Miksi yli 65v ovat vielä töissä miksi niitä töitä ei anneta nuorille?
Jotkin tekevät ihan vapaaehtoisesti töitä vielä eläkkeellä ollessaan. Nuorisotyöttömyys on valtava. Voisiko nämä eläkeläiset lopettaa työnteon ja päästää nuoria töihin.
Lisäksi kummastuttaa eläkeiän nosto. Mikä järki siinä on. Eikö nuoret saisi töitä kun vanhemmat päästetään eläkkeelle eli työttömyys laskee. Sillä säästetään nuorille annettavia tukia ja eläkkeiden maksua.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että vanhat ukot ja akat eläkkeelle silloin kun jo pääsevät.Itse viime vuonna pääsin ja olen todella nauttinut olostani ihanaa.
Joo, mutta eläkeläisetkin saavat tehdä töitä jos osaavat ja heitä tarvitaan.
Niin ahneuksissaan eräät siellä ovat jaloissa.
.. nuoremmat saavat päivittäin korjata näitten senioreiden tekemiä virheitä, kun nämä pyrkivät tekemään asioita, niinkuin "on aina tehty", eikä niinkuin ne päivitettyjen ohjeitten mukaan kuuluu tehdä.
No. Ei ainakaan meillä ole tämmöistä ilmiötä näkynyt,nuoret ne töppäilee kundi anna ylpeys periksi ottaa vanhemmalta työntekijältä neuvoja ja opastusta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeiät ovat järjettömän korkeita nykyään. Niitä pitäisi alentaa, jopa merkittävästi!
Kuinka korkeita eläkemaksuja olet valmis maksamaan, että nämä aikaisemmin eläkkeelle jäävien eläkkeet saadaan maksettua
Tiesithän, että nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksaa lähes kokonaan tällä hetkellä työelämässä olevat. Ja he ovat maksaneet aiempien polvien eläkkeet.
Koettakaa nyt päättää milloin saa jäädä eläkkeelle😃😃😃
Työeläkeyhtiöt haluavat nostaa eläkeikää, jotta niiden tarvitsisi maksaa työeläkemaksuja mahdollisiman vähän aikaa eläkkeelle jäämisen ja kuoleman välillä.
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt päivääkään töitä kun jäin eläkkeelle täytettyäni 65v. Munkin mielestä tärkeää työllistää nuoria.
Minä taas aion tehdä, jos vain terveyttä riittää. Olen opiskellut ja työskennellyt kauan saadakseni nykyisen ammattitaitoni, joten en aio todellakaan jäädä pyörittelemään peukaloitani tietyn iän jälkeen, vaan käyttää tätä osaamistani.
Jaa. Yksikään nuori ei pystyisi tekemään meidän työpaikalla eläkeiässä olevien duunia. Toki sillä tavalla voisi paikkoja aueta, että kokeneemmat sitten saavat ylennyksiä korvaamaan toisiaan, ja joku alemman tason paikka aukeaisi nuorelle.
Harmi vaan että nykyiset KTM jne tutkinnon suorittaneet kuvittelevat pääsevänsä johtohommiin koulu penkiltä, eikä ne alemman tason paikat kiinnosta.
Juuri ikävuodet 65-68 painetaan täysillä duunia, jotta saa ISOIMMAN mahdollisen eläkkeen.
M59
Yli 65-vuotiaat ovat parempipalkkaisissa ammateissa hyviä veronmaksajia, joita valtion ei kannata vaihtaa matalapalkkaisiin harjoittelijoihin ja maahanmuuttajiin.
Pörssiyrityksille vaihto kävisi, mutta ne eivät välitä Suomen taloudesta ja hyvinvointivaltiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä että vanhat ukot ja akat eläkkeelle silloin kun jo pääsevät.Itse viime vuonna pääsin ja olen todella nauttinut olostani ihanaa.
Joo, mutta eläkeläisetkin saavat tehdä töitä jos osaavat ja heitä tarvitaan.
Niin ahneuksissaan eräät siellä ovat jaloissa.
.. nuoremmat saavat päivittäin korjata näitten senioreiden tekemiä virheitä, kun nämä pyrkivät tekemään asioita, niinkuin "on aina tehty", eikä niinkuin ne päivitettyjen ohjeitten mukaan kuuluu tehdä.
No. Ei ainakaan meillä ole tämmöistä ilmiötä näkynyt,nuoret ne töppäilee kundi anna ylpeys periksi ottaa vanhemmalta työntekijältä neuvoja ja opastusta vastaan.
No, meillä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt päivääkään töitä kun jäin eläkkeelle täytettyäni 65v. Munkin mielestä tärkeää työllistää nuoria.
Minä taas aion tehdä, jos vain terveyttä riittää. Olen opiskellut ja työskennellyt kauan saadakseni nykyisen ammattitaitoni, joten en aio todellakaan jäädä pyörittelemään peukaloitani tietyn iän jälkeen, vaan käyttää tätä osaamistani.
Terveydestähän se on kiinni pystyykö jatkamaan töitä.monella on kulumaviat sen verran pahoja ettei enää pysty töihin.Meitä on niin moneksi,kyllä raskas työ vaatii veronsa.Näin yli kuuskymppisenä sen todellakin huomaa.
Onhan nyt ollut paljon esillä, kuinka nuori sukupolvi ei enää välitä työnteosta, vaan laadukkaasta elämästä, johon ei ilmeisesti juuri työnteko kuulu. Omista oikeuksista ollaan tietoisia ja niitä osataan vaatia. Ihan kiva, mutta kun niitä velvollisuuksiakin olisi. Onneksi on kyllä hyviäkin nuoria työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydestähän se on kiinni pystyykö jatkamaan töitä.monella on kulumaviat sen verran pahoja ettei enää pysty töihin.Meitä on niin moneksi,kyllä raskas työ vaatii veronsa.Näin yli kuuskymppisenä sen todellakin huomaa.
Eivät kaikki tee raskasta fyysistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri ikävuodet 65-68 painetaan täysillä duunia, jotta saa ISOIMMAN mahdollisen eläkkeen.
M59
Jää vaan monella se eläkkeellä oloaika lyhyeksi kun viikatemies korjaa.Juurikin olin erään 71-vuotiaana kuolleen hautajaisissa,sydänkohtaus.tiedän ja tunsin myös pari naista jotka syöpä vei,kumpikaan ei edes ehtinyt eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M59
Jää vaan monella se eläkkeellä oloaika lyhyeksi kun viikatemies korjaa.Juurikin olin erään 71-vuotiaana kuolleen hautajaisissa,sydänkohtaus.tiedän ja tunsin myös pari naista jotka syöpä vei,kumpikaan ei edes ehtinyt eläkkeelle.
Ajatus oli tehdä ylimpään eläkeikään työtä, ihan vain rahan takia. Harmi vaan, että löytyi hautaan vievä sairaus, nyt sairauslomalla. Irtisanoutua ei kannata, mutta töissäkään ei pysty olemaan. Sinne meni suurempi eläkekarttuma. Veroprosentti tietysti alempi mitä eläkkeellä, muttei noilla sairauspäivärahoillakaan juhlita. Ei käy kateeksi.
Voi hyvä Ap
Olisit käynyt kouluja ettei tarvitse kysellä täällä tyhmiä.
Miten tuntuu, että tällä palstalla on näitä yksinkertaisia enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nuoret tekee eläkeläisten hyväksi.
Nimittelee ja solvaa, jos ei osaa tietotekniikkaa
Halveksii käteistä rahaa käyttäviä eläkeläisiä
Ihmettelee tälläkin palstalla, kuinka pihalla eläkeläiset on kaikesta.
Jatkuvaa valitusta, kuinka hitaita eläkeläiset on esim kassalla.
Vieläkö joku muka käyttää käteistä.
Vieläkö jollain ei ole älypuhelinta
Vieläkö joku ei osaa pankkisovellusta
Vieläkö joku ei osaa yhtään mitään
Vieläkö joku ääliö mummo tekee itse jouluruuat
Että kiitos vaan, täältä pesee takaisin.
Painan hommia niin kauan kuin kädet ja jalat liikkuu, olen vasta 71v, joten ne liikkuu aika kauan. Työni jatkajan saan luultavasti valita. Valitsen siihen 55-60 V ikäisen.
Sinä voit puolestasi jatkaa vauvapalstalla omaa hommaasi, eli eläkeläisten nimittelyä.
Huom : ei kannattas soittaa poskea eläkeläisille niin paljon. Ne pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin arvaatkaan.
On se aina mukava kuulla kun boomerit ajattelee joskus muita. Ei tietenkään mitenkään muuten kuin riistämällä mutta ajatus on tärkein.
-Milleniaali.No miten ihmeessä joku riistää joltain toiselta, töitä tekemällä. Riistää miten ? kun ei anna työpaikkaansa toiselle, kenelle toiselle. Eikä sen tekijän tilanteesta tiedä mitään, mitä talouteen tulee. Jos olisi varallisuutta, niin tekisikö sitten.
Viemällä työpaikan.
Ei minua haittaa että eläkeläiset on hitaita kassalla ja muuallakin ja tarvitsevat apua monessa asiassa, se on luonnollista. Lohdutan aina vanhusta joka manailee "tyhmyyttään", että me asiakaspalvelijat ollaan sitä varten että autetaan ja me näitä harjoitellaan niin paljon että sujuu.
Mutta minua haittaa jos sellainen on töissä eikä pysy tahdissa, tarvitsee kokoajan apua työtehtävissä (koska digi) ja kiukuttelee sitten muille kun sattuu joko fyysisesti tai psyykkisesti. Työelämä on tosi hektistä ja pahemmaksi vaan menee, nuoremmat selviää kyllä mutta ei hekään pysty sen hilkkua vaille eläkeläisen töitä tekemään omiensa päälle.
Enkä tiedä ratkaisua, eläkkeelle heillä ei ole varaa jäädä, työnantaja ei voi kovin helposti potkia pihalle ja työtehtäviä ei pysty paljoa muokkaamaan ilman että muut työntekijät kärsivät. Osakkeenomistajien taskustakaan ei voi ottaa että palkkaisi vaikka kaksi hidasta yhden töihin.
Minä teen töitä niin kauan kuin henki pihisee ja jalat kantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nuoret tekee eläkeläisten hyväksi.
Nimittelee ja solvaa, jos ei osaa tietotekniikkaa
Halveksii käteistä rahaa käyttäviä eläkeläisiä
Ihmettelee tälläkin palstalla, kuinka pihalla eläkeläiset on kaikesta.
Jatkuvaa valitusta, kuinka hitaita eläkeläiset on esim kassalla.
Vieläkö joku muka käyttää käteistä.
Vieläkö jollain ei ole älypuhelinta
Vieläkö joku ei osaa pankkisovellusta
Vieläkö joku ei osaa yhtään mitään
Vieläkö joku ääliö mummo tekee itse jouluruuat
Että kiitos vaan, täältä pesee takaisin.
Painan hommia niin kauan kuin kädet ja jalat liikkuu, olen vasta 71v, joten ne liikkuu aika kauan. Työni jatkajan saan luultavasti valita. Valitsen siihen 55-60 V ikäisen.
Sinä voit puolestasi jatkaa vauvapalstalla omaa hommaasi, eli eläkeläisten nimittelyä.
Huom : ei kannattas soittaa poskea eläkeläisille niin paljon. Ne pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin arvaatkaan.
On se aina mukava kuulla kun boomerit ajattelee joskus muita. Ei tietenkään mitenkään muuten kuin riistämällä mutta ajatus on tärkein.
-Milleniaali.No miten ihmeessä joku riistää joltain toiselta, töitä tekemällä. Riistää miten ? kun ei anna työpaikkaansa toiselle, kenelle toiselle. Eikä sen tekijän tilanteesta tiedä mitään, mitä talouteen tulee. Jos olisi varallisuutta, niin tekisikö sitten.
Viemällä työpaikan.
Keneltä? Se joka sitä työtä tekee, sai sen paikan ensin. Ei se sitä keneltäkään vie
Itse jäin vuodenvaihteessa eläkkeelle, mutta teen silti konsulttikeikkaa Aasiaan vanhalle työnantajalleni. Asiakkaat tuntevat minut, ja haluavat jatkaa yhteistyötä tutun kaverin kanssa. Ja (päinvastoin kuin Suomessa) ikä ei Aasiassa ole haitta vaan enemmänkin meriitti. Näihin hommiin on vaikea kouluttaa uutta, kun asiakas maksaa tasan minimimäärästä konsultointipäiviä, ja uuden työntekijän sisäänajaminen menisi täysin työnantajan piikkiin. Jotenkin tämä on kuitenkin lähivuosina järjestettävä.
Niillä nuorilla ei ole töitä, joista ei ole muutenkaan mihinkään. Näitä on työttömistä puolet. Siis "työttömyyden kova ydin", joka ei tule ikinä työllistymään. Mieluiten työnantajat ottavat mahdollisimman nuoren.
Jos 65-vuotiaana pidetään vielä töissä, täytyy olla aika päällikkö alallaan.
Minun pienen työeläkkeeni ennakonpidätys on 25 %.