Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 65v ovat vielä töissä miksi niitä töitä ei anneta nuorille?

Vierailija
23.03.2026 |

Jotkin tekevät ihan vapaaehtoisesti töitä vielä eläkkeellä ollessaan. Nuorisotyöttömyys on valtava. Voisiko nämä eläkeläiset lopettaa työnteon ja päästää nuoria töihin.

Lisäksi kummastuttaa eläkeiän nosto. Mikä järki siinä on. Eikö nuoret saisi töitä kun vanhemmat päästetään eläkkeelle eli työttömyys laskee. Sillä säästetään nuorille annettavia tukia ja eläkkeiden maksua.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla noin tehtiin. Anoppini pääsi eläkkeelle 57-58 v, ihan vain siksi, ettei toista kättä saatu kuntoutettua. Ihmettelin jo silloin, miten tähän on varaa.

Nyt hän on 88 v. On muuten tullut kalliiksi yhteiskunnalle. 

Yksikätisenäkö hänen ois pitänyt työskennellä???Eläke varmaan työkyvyttömyyseläke ja luultavasti pienempi kuin jos ois voinut olla töissä normaali eläkeikään saakka.Sairasta kateutta,miten kehtaat???

Vierailija
62/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina kävin Hakaniemen hallissa. Sanoin, että Puustjärven rouva se vain jaksaa. Totesi siihen, että on 81v. Vastasin, että ei kyllä uskoisi, jatkoi, että tykkää tehdä töitä ja se pitää nuorena. Hänellä on oma korualan yritys.

Korualalla ei tarvitse juuri kyykkiä eikä kumartua, vääntäytyä ahtaisiin rakosiin eikä tehdä työtä otsalampun valossa. Sähkö-,  putkiasentaja tai hoitotyöläinen on vähän eri asemassa kuin korujen tekijä. Ei sillä, ammatinvalintakysymyksiä, mutten yhtään 81vuotiasta suorittavan tason työntekijää ole tavannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiät ovat järjettömän korkeita nykyään. Niitä pitäisi alentaa, jopa merkittävästi!

Kuinka korkeita eläkemaksuja olet valmis maksamaan, että nämä aikaisemmin eläkkeelle jäävien eläkkeet saadaan maksettua

Tiesithän, että nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksaa lähes kokonaan tällä hetkellä työelämässä olevat. Ja he ovat maksaneet aiempien polvien eläkkeet. 

Vierailija
64/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina kävin Hakaniemen hallissa. Sanoin, että Puustjärven rouva se vain jaksaa. Totesi siihen, että on 81v. Vastasin, että ei kyllä uskoisi, jatkoi, että tykkää tehdä töitä ja se pitää nuorena. Hänellä on oma korualan yritys.

Korualalla ei tarvitse juuri kyykkiä eikä kumartua, vääntäytyä ahtaisiin rakosiin eikä tehdä työtä otsalampun valossa. Sähkö-,  putkiasentaja tai hoitotyöläinen on vähän eri asemassa kuin korujen tekijä. Ei sillä, ammatinvalintakysymyksiä, mutten yhtään 81vuotiasta suorittavan tason työntekijää ole tavannut. 

Enpä ole minäkään!!!Teollisuus töissä olen ikäni ollut.tänä vuonna tulee alin eläkeikä täyteen enkä todellakaan aio jäädä tientukoksi nuoremmille.Monenlaista tuki- ja liikuntaelinvaivaa jo on ja en todellakaan ole koskaan ollut ylipainoinen.Raskas työ on pitänyt kilot kurissa.Sitä tietotaitoa ja oppia jaan parhaillaan seuraajalle no.Onneksi sattui tämä nuorimies olemaan todella fiksu ja ahkera joten mielelläni lähden eläkkeelle kun se aika viimein koittaa.

Vierailija
65/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiät ovat järjettömän korkeita nykyään. Niitä pitäisi alentaa, jopa merkittävästi!

Kuinka korkeita eläkemaksuja olet valmis maksamaan, että nämä aikaisemmin eläkkeelle jäävien eläkkeet saadaan maksettua

Tiesithän, että nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksaa lähes kokonaan tällä hetkellä työelämässä olevat. Ja he ovat maksaneet aiempien polvien eläkkeet. 

Koettakaa nyt päättää milloin saa jäädä eläkkeelle😃😃😃

Vierailija
66/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa nuoret yhteyttä johonkin vaikutusvaltaiseen tahoon, joka lähtee tutkimaan ja selvittämään tätä asiaa sekä järjestää jotain yleistä keskustelua siitä tarvitaanko eläkeläisiä tällä hetkellä todella työelämässä ja millä aloilla ja mikä on eläkeikäisten työskentelyn todellinen vaikutus nuoremman polven työllistymismahdollisuuksiin. Eläkeläisiä on monestakn syystä nyt vielä ansiotyössä koska sitä ei kukaan kielläkään vaan pikemminkin päin vastoin ja koko ajan kuitenkin myös toitetaan sitä, että eläkeikä olisi nyt vielä liian alhainen. Itse jatkoin työn tekoa vajaat pari vuotta yli alimman eläkeikäni koska siihen oli mahdollisuus ja näin sain hieman korjattua sitä vajausta eläkekertymässäni mikä syntyi 1990-luvun lama-aikana pitkän työtyömyysjakson takia.

Vierailija
67/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas kun tavoite A on että eläkkeelle päästään 70v ja tavoite B ettei ihmiset eläisi yli 70v, näin säästettäisiin eläkemaksuissa. 

Vierailija
68/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt päivääkään töitä kun jäin eläkkeelle täytettyäni 65v. Munkin mielestä tärkeää työllistää nuoria.

Vierailija
69/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä että vanhat ukot ja akat eläkkeelle silloin kun jo pääsevät.Itse viime vuonna pääsin ja olen todella nauttinut olostani ihanaa.

Joo, mutta eläkeläisetkin saavat tehdä töitä jos osaavat ja heitä tarvitaan.

Niin ahneuksissaan eräät siellä ovat jaloissa.

Vierailija
70/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä että vanhat ukot ja akat eläkkeelle silloin kun jo pääsevät.Itse viime vuonna pääsin ja olen todella nauttinut olostani ihanaa.

Ole hiljaa asiasta josta et tiedä yhtään mitään. Suomessahan ei ole esim. yhtään yli 65-vuotiasta laulajaa, soittajaa, näyttelijää, ohjaajaa, säveltäjää, kuvataiteilijaa tai kirjailijaa, joka tekisi enää omaa työtään. Kaikki lopettavat kuin seinään heti eläkkeelle päästyään, jotta eivät olisi nuorempien jaloissa.

Vierailija
71/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas ne vetelät nuoret älypuhelimineen tahtoo jäädä jalkoihin kun me vanhempi ikäpolvi paiskotaan. töitä.Tauot venyy ja saikku  otetaan jos päätät särkee tai muuten vaan ei huvita tulla töihin.Me mummo ikäiset joudutaan tekeen näittenkin työt,että pysytään aikataulussa.😄😄😄😀

Vierailija
72/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan eläkkeestäni nykyisten työttömien elämän. Veroprosentti pieneläkkeestä on 15%.

Vierailija
73/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63v. Kyllä minä ajattelin jatkaa töissä ainakin neljä vuotta, jos terveenä pysyn. Tykkään olla töissä. 

Vierailija
74/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään... henkilö jolla on vaikkapa 40v kokemus suunnittelusta vastaan vastavalmistunut jolla on 0 kokemusta.

Kummalle antaisi tämän vaikean homman....

mietitään mietitään

Vierailija
75/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä pitäisi olla max. 60v.

Vierailija
76/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitään... henkilö jolla on vaikkapa 40v kokemus suunnittelusta vastaan vastavalmistunut jolla on 0 kokemusta.

mietitään mietitään

Niinkö? Mistä se nuori saa kokemusta jos vanha väki ei ole valmis neuvomaan ja opettamaan. Vanha väki luulee olevansa korvaamaton ja nuori ei osaa mitään.

Tuo kieroutunut päähänpinttymä on joillakin boomereilla ja työnantajilla ja se estää nuoria työllistymästä.

Vierailija
77/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 63v. Kyllä minä ajattelin jatkaa töissä ainakin neljä vuotta, jos terveenä pysyn. Tykkään olla töissä. 

Olen samanikäinen, mutta ajattelin jäädä elämään säästöillä vuotta ennen eläkeikää. Olisi mielenkiintoista kuulla, onko tämäkin nuorten mielestä väärin. Jotenkin on jäänyt sellainen tunne, että teki mitä teki 60+ vuotiaana, se on aina väärin.

Vierailija
78/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun niitä vanhuksia ei jostain syystä nyt vaan voi millään armahtaa eläkkeelle, koska meillä on valtava työvoimapula ja nuoret on nyt aivopesty kadehtimaan noiden ihmisten eläkkeitäkin 

Vierailija
79/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. nuoremmat saavat päivittäin korjata näitten senioreiden tekemiä virheitä, kun nämä pyrkivät tekemään asioita, niinkuin "on aina tehty", eikä niinkuin ne päivitettyjen ohjeitten mukaan kuuluu tehdä. 

Vierailija
80/84 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mietitään mietitään

Niinkö? Mistä se nuori saa kokemusta jos vanha väki ei ole valmis neuvomaan ja opettamaan. Vanha väki luulee olevansa korvaamaton ja nuori ei osaa mitään.

Tuo kieroutunut päähänpinttymä on joillakin boomereilla ja työnantajilla ja se estää nuoria työllistymästä.

Ai boomereilla???Mahtaako ne sun työllistymistä estää😃😃😃😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä