Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin surullista, kun jotkut ostavat merkkilaukkuja ja muuta turhaa kallista

Vierailija
25.03.2026 |

Ja luulevat, että se on hienoa.

Millainen elämä on tuollaisten valintojen takana?

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukkuja on myös ilman isoja logoja ja merkkejä. Mutta eihän nämä kateelliset tunnista kuin sen yhden logo vuittonin.

Niinhän sitä tyhmempi statusta hakeva luulis.

No luettelepa muutama

Suomessa ei näy hirveän kalliita, ehkä Saint Laurentin Sac de Jour ja Rown Margaux. Ulkomailla oon nähnyt paljon Coachin Tabbya ja Brooklynia sekä Celinen Luggagea sekä  Halfmoonia. 

Ja ajatella. Ketään muuta ei kiinnosta. Itse en edes tunnistaisi jos tulisi vastaan. Jos tunnistaisin, pitäisin nousukkaana tai typeryksenä!

Vierailija
122/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös luksustavaroiden ostamisesta ole tehty ihan tutkimuksia. Psykologiaahan se on. Ostan ja kulutan luksusta eli ansaitsen ja olen luksusta. On se perimmäinen ajatus ja harha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista se, kun Lidlissä jotkut kantaa Korsin tai Marimekon laukkuja niin. että logot näkyy. Vaatteet on heillä Prisman tasoisia. Mitä ihmettä näiden muikkelien päässä liikkuu, tyhjää täynnä.

Mitä se kenellekään kuuluu?

Palsta on täynnä näitä omaa synkkää elämäänsä rutiinilla suorittavia, vailla aitoa onnea, jolloin alkaa muiden kyttääminen ja halventaminen. Vanha klisee pätee, pahasta olosta on kyse. Tasapainoinen ja tyytyväinen ei hauku tai haasta riitaa ilman syytä.

Kyllä sen huomaa marketeissa itsekin, jos on jotain kalliimpaa päällä (ostan laatua, mutta harvemmin), kuinka jotkut mulkoilevat suorastaan tuohtuneen näköisinä. Mulla on yksi lahjaksi saatu kalliimman puoleinen kaulariipus, ja se on todellinen kateusmagneetti.

Palsta on täynnä koulutettua fiksua väkeä, joka ymmärtää mitä eroa on markkinoinnilla pumpatulla lisäarvolla  ja upealla tuotteella, joka vilpittömästi on sen arvoinen, että siitä kannattaa maksaa. 

Hermesin Kelly maksaa tonneja. Siitä 95 % on ilmaa eli markkinoinnilla hankittua kuplaa. 

Timantit ovat toinen hyvä esimerkki. 

Timantit eivät ole oikeasti niin harvinaisia kuin ihmiset luulevat.

De Beers hallitsi pitkään jopa 8090 % timanttitarjonnasta ja varastoi timantteja eikä päästänyt niitä markkinoille, joten syntyi keinotekoinen niukkuus ja hinta pysyi korkeana.

Erityisille naisille saatiin myytyä ajatus, että rakkaus ei kestä, jos ei saa järjettömän kokoista timanttia mieheltä!

Mieheni osti minulle timanttisen kihlasormuksen, koska kuvitteli minun toivovani sitä. Palautimme sen, ostimme titaanisormukset ja kävimme rahoilla kuukauden Australiassa ja Uudessa Seelannissa. 

Tuo matka kuulostaa upealta. Wau! 

Vierailija
124/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkilaukkuja on myös ilman isoja logoja ja merkkejä. Mutta eihän nämä kateelliset tunnista kuin sen yhden logo vuittonin.

Niinhän sitä tyhmempi statusta hakeva luulis.

No luettelepa muutama

Suomessa ei näy hirveän kalliita, ehkä Saint Laurentin Sac de Jour ja Rown Margaux. Ulkomailla oon nähnyt paljon Coachin Tabbya ja Brooklynia sekä Celinen Luggagea sekä  Halfmoonia. 

Ja ajatella. Ketään muuta ei kiinnosta. Itse en edes tunnistaisi jos tulisi vastaan. Jos tunnistaisin, pitäisin nousukkaana tai typeryksenä!

Aa. Eli typerys onkin se joka tunnistaa, koska on lukenut historiaa, eikä se joka näitå kasseja kantaa? Oukei. Jopas muuttui ääni kellossa.

Vierailija
125/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä pitää olla myös kaunista turhuutta. 

Kuten nuori kaunis vaimo.

Vierailija
126/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä pitää olla myös kaunista turhuutta. 

Kuten nuori kaunis vaimo.

🤣🤣🤣🤣

Vierailija
127/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus vie tuhkatkin pesästä.

Mistä olen siis kateellinen? Sijoitussalkussa on kuusinumeroinen summa, voisin ostaa helposti useamman merkkilaukun, jos haluaisin.

Ajatella, että noinkin varakas ihminen ei keksi elämäänsä sisältöä, vaan kyräilee muiden veskoja ja funtsii niiden hintoja Lidlin kanssajonossa. :D

Aloita vaikka laskettelu tai ratsastus, niissä puuhaa riittää!

Vierailija
128/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni kallis laukku on hinnaltaan n 2000e ja tuon yli. Mulla ei olisi nykyisessä taloustilanteessani varaa noita hintoja maksaa, olen keskipalkkainen palkansaaja. Joskus miettinyt, että jos saisin lottovoiton, niin maksaisinko siltikään jotain  yli 10.000e jostain Birkinistä tms. Vastaus oli, että en maksaisi. Miksi maksaisin? 

Jotkut naiset kulkee (käsi)laukkuja kanssa siten, että logo varmasti näkyy ja se on yksinomaan typerän näköistä. Monenkaan laukku tuskin on edes ns aito. 

Vierailija
129/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timanttista asiaa timanttihuijauksesta.

Vierailija
130/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin oikeasti rikas, mulla olisi oma ompelija ja suutari. Teettäisin vaatteet, kengät ja laukut. Sais just mitä haluaa, omilla mitoilla ja istuvuudella. Merkkiliikkeisiin päin en edes pyllistäisi. Auto olisi vanha Aston Martin. 

Vierailija
131/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni kallis laukku on hinnaltaan n 2000e ja tuon yli. Mulla ei olisi nykyisessä taloustilanteessani varaa noita hintoja maksaa, olen keskipalkkainen palkansaaja. Joskus miettinyt, että jos saisin lottovoiton, niin maksaisinko siltikään jotain  yli 10.000e jostain Birkinistä tms. Vastaus oli, että en maksaisi. Miksi maksaisin? 

Jotkut naiset kulkee (käsi)laukkuja kanssa siten, että logo varmasti näkyy ja se on yksinomaan typerän näköistä. Monenkaan laukku tuskin on edes ns aito. 

Miten sitä laukkua siis pitäisi kantaa, ettei se logo näy muille? Jätesäkissä? Takin alla?

Vierailija
132/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olen siis kateellinen? Sijoitussalkussa on kuusinumeroinen summa, voisin ostaa helposti useamman merkkilaukun, jos haluaisin.

Ajatella, että noinkin varakas ihminen ei keksi elämäänsä sisältöä, vaan kyräilee muiden veskoja ja funtsii niiden hintoja Lidlin kanssajonossa. :D

Yritätkö väittää ettei itsellesi ikinä tule satunnaisia ajatuksia esim. Kaupungilla? Katsot ihmisiä etkä ikinä mieti että Ohhoh mitkä hiukset tai olipa kaunis nainen tai tyylikkäät vaatteet? Hohhoijaa mitä valheita :) en halua lasketella ja ratsastusta harrastan jo, silti käyn ihan kaupassa niinkuin te tavan kuolevaiset. Ps. Kuusinumeroinen salkku ei tarkoita varakasta, todellakaan.

Vierailija
133/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Käyttäkää ihan mitä laukkuja haluatte, siis ihan mitä vain. Ainoa mitä pyydän on, älä kuvittele että se laukku tekee susta jotain. Se laukku ei nosta sun statusta, tee susta nätimpää eikä varsinkaan kerro mitään sun tilin saldosta. Kiitos! Rauhaa ja rakkautta.

Vierailija
134/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö väittää ettei itsellesi ikinä tule satunnaisia ajatuksia esim. Kaupungilla? Katsot ihmisiä etkä ikinä mieti että Ohhoh mitkä hiukset tai olipa kaunis nainen tai tyylikkäät vaatteet? Hohhoijaa mitä valheita :) en halua lasketella ja ratsastusta harrastan jo, silti käyn ihan kaupassa niinkuin te tavan kuolevaiset. Ps. Kuusinumeroinen salkku ei tarkoita varakasta, todellakaan.

Ei kiinnosta varakkuutesi, pointtina oli se että jos sinua ahdistaa muiden merkkilaukut vaikka itselläsi olisi niihin varaa, on elämäsi liian tylsää ja/tai olet syystä tai toisesta kateellinen. Normaalia ihhmistä ei kiinnosta muiden käsilaukut.

Ja voin todellakin vaikka kaupungilla ajatella että vau miten kaunis nainen, mutta en ajattele että onpas typerä akka kun sillä on tuollainen merkkilaukku. Ja mulla ei todellakaan ole varaa merkkiveskoihin itselläni.

Vierailija
135/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomista se, kun Lidlissä jotkut kantaa Korsin tai Marimekon laukkuja niin. että logot näkyy. Vaatteet on heillä Prisman tasoisia. Mitä ihmettä näiden muikkelien päässä liikkuu, tyhjää täynnä.

Mitä se kenellekään kuuluu?

Palsta on täynnä näitä omaa synkkää elämäänsä rutiinilla suorittavia, vailla aitoa onnea, jolloin alkaa muiden kyttääminen ja halventaminen. Vanha klisee pätee, pahasta olosta on kyse. Tasapainoinen ja tyytyväinen ei hauku tai haasta riitaa ilman syytä.

Kyllä sen huomaa marketeissa itsekin, jos on jotain kalliimpaa päällä (ostan laatua, mutta harvemmin), kuinka jotkut mulkoilevat suorastaan tuohtuneen näköisinä. Mulla on yksi lahjaksi saatu kalliimman puoleinen kaulariipus, ja se on todellinen kateusmagneetti.

Palsta on täynnä koulutettua fiksua väkeä, joka ymmärtää mitä eroa on markkinoinnilla pumpatulla lisäarvolla  ja upealla tuotteella, joka vilpittömästi on sen arvoinen, että siitä kannattaa maksaa. 

Hermesin Kelly maksaa tonneja. Siitä 95 % on ilmaa eli markkinoinnilla hankittua kuplaa. 

Timantit ovat toinen hyvä esimerkki. 

Timantit eivät ole oikeasti niin harvinaisia kuin ihmiset luulevat.

De Beers hallitsi pitkään jopa 8090 % timanttitarjonnasta ja varastoi timantteja eikä päästänyt niitä markkinoille, joten syntyi keinotekoinen niukkuus ja hinta pysyi korkeana.

Erityisille naisille saatiin myytyä ajatus, että rakkaus ei kestä, jos ei saa järjettömän kokoista timanttia mieheltä!

Mieheni osti minulle timanttisen kihlasormuksen, koska kuvitteli minun toivovani sitä. Palautimme sen, ostimme titaanisormukset ja kävimme rahoilla kuukauden Australiassa ja Uudessa Seelannissa. 

Minä sain valita itse timanttisormuksen. Se on aivan ihana. Ollaan jo erottu 10 vuotta sitten, mutta käytän sitä nyt oikeassa kädessä. 

Vierailija
136/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta varakkuutesi, pointtina oli se että jos sinua ahdistaa muiden merkkilaukut vaikka itselläsi olisi niihin varaa, on elämäsi liian tylsää ja/tai olet syystä tai toisesta kateellinen. Normaalia ihhmistä ei kiinnosta muiden käsilaukut.

Ja voin todellakin vaikka kaupungilla ajatella että vau miten kaunis nainen, mutta en ajattele että onpas typerä akka kun sillä on tuollainen merkkilaukku. Ja mulla ei todellakaan ole varaa merkkiveskoihin itselläni.

Kunnon köyhien ajatusmaailma, jos pidän jotain asiaa surullisena tai typeränä olen varmasti kateellinen :D ei, se nyt vaan on typerää. Ihan ilman kateutta.

Vierailija
137/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luksusta myydään keskiluokkaisille, jotka haluavat näyttää rikkaille. Ei kannata ostaa merkkitavaraa siksi, että tekisi vaikutuksen ihmisiin, jotka eivät oikeastaan edes välitä siitä onko sinulla marimekon vai Pradan käsveska tai mekko. 

Vierailija
138/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kunnon köyhien ajatusmaailma, jos pidän jotain asiaa surullisena tai typeränä olen varmasti kateellinen :D ei, se nyt vaan on typerää. Ihan ilman kateutta."

Keep telling yourself that. Itsereflektoinnilla pääset syvemmälle ajatusmaailmaasi ja sen taustoihin.

Vierailija
139/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnusta, että kun nään merkkilaukun, siis kunnon kalliin ja aidon merkkilaukun, mulle tulee olo, että tuo ihminen yrittää viestiä tuolla laukulla jotain. Sitten riippuen habituksesta muuten (nousukas, sukurikas, huoleton hippi), selviää yleensä mikä se viesti on. Hyväksynnän hakeminen, tosissaan ottamisen tarve vai hauska tyylikombo. 

- eri

Vierailija
140/171 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunnon köyhien ajatusmaailma, jos pidän jotain asiaa surullisena tai typeränä olen varmasti kateellinen :D ei, se nyt vaan on typerää. Ihan ilman kateutta."

Keep telling yourself that. Itsereflektoinnilla pääset syvemmälle ajatusmaailmaasi ja sen taustoihin.

Juuh, olen kateellinen merkkilaukusta jonka voisin itse ostaa mutta jostain käsittämättömästä syystä olen mieluummin kateellinen kun ostaisin sen, sovitaan hei niin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän