Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin surullista, kun jotkut ostavat merkkilaukkuja ja muuta turhaa kallista

Vierailija
25.03.2026 |

Ja luulevat, että se on hienoa.

Millainen elämä on tuollaisten valintojen takana?

Kommentit (237)

Vierailija
181/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekkoa voi ostaa Vintedistä parilla kympillä. Ei se ole merkkilaukku!

Ystävälläni on kaapissa luikkarin monogrammeja. Ostohinta kymppitonnilla. Nyt niiden arvo on satasia, koska kukaan itseään kunnioittava ei halua pitää niitä.  Ehkä pissikset maalla voisi ostaa niitä, muualla ne on vain noloja. 

Vierailija
182/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korssin laukut on aika kestäviä. Ainakin ennen oli. Nyt uudemmista en tiedä. Ja Marimekon laukkujakin mulla on pari. Nekin aikoja sitten ostettuja ja kestäviä. En ymmärrä mitä vikaa siinä on jos käyn Korssin laukku olalla Lidlissä? 

Ei mitään! Eihän se ole edes mikään merkkilaukku. Puhe lienee parin tonnin laukuista. Että onko ihan hintansa väärti vai lähinnä statussymboli ja kusetus. 😅

Tätä. Esimerkiksi nyt hittinä oleva Row Margaux maksaa 4700 euroa. Ja minä veikkaa, että se on so last season 3 vuoden päästä eikä edes säilytä arvoaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusneuvojana olen huomannut, että mitä kirkuvammat logot, sitä yksinkertaisempi ihminen. Hiljainen luksus on juuri sitä, mitä kunnon luksus on, yksityisyyttä, makua ja tyyliä. Ja siihen ei vaikuta aina edes hintalappu.

Sijoitusneuvojia käyttävät ihmiset ovat yksinkertaisia.

Vierailija
184/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korssin laukut on aika kestäviä. Ainakin ennen oli. Nyt uudemmista en tiedä. Ja Marimekon laukkujakin mulla on pari. Nekin aikoja sitten ostettuja ja kestäviä. En ymmärrä mitä vikaa siinä on jos käyn Korssin laukku olalla Lidlissä? 

Ei mitään! Eihän se ole edes mikään merkkilaukku. Puhe lienee parin tonnin laukuista. Että onko ihan hintansa väärti vai lähinnä statussymboli ja kusetus. 😅

No hyvä. Tuossa joku nimittäin kommentoi, että ei sais mennä Lidliin Korssin tai Marimekon laukun kanssa ainakaan Prisman vaatteissa!

Vierailija
185/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin selvisi vasta ketjussa, että Kors on surkea halpislaukku :D  Kuten kerroinkin, se oli eka ns. merkkilaukkuni, iso laukku lentokoneeseen ja on edelleen kuin uusi. Paksua nahkaa ja erittäin laadukas. En yhtään muista mitä se maksoi. Kukaan ei kertonut mitkä ovat sitten näitä oikeita merkkilaukkuja, jos Kors ei kerran ole? Minulla on tällä hetkellä Coach käsilaukkuna. Tosi nätti pieni laukku, jonka ostin heräteostoksena, koska tykkään hevoslogosta ja laukun ulkonäöstä. Sekin on paksua nahkaa ja hyvin laadukas, ollut käytössä noin viisi tai kuusi vuotta. Pyyhin sen säännöllisesti nahanhoitoaineella käsitellyllä pyyhkeellä. 

Vierailija
186/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusneuvojana olen huomannut, että mitä kirkuvammat logot, sitä yksinkertaisempi ihminen. Hiljainen luksus on juuri sitä, mitä kunnon luksus on, yksityisyyttä, makua ja tyyliä. Ja siihen ei vaikuta aina edes hintalappu.

Sijoitusneuvojia käyttävät ihmiset ovat yksinkertaisia.

Tämäkin on totta. Sitten on myös ihmisiä, jotka eivät ole niin kiinnostuneita sijoittamisesta, vaikka rahaa on jo monen sukupolven ajalta. Tällöin heidät ohjaan rahastonhoitajille. 

Vierailija
187/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin jokin aika sitten LV:n ison Neverfull-laukun. Yritin etsiä muita samanlaisia isoja laukkuja, jotka eivät olisi nahkaa (tulee tuossa koossa aikalailla enemmän painoa). Eipä oikein halvempia löytynyt, jotka olisivat tarpeeseeni sopivia. Ja pitkään tätä mietin juurikin siksi, ett laukku huutaa merkkiään aika lujaa, mutta onneksi ostin. Paras ja toimivin laukkuni kaikkeen käyttöön. Jos sitä vain olisi saanut ihan yksivärisenä mustana/ruskeana, niin olisin ostanut sen jo paljon aikaisemmin. Liikaa painoi päässäni juuri tuo mitähän muut nyt ajattelee, mutta onneksi pääsin siitä yli, tämä laukku helpottaa elämääni niin paljon. Muutenhan olen tyyliltäni sellainen kirppispukeutuja, mutta tykkään siitä kontrastista.

Vierailija
188/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä. Tuossa joku nimittäin kommentoi, että ei sais mennä Lidliin Korssin tai Marimekon laukun kanssa ainakaan Prisman vaatteissa!

No lidlissä hiihtää monenmoista. 🤣

Vierailija
189/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin jokin aika sitten LV:n ison Neverfull-laukun. Yritin etsiä muita samanlaisia isoja laukkuja, jotka eivät olisi nahkaa (tulee tuossa koossa aikalailla enemmän painoa). Eipä oikein halvempia löytynyt, jotka olisivat tarpeeseeni sopivia. Ja pitkään tätä mietin juurikin siksi, ett laukku huutaa merkkiään aika lujaa, mutta onneksi ostin. Paras ja toimivin laukkuni kaikkeen käyttöön. Jos sitä vain olisi saanut ihan yksivärisenä mustana/ruskeana, niin olisin ostanut sen jo paljon aikaisemmin. Liikaa painoi päässäni juuri tuo mitähän muut nyt ajattelee, mutta onneksi pääsin siitä yli, tämä laukku helpottaa elämääni niin paljon. Muutenhan olen tyyliltäni sellainen kirppispukeutuja, mutta tykkään siitä kontrastista.

Mä käytän mun neverfullia rantalaukkuna. Mahtuu niin kivasti pyyhe, kirja ja kaikki.

Vierailija
190/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Lidlin kassin kans mennä Stockalle? Tai Della Margaan (ostamaan Chanelia)? Miten nää etiketit laukku + asiointikauppa -yhtälössä menee? Lidliin ei siis mennä Korsin kans!

Vierailija
191/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallis merkkilaukkuhan on parempi sijoitus kuin auto. Miksi ap ei maininnut säälivänsä niitä, joiden "turha ja kallis" on auto tai vaikka iPhone? 

No autohan ei ole sijoitus ollenkaan. Laukku joskus harvoin. Asunto joskus. Kulta aina.

Vierailija
192/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako Lidlin kassin kans mennä Stockalle? Tai Della Margaan (ostamaan Chanelia)? Miten nää etiketit laukku + asiointikauppa -yhtälössä menee? Lidliin ei siis mennä Korsin kans!

Eiku lidl on just korsille sopiva, siellä niitä just näkee.

Vierailija
193/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:ta surettaa just meikkilaukut? miksi ei autot, elektroniikat, keräilyesineet, pelit jne? 

Vierailija
194/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:ta surettaa just meikkilaukut? miksi ei autot, elektroniikat, keräilyesineet, pelit jne? 

Ap on ehkä mies?

Vierailija
195/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen ex-anoppini osti mulle aina lahjaksi jonku merkkilaukun.  Hän kyllä kysyi etukäteen pidänkö vai en. Tuli kyllä niitä käytettyä aikoinaan. Nyt on tuolla varastossa. Voisi vaikka yrittää myydä niitä. Anoppi rakasti merkkituotteita. Hän osti todella paljon vaatteita jopa aikuisille lapsilleen ja lapsenlapset oli viimisin päälle puettu. Hän äitinsäkin oli aina niin fiinisti. Yli 90-vuotiaana pukeutui hyvin ja oli huulipunaa. 

Vierailija
196/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie tuhkatkin pesästä.

Rasittavaa. Aina ei todellakaan ole kyse kateudesta. Meitä on paljon jotka voisimme ostaa merkkilaukkuja, huom monikossa, mutta emme osta. Emme ainakaan sen takia että näyttäisimme "statustamme" muille.

Sinun vaikea ymmärtää, että joku niistä pitää.

Ei ole. Älä nyt sinäkin sekoita asioita keskenään. On ihan eri asia (ja oikein) ostaa jotain mistä aidosti tykkää kuin vähillä rahoillaan ostaa sen takia että haluaa näyttää joltain muiden silmissä. Ymmärrätkö eron?

Mistä ihmeestä sinä tiedät miksi kukakin niitä laukkuja ostaa?

Ohis

Joistakuista nimenomaan tiedän. En kuitenkaan väitä tuntemattomista sellaista. Mikä siinä on ongelma?

Vierailija
197/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos on rahaa ostaa laatua ja merkkiä niin pitäisi silti ostaa se halvin? Autojen ja harrastusvälineidenkin kanssa sama?

Onko joku sanonut noin?

Vierailija
198/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie tuhkatkin pesästä.

Rasittavaa. Aina ei todellakaan ole kyse kateudesta. Meitä on paljon jotka voisimme ostaa merkkilaukkuja, huom monikossa, mutta emme osta. Emme ainakaan sen takia että näyttäisimme "statustamme" muille.

Sinun vaikea ymmärtää, että joku niistä pitää.

Ei ole. Älä nyt sinäkin sekoita asioita keskenään. On ihan eri asia (ja oikein) ostaa jotain mistä aidosti tykkää kuin vähillä rahoillaan ostaa sen takia että haluaa näyttää joltain muiden silmissä. Ymmärrätkö eron?

Miksi ajattelet, että ostetaan aina näyttämisen takia? 

ja missä kohtaa tuo sanoikaan että aina?

Vierailija
199/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on sen laukun suunnitellut, valmistanut ja myynytkin. Säälimäsi laukun ostaja luo työpaikkoja ja vahvistaa taloutta.  

Vierailija
200/237 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jokin asia tekee iloiseksi, eikä siitä ole haittaa, niin miksi ei? Elämä on loppujen lopuksi lyhyt, ja aina jos vain löytää keinoja siitä nauttimiseen, niin se kannattaa tehdä.

Kyllä. Juuri näin. Mutta jos joku ostaa merkkilaukun tms niin tuleeko hän aidosti iloiseksi tai onnelliseksi jos sillä yrittää ns pönkittää itseään ja arvoaan? Jokaisen oma asia joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme