Hotelli vai airbnb- majoitus ulkomailla?
Kommentit (23)
Molemmista. Airbnb tarjoaa monipuolisia asumisia. Voi valita pienestä isoon asuinkokoa ja erilaisilta alueilta. Ruokaa voi tehdä itsekin ja esim tilaa usein enemmän kuin pelkässä hotellihuoneessa. Onhan airbnb-majoitukset toki myös halvempia.
Hoteleissa on onma tunnelmansa ja helppoutensa. Yleensä myös uima-allallisia majoituksia sekä aamupala kätevästi ja monipuolisesti sisältyy!
Puolensa ja puolensa.
Anna nyt edes vähän lisätietoja että voi vastata. Sama kun kysyisi että rivi- vai omakotitalo, auto vai bussi, omena vai päärynä. Konteksti ratkaisee.
Airbnb! Näkee ja kokee maata eri tavalla! Ja saa kokata itsekin! Ollaan menossa Italiaan ylihuomenna ja meillä tulossa ihanat kattohuoneistot kahden viikon reissulle! Yhdeltä ihmiseltä majoitus maksaa 700€ kaksi viikkoa. Hotelli olisi tullut kalliimmaksi.
Yleensä Airbnb, tulee edullisemmaksi ja paremmat asunnot
Tykkään itse kokata ulkomailla, kun saa esimerkiksi sellaisia mereneläviä joita ei Suomessa myydä. Samoin on kiva pitää jääkaapissa esim. jotain voileipätarpeita tai kylmää olutta, jotta joka asiaa varten ei tarvitse lähteä ravintolaan. Siksi arbnb usein voittaa.
Olen japanissa yöpynyt ihan perinteisissä japanilaisissa majataloissa. Hintavaa, mutta toisaalta japanissa myös niin sanotut business man hotellitkin ovat hintavia etenkin kun katsoo millaisia koirankoppeja ne ovat.
M28
Ehdottomasti Airbnb. Suosin asuntoja tai huoneita, jotka ovat omistajan asunnon siipenä. En mielellään mene ydinkeskustan yksiöön tai kaksioon, jonka joku on ostanut ansaintamielessä.
Olen kans tykännyt rupatella paikallisen omistajan kanssa. Saa hyviä vinkkejä ja laajempaa näkökulmaa paikalliseen elämään.
Riippuu mitä lomalta haluaa. Lyhyelle lomalle ottaisin hotellin, jos tarkoitus on vain rentoutua ja katsella paikkoja. Helppous, aamupala ja syödään ulkona. Pidemmälle reissulle airbnb, voi tehdä itse ruokaa. Ravintolassa syöminen yli viikon ajan alkaa jo tökkiä ja tulee toki usein kalliiksikin. Voi myös pestä helposti pyykkiä jne. kodinomaisempaa.
Työmatkoilla ja joissain suurkaupungeissa hotellit. Yleensä omilla reissuilla airbnb, vuokratalo, agriturismo tms.
Hotellilomat olisi kamalia!
Lue tarkkaan säännöt jos otat bookingin kautta majoituksen. Menetin just 565€ espanjassa.
Aina hotelli. En halua yöpyä ventovieraan ihmisen nurkissa enkä pidä siitä että vuokraisäntä vahtii koko ajan piilokamerasta mitä puuhaan.
Vierailija kirjoitti:
Lue tarkkaan säännöt jos otat bookingin kautta majoituksen. Menetin just 565€ espanjassa.
Mistä syystä menetit?
Vierailija kirjoitti:
Airbnb! Näkee ja kokee maata eri tavalla! Ja saa kokata itsekin! Ollaan menossa Italiaan ylihuomenna ja meillä tulossa ihanat kattohuoneistot kahden viikon reissulle! Yhdeltä ihmiseltä majoitus maksaa 700€ kaksi viikkoa. Hotelli olisi tullut kalliimmaksi.
Miksi kukaan haluaisi mennä lomalle kokkaamaan???
Otan aina Airbnb koska haluan yksityisen uima-altaan. En halua jakaa kenenkään tuntemattoman kanssa saati Chit-chattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä menetit?
Maksoin majoituksen luottokortilla mutta he olisivat halunneet vielä jonkun lisämaksun erilliselle tilille 450€ siltä varalta jos jotain rikkoontuu siellä asunnossa. En suostunut laittamaan rahaa sinne tilille. Yritin perua varausta mutta omistaja ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin. Nyt reklamoin luottokortti yhtiöön ja bookingille. Katsotaan miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mennä lomalle kokkaamaan???
Vaikka siksi jos nauttii kokkaamisesta?
Ollaan nykyään käytetty pelkkää Airbnb koska meitä on perheessä 6 ja hotelleja vaikea löytää ellei ota useampaa huonetta. Ainakaan kohtuuhintaan.
Hyvin on toiminut ainakin toistaiseksi.
Lisätietona siis eli ollaan menossa miesystävän kanssa. Iät minä 28 ja mies 25. Mennään Sisiliaan ja Sardiniaan viikko kummassakin.:) ap
Hotelli. Mua ensinnäkin ärsyttää toisten nurkissa pyöriminen ja ikinä ei ole airbnb:ssä esim. keittiövarusteet olleet sillä tasolla, ettei olisi tarvinnut itse käydä ostoksilla ensin. Meillä on perheessä asiasta eriävät näkemykset, kun puoliso on sitä mieltä että airbnb on parempi. Itse vastustan airbnb-asuntoja myös yhteiskunnallisesta näkökulmasta.
Riippuu ihan matkan tyypistä ja kohteesta. Esim Barcelonassa, Havaijilla, Berliinissä ja Japanissa olen tykännyt Airbnbstä enemmän, kun taas esim. Nykissä, Losissa, Kiinassa ja Etelä- ja Keskiamerikassa ehdottomasti hotelli.