HS: Asunnottomia auttavalta yhdistykseltä hätähuuto, ei kyetä enää auttamaan kaikkia avuntarvitsijoita, asunnottomuus jyrkässä nousussa!
Asunnottomia avustava yhdistys pyytää muita kuin asunnottomia jättämään sen palvelut käyttämättä ja lopettamaan ruuan sekä tarvikkeiden rohmuamisen. Yhdistys muistuttaa, että sen ydintehtävä on auttaa asunnottomia, joiden määrä on Orpon hallituksen leikkausten ansiosta lähtenyt kovaan nousuun ensimmäistä kertaa vuosikymmeneen. Avuntarvitsijoita on enemmän kuin kyetään auttamaan.
"Nyt näkyy selkeästi ihmisten hätä."
VVA korostaa tiedotteessa, että yhdistys ymmärtää yleisen taloudellisen tilanteen ja leikkauspolitiikan lisänneen vähävaraisuutta. Asunnottomien kanssa toimivat yhdistykset eivät kuitenkaan voi vastata kaikkiin yhteiskunnallisiin puutteisiin, yhdistys toteaa.
"Rajalliset resurssimme on kohdennettava niille, joilla ei ole asuntoa eikä mahdollisuutta huolehtia perustarpeistaan. Pyydämme kunnioittamaan toimintaamme ja kohderyhmäämme. Näin varmistamme, että kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat ihmiset saavat heille tarkoitetun tuen."
Kommentit (174)
Orpon hallitus on onnistunut sentään yhdessä tavoitteessaan. Jopa yli odotusten.
Semmoista se on kun talouspuolue pääsee päättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja töissä käyvät: Jättäkää lappuruoat oikeasti köyhille. Tietysti jos itse saat palkan lisäksi toimeentulotukea, niin ok, olet vajaatuloinen ja kuulut lappuasiakaskuntaan. Muut voisitte ymmärtää, että tilanne on oikeasti huono ja lappuruoka on elintärkeää köyhimmille. Jättäkää myös ruokakassit ym. köyhimmille.
Lappuruoka ei ole köyhäinapua, sitä saa ostaa ihan kuka tahansa.
Miksi et voi ajatella muita kuin itseäsi? On ihan sallittua poistaa katse omasta navasta joskus. Kysy itseltäsi: Miksi et jätä lappuruokaa itseäsi köyhemmälle? Saat hyvin ostettua sapuskasi myös normaalihinnalla, mutta toimeentulotukiasiakkaat, minimipalkalla elävät (jotka saavat tukia palkan lisäksi) jne. eivät. Mikä kumma tekee sinusta niin itsekkään, että et voi jättää lappuruokaa itseäsi köyhemmälle? Sille, jolla on oikeasti liian vähän ruokaa, joka joutuu pitämään paastoa ja ehkä hänellä on lapsiakin.
Mä olen jotenkin kuvitellut, että kun ostan sen -30% ulkofilpihvin niin torjun ruokahävikkiä. Ilmeisesti Suomen köyhät lapsiperheet olisivat halunneet sen ostaa.
Riippuu varmaan siitä onko se 40 euroa kilolta vai 100 euroa kilolta. 40 euroa kilolta jää ilta-alessa hintaa noin 16 euroa kilo. Ilta-ale on -60%. En syö itse lihaa, niin en osaa ottaa tuohon kantaa. Kaipa se köyhälle isälle esim. isänpäivänä kelpaisi. Älytöntä kuitenkin ottaa joku pihviesimerkki, kun siellä taistellaan ihan arkimaidostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista riitelemistä. Aiheena pitäisi olla se, että asiattomat käyvät rohmuamassa asunnottomille tarkoitettuja ruokia ja vaatteita, mutta täällä vain kinataan lainankoroista ja lomarahoista. Ymmärrättekö olevanne yhtä asiattomia kuin nuo rohmuajat?
Keskustellaan syistä ja taustavaikuttimista asuntomarkkinoilla ja asunnottomuuden taustalla. Mm siitä, miten ollaan tilanteessa, jossa asuntoja on paljon tyhjillään, mutta asunnottomuus kasvaa. Asunnottomuuden kasvu mainitaan yhdeksi resurssipulan syyksi jutussa ja samoin yhteiskunnallinen tilanne, jossa yhä useampi on taloudellisessa ahdingossa ja voi huonosti. Se ettet kykene ymmärtämään keskustelua ja seuraamaan sitä, ei tee siitä asiatonta, toisin kuin toinen tästä aiheesta aloitettu ketju, jossa osoitellaan syyttävällä sormella eläkeläisiä.
Halutaan, että vähävaraiset ihmiset syyttelee toisisaan ja kinastelee keskenään, eli juuri se tilanne, josta järjestö tiedotteessan älähti, mitä se ei halua tapahtuvan.
Höpö höpö. Ihan samanlaista loanheittoa, vierestäpuhumista ja ylemmyydentuntoista kurjuudella hekumoimista kuin muutkin köyhiä koskevat ketjut.
Tuo on vain sinun mielipide. Tässä ketjussa keskustellaan asunnottomuudesta, joka on ensimmäistä kertaa lähtenyt nousuun yli vuosikymmeneen ja tilanteesta asuntomarkkinoilla. En ole kommentissani myöskään "hekumoinut" kenenkään tilanteella, kun en ole itsekään kovin hyvässä tilanteessa juuri nyt. Sinulla on todella ikävä ja asiaton tyyli vastata asiallisiin kommentteihin, joissa keskustellaan nimenomaan syista ilmiöiden taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnottomuus lisääntyy, kun asukas ei suostu maksamaan vuokraansa ja rikkoo kämpän. Ei kyse ole rahasta, kyse on päihteistä ja paapomisesta. Jokaiselle löytyy asunto, mutta siinä pitää elää ihmisiksi. Tätä ei moni ymmärrä.
Miten niin ei ole kyse rahasta, jos ei ole varaa maksaa vuokraa, tai ei ole luottotietoja asunnon saamista varten? Laitapa joku lähde nyt tälle, että kaikki asunnottomat ovat rikkoneet kämppiä.
Luottotietojen puuttuminen on henkilön oma vika,samoin vuokran maksamatta jättäminen.
Kuntien tulisi järjestää tukiasuntoja tällaisille ihmisille.
Ei Suomessa ilmasto-oloissa saa ihmisiä tuupata kadulle.
Ja eläkeläiselle lämmityspuut kantavat omaiset tai palvelu pitää ostaa yksityiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja lapseni pitäisi löytää kaksio alle 710€/kk , mutta ei löydy, vaikka olen etsinyt. Enää 2kk aikaa muuttaa tästä, kun vuokranantaja myy asunnon.
Luottotiedot menivät vuosi sitten, enkä voi yksityisiltä vuokrata.
Kysynyt olen, eikä onnistu. Ei lumokaan huooli luottotiedotonta, vaikka olen aina vuokrani hoitanut ja asuntoni pitänyt siistinä.
Jäämme asunnottomiksi todennäköisesti, tai joudumme muuttamaan päihdeporukoiden tukiasuntoon, eikä ole ikinä ollut päihdeongelmaa, mutta tätä tarjottiin...on seurakunnan kautta tämä.
Lapsi on teini ja yksiöön muuttamista en lapseni vuoksi edes mieti!
Eli mielummin jäät lapsesi kanssa kodittomaksi ja menet päihdeporukoiden majoitukseen kuin muutat lapsesi kanssa yksiöön. Miksi et voi muuttaa nyt ensin yksiöön ja sieltä sitten kaksioon kun sopiva löytyy. Tekosyitä odotellen...
Lapsi tarvitsee oman huoneen.
Lapsi ei tarvitse omaa huonetta, vaan voi jakaa huoneen vanhemman kanssa. Pohjapiirroksesta riippuen äiti voi myös nukkua eteisessä tai keittiössä, jos ei halua nukkua samassa huoneessa. Jos on yksi aukea tila ilman mitään suojaisia koloja, niin sitten voi virittää vaikka verhon tai sermin ja käyttää huonekaluja tilanjakajina.
Eikä eläkeläinen tarvitse yksin isoa omakotitaloa. Asunto myyntiin. Onneksi eläkeläisen pitää kodin siivous ostaa itse.
Ei ole sinun ongelma määrätä kenenkään asumista OMASSA asunnossa.Et osaa kuin kadehtia muita kun itse et saa mitään aikaiseksi.
Ajatus on että mahdollisimman moni valkonaamainen nuorimies kuolee nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnottomuus lisääntyy, kun asukas ei suostu maksamaan vuokraansa ja rikkoo kämpän. Ei kyse ole rahasta, kyse on päihteistä ja paapomisesta. Jokaiselle löytyy asunto, mutta siinä pitää elää ihmisiksi. Tätä ei moni ymmärrä.
Miten niin ei ole kyse rahasta, jos ei ole varaa maksaa vuokraa, tai ei ole luottotietoja asunnon saamista varten? Laitapa joku lähde nyt tälle, että kaikki asunnottomat ovat rikkoneet kämppiä.
Luottotietojen puuttuminen on henkilön oma vika,samoin vuokran maksamatta jättäminen.
Sitä pitää miettiä ennen kuin jättää vuokran maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja lapseni pitäisi löytää kaksio alle 710€/kk , mutta ei löydy, vaikka olen etsinyt. Enää 2kk aikaa muuttaa tästä, kun vuokranantaja myy asunnon.
Kysynyt olen, eikä onnistu. Ei lumokaan huooli luottotiedotonta, vaikka olen aina vuokrani hoitanut ja asuntoni pitänyt siistinä.
Jäämme asunnottomiksi todennäköisesti, tai joudumme muuttamaan päihdeporukoiden tukiasuntoon, eikä ole ikinä ollut päihdeongelmaa, mutta tätä tarjottiin...on seurakunnan kautta tämä.
Eli mielummin jäät lapsesi kanssa kodittomaksi ja menet päihdeporukoiden majoitukseen kuin muutat lapsesi kanssa yksiöön. Miksi et voi muuttaa nyt ensin yksiöön ja sieltä sitten kaksioon kun sopiva löytyy. Tekosyitä odotellen...
Lapsi ei tarvitse omaa huonetta, vaan voi jakaa huoneen vanhemman kanssa. Pohjapiirroksesta riippuen äiti voi myös nukkua eteisessä tai keittiössä, jos ei halua nukkua samassa huoneessa. Jos on yksi aukea tila ilman mitään suojaisia koloja, niin sitten voi virittää vaikka verhon tai sermin ja käyttää huonekaluja tilanjakajina.
Eikä eläkeläinen tarvitse yksin isoa omakotitaloa. Asunto myyntiin. Onneksi eläkeläisen pitää kodin siivous ostaa itse.
Ei ole sinun ongelma määrätä kenenkään asumista OMASSA asunnossa.Et osaa kuin kadehtia muita kun itse et saa mitään aikaiseksi.
Hyvinvointialue ei tule kantamaan lämmityspuita eläkeläiselle. Eikä siivoa ilmaiseksi eikä tee pihatöitä.
Muuta kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Laita alueesi asunnonvuoraus- Facebook ryhmään ilmoitus, jossa kerrot tilanteesi. Kerro rehellisesti miksi luottotiedot on menneet ja miten aiot maksaa vuokrasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä pitää miettiä ennen kuin jättää vuokran maksamatta.
Ei kannata nykyään tehdä pätkätöitä ja pitää autoa.
Hakee vain päivätöitä, kun linja-autot ei kulje vuorotöihin.
Ei 595 yleistuella makseta auton remontteja.
Ei kannata auton remontteja tehdä luotolla. Sanoo työkkärille, että ei ole autoa ja silloin laitetaan sellaiseen työpaikkaan mihin kulkee linja-auto.
Asunnottomuuden kasvu johtuu maahan tulleista vieraskielisistä, jotka eivät kykene elättämään itseään eivätkä hankkimaan asuntoa. Käytännössä kaikki uudet pienituloiset viimeisen viiden vuoden ajalta ovat olleet vieraskielisiä, asiasta on tilastokeskuksen tuottamaa dataa.
Jos näille asunnottomia "auttaville" pilipalijärjestöille annetut veroeurot keskitettäisiin suoraan niille asunnottomille ei tässä maassa olisi yhtään asunnotonta. Samat koskee hyvin pitkälti koko järjestökenttää: auttamiseen tarkoitetut tuet menevät pitkälti järjestöissä toimivien keskituloisten ihmisten palkkoihin, ja itse avun tarvitsijat saavat vain murusia.
Miksi järjestö hoitaa asiaa, joka kuuluu sosiaalitoimen velvollisuuksiin? Jos he auttavat sellaisia, jotka eivät ole oikeutettuja saamaan apua valtiolta, he saattavat itse asiassa olla enablereita ja estää autettavia ryhdistäytymästä. Joskus auttaminen ei olekaan auttamista, vaan sen vastakohta.
En voi tekemään laitoshuoltajan kesätöitä, kun työvuoro alkaa jo klo 7.00 aamulla eikä kulje linja-autoa. En osta autoa kesätöiden takia ja maksa remontteja luotolla.
Vierailija kirjoitti:
En voi tekemään laitoshuoltajan kesätöitä, kun työvuoro alkaa jo klo 7.00 aamulla eikä kulje linja-autoa. En osta autoa kesätöiden takia ja maksa remontteja luotolla.
Muu vuosi yleistuki 595 netto.
Juu, haen päivätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Asunnottomuuden kasvu johtuu maahan tulleista vieraskielisistä, jotka eivät kykene elättämään itseään eivätkä hankkimaan asuntoa. Käytännössä kaikki uudet pienituloiset viimeisen viiden vuoden ajalta ovat olleet vieraskielisiä, asiasta on tilastokeskuksen tuottamaa dataa.
Jos näille asunnottomia "auttaville" pilipalijärjestöille annetut veroeurot keskitettäisiin suoraan niille asunnottomille ei tässä maassa olisi yhtään asunnotonta. Samat koskee hyvin pitkälti koko järjestökenttää: auttamiseen tarkoitetut tuet menevät pitkälti järjestöissä toimivien keskituloisten ihmisten palkkoihin, ja itse avun tarvitsijat saavat vain murusia.
Kenellä on vastuu siitä, että Suomeen on läpi Orpon hallituskauden tullut 50 000-72 000 vieraskielistä vuodessa? Ja hallituksen ministerit kiertäneet Aasiaa, Afrikkaa ja Intiaa houkuttelemassa lisää tulijoita, vaikka heidän työttömyysprosentit liikkuu 20-30%:issa. EK:n mukaan tarvitaan vielä lisää, vähintään 40 000 vuodessa, koska on huutava osaajapula. Samalla AI tulee kovaa tahtia työmarkkinoille ja Kela ja Nordea alkavat jo korvata työntekijöitä sillä.
Ei kannata mennä vanhusten hoitokotiin kesätöihin, jos linja-autoja ei kulje. En osta autoa kesätöiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sellaisessa päihdeporukoiden asuntolassako muka saisi oman huoneen?
Paljastuit trolliksi. Häpeä.