Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolaina pilasi elämäni. Summa paisuu noin 1000€ vuodessa ja määrä vain suurenee.

Vierailija
22.02.2024 |

Kela lisää sen 4% korkoa, eli noin 100€ tulee joka kuukausi lisää. Ei ole enää edes järkeä mennä töihin, kun koko palkka menisi noiden lainojen lyhennyksiin. Varoitus teille muille, älkää missään tapauksessa ottako opintolainaa. Se tuhoaa elämän.

Itsellä sairastuminen aiheutti työttömyyden ja se voi käydä kenelle tahansa. Lainoja ei saa anteeksi vaikka niin monesti väitetään. Se vaatisi työkyvyttömyyden ja se myönnetään Suomessa todella harvoin.

Kommentit (283)

Vierailija
1/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et sijoittanut nvidiaan?

Vierailija
2/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio pilasi elämäni. Trollailee vuosikymmeniä ja jankuttaa samoja asioita. Vainoaa, mustamaalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio pilasi elämäni. Trollailee vuosikymmeniä ja jankuttaa samoja asioita. Vainoaa, mustamaalaa.

Velka ja sairastuminen ainakin tässä tapauksessa.

Vierailija
4/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkoavustus. Hae sitä kelasta.

Vierailija
5/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni vuodessa ei kyllä ole paljon. Mikset mene töihin?

Vierailija
6/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen hokenut, mutta palstalla ei uskota. Ihmiset ei tajua, millaisia on pelkät korot. Opintolaina ei ole turvallista lainaa paitsi pankille.

Vierailija
7/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina ja kaikki muut lainat otetaan silloin kun tietää 101 prosenttisesti että on työpaikka. 

Vierailija
8/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö opiskella sitä sukupuolen tutkimista? Olisit opiskellut insinööriksi tai sairaanhoitajaksi, töitä olisi ja hyvällä palkalla.

Vierailija
9/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko vain otsikon? Sairastuin, olen sairas vieläkin. Kun (toivottavasti) olen työkykyinen joskus, velka on paisunut jo niin suureksi ettei sen maksaminen enää onnistu.

Vierailija
10/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä. Minun opintolainassa korot maksetaan joka vuosi pois, puolet kesäkuussa ja puolet joulukuussa. 

Vai etkö ap vielä lyhennä lainaa? Jos et vielä lyhennä, älä sitä nyt murehdi. Maksat sen sitten pois kun valmistut. Minun laina 120 euroa kuussa ja lyhennetty pitäisi olla 2032. Lainaa oli yhteensä yli 25000. Nou hätä!

Vierailija
11/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö opiskella sitä sukupuolen tutkimista? Olisit opiskellut insinööriksi tai sairaanhoitajaksi, töitä olisi ja hyvällä palkalla.

Miksi täällä ei lueta kuin otsikot? Minähän luin, mutta sairastuin. Jokaisen pitäisi ymmärtää lainaa ottaessa, että et voi tietää pääsetkö töihin vai sairastutko. Elämä ei mene aina niin kuin suunnitelee.

Vierailija
12/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko vain otsikon? Sairastuin, olen sairas vieläkin. Kun (toivottavasti) olen työkykyinen joskus, velka on paisunut jo niin suureksi ettei sen maksaminen enää onnistu.

Miksi et hakenut korkoavustusta? Jos valmistumisen jälkeen tulot jää tarpeeksi pieniksi, Kela maksaa opintolainan korot.

Vierailija
13/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä. Minun opintolainassa korot maksetaan joka vuosi pois, puolet kesäkuussa ja puolet joulukuussa. 

Vai etkö ap vielä lyhennä lainaa? Jos et vielä lyhennä, älä sitä nyt murehdi. Maksat sen sitten pois kun valmistut. Minun laina 120 euroa kuussa ja lyhennetty pitäisi olla 2032. Lainaa oli yhteensä yli 25000. Nou hätä!

Se laina on mennyt jo aikoja sitten pankilta Kelalle. Pankki sanoin suoraan, että ei sinulla ole varaa maksaa näitä lyhennyksiä kun aikoinani yritin selvittää asiaa. Miksi he välittäisi asiasta, kun saavat Kelalta rahat korkoineen heti.

Vierailija
14/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei usko miten kiero voi olla valtio.

Vierailija
15/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kiirettä ole lyhentää. 

Vierailija
16/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näihin saa nykyään lykkäystä ? 

Käyt pankissa ja pyydät pisimmän mahdollisen laina-ajan. Itse sain sairauden aikana lykkäystä mutta se oli vuonna 2013. Sun täytyy vaan lyhentää sitä joka kuukausi eli maksaa ensin se ja sitten vasta muut asiat. Itse lyhensin lainaa myös työttömänä kun elin peruspäivärahalla 2016-2017. Se vaan täytyy tehdä ja pärjätä vähemmällä. Mene mielummin vaikka ruokajonoon hakemaan ilmaista ruokaa ja maksat lyhennyksen. 

Vierailija
17/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on epätoivoinen trollaaja. Pitää saada joku töihin että saa ite rahaa.

Vierailija
18/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hakenut korkoavustusta? Jos valmistumisen jälkeen tulot jää tarpeeksi pieniksi, Kela maksaa opintolainan korot.

Edelleen ne ajat jolloin korkoavustuksia saatiin on mennyt aikoja sitten ohi. JO pitkään on pitänyt lyhentää lainaa ja se on työttömyystuella mahdotonta. Kela maksaa vain korot.

Kerron tämän tässä siksi, että muut nuoret ymmärtävät riskin. Minun osalta ei ole enää mitään tehtävissä.

Vierailija
19/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se laina on mennyt jo aikoja sitten pankilta Kelalle. Pankki sanoin suoraan, että ei sinulla ole varaa maksaa näitä lyhennyksiä kun aikoinani yritin selvittää asiaa. Miksi he välittäisi asiasta, kun saavat Kelalta rahat korkoineen heti.

Olisit vaan maksanut ne lyhennykset niin noin ei olisi käynyt . Surkea homma

Vierailija
20/283 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus. Opintolaina on siinä mielessä mukava laina, että se on, ainakijn Suomessa useimmiteb valtion takaama. Mutta toki huono laina kuin mikä muu lainna tahansa, jollei lainkaan ymmärrä sen takaisnmaksu ehtoja. - On surullista, että osa on ymmöärtänyt niin, että jos (opinto)laina on valtion takaama, niin sitä ei tarvitsisi itse lainkaan maksaa. Toki opintolainan markkinoitu välillä niin agressiivisesti, että en osaa olla yllättynyt, etteivät kaikki ole hahmottaneet sen ehtoja

.Toisaalta on hyvö muistaa, että Suomalaiset ovat etuoikeutettuja siitä, että tläällä kaikki korkeakoulu ja yliopisto -opiskelijat ovat oikeutettuaj saamaan opintoihinsa opintotukea ja erillsiatä asumistukea ja joukon erilaisia opiskelija alennuksia eripaikkoihin.

Yliopisto-opiskelija 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän