Mies haluaa osta vuokrakotimme omaksi nyt kun siihen tarjoutui mahdollisuus
Eli maksamme tällä hetkellä vuokraa molemmat 400€
sekä muut kulut puoliksi (sähkö vesi vakuutus)
Jos mies ottaisi lainan ehdotti että maksaisimme puoliksi
Yhtiövastikkeen
Lainan koron
Ja tietysti muut juoksevat menot mitkä vuokralla asuessakin.
Tällöin minun osuudeksi tuli 250€
Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?
Kommentit (256)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua tällä hetkellä ottaa enempää asuntolainaa tai omistaa kahta asuntoa.
Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää?
Laitan ennemmin ne rahat parempiin sijoituksiin ja asun halvalla tässä kun kerran on mahdollisuus.
Ap
Mitä kahta asuntoa? Sulla on siis jo asunto jossakin ja maksat siitä lainaa vai?Kyllä meillä oli molemmilla yksiöt kunnes muutimme yhteen, mies myi omansa ja minä laitoin vuokralle.
ApSelvä pyy. Sitten on ihan selvää että miehesi maksaa asuntolainansa ihan itse.
Kokoajanhan se on ollut selvää että mies maksaa itse asuntonsa.
Jos he eivät tee vuokrasopimusta, ap on erossa käsi ojossa kun hän on maksanut lainaa miehensä puolesta.
Naisen logiikka, joskus aivan käsittämätöntä, vai etkö lukenut AP:n aloitusviestiä?
Luin. Hän maksaa lainan korkoja. Sen verran ap on kertonut olevansa eahan perään, että enpä ihmettele yhtään tuota kommenttia.
Mies saisi asunnon edullisesti kun ei tarvitse maksaa lainan korkoa.
Miksi aloittaja ei osta sitä puoliksi miehen kanssa?
Maksat lainan koron ja mies voi sitten tilanteiden muuttuessa, että lähdes nostelemaan siitä. Sinä et saisi mitään ja mies saisi kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette osta asuntoa yhdessä vai onko kämppisasumisesta kysymys?
Minulla on tällä hetkellä jo asunto mistä maksan lainaa (yksiö vuokralla) ja en halua myydä sitä vielä.
Mies myi oman yksiönsä kun muutettiin tähän.
Tulevaisuudessa aiomme kyllä ostaa oman yhteisen asunnon, mutta sen aika ei ole vielä.
Ap
Ahaa....mutta mies ostaa kuitenkin nykyisen. Outoa. Miksi ette nyt osta sitä yhteistä.
Pidä se yksiösi vuokralla, saat varmaan siten maksettua sitä. Tee vuokrasopimus miehen kanssa- kaiken varalta, mm siksi, että ei voi sinua tosta noin vaan pitkaista ulos.... ja maksat vain 50% yhtiövastikkeesta, et lainojen koroista mitään, ja 50% juoksevista menoista, eli sähkö, vesi , mutta esim ruuasta vain kulutuksen mukaan, koska miehet syövät aina enemmän...
Mikä laina on niin pieni, että korkoa vain 250 euroa. Halpa asunto, osta omaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua tällä hetkellä ottaa enempää asuntolainaa tai omistaa kahta asuntoa.
Laitan ennemmin ne rahat parempiin sijoituksiin ja asun halvalla tässä kun kerran on mahdollisuus.
Ap
Mitä kahta asuntoa? Sulla on siis jo asunto jossakin ja maksat siitä lainaa vai?Kyllä meillä oli molemmilla yksiöt kunnes muutimme yhteen, mies myi omansa ja minä laitoin vuokralle.
ApSelvä pyy. Sitten on ihan selvää että miehesi maksaa asuntolainansa ihan itse.
Jos he eivät tee vuokrasopimusta, ap on erossa käsi ojossa kun hän on maksanut lainaa miehensä puolesta.
Ap ei ole esimerkissä maksanut yhtään euroa miehensä lainaa, vaan on maksanut reilusti alle käyvän tason oikeudesta asua ja hallinnoida puolikasta heidän kodistaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko avo- vai avioliitossa?
Seurustellaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain mies ottaa lainan ja asunto siis tulee hänen nimiinsä niin miksi sinä maksat lainan korkoja?
Tämä.
Miehelle kyse on sijoituksesta. Sinun ei tule maksaa hänen sijoituksensa korkomenoja.
Ps. Muista sitten itse avata samanaikaisesti rahastotili ja ala laittamaan joka kuukausi säästyvä summa automaattisesti sinne. Näin teille kummallekin kertyy varallisuutta tasapuolisesti.
Tasapuolisesti? Käytännössähän mies ne rahastosijoitukset maksaa kun on sitonut omat pääomansa seiniin joiden sisällä toinen asuu ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Naisen logiikka, joskus aivan käsittämätöntä, vai etkö lukenut AP:n aloitusviestiä?
Luin. Hän maksaa lainan korkoja. Sen verran ap on kertonut olevansa eahan perään, että enpä ihmettele yhtään tuota kommenttia.
Niin mutta ap:n asumiskulut laskevat huomattavasti. Asumisesta on jokatapauksessa jotain maksettava niin miksi ei maksaisi vähemmän jos siihen on mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu se on ollut alusta asti selvää, minä maksan korvausta omasta asumisestani 250€ kuukaudessa joka on 150€ vähemmän kuin nyt. Tämän kerroin kyllä jo ihan aloituksessa.
Ap
Mitä veen väliä.sillä on, että nyt maksat vähemmän, koska ei ole oikeudenmukaista, että maksat lainan korkoja ja sinulla ei ole virallisen vuokralaisen asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksat lainan koron ja mies voi sitten tilanteiden muuttuessa, että lähdes nostelemaan siitä. Sinä et saisi mitään ja mies saisi kaiken.
Aloituksessa kylläkin sanottiin että ap maksaisi PUOLET lainan korosta.
Ja kaikki olisi yhteensä ALLE PUOLET vastaavan kodin vuokrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sehän on vaan pieni korvaus toisen asunnossa asumisesta. Samalla itse tekee tiliä vuokraamalla omaa asuntoaan asumalla halvalla toisen asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette osta asuntoa yhdessä vai onko kämppisasumisesta kysymys?
Minulla on tällä hetkellä jo asunto mistä maksan lainaa (yksiö vuokralla) ja en halua myydä sitä vielä.
Mies myi oman yksiönsä kun muutettiin tähän.
Tulevaisuudessa aiomme kyllä ostaa oman yhteisen asunnon, mutta sen aika ei ole vielä.
ApAhaa....mutta mies ostaa kuitenkin nykyisen. Outoa. Miksi ette nyt osta sitä yhteistä.
Pidä se yksiösi vuokralla, saat varmaan siten maksettua sitä. Tee vuokrasopimus miehen kanssa- kaiken varalta, mm siksi, että ei voi sinua tosta noin vaan pitkaista ulos.... ja maksat vain 50% yhtiövastikkeesta, et lainojen koroista mitään, ja 50% juoksevista menoista, eli sähkö, vesi , mutta esim ruuasta vain kulutuksen mukaan, koska miehet syövät aina enemmän...
Olen mielestäni kertonut jo moneen kertaan miksi emme osta tätä yhdessä.
Mies pyytää asumiskuluja 250€ ja se on minun mielestäni edullinen ja halpa korvaus asumisestani.
Toinen vaihtoehto kun tosiaan on että jäädään tähän vuokralle ja maksetaan molemmat se 400€ vuokraa ja mies ostaa sijoitusasunnon jostain muualta ja laittaa sen vuokralle.
Ap
Ketju on taas täynnä samaa jankutusta, kuin raha olisi korvamerkittyä.
Meillä minä omistan talon, siihen tehtiin remonttia, mies maksaa yhteisen remppalainan. Minä maksan asumiskulut.
Miksi? Koska niin sovittiin. Koska se on helpointa. Laskut (vesi, sähkö, vakuutus, vero, nuohous, jätehuolto) tulee edelleen minulle, ei tarvitse siirrellä eikä puolittaa mitään. Mies maksaa vain yhtä laskua, eli remppalainaa ja siinä on hänen osuutensa. Oikeasti ei ole mitään merkitystä sillä, minkä nimistä kulua maksaa. Rahassa ei korvamerkkiä ole. Kunhan molemmat on tyytyväisiä.
Niin mutta ap:n asumiskulut laskevat huomattavasti. Asumisesta on jokatapauksessa jotain maksettava niin miksi ei maksaisi vähemmän jos siihen on mahdollisuus?
Siksi että se ei ole reilua miestä kohtaan. Ja tuollainen joo joo-mies jyrätään apn tyyppisen toimesta avoerossa, aina.
-se kommentin laittanut
Vierailija kirjoitti:
Ketju on taas täynnä samaa jankutusta, kuin raha olisi korvamerkittyä.
Meillä minä omistan talon, siihen tehtiin remonttia, mies maksaa yhteisen remppalainan. Minä maksan asumiskulut.
Miksi? Koska niin sovittiin. Koska se on helpointa. Laskut (vesi, sähkö, vakuutus, vero, nuohous, jätehuolto) tulee edelleen minulle, ei tarvitse siirrellä eikä puolittaa mitään. Mies maksaa vain yhtä laskua, eli remppalainaa ja siinä on hänen osuutensa. Oikeasti ei ole mitään merkitystä sillä, minkä nimistä kulua maksaa. Rahassa ei korvamerkkiä ole. Kunhan molemmat on tyytyväisiä.
Kunnes tulee ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vain mies ottaa lainan ja asunto siis tulee hänen nimiinsä niin miksi sinä maksat lainan korkoja?
Tämä.
Miehelle kyse on sijoituksesta. Sinun ei tule maksaa hänen sijoituksensa korkomenoja.
Ps. Muista sitten itse avata samanaikaisesti rahastotili ja ala laittamaan joka kuukausi säästyvä summa automaattisesti sinne. Näin teille kummallekin kertyy varallisuutta tasapuolisesti.
Eli naisen tulisi saada asua asunnossa ilmaiseksi, ihan vain koska on nainen? Jösses teitä järjen jättiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö miehen pitäisi logiikkasi mukaan saada sitten puolet AP:n sijoitusasunnon tuotosta? Trollailetko vai oletko tosissasi?
Diili noilla spekseillä kuulostaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella lukemaan. Maksaahan mies niitä lainan korkoja.
Olisiko järkevää, että mies alkaisi hiukan maksamaan tälle naiselle asumisesta hänen kanssaan? Myös hyvä tehdä kirjallinen sopimus kuukausi rahasta jonka maksaa eron sattuessa esim.. 2 vuotta eteenpäin. Tällä järjestelyllä varmistetaan ettei kenenkään omaisuus kerry!
Ap tässä sen hyödyn saa eikä mies.