Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyviväri ja (pitkien) hiusten leikkaus 105 euroa, onko tämä sinusta paljon vai vähän? Eikö hetki sitten tämmöinen maksanut 65-85 euroa?

Vierailija
26.03.2026 |

Ja en nyt puhu pk-seudun hinnoista enkä hienoista trendikampaamoista. Min itse vähön yllättynyt että noin paljon, kuinka paljon sinun kampaamossa sama maksaa?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyvivärin sutiminen yhdellä värillä ja hiusten tasoitus kestää noin tunnin, ihan maksimissaan puolitoista jos leikataan enemmän kerroksia tms. Kyllä siinä kampaaja tuntipalkoille pääsee. Ei ole kuitenkaan aivokirurgista kysymys.

Vierailija
42/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan kuluja: alv 25 %, YEL 25 %, verot ja muut vakuutukset, tilavuokra, välineet (luuletteko että ammattilainen ostaa saksensa Prisman keittiösastolta?) ja niiden huolto sekä tarvikkeet. Perustakaa saatana itse oma kampaamo ja katsokaa mihin hintaan kannattaa tarjota palvelua asiakkaille.

Mitä se asiakkaille kuuluu, mitä ne sun kulut on? Ei muutkaan yrittäjät syyllistä asiakaskuntaansa avaamalla kulurakennettaan. Josset pärjää kilpailussa mukana, lopeta sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin käymästä kampaajalla reilu vuosi sitten, kun yli 2cm latvoista olikin yhtäkkiä "mallinmuutosleikkaus", ja hinta tuplat. En pystynyt hyväksymään hintaa, koska mun pitkä tukka on mallia "pese ja pidä", eli ei mitään muotoilua missään osassa tms., ja pituus olisi vielä reilun lyhennyksen jälkeenkin ollut yli olkapäiden. 

Ite kasvatin vuosia hiuksia ja kävin parin kk välein leikkauttamassa rispaantuneen latvan pois. Kuitenkaan kampaajat eivät ikinä ymmärtäneet kunnolla kun sanoin kasvattavani hiuksia vaan leikkasivat liikaa. 

Aloin itse leikata latvaa käyttämällä kampaamosaksia ja tekemällä ns. yksisarvisleikkauksen jolla saan myös kerroksia. Ihan puolessa vuodessa tukka on kasvanut pitkälti yli olkapäiden. Kampaajat eivät ilmeisesti ymmärrä, että taipuisa hiuslaatu ei ole huonokuntoinen vaan kuiva ja ettei sitä kuivaa osuutta ole pakko leikata pois. 

Sen sijaan riittää, että sitä kosteuttaa oikeilla aineilla niin se menee laineille. Kampaaja taas leikkelee kaiken "kuivan" pois, ottaa föönin käteen ja vielä käsittelee loput 60-luvun tyyliseksi palloksi. Näyttää tosi hyvältä jollain hippityylisellä boheemilla tyypillä joka haluaa pese ja pidä-tukan. 

Vierailija
44/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon maksanut jo vuosia 165€. En muista aikaa että alle 100€ ois onnistunut.

Vierailija
45/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on paljon. Etenkin siksi, että leikkaustulos on nykyään täysin luokatonta.

Siksi leikkaan itse pitkät ja lyhyet hiukset meidän perheessä.

Ja sen kyllä huomaa.

Huomaa kyllä tosiaan pankkitilin saldossa. 

Vierailija
46/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ylisuuri verotus tekee tätä, että haetaan hiusvärit marketista ja vaihdetaan itse renkaat autoon. Muualla keskituloisella on varaa ostaa palveluita, Suomessa tehdään itse ja yrityksillä ole varaa edes palkata työntekijöitä. Ainoa ratkaisu on ajaa tätä liian kattavaa sosiaaliturva- ja palveluyhteiskuntaa alas. Jaettu köyhyys ole kenenkään etu.

Aika ok hinnalta kuulostaa, omalla kampaajalla n. 150 e.

Vierailija
47/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaajan kuluja: alv 25 %, YEL 25 %, verot ja muut vakuutukset, tilavuokra, välineet (luuletteko että ammattilainen ostaa saksensa Prisman keittiösastolta?) ja niiden huolto sekä tarvikkeet. Perustakaa saatana itse oma kampaamo ja katsokaa mihin hintaan kannattaa tarjota palvelua asiakkaille.

Fiskarsin kampaamosakset olivat 22 e ja Jaguarin ohennussakset 55 e tarjouksesta. Casting Creme Gloss on 10 euroa Prismassa ja hoitoaineita saa Lykosta välillä hyvillä alennuksilla, mm. Olaplexia ja Eleven Australiaa. Tai kempparistakin saa monia hyviä tuotteita halvalla. Youtubesta voi katsoa videoilta tekniikoita joilla saa hyvää jälkeä. 

Vierailija
48/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hinta on 105€ niin valtion budjettiin siitä otetaan arvonlisäveron n. 22€ eli parturille jää noin 83 euroa ja siitä 83€  maksetaan palkat, vedet, vakuutukset, materiaalit, tilan vuokra jne. 

Vierailija
49/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkasin käymästä kampaajalla reilu vuosi sitten, kun yli 2cm latvoista olikin yhtäkkiä "mallinmuutosleikkaus", ja hinta tuplat. En pystynyt hyväksymään hintaa, koska mun pitkä tukka on mallia "pese ja pidä", eli ei mitään muotoilua missään osassa tms., ja pituus olisi vielä reilun lyhennyksen jälkeenkin ollut yli olkapäiden. 

Sama homma mulla. Itse saksin pitkien hiusten latvat viiteen minuuttiin, ei se ihan niin nuukaa ole että onko millintarkasti suorassa kun ovat aina kiinni. En suostu tuosta hommasta maksamaan useita kymmeniä euroja kampaajalle niin en enää käy.

Vierailija
50/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiin hiuksiin vaaleat raidoitukset ja latvojen tasaus maksoi yli 300e n.vuosi sitten. Olihan se kallista ja kampaajalla meni koko hommassa useampi tunti mutta lopputulos oli todella hyvä. Raidoituksissa menee aikaa ja kaikki kampaajat eivät osaa sitä hyvin. Kerran kävin halvemmalla joka otti 150e ja lopputulos oli karmea. Vaalennusaine ns.karkasi ja levisi tyvestä ja pää oli kuin tiikerillä. Teki myös paksuja raitoja vaikka toivoin paljon ohuita. Vaalea ei ollut vaaleaa vaan kellertävää.

Olen vuosien aikana käynyt useilla kampaajilla ja vaalennustyöt ei vaan kaikilta onnistu. Arvostan kampaajia joilla on se taito ja silmää erilaisille värjäyksille. Itse en osaa joten oikein mielelläni maksaisin muutaman kerran vuodessa tuon 300e.

Tällä hetkellä työttömänä joten ei ole varaa käydä kampaajalla ollenkaan mutta heti kun töihin pääsen niin haluan siistit hiukset ja piristystä hiuksiin.

Vierailija
51/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hintaa joka on ihan sama hki-utsjoki.  miksi kysyt tyhmiä, ihan kuin laki sanoo xx hinta joka paikassa.

mutta kampaamoiden- palkat, sos maksut, vesi maksaa tooosi paljon, sähkö, liikekulut,vakuutukset, materiaalit, sakset maksaa  pikku palkan verran- saati niiden teroituspalvelut montasataa jne.

tyven pituus- ainemenekki- pitkienkin hiusten muotoilun voi tehdä monella tapaa, sulkalatvaa, tikuttamista, ehkä kerroksia vai tasaus.

voit googlata ja tehdä hintavertailua, jopa joskus kannattaa siirtyä esim lähikuntaan. hki- espooseen, jyväskylästä laukaalle- se matkakulu jää vähäisemmäksi.

hae oppilastöitä kampaamoista tai oppilaitoksista.

ne joille kerran tehdään esim vaalennusraidat ja maksaa 24e pitkät, mutta sitten 3kk kuluttua onkin tyvi enää 150e. toki joskus pitää sitä latvaakin  entrata,mutta monta käyntiä tyvikorjauksella menee.

joo hinnat vaihtelevat  ja tarkistaaina hinnanmuutokset. sain juuri tyviraidan näköalapaikat pikkutarkkaa käsityötä-piiitkä vaalennusaika vaaditaan ja pehkon välit vapaalla kädella, siinäkin tyvi vain,,siellä riittää yleisvaalennus kun paksu tukka .  130e ,ei leikkaus-muotoilu- jos muotoilua vähän- olisi lisä ollut 19e..

tuokin on huomioitava kuten ajankäyttö.  punapigmenttisellä vaalentuminen kestäääääääää ja silloin ei voi palvella muita, eli tuottavintahan kampaajalle olisi lukuisat leikkaukset vain- miesten eritoten.

huomioi myös peruutusajat timmasta.... kivaa kevättä sulle

Vierailija
52/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se asiakkaille kuuluu, mitä ne sun kulut on? Ei muutkaan yrittäjät syyllistä asiakaskuntaansa avaamalla kulurakennettaan. Josset pärjää kilpailussa mukana, lopeta sitten. 

Arvonlisävero on yrittäjällä läpikulkuerä, jonka maksaa asiakas ja  se peritään oston yhteydessä ja yrittäjä sen vain tilittää verottajalle. Ihan samalla tavalla kuin palkjatuloista maksetaan veroa ja sen vain tilittää työnantaja. 

Vierailija
53/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolipitkien hiusten leikkaus lähes 200e.

Missä on noin kallis?

Vierailija
54/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin miten määritetään lyhyet,puolipitkät ja pitkät hiukset. Tappelin kampaajan kanssa,hänen mielestä mulla oli pitkät hiukset ja mä sanoin puolipitkät. Eivät edes yltäneet olkapäille. Itse koen pitkät ainakin puoleen selkään tai ainakin lapaluusta ohi.

Pitkien hiusten leikkaus on sitä paitsi paljon nopeampaa kuin lyhyiden koska yleensä se on vain latvojen tasauksesta eikä mitään muuta. Lyhyissä hiuksissa on yleensä joku malli mikä pitää leikata. Pitäisi olla aikaveloitus kuten miesten parturissa.

Vierailija
55/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi köyhää on joo mutta silti ol varaa maksaa ne 100e leikkaukset ja 500e vaalennuskäsittelyt...

Vierailija
56/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy hinta ovella.

kysy hinta netistä tai soita toki käynti ja konsultaatiokin hyvä , näkee paksuuden pituuden tms ongelmat, ehkä ajankäytön ,osataan määrittää hinta täsmällisemmin joka poikkeaakin listahinnoista.

Vierailija
57/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvonlisävero on yrittäjällä läpikulkuerä, jonka maksaa asiakas ja  se peritään oston yhteydessä ja yrittäjä sen vain tilittää verottajalle. Ihan samalla tavalla kuin palkjatuloista maksetaan veroa ja sen vain tilittää työnantaja. 

Ei asiakas ajattele sitä noin. Asiakas ajattelee hintaa kokonaisuutena johon myös alv kuuluu mukaan. Ei asiakasta kiinnosta mikä osa menee suoraan valtiolle ja mikä jää itse kampaajalle. Jos hinta on liian kallis niin asiakas ei tule palveltavaksi. Sillon myös kampaajalle käteen jäävä osuus on nolla ja jos näitä asiakkaita on paljon jotka eivät tule asiakkaaksi liian kalliin hinnan takia niin kampaaja saa laittaa lapun luukulle.

Vierailija
58/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset kun ei ole varaa kampaajaan. Olen lyhyt ja lihava 50 v nainen hiukset nutturalla vaan koko ajan tämän vuoksi. Olen vuosia haaveillut kampanjasta ei ole varaa. Ketään ei ole auttamaan latvojen leikkaamisessa. Tämä masentaa todella paljon ja vanhentaa olemusta.

Vierailija
59/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolipitkien hiusten leikkaus lähes 200e.

en usko, vaikka olisi pitkien ns muotoilua. sulkamaista latvaa, tikkumaista pystylatvaa, kerroksia vai tasaus viivoittimella. silti tuo 200e ei ole todellista. voit osoittaa kampaamon yhteystiedot ja netissä on heidän hinnasto sekä palvelut.

Vierailija
60/93 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaako halvat irakilaiset parturit naisten hiuksia? Ottavat vaan 15 e miesten hiusten leikkauksesta täällä Helsingissä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän