Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕
Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕
Kommentit (97)
TAASKO TOI IDIOOTTI LEVITTÄÄ NOITA KUVIA TÄÄLLÄ, BANNI PYYDETTY.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Eikö tahattomasti lapsettomien kommentit kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Äitiys on niin ihana asia, että jokaisen naisen tulisi saada se kokea.
Jos pääsisin aikakoneella takaisin, en taatusti tekisi yhtään lasta. Nyt niitä on 3, jo aikuisia.
Kaikista eniten haluaisin saada uuden mahdollisuuden elää elämäni. Omat lapset eivät siihen kuulu.
Minä olen aina inhonnut lapsia, en edes ole leikitellyt ajatuksella, että niitä hankkisin. Jos julkiseen liikennevälineeseen tulee/tuodaan lapsilauma samaan vaunuun kuin jossa itse olen, poistun paikalta ja vaihdan toiseen kulkuvälineeseen ellen ole kiireinen. Ehkä olisin miehenä suostunut lapsen isäksi, en voi tietää. Minusta raskaana oleva nainen näyttää pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Mielenkiintoinen tuo ikähaarukka, kun 50-vuotiailla saattaa olla kyllä lapsia, mutta ei välttämättä enää pikkulapsia. Eli lapsellisetkin ihmiset ovat tyytyväisiä elämäänsä ja voivat hyvin vain silloin, kun lapset ovat pieniä (alle 7-v) ja tyytyymättömyys kasvaa lastenkin kasvaessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Eikö tahattomasti lapsettomien kommentit kelpaa?
Ilmeisesti hänellä ei ole tarvetta manipuloida heitä.
Manipuloiva henkilö = läpinäkyvä, vähemmän fiksu ihminen
Olen aina inhonnut lapsia ja kaikkea niihin liittyvää. Voi vain kuvitella millainen lapsuus olisi ollut lapsella, jonka äiti ei olisi häntä ikinä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Keksin noin miljoona muuta tapaa viettää aikaani kuin harrastaa keskinkertaista seksiä kolme minuuttia jonkun ukon kanssa, sitten turvota palleroksi, puskea itsestäni elävä olento ulos ja olla siitä vastuussa loppuelämäni. Eikä sen vaihtoehdon edes tarvitse olla ura.
Niinpä.
Ihan kuin molempia ei voisi saada. Varmaan joo raskautuminen aiheuttaa nykyään potkut ja työnteko tekee hedelmättömäksi.
Tuhoisa halu. Naisetkin voisi kieltäytyä haluistaan.
Vierailija kirjoitti:
Palkkion voisi maksaa korkeasti koulutetuille äideille. Niiden pitäisi lisääntyä, eikä jonkun peruskoulun varaan jääneen äidin. Yhtwiskunnan tulee edistää hyvää käytöstä ja moraalia.
Ja ison
Kammosin jo nuorena ajatusta vauvasta, joka vaatii koko ajan jotain ja huutaa raivokkaasti. Työ ei siihen verrattuna kuulostanut pahalta, siitä kun saa rahaakin.
Lapset tuo elämään niin paljon tarkoitusta ja mielekkyyttä, ettei sitä kaikki nuorena arvaakaan. Vasta vanhempana huomaa, että onpa heistä vaan ollut kertakaikkisen paljon iloa. On ollut koko ajan. Eli olen samaa mieltä kuin ap, hommatkaa lapsia jos vain saatte.
Hanki lapsia. Usko minua vanhempaa naista. Tai kadut
Lasten myötä opin tietämään, mitä sellainen rakkaus on, että on valmis kuolemaan jonkun toisen puolesta.
Rakastan miestäni paljon, mutta en kuolisi hänen vuokseen. Mutta lapset, heidän vuokseen antaisin henkeni hetkeämään miettimättä jos sellainen valintatilanne tulisi.
Ei ole suurempaa rakkautta olemassa.
Mielenkiintoinen tutkimus
Ja totta
Vanhemmat ovat onnellisia 🥰🥰