Tyviväri ja (pitkien) hiusten leikkaus 105 euroa, onko tämä sinusta paljon vai vähän? Eikö hetki sitten tämmöinen maksanut 65-85 euroa?
Ja en nyt puhu pk-seudun hinnoista enkä hienoista trendikampaamoista. Min itse vähön yllättynyt että noin paljon, kuinka paljon sinun kampaamossa sama maksaa?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Suomen ylisuuri verotus tekee tätä, että haetaan hiusvärit marketista ja vaihdetaan itse renkaat autoon. Muualla keskituloisella on varaa ostaa palveluita, Suomessa tehdään itse ja yrityksillä ole varaa edes palkata työntekijöitä. Ainoa ratkaisu on ajaa tätä liian kattavaa sosiaaliturva- ja palveluyhteiskuntaa alas. Jaettu köyhyys ole kenenkään etu.
Aika ok hinnalta kuulostaa, omalla kampaajalla n. 150 e.
Onko politiikka pakko sekoittaa joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus ilman värjäystä 28€
Sama täällä meilläpäin minun käymässä kampaamossa pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajan kuluja: alv 25 %, YEL 25 %, verot ja muut vakuutukset, tilavuokra, välineet (luuletteko että ammattilainen ostaa saksensa Prisman keittiösastolta?) ja niiden huolto sekä tarvikkeet. Perustakaa saatana itse oma kampaamo ja katsokaa mihin hintaan kannattaa tarjota palvelua asiakkaille.
Fiskarsin kampaamosakset olivat 22 e ja Jaguarin ohennussakset 55 e tarjouksesta. Casting Creme Gloss on 10 euroa Prismassa ja hoitoaineita saa Lykosta välillä hyvillä alennuksilla, mm. Olaplexia ja Eleven Australiaa. Tai kempparistakin saa monia hyviä tuotteita halvalla. Youtubesta voi katsoa videoilta tekniikoita joilla saa hyvää jälkeä.
miksi luulet että kampaajat käy kolmen vuoden koulutuksen jos kerran youtube videoita katsomallakin saa hyvää jälkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin käymästä kampaajalla reilu vuosi sitten, kun yli 2cm latvoista olikin yhtäkkiä "mallinmuutosleikkaus", ja hinta tuplat. En pystynyt hyväksymään hintaa, koska mun pitkä tukka on mallia "pese ja pidä", eli ei mitään muotoilua missään osassa tms., ja pituus olisi vielä reilun lyhennyksen jälkeenkin ollut yli olkapäiden.
Sama homma mulla. Itse saksin pitkien hiusten latvat viiteen minuuttiin, ei se ihan niin nuukaa ole että onko millintarkasti suorassa kun ovat aina kiinni. En suostu tuosta hommasta maksamaan useita kymmeniä euroja kampaajalle niin en enää käy.
Mulla hiukset lantiolle niin ei onnistu itse leikkaaminen
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitkien hiusten leikkaus eroaa lyhyisiin hinnaltaan. Kaikenpituisissa hiuksissa on latvat.
sää oot latvasta lahopää.
muotoilu maksaa, tekniikat, millä välineillä, minkälaisilla saksilla, malli-kokonaisuus- syvänsäkin tyyppik kuulehan hoi...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitkien hiusten leikkaus eroaa lyhyisiin hinnaltaan. Kaikenpituisissa hiuksissa on latvat.
Eikö tuossa värjättykin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaajan kuluja: alv 25 %, YEL 25 %, verot ja muut vakuutukset, tilavuokra, välineet (luuletteko että ammattilainen ostaa saksensa Prisman keittiösastolta?) ja niiden huolto sekä tarvikkeet. Perustakaa saatana itse oma kampaamo ja katsokaa mihin hintaan kannattaa tarjota palvelua asiakkaille.
Mitä se asiakkaille kuuluu, mitä ne sun kulut on? Ei muutkaan yrittäjät syyllistä asiakaskuntaansa avaamalla kulurakennettaan. Josset pärjää kilpailussa mukana, lopeta sitten.
Arvonlisävero on yrittäjällä läpikulkuerä, jonka maksaa asiakas ja se peritään oston yhteydessä ja yrittäjä sen vain tilittää verottajalle. Ihan samalla tavalla kuin palkjatuloista maksetaan veroa ja sen vain tilittää työnantaja.
Ei asiakas ajattele sitä noin. Asiakas ajattelee hintaa kokonaisuutena johon myös alv kuuluu mukaan. Ei asiakasta kiinnosta mikä osa menee suoraan valtiolle ja mikä jää itse kampaajalle. Jos hinta on liian kallis niin asiakas ei tule palveltavaksi. Sillon myös kampaajalle käteen jäävä osuus on nolla ja jos näitä asiakkaita on paljon jotka eivät tule asiakkaaksi liian kalliin hinnan takia niin kampaaja saa laittaa lapun luukulle.
Mites se bisnes sitten pyörii jos on liian halvat hinnat? Ilmaiseksiko pitäisi asiakasta palvella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan permiksestä kampaajallani 65 euroa. Mitä lie muut jutut hänellä maksaa, mutta koskan mikään ei ole maksanut yli tuota summaa. Tosin minulla on pitkä asiakas suhde jo viime vuosituhannelta saakka.
Tuo ihan stadin keskustassa.
jokin mummun lyhyt perusakkamallitynkä se wanhan ajan yhden rullatyypin permis- joo ulla-raija tekköö
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pitkät hiukset kun ei ole varaa kampaajaan. Olen lyhyt ja lihava 50 v nainen hiukset nutturalla vaan koko ajan tämän vuoksi. Olen vuosia haaveillut kampanjasta ei ole varaa. Ketään ei ole auttamaan latvojen leikkaamisessa. Tämä masentaa todella paljon ja vanhentaa olemusta.
Katso Youtubesta miten leikataan pitkien hiusten latvat. Sen pystyy hyvin tekemään itse.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaako halvat irakilaiset parturit naisten hiuksia? Ottavat vaan 15 e miesten hiusten leikkauksesta täällä Helsingissä
No ei varmaan leikkaa jos ovat PARTUREITA. Ovat todella nopeita töissään, että sinne ei sitten mennä mitään hidasta ja hemmottelevaa palvelua odottamaan. Hiuksia ei myös usein pestä, niistä tulee lisähintaa.
OHO ! Kolmen viikon ruokaraha joutavointiin ! Luulisi karvojen pysyvän päässä muutenkin ? Kokoomuslaisten narsistisia kotkotuksia lienee.
Vierailija kirjoitti:
Sekin miten määritetään lyhyet,puolipitkät ja pitkät hiukset. Tappelin kampaajan kanssa,hänen mielestä mulla oli pitkät hiukset ja mä sanoin puolipitkät. Eivät edes yltäneet olkapäille. Itse koen pitkät ainakin puoleen selkään tai ainakin lapaluusta ohi.
lapaluu on se pitkä. extra pitkä on sen yli. puoli pitkä olkapäät, polkka niskataipeeseen. nyt kampaamoiden sivuilla ihan kuvat noille.
mutta jos kerran ne raidat koko pituus, sitten jatko halvempaa kun tyvi vain.
onko moni saanut käteisellä kuittitomasti edullisemmin.... yksityinen omistaja sopii näinkin, kaikki voittaa.
Vähän. Maksoin juuri 138 €, lisänä vielä 20 € hoitokäsittely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä saatte ihmetellä, kun asiakkaiden käyntiväli harvenee ja harvenee ja osa lopettaa käymästä kokonaan. On siinäkin joku kipuraja paljonko asiakkaalta voi kyniä peruspalveluista.
milloin on kynimistä. se on työ, tilat, aika, palkat, sos maksut, verot, materiaalikulut, siivous, irtaimisto... kaikki pitää kattaa ja elää itsekin- se unohtuu sultakin
toki on niitä jotka ylihinnoitteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiskarsin kampaamosakset olivat 22 e ja Jaguarin ohennussakset 55 e tarjouksesta. Casting Creme Gloss on 10 euroa Prismassa ja hoitoaineita saa Lykosta välillä hyvillä alennuksilla, mm. Olaplexia ja Eleven Australiaa. Tai kempparistakin saa monia hyviä tuotteita halvalla. Youtubesta voi katsoa videoilta tekniikoita joilla saa hyvää jälkeä.
miksi luulet että kampaajat käy kolmen vuoden koulutuksen jos kerran youtube videoita katsomallakin saa hyvää jälkeä?
Kampaajan pitää osata lukemattomia eri tekniikoita leikkauksiin, sävytyksiin, käsittelyihin permanenteista suoristuksiin, kampauksiin ja jopa muihin erikoispalveluihin asti. Minä kun tiedän itse mitä haluan hiuksiini saan sen helposti, koska kyse on yhdestä henkilöstä, yhdestä hiustyypistä, yhdestä tarpeesta ja minä itse vastaan siitä mitä hiuksilleni teen.
Tämä on kuin sanottaisiin, että pitää käyttää tilitoimistoa jos meinaa maksaa laskut. Kyllä varmaan jos on kyse suuryrityksestä, mutta joku yksittäinen kadunmies maksaa ne ihan hyvin itsekin ja opettelee vaikka budjetoimaan ilman, että sitä varten tarvitaan kaupallisia opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin miten määritetään lyhyet,puolipitkät ja pitkät hiukset. Tappelin kampaajan kanssa,hänen mielestä mulla oli pitkät hiukset ja mä sanoin puolipitkät. Eivät edes yltäneet olkapäille. Itse koen pitkät ainakin puoleen selkään tai ainakin lapaluusta ohi.
puolipitkät on lapaluiden alapuolelle. pitkät on perseeseen asti. jos ei tarvitse pöntöllä istuessa varoa hiusten kastumista, niin eivät ole pitkät.
ahneet kampaajat tietenkin rahastavat pitkien mukaan jo mielellään 15cm pitkistä hiuksista.
sulla on väärä mitoitus. siksi on netissä sekä kampaamoiden sivuilla piirroskuvina mitä tarkoitetaan milläkin pituudella.
lapaluut jos sulla edes sellaisia on- ovat pitkät hiukset.
sitten lapaluista alas ovat extra pitkät.
olkapäät ovat puolipitkät,
niskataive on polkka.
ääliöille ihan kuvan kera kun just tekevät ajanvaraukseen omia tulkintojaan mikä hänellä muka on.
Asun Helsingissä ja kerron silti hinnat vertailun näkökulmasta:
Olen käynyt samalla kampaajalla 20 vuotta. Viimeiset 6-7 vuotta olen ottanut raitoja ja leikannut. Alkuun hinta oli 110-120 e, nykyään 140 e.
Täälläpäin pelkkä pitkien hiusten lyhennys on 65e. Mikä on miekestäni törkeä hinta parin minuutin työstä.
Vierailija kirjoitti:
Tyvivärin sutiminen yhdellä värillä ja hiusten tasoitus kestää noin tunnin, ihan maksimissaan puolitoista jos leikataan enemmän kerroksia tms. Kyllä siinä kampaaja tuntipalkoille pääsee. Ei ole kuitenkaan aivokirurgista kysymys.
liiketilan vuokrat, vakuutukset moninaisesti, työvälineiden huolto jopa monta sataa, uudet sakset monta sataa, materiaaliaineet, pyykkihuolto, siivous, sos maksut-palkat, veroaaa, jne.. eli riisuttu raha, kolikot jäi.
vai käteisellä ilman kuittia- saapi paljonkii palvelua omistajalta jopa edullisemminkin kuin kuitin kera.