Voiko miehet ihastua naiseen, joka on tavallisen näköinen, mutta kiva?
Olen itse ihastunut mieheen, jolla on ihana luonne, mutta on myös komea. Itse olen kiva, mutta tavallisen näköinen.
Kommentit (176)
"Näytä minulle tavalliseen naiseen rakastunut mies, jolla olisi ollut vaihtoehtona A-luokan kaunotar - vaikka sitten totaalisen debiilikin."
Kuka vain oikeasti fiksu mies. Debiileihin naisiin rakastuvat lähinnä miehet joilla ei itselläkään niin lanttu leikkaa jolloin se ei ole kumppanissakaan heille se juttu. Fiksut miehet taas pariutuvat kyllä yleensä fiksujen naisten kanssa. Mikä se fiksun naisen ulkonäkö sitten milloinkin on, se varmaan riippuu monesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
"En haluaisi olla ikävä, mutta suurin osa romanttisista kuvioista ja koko ajattelusta on naisien illusorista haavekuvittelua."
Puhut nyt jostain unelmahötöstä. Rakastuminen on kyllä myös täysin biologinen ja hormonaalinen prosessi joka toimii useimmilla ihmisillä, myös miehillä, kun itselle sopiva ihminen tulee vastaan. Se sitouttaa ihmiset vahvasti yhteen ja ehkäisee sitä että ihminen enää vilkuilisi muita vaihtoehtoja. Toki se kovin rakastuminen myös hiipuu ajan myötä mutta osalla ihmisistä rakastuminen vaihtuu sitten siihen rakastamiseen joka kyllä pitää heitä yhdessä. Loput sitten alkavat katsella uusia vaihtoehtoja.
Tuo hormonaalinen sitoutuminen kestää ihan tasan tarkkaan lisääntymisajan , eikä sillä ole rakastamisen - tai oikeastaan rakstumisenkaan - kanssa mitään tekemistä. Biologiseen kaareen kuuluva aivokemiallinen seikka. Ihan höpöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa ihastumisista ja rakastumisista tapahdu ihan tavallisten ihmisten välillä.
Oma mieheni on komea ja itse ihan tavis. Eipä ole koskaan muodostunut miksikään ongelmaksi tämä.
Sinulla on jotakin muuta resurssia, jolla ylläpidät suhdetta. Tai sitten mies on aluksi ollut seksuaalisesti niin sekaisin, että on sitoutunut sinuun vahvasti taloudellisesti. Sellaisesta on lähes mahdotonta irtaantua.
Häh?
Tietenkin minulla on jotain muuta millä ylläpidän suhdetta. Nimittäin se kuka minä olen. En minä mitään pinnallista ulkonäkökeskeistä miestä olisi ikinä kelpuuttanut, vaan sellaisen jonka kanssa on oikeasti kivaa olla yhdessä. Ei kaunis nainenkaan mitään tympeällä puutarhakoristeella tee. Ja eiköhän jokaisen suhteen alussa pari ole toisistaan seksuaalisesti sekaisin, täysin normaali juttu sekin. Taloudellisia sitoumuksia meillä ei ole ollut koskaan toisiimme.
Kuvitteletko sinä (oletettavasti aikuinen ihminen) ihan oikeasti, että tavallisten ihmisten parisuhteet ovat pelkkiä ulkonäköseikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mä olen just samassa tilanteessa! Omalla kohdalla olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tätä juttua ei kannata jatkaa tämän pidemmälle / varsinaisesti edes aloittaa koska mä en enää halua olla kertaakaan parisuhteessa, jossa mä mietin ja stressaan riitänkö toiselle ja olenko vaan joku hätävara johon tyydytään.
Aiemmin en edes ole mitään komeita katsellut ja silti se tilanne on ollut tuo.
Tälle peukku. Mikään ei ole raskaampaa kuin miettiä omaa riittävyyttään, saatika yrittää riittää jollekin. Se on tuhoisa ja itsetuhoinen polku. Minä luovuttaisin myös asap, jos kerrankin moinen ajatus tulisi mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä miltei rukoilee, että saisi tavallisen näköisen ja kivan naisen. Mutta ap:lla taitaakin olla vain ne top 10% miehet mielessä.
Aloittajalla oli mielessä tasan yksi tietty mies, jonka kanssa hänellä jo oli juttua meneillään. Opettele lukemaan kunnolla, niin pääset ylöspäin sieltä alimmasta 1%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voi toki, mutta pääsääntöisesti ko nainen on Plan B. Käytännössä ei mitään vikaa, mutta jos parempaa sattuu kiikariin niin saa/laitetaan menemään."
Tämä aina jaksaa ihmetyttää näissä teidän jutuissanne. Niissä kukaan ei ilmeisesti koskaan oikeasti rakastu vaan jonkun kanssa ollaan vain jonkun hyötylaskelman mukaan joten kellekään ei ole ongelma vaihtaa milloin vain parempaan.
On pakko kysyä oletko nainen? En haluaisi olla ikävä, mutta suurin osa romanttisista kuvioista ja koko ajattelusta on naisien illusorista haavekuvittelua. Miehet käyvät pääosin libidollaan, ja heidän ns rakkautensa perustuu seksiin. Koko käsite rakkaus, on naisille ja miehille täysin eri asia.
Voit puhua vain omasta puolestasi, mutta et kaikkien miesten.
Itselleni kyllä se rakkaus on ihan seksistä irrallinen asia, vaikka seksikin siihen toki kuuluu. Varmasti suurin osa miehistä, joka on harrastanut seksiä ilman mitään himoa syvällisempiä tunteita ja sitten vastaavasti seksiä ihmisen kanssa ketä rakastaa, ymmärtää eron.
Tämä on totta, mutta te sekä seksiä harrastaneet että parisuhteissa olevat miehet, ette ota sitä huomioon, että olette pieni vähemmistö tällä palstalla. Täällä parisuhteista, seksistä ja naisista faktoja laukovat ne miehet joilla ei ole mitään kokemusta mistään noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa ihastumisista ja rakastumisista tapahdu ihan tavallisten ihmisten välillä.
Oma mieheni on komea ja itse ihan tavis. Eipä ole koskaan muodostunut miksikään ongelmaksi tämä.
Sinulla on jotakin muuta resurssia, jolla ylläpidät suhdetta. Tai sitten mies on aluksi ollut seksuaalisesti niin sekaisin, että on sitoutunut sinuun vahvasti taloudellisesti. Sellaisesta on lähes mahdotonta irtaantua.
Häh?
Tietenkin minulla on jotain muuta millä ylläpidän suhdetta. Nimittäin se kuka minä olen. En minä mitään pinnallista ulkonäkökeskeistä miestä olisi ikinä kelpuuttanut, vaan sellaisen jonka kanssa on oikeasti kivaa olla yhdessä. Ei kaunis nainenkaan mitään tympeällä puutarhakoristeella tee. Ja eiköhän jokaisen suhteen alussa pari ole toisistaan seksuaalisesti sekaisin, täysin normaali juttu sekin. Taloudellisia sitoumuksia meillä ei ole ollut koskaan toisiimme.
Kuvitteletko sinä (oletettavasti aikuinen ihminen) ihan oikeasti, että tavallisten ihmisten parisuhteet ovat pelkkiä ulkonäköseikkoja?
Ulkonäköseikkoja, statusta, hyötymisastetta ja varallisuutta. Kyllä. Tässä maailmassa Ihan Kiva on synonyymi nobodylle.
Vierailija kirjoitti:
"Voi toki, mutta pääsääntöisesti ko nainen on Plan B. Käytännössä ei mitään vikaa, mutta jos parempaa sattuu kiikariin niin saa/laitetaan menemään."
Tämä aina jaksaa ihmetyttää näissä teidän jutuissanne. Niissä kukaan ei ilmeisesti koskaan oikeasti rakastu vaan jonkun kanssa ollaan vain jonkun hyötylaskelman mukaan joten kellekään ei ole ongelma vaihtaa milloin vain parempaan.
Oikeastiko jollekulle vielä tulee yllätyksenä, että nää palstan kilttimiehet on psykopaatteja?
Moni ihastuu mieluummin kauniiseen ja näyttävään naiseen, vaikka tällä olisi ikävä luonne.
Sitten kun ensihuuma on mennyt ohi, niin suhdetta ei jaksa jatkaa.
Voihan ajan kuluessa ihminen muuttua myös parempaan suuntaan, mutta jos ajattelee jotenkin muuttavansa toisen, niin se ei onnistu.
"Tuo hormonaalinen sitoutuminen kestää ihan tasan tarkkaan lisääntymisajan , eikä sillä ole rakastamisen - tai oikeastaan rakstumisenkaan - kanssa mitään tekemistä. Biologiseen kaareen kuuluva aivokemiallinen seikka. Ihan höpöä."
Ihmisen aivot ovat toiminnaltaan sähköis-kemialliset. Et sinä voi erottaa jotain sellaista rakkautta joka ei olisi aivojemme tuote.
Vierailija kirjoitti:
Nieletkö?
Otatko perseeseen?
Olen korviani myöten ihastunut ihan tavalliseen mieheen. On 170cm pitkä, pälvikalju, Lidlin vaatteet, hikoilee kävellessä ja iskä-maha. Ihastuin siihen että hän huomioi minut. Kaikissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pakko kysyä oletko nainen? En haluaisi olla ikävä, mutta suurin osa romanttisista kuvioista ja koko ajattelusta on naisien illusorista haavekuvittelua. Miehet käyvät pääosin libidollaan, ja heidän ns rakkautensa perustuu seksiin. Koko käsite rakkaus, on naisille ja miehille täysin eri asia.
Tätä minäkin olen alkanut pelätä. Että miehille rakkaus on himoa ja kavereille näyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei. Ettekö te ikinä katso niitä miehiä ketkä janoavat jotain "tissiblondeja" ? Ne miehet on aina sellasia miehiä ketkä ei ole itse ollenkaan edes samalla lähtöviivalla niiden naisten kanssa, mikä kielii oikeasti omasta epävarmuudesta enemmän kuin mistää muusta. Sit jos te katsotte miestä kuka on sinut itsensä kanssa, vaikka se olisikin kuinka komea, niin kyllä se aika useasti se nainen on ihan normaalin näköinen kuka siinä vierellä temmeltää.
Miksihän se nainen on aina ihan taviksen näköinen vaikka mies olisi komea? Pistää miettimään.
Tulee vähän "bronze coated" -vibat eli ei mikää wow, mut ei mitään vikaakaan. Toisille riittää, toisille välivaihe kun etsivät sitä oikeaa stunneria.
M23
"Täällä parisuhteista, seksistä ja naisista faktoja laukovat ne miehet joilla ei ole mitään kokemusta mistään noista."
Ja siksi tämä palsta on keskimäärin yhtä hyvä tiedon lähde kuin kalastuspalsta jossa kirjoittelisivat lähinnä ne jotka eivät ole koskaan saaneet yhtään kalaa.
Tehkää omatoimista tutkimusta voiko ihastua toiseen vaikka ei ole kaunis tai komea ja pysyä suhteessa. Ei tarvi muuta kuin menee kiireisenä päivänä paikalliseen Prismaan. Siellä näkee pariskuntia yllin kyllin ja voi tulla mieleen että mikä mahtaa noitakin yhdistää. Toinen hyvä tutkimuspaikka on kesän festarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko jollekulle vielä tulee yllätyksenä, että nää palstan kilttimiehet on psykopaatteja?
Onko eri tulkinta rakastumisesta/rakastamisesta kuin sinulla yhtä kuin psykopatia?
Palstat on viimeinen paikka kysyä yhtään mitään parisuhteista.
Ap, mä olen just samassa tilanteessa! Omalla kohdalla olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tätä juttua ei kannata jatkaa tämän pidemmälle / varsinaisesti edes aloittaa koska mä en enää halua olla kertaakaan parisuhteessa, jossa mä mietin ja stressaan riitänkö toiselle ja olenko vaan joku hätävara johon tyydytään.
Aiemmin en edes ole mitään komeita katsellut ja silti se tilanne on ollut tuo.