Voiko 50+ naisena olla vielä seksikkään muotoinen vartalo?
Mulla on aina ollut tiimalasivartalo, mutta nyt alkaa olla 44v mittarissa ja olen huomannut että vyötärö alkaa kummasti kadota. Kysymys ei ole lihomisesta, vaan jotenkin vartalo muuttuu.
Olen alkanut tiukan kunto-ohjelman ja muutama kilo pitää tiputtaakin.
Kertokaa, onko joku onnistunut pitämään vartalonsa vielä 50+?
Vaihdevuosia ei pitäisi olla vielä käsillä, kuukautiset ovat täysin normaalit eikä muitakaan oireita.
Kommentit (51)
Vaimo on 55-vuotias ja on edelleen nuoruuden mitoissaan.
Minulla on hyvin voimakkaasti kaartuva tiimalasi edelleen, ikää on 58v.
Katsopa instasta Dr Elizabeth Lambaer. Upeampi kroppa kuin keskiverto parikymppisellä, vaikka hän on jo lähempänä 70-vuotiasta.
Sehän riippuu siitä, mitä kukin pitää seksikkäänä. Itse kiihotun myös riippuvista rinnoista, runsaista muodoista sekä hieman selluliittisista reisistä ja pyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ootte tehneet te keillä on?
Olen jumpannut lähes joka päivä nuorena, mutta vain pienen jumpan. Nuorempana harrastin paljon arkiliikuntaa (hevosten ja koirien parissa), mutta kyllä tämä ruumiinrakenne on aivan geenien peruja. Voimakkaasti kaartuvassa tiimalasissa tiimalasi säilyy elämän loppuun asti (äidistäni huomaan, ikää 80+). Siihen kuuluu myös tiimalasin jatkuminen reiden muotona eli jaloista ei tule koskaan tikkumaisia.
Pepun muotoon vaikuttaa jumppa kyllä eli siihen saa pyöreämpää muotoa jumpalla. On muutenkin erittäin tärkeä liike selälle ja estää jopa lonkkamurtumia samat liikkeet, jotka muokkaavat peppua. Siksi olen ostanut kotiin jalkaprässin, vanhuuden turvaksi. Pääsee kunnolla sängystä ja tuolista ylös jne. Esim. äitini ikäiseltä anopilta ei tuo onnistu enää toisin kuin liikunnalliselta äidiltäni.
Olen nyt 53v hoikempi kuin 10 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jumpannut lähes joka päivä nuorena, mutta vain pienen jumpan. Nuorempana harrastin paljon arkiliikuntaa (hevosten ja koirien parissa), mutta kyllä tämä ruumiinrakenne on aivan geenien peruja. Voimakkaasti kaartuvassa tiimalasissa tiimalasi säilyy elämän loppuun asti (äidistäni huomaan, ikää 80+). Siihen kuuluu myös tiimalasin jatkuminen reiden muotona eli jaloista ei tule koskaan tikkumaisia.
Pepun muotoon vaikuttaa jumppa kyllä eli siihen saa pyöreämpää muotoa jumpalla. On muutenkin erittäin tärkeä liike selälle ja estää jopa lonkkamurtumia samat liikkeet, jotka muokkaavat peppua. Siksi olen ostanut kotiin jalkaprässin, vanhuuden turvaksi. Pääsee kunnolla sängystä ja tuolista ylös jne. Esim. äitini ikäiseltä anopilta ei tuo onnistu enää toisin kuin liikunnalliselta äidiltäni.
Kerropa ohjeet tuohon peppujumppaan joka estää myös lonkkamurtumia. Kysyn tosissani!
Vierailija kirjoitti:
Elänyt. En muuta.
Jennifer Lopez. Täydellinen vartalo, 55v.
Oma vartaloni ei ole missään painossa tai iässä ollut ns seksikkään muotoinen. Tasan ei käy onnen lahjat.
Laita suoralinjaista päälle, ei tarvitse hävetä.
Voi todellakin
T. Kokemusasiantuntija M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pepun muotoon vaikuttaa jumppa kyllä eli siihen saa pyöreämpää muotoa jumpalla. On muutenkin erittäin tärkeä liike selälle ja estää jopa lonkkamurtumia samat liikkeet, jotka muokkaavat peppua. Siksi olen ostanut kotiin jalkaprässin, vanhuuden turvaksi. Pääsee kunnolla sängystä ja tuolista ylös jne. Esim. äitini ikäiseltä anopilta ei tuo onnistu enää toisin kuin liikunnalliselta äidiltäni.Kerropa ohjeet tuohon peppujumppaan joka estää myös lonkkamurtumia. Kysyn tosissani!
Lonkkamurtumien esto perustuu siihen, ettei kaadu niin herkästi, kun alavartalon lihakset ovat vahvoja. Jos lonkka murtuu iäkkäänä, siinä käy herkästi niin ettei enää kuntoudu, vaan jää muiden autettavaksi.
Lantion nosto on hyvä liike, samoin askelkyykky, sen voi korvata nousemalla tuolilta ylös vaikkapa 30 x 3 kerran päivässä (turvallinen liike). Verryttele ensin vaikka kävelemällä paikallasi ja heiluttelemalla käsiäsi tai ota joku verryttely You Tubesta. Vanhemmiten ei saa ryhtyä suoraan jumpalle, tulee vammoja. Jos olet vanhempi, olet huomannut, että esim. aamuisin olet jäykkä. Kun sitten liikkuessa niveliin virtaa nivelnestettä, se suojaa niveltä ja vaimentaa niveliin kohdistuvia iskuja ja estää näin vammoja ja toimii iskunvaimentimena.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu siitä, mitä kukin pitää seksikkäänä. Itse kiihotun myös riippuvista rinnoista, runsaista muodoista sekä hieman selluliittisista reisistä ja pyllystä.
Sama minulla, olen 44-vuotias hoikka mies ja tutustuin minua kuusi vuotta vanhempaan naiseen ja hän on erittäin kiihottava. Sellainen muhkea, mutta silti tiimalasimainen, hänellä on upea iso perse ja vahvat jalat. Ja tuon lisäksi hän on erittäin mukava, hieno nainen.
Tottakai voi. Ja moni onkin. Mutta eihän se sexappeal ole esim painosta kiinni kuten moni kuvittelee.
Linda Lampenius, 56v ja aivan WOW!
Katso esim joitain julkkisnaisia. Ei kaikki plösähdä.