättä avaa ovea, jos en ole pukeissa vielä tms. mutta siltä varalta että olenkin kotona ja sosiaalinen. Olen antanut lasten itse ottaa kulhosta, ojennatteko te muut jotenkin palkan omin käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole virpojille varattuna mitään mutta itseäkin ihmetyttää noi "OMAT lapset/lapsenlapset saa KALLIIT pääsiäismunat, muut haistakoon paskan"-tyypit. Vaikea kuvitella että oman lapseni mummi puhuisi noin kellekään.
Tietenkin omille lapsenlapsille hankkii parhaat tarjottavat, he ovat toivottuja kävijöitä ja tulevat samalla ilahduttamaan isovanhempia. Ovelta ovelle kertävät kerjäläiset ovat eri asia, ei monellakaan ole käsitystä siitä, että virpomisoksat pitää siunata kirkossa ennen kuin lähdetään viemään hyvää sanomaa.
"virpomisoksat pitää siunata kirkossa ennen kuin lähdetään viemään hyvää sanomaa. "
Siis noitien vitsat pitää siunata kirkossa? En tiedä kuka ne siellä siunaa, mutta ei ainakaan Jumala.
Sotket kaksi perinnettä. Virpominen on palmusunnuntaina (selkeä viittaus Raamattuun, Jeesus saapui Jerusalemiin ja häntä tervehdittiin palmunlehdin) ja pääsiäisnoidat puolestaan käyvät taloissa vasta lankalauantaina viikon kuluttua, mutta eivät virpomassa, vaan tekemässä pahojaan. Noidilla ei ole virpomisvitsoja lainkaan!
Huomenna on liikkeellä varmasti paljon muuslimi tyttöjä keräämässä rahaa ja makeisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koristelkaa ovenne keillä voi käydä!
Lapset osaavat jättää muut rauhaan.
Me ollaan perinteisesti annettu pieniä suklaa patukoita, virvonvarvon pussista, lakuja.. keskikoisia munia...
Pääosin mun makuuni sopivia juttuja. En voi sietää niitä minimunia foliossa, enkä halua ostaa muovikrääsäjuttuja.
Meillä käy vuosittain 20-30 virpojaa. Lähinnä naapureiden ja sukulaisten muksuja. Ne on sovittuja käyntejä. Sitten muutama satunnainen kiertäjä. Kaikki saa palkan. Jos on viiden muksun lauma, niin kyllä mä 2-3 vitsaa haluan.
Haluan myös, että oksat on koriteltu kunnolla. Ei mitään postit lappu virityksiä tai pelkkiä koivun oksia. Pajun kävis, jos kissoja olis.
Oksat on iisi tapa saada pääsiäiskoristeltua kämppä, jos muuten ei huvita. 😍
Teillä käy paljon! Meillä korkeintaan joku 5 - 6 koko päivänä.
Meillä on lapsia kuhiseva pieni rivariyhteisö, että jo nää lähinaapurit meidän 8 rivistössä 16+2 omaa.
Eli eihän tuo 30 edes riitä. Kun naapuri talossa toinen 8 rivi ja 12 muksua. Kaikki ollaan kotimaista alkuperää, vaikka Vantaalta. ;)
Plus vielä suvun 9 muksua ja randomit.
Pitää käydä uudestaan kaupassa. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt virpomisen ideaa. Mennään kerjäämään vieraiden oville ja häiritään ihmisiä. Huonoa käytöstä sellanen. En avaa ovea kerääjille.
Googlaa niin tiedät mistä on kyse. Yleissivistyksesi on olematonta.
Nämä kiertelijät voisivat tehdä saman, palkan kun saa vasta viikon kuluttua sunnuntaina, ei huomenna!
Näin se oli mun lapsuudessa, että palkka kerättiin vasta viikon päästä.
Itse kyllä tykkään tästä Palmusunnuntai versiosta, ettei tarvii olla passissa myös viiko kuluttua. Voi keskittyä muihin juttuihin, vaikka mökkeillä ilman palkkavaateita. ;)
Yleensä en ole avannut ovea. Nyt keräsin kolikoita eteisen pöydälle. Tänä vuonna avaan oven.
Ei vitsaa ole tarkoitus antaa pois. Sillä samalla virvotaan paljon ihmisiä. Palkka annetaan virpomisesta eikä vitsasta.
Älä sinä sanele mitä muut saavat vastata. Ärsyttävä olet. Jokainen vastaa mitä itse haluaa. Manipulointia tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Fazerin lakupatukoita ja kääreellisiä konvehteja. Toivottavasti nuo on ok, ostin Fasun myymälästä ja Lidlistä. Täällä usein käy isoja porukoita, naapurustossakin on (itselle vieraita) lapsia, niin jotenkin pitää varautua. En välttämättä avaa ovea, jos en ole pukeissa vielä tms. mutta siltä varalta että olenkin kotona ja sosiaalinen. Olen antanut lasten itse ottaa kulhosta, ojennatteko te muut jotenkin palkan omin käsin?
Minäkin annan lasten itse ottaa kulhosta
Onpas täällä taas hapantunutta ilotonta porukkaa! Sen kerran kun lapsilla on jotain hauskaa niin jupistaan ja nimitellään vihaisina. Eikö ole mukavaa että perinteet siirtyvät sukupolvelta seuraavalle?
Vierailija kirjoitti:
Ei vitsaa ole tarkoitus antaa pois. Sillä samalla virvotaan paljon ihmisiä. Palkka annetaan virpomisesta eikä vitsasta.
Mites se loru menee? 🤔
"...Vitsa sulle, palkka mulle..." Olisko?