Tyviväri ja (pitkien) hiusten leikkaus 105 euroa, onko tämä sinusta paljon vai vähän? Eikö hetki sitten tämmöinen maksanut 65-85 euroa?
Ja en nyt puhu pk-seudun hinnoista enkä hienoista trendikampaamoista. Min itse vähön yllättynyt että noin paljon, kuinka paljon sinun kampaamossa sama maksaa?
Kommentit (94)
Miksi naisten hiusten latvojen tasaaminen maksaa enemmän kuin miesten hiusten leikkaus? Latvojen tasaus kestää 10 min max.
Vierailija kirjoitti:
ei siellä ole mikään pakko käydä.
hiusvärejä saa kaupasta kympillä.
Miksi hiuksia ylipäätään pitäisi värjätä?
Ihan liikaa. Itse leikkasin ILMAISEKSI omat hiukseni äsken. Ja muutenkin äitini leikkaa ne silloin tällöin ILMAISEKSI. Eihän se sitten ole ihan täysin tasainen, mutta mitä siitä ? Eikös hiusten kuuluukin olla vähän miten sattuu leikattu ? Ei siis kovin, vaan...........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajan kuluja: alv 25 %, YEL 25 %, verot ja muut vakuutukset, tilavuokra, välineet (luuletteko että ammattilainen ostaa saksensa Prisman keittiösastolta?) ja niiden huolto sekä tarvikkeet. Perustakaa saatana itse oma kampaamo ja katsokaa mihin hintaan kannattaa tarjota palvelua asiakkaille.
Fiskarsin kampaamosakset olivat 22 e ja Jaguarin ohennussakset 55 e tarjouksesta. Casting Creme Gloss on 10 euroa Prismassa ja hoitoaineita saa Lykosta välillä hyvillä alennuksilla, mm. Olaplexia ja Eleven Australiaa. Tai kempparistakin saa monia hyviä tuotteita halvalla. Youtubesta voi katsoa videoilta tekniikoita joilla saa hyvää jälkeä.
miksi luulet että kampaajat käy kolmen vuoden koulutuksen jos kerran youtube videoita katsomallakin saa hyvää jälkeä?
ehkä niiden kannattaisi katsoa youtube videoita, koska osa koulunkäyneistä leikkaa ihan surkeasti
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten hiusten latvojen tasaaminen maksaa enemmän kuin miesten hiusten leikkaus? Latvojen tasaus kestää 10 min max.
koska naiset tuntevat itsensä sitä arvokkaammaksi, mitä enemmän he haaskaavat rahaa itseensä.
naiset haluavat maksaa 200e kampaamokäynnistä. rahan haaskaamisesta tulee naisille hyvä olo.
jos kampaaja velottaisi 28e, niin naiset eivät enää menisi uudelleen siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajan kuluja: alv 25 %, YEL 25 %, verot ja muut vakuutukset, tilavuokra, välineet (luuletteko että ammattilainen ostaa saksensa Prisman keittiösastolta?) ja niiden huolto sekä tarvikkeet. Perustakaa saatana itse oma kampaamo ja katsokaa mihin hintaan kannattaa tarjota palvelua asiakkaille.
Mitä se asiakkaille kuuluu, mitä ne sun kulut on? Ei muutkaan yrittäjät syyllistä asiakaskuntaansa avaamalla kulurakennettaan. Josset pärjää kilpailussa mukana, lopeta sitten.
Arvonlisävero on yrittäjällä läpikulkuerä, jonka maksaa asiakas ja se peritään oston yhteydessä ja yrittäjä sen vain tilittää verottajalle. Ihan samalla tavalla kuin palkjatuloista maksetaan veroa ja sen vain tilittää työnantaja.
Ei asiakas ajattele sitä noin. Asiakas ajattelee hintaa kokonaisuutena johon myös alv kuuluu mukaan. Ei asiakasta kiinnosta mikä osa menee suoraan valtiolle ja mikä jää itse kampaajalle. Jos hinta on liian kallis niin asiakas ei tule palveltavaksi. Sillon myös kampaajalle käteen jäävä osuus on nolla ja jos näitä asiakkaita on paljon jotka eivät tule asiakkaaksi liian kalliin hinnan takia niin kampaaja saa laittaa lapun luukulle.
Mites se bisnes sitten pyörii jos on liian halvat hinnat? Ilmaiseksiko pitäisi asiakasta palvella?
Kampaajani on hyvä. Ymmärrän, ette kulut on maksettava. Hän tekee hiuksistani kauniit, itse en siihen pystyisi. Liikaa en silti maksaisi. Jos ei ole varaa kampaajaan, sitten ei ole. Itse ostan vähemmän vaatteita, herkuttelen vähemmän ym. että pääsen kampaajalle. Mitä kukakin haluaa etusijalle pistää. Mm. sijainti, vuokra ja kampaajien määrä vaikuttavat myös hintoihin. En tosin ymmärrä noita hintoja liian alas polkeva naisyrittäjiä millään alalla, jotka eivät tajua, että myös siitä johtuu, että miehen euro on arvokkaampi. Miesyrittäjät ovat aina kalliita. Usein naiset tekevät sen ongelman ihan itse.
Hirveitä hintoja. Siksi oon käynyt viimeiset 15 vuotta parturilla ihan vaan perus hiustenleikkuussa (polkkamallin tasapitkät hiukset) Sinä aikana hinta on noussut 18 eurosta 26 euroon.
Taitava leikkaamaan, ikäiseni eli n. 60-vuotias nainen ja pieni parturiliikkeensä, ilman ajanvarausta.
Tulos on ihan hyvä ja hiusten väri myös ok niin ei mitään värjäyksiä tarvitse. Kivasti harmaita raitoja jo päässä
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin pelkkä pitkien hiusten lyhennys on 65e. Mikä on miekestäni törkeä hinta parin minuutin työstä.
miksi käyt riistopaikassa? tuolla hinnalla saa monet fiskarsit, joilla voi kerran vuodessa ihan itse latvoja pätkiä.
Neljän päivän kaupunkiloma Euroopassa. Ostat vielä kampaamokäynnin jälkeen niin paljon tavaraa kuin lentolippu antaa myöden.Kotona voit laskea kuinka paljon tienasit lomaillessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus ilman värjäystä 28€
Pitkien hiustenko? Paljonko siihen menee aikaa ja paljonko luulet kampaajalle jäävän käteen, kun hän vähentää 28 eurosta pakolliset kulut? Pelkkä on YEL on yli 20 % työtuloista.
Pitkän tukan leikkaus voi olla ihan että kampaa taakse ja vetää latvat suoraan poikki, 5 min homma
Meillä leikataan kotona, en maksa kampaamon ryöstöhintaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska naiset tuntevat itsensä sitä arvokkaammaksi, mitä enemmän he haaskaavat rahaa itseensä.
naiset haluavat maksaa 200e kampaamokäynnistä. rahan haaskaamisesta tulee naisille hyvä olo.
jos kampaaja velottaisi 28e, niin naiset eivät enää menisi uudelleen siihen paikkaan.
Väärin. En mistään työstä kampaamossa suostuisi maksamaan 200 e, en !
Värjäys kasvivärillä korona maksaa alle 20 e ja latvojen tasaus vie 5 min. Kasviväri on hiuksille ystävällinen
Monasti näkee että varsinkin usein blondatuilla on hiusraja melkein päälaella
Repikää siitä
Kuulostaa paljolta
Käyn kampaajalla muutaman kerran vuodessa ja leikkaus on maksanut 25€ (huonot latvat pois)
Hiukseni ovat olkapäille asti ja en värjää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaako halvat irakilaiset parturit naisten hiuksia? Ottavat vaan 15 e miesten hiusten leikkauksesta täällä Helsingissä
No ei varmaan leikkaa jos ovat PARTUREITA. Ovat todella nopeita töissään, että sinne ei sitten mennä mitään hidasta ja hemmottelevaa palvelua odottamaan. Hiuksia ei myös usein pestä, niistä tulee lisähintaa.
Mulle kelpaisi latvojen tasaukseen nopea leikkaus ja 10 minuutissa ulos. En tarvitse hiusten pesua enkä mitään hidasta hemmotteleva palvelua. Näitä ei oikein vaan naisille ole olemassa vaikka kysyntää olisi varmasti.
On se kampaajalla käynti aivan järkyttävän kallista nykyään. Itselläni tukka olkapäille: Väri ja leikkaus (tasataan latvoja) maksaa täällä ison kaupungin kampaamoissa noin 150 euroa. Se on niin iso raha, että värjään nykyään itse tukkani ja käyn kampaajalla ehkä pari kertaa vuodessa.