Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olette varanneet huomisille virpojille?

Vierailija
28.03.2026 |

Kysymys otsikossa.

Jos vastauksesi on, että et kaipaa virpojia ja et aio avata ovea, niin ei tarvitse vastata. Kiinnostaa heidän vastauksensa, jotka oikeasti odottavat virpojia kylään.

Kiinnostaa myös vinkit teiltä, joiden kotona käy paljon virpojia. Mitä annatte palkaksi, jos virpojia on paljon? Ja jos kotiovelle tulee vaikka neljän lapsen porukka, joka antaa yhden vitsan. Annatteko palkan kaikille vai vain vitsan antaneelle?

Ap

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamunia. Kun asuimme sivukylällä,kävi joka vuosi ihania virpojia. Myös omat lapset kävivät naapureissa virpomassa. Sanoin aina,että meille saa tulla. Taajamissa voi käydä niin paljon virpojia,että kaikki ei tykkää,kun ovikello soi jatkuvasti. Minulla ainoastaan mukavia muistoja ja lapset käyttäytyivät aina hyvin.

Vierailija
102/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun tällaisessa vanhassa kerrostalossa, jossa asuu yhteiskunnan alempi sosiaaliluokka. Minä olen ainoa tässä rapussa, joka antaa virpojille suklaata tai rahaa.

mitä ne muut antaa? kannabista? siideriä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän turpaan 

Vierailija
104/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas osa myrkyllisiä kommentteja. Ap:n kysymykseen: olen varautunut Kinderin tuotteilla ja toivon, että virpojia käy virpomassa. Minulla on varaa panostaa sekä virpojiin että omiin läheisiini. 

Lopettakaa lasten haukkuminen kerjäläisiksi ym. Sairas ja kuvottava on tämä "maailman onnellisin maa".

Kaikki eivät vietä pääsiäistä millään tavalla. Kohtuutonta olettaa, että riemusta kiljuen ottaisivat näitä vastaan koko päivän. Ja kun nykylapset eivät todellakaan ole mitään käytöskoulu priimuksia, niin alkaa itsellä ainakin kiristellä koko touhu. Kiva saada vastaukseksi haistattelua, kun avaa oven ja sanoo, että me emme vietä pääsisäistä.

Missähän wt-paikassa oikein asut? Täällä on kivoja, hyväkäytöksisiä lapsia (joilla on yleensä vanhempi mukana, jos oven avaakin agressiivinen ja huutava lapsivihaaja).

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, hyvä myrkyllinen kirjoittelija.

Itseasiassa hyvin keskiluokkaisella kalliilla alueella. 

Keskiluokkainen alue ei ole kallis alue. 

Vierailija
105/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvon varjon patukoita, muumimunia ja pienempiä munia. Annan kaikille mutta tyyliin 1 patukka ja 1 muna jos paljon virpojia samassa.. jos 1-2 niin annan enemmän.

Vierailija
106/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Olen työtön. Ei ole rahaa.

Vierailija
107/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelkaa ovenne keillä voi käydä! 

Lapset osaavat jättää muut rauhaan.

Me ollaan perinteisesti annettu pieniä suklaa patukoita, virvonvarvon pussista, lakuja.. keskikoisia munia...

Pääosin mun makuuni sopivia juttuja. En voi sietää niitä minimunia foliossa, enkä halua ostaa muovikrääsäjuttuja.

Meillä käy vuosittain 20-30 virpojaa. Lähinnä naapureiden ja sukulaisten muksuja. Ne on sovittuja käyntejä. Sitten muutama satunnainen kiertäjä. Kaikki saa palkan. Jos on viiden muksun lauma, niin kyllä mä 2-3 vitsaa haluan.

Haluan myös, että oksat on koriteltu kunnolla. Ei mitään postit lappu virityksiä tai pelkkiä koivun oksia. Pajun kävis, jos kissoja olis.

Oksat on iisi tapa saada pääsiäiskoristeltua kämppä, jos muuten ei huvita. 😍

Vierailija
108/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat sallitut virpojat ovat omat lapsenlapset, 2 kpl, ja heille on varattu palkaksi isot suklaamunat (ne vähän yli 10 e maksavat), 10 pienempää suklaamunaa ja suklaapuput.

Muille virpojille en avaa ovea. Lapsenlapset virpovat vain isovanhempansa, eivät kulje kerjuulla muilla ovilla.

Mitä nää kommentit on jossa joku vanhempi/mummo kehuskelee ostavansa lapsilleen/lapsenlapsilleen KALLIIT munat ja virpojille ei anneta mitään? :D Jonkinlaisen lällättelyfiiliksen näistä saa... Oli toinenkin kommentti jossa joku alleviivasi että lapselleen ostaa OIKEASTI HYVIÄ munia eikä sellaisia huonoja halpoja mitä virpojat saa :D

Virvoin lapsena ja ihan normi kinder munaa, värikkäitä ruohomunia, pandan patukoita jne sieltä tuli, kyllä mä nuo hyviksi suklaiksi miellän ja edelleenkin noitahan mä aikuisena kotiin ostan pääsiäisen aikaan. Mitä ne hyvät kalliit karkit sitten oikein edes on jos nuo on huonoja?

Mulla ei ole virpojille varattuna mitään mutta itseäkin ihmetyttää noi "OMAT lapset/lapsenlapset saa KALLIIT pääsiäismunat, muut haistakoon paskan"-tyypit. Vaikea kuvitella että oman lapseni mummi puhuisi noin kellekään.

Vierailija
109/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kerjäläisille. Omalla rahalla voivat mennä kaupasta hakemaan.

Sehän on virpomista. Maksat siitä että sinulle virvotaan. Tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks?

Vierailija
110/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koristelkaa ovenne keillä voi käydä! 

Lapset osaavat jättää muut rauhaan.

Me ollaan perinteisesti annettu pieniä suklaa patukoita, virvonvarvon pussista, lakuja.. keskikoisia munia...

Pääosin mun makuuni sopivia juttuja. En voi sietää niitä minimunia foliossa, enkä halua ostaa muovikrääsäjuttuja.

Meillä käy vuosittain 20-30 virpojaa. Lähinnä naapureiden ja sukulaisten muksuja. Ne on sovittuja käyntejä. Sitten muutama satunnainen kiertäjä. Kaikki saa palkan. Jos on viiden muksun lauma, niin kyllä mä 2-3 vitsaa haluan.

Haluan myös, että oksat on koriteltu kunnolla. Ei mitään postit lappu virityksiä tai pelkkiä koivun oksia. Pajun kävis, jos kissoja olis.

Oksat on iisi tapa saada pääsiäiskoristeltua kämppä, jos muuten ei huvita. 😍

Teillä käy paljon! Meillä korkeintaan joku 5 - 6 koko päivänä.

Vierailija
111/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole rahaa ostaa yhtään mitään. Tarvitsisin myös kipeästi yhden lääkkeen (antibiootti) apteekista eikä ole siihenkään rahaa. 

Kannattaa soittaa apteekkiin ja kysyä, olisiko mahdollista saada lääke maksujärjestelynä esimerkiksi jälkimaksuna, osamaksuna tai Kelan tai sossun maksusitoumuksella.

Vierailija
112/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän perseeni jos häiritsevät kotirauhaani. 

Vierailija
113/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kerjäläisille. Omalla rahalla voivat mennä kaupasta hakemaan.

Sehän on virpomista. Maksat siitä että sinulle virvotaan. Tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks?

Kerjäläisiä ne on.

Ihan käsittämätöntä et tuollaista vielä esiintyy.

Vierailija
114/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

meriteemaisia halpis suklaamunia ja virvon varvon patukoita. Jokainen saa. 

Vierailija
115/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuvitosta tulee jos tulee yksikin häiritsee minun krapulaunia. 

Tänään kun otan viinaa kunnolla. 

Vierailija
116/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun virpojia on käynyt (ei vuosikausiin), niin ostin tikkareita tai pieniä lakupötköjä. Ovat suht edullisia ja ajattelin, että ne ovat vaihtelua suklaaherkkuihin. 

Vierailija
117/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Otin ovikellonkin jo irti.

Vierailija
118/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun tällaisessa vanhassa kerrostalossa, jossa asuu yhteiskunnan alempi sosiaaliluokka. Minä olen ainoa tässä rapussa, joka antaa virpojille suklaata tai rahaa.

Olet kiltti alemman sosiaaliluokan edustaja.

Vierailija
119/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta ostettuja pääsiäismunia jotka ovat suklaata ja sisältävåt jonkun yllätyksen (mm. Kinder)

Ajattelin antaa kaikille jotka virpovat, ei haittaa vaikka ei ole vitsaa

Nyt kun olen varautunut niin ei saata käydä ollenkaan virpojia, mutta sitten syön pääsiäismunat itse

Vierailija
120/155 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä päivä, palautamme ovelta takaisin, toivotamme tervetulleiksi viikon päästä lauantaina 

Ainakin pohjanmaalla liikkuvat trullit pääsiäislauantaina ja poltetaan pääsiäisvalkeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi